TeamRallySport Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Witam serdecznie. Mam następujący problem (przeszukalem wszelkie fora ale nie udalo mi sie znalezc odpowiedzi) Pacjent to seicento 1.1 spi Wymienione mam na nowe: Tarcze Brembo max klocki Ferodo ds 2500 tył cały na ferodo, wszystko nowe nowa pompa hamulcowa nowy płyn rbf 660 , cały układ przelany i odpowietrzony ze sto razy a problem jest nadal, mianowicie na wyłączonym silniki po kilkukrotnym nacisnieciu hamulca pedał jest twardy, ogólnie czuć opór i jest ok, po włączeniu silnika pedał staje sie mieciutki jak w kierownicach komputerowych :/ hamulce są, dość nisko biorą, gdzieś dopiero po wciśnieciu 1/3 ale są,auto hamuje, zostawia szlify na asfalcie po depnięciu do konca - ale pedał jest strasznie miekki. Gdy mam wcisniety gaz i hamuje lewą noga pedał twardnieje i jest ok. jak hamuje "normalnie" to jest miekki. Płynu hamulcowego nie ubywa, nie widać nigdzie wycieków - myslalem ze to pompa wiec wymienilem na nowa, nadal to samo. Nie wiem juz co jest problemem ze pedał hamulca jest taki lekko chodzący. Nie wiem juz co z tym począć i co może byc tego przyczyną bo zgłupiałem całkiem. Ktoś może pomóc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 1. Przewody elastyczne 2. Serwo Od tego bym zaczął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TeamRallySport Napisano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 > 1. Przewody elastyczne > 2. Serwo > Od tego bym zaczął Hmmm, a jak by serwo padło to hamulec nie chodził by raczej cieżej niz tak lekko ? Przejrze jeszcze te przewody elastyczne czy z nimi wszystko ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 > 1. Przewody elastyczne > 2. Serwo > Od tego bym zaczął Ale co z przewodami elastycznymi? Jakby była jakaś nieszczelność, to plamy są łatwe do zauważenia... Chyba, że myślisz o jakichś pojawiających się bąblach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uncrossed Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 > Ale co z przewodami elastycznymi? Jakby była jakaś nieszczelność, to plamy są łatwe do > zauważenia... Chyba, że myślisz o jakichś pojawiających się bąblach? elastyczne ze starości mogą puchnąć przy hamowaniu, ew gdzieś zapowietrzony układ a to że pedał jest miękki na odpalonym silniku to akurat dobry objaw . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stifff Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 hamulce są, dość nisko biorą, gdzieś dopiero po wciśnieciu 1/3 ale są,auto hamuje, zostawia szlify na asfalcie po depnięciu do konca - ale pedał jest strasznie miekki. Gdy mam wcisniety gaz i hamuje lewą noga pedał twardnieje i jest ok. jak hamuje "normalnie" to jest miekki. (cyt ) Nie widzę zadnego problemu. Na tym polega wspomaganie ukł. hamulcowego. Ktoś tu jest przewrażliwiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 > elastyczne ze starości mogą puchnąć przy hamowaniu, Ale tak na sucho to ciężko wypatrzeć. Ktoś musiałby w tym czasie pompować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TeamRallySport Napisano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 > hamulce są, dość nisko biorą, gdzieś dopiero po wciśnieciu 1/3 ale są,auto hamuje, zostawia szlify > na asfalcie po depnięciu do konca - ale pedał jest strasznie miekki. Gdy mam wcisniety gaz i > hamuje lewą noga pedał twardnieje i jest ok. jak hamuje "normalnie" to jest miekki. (cyt ) > Nie widzę zadnego problemu. Na tym polega wspomaganie ukł. hamulcowego. > Ktoś tu jest przewrażliwiony. Hmmm... musze do kogos do seja wsiasc i zobaczyc czy tak samo lekko chodzi pedał hamulca. moze faktycznie wszystko mam na nowe powymieniane i tak ma chodzic, aczkolwiek wydaje mi sie ze powinno to chodzic "ciezej" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 > Ale co z przewodami elastycznymi? Jakby była jakaś nieszczelność, to plamy są łatwe do > zauważenia... Chyba, że myślisz o jakichś pojawiających się bąblach? Dokładnie tak. Jedna osoba wsiada i wciska hamulec, a druga w tym czasie łapie za przewody elastyczne dłonią i jak będą puchnąć to bardzo łatwo to wyczuć. Wątpię że kolega ma elastyczne w oplocie dlatego to mi przyszło do głowy jako pierwsze Co do serwa. Wsiadasz do auta, na wyłączonym silniku pompujesz hamulec aż stwardnieje i na wciśniętym pedale odpal silnik, jak pedał lekko opadnie to znaczy że serwo wstępnie jest ok. Co do twardniejącego hamulca przy hamowaniu lewą nogą, ewidentnie hamulec się gotuje. Miałem to samo dlatego wywaliłem płyn Motula i wlałem Ferodo Racing - problem zniknął. Moim zdaniem ten płyn może nadaje się do motocykli, ale nie do aut które są mocno upalane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emilcc Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Ja mam inny problem z hamulcami przednimi, po torowym upalaniu, hamowaniu lewą noga skuteczność spadła, na pewno nie zagotowałem płynu bo pedał nie wpadł w podłogę, tarcze brembo, klocki też. Gorzej hamuje prawa strona, przegrzanie przednich klocków? Czy może płyn mam wymienić? Pedał jest ok, nie jest zbyt miękki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tOrOlbn Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 > 1. Przewody elastyczne Przewody elastyczne potrafią parciec od środka gdzie zbiera się płyn hamulcowy trzymając nawet ciśnienie wtedy pedał będzie miękki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 o takim mówisz http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-dot5-1-racing-ferodo-1l-sklep-pn-i4051702499.html ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 > Dokładnie tak. Jedna osoba wsiada i wciska hamulec, a druga w tym czasie łapie za przewody > elastyczne dłonią i jak będą puchnąć to bardzo łatwo to wyczuć. > Wątpię że kolega ma elastyczne w oplocie dlatego to mi przyszło do głowy jako pierwsze > Co do serwa. Wsiadasz do auta, na wyłączonym silniku pompujesz hamulec aż stwardnieje i na > wciśniętym pedale odpal silnik, jak pedał lekko opadnie to znaczy że serwo wstępnie jest ok. > Co do twardniejącego hamulca przy hamowaniu lewą nogą, ewidentnie hamulec się gotuje. Miałem to > samo dlatego wywaliłem płyn Motula i wlałem Ferodo Racing - problem zniknął. Moim zdaniem ten > płyn może nadaje się do motocykli, ale nie do aut które są mocno upalane... Dodałbym do tego sprawdzenie zaworu zwrotnego. Na wolnych obrotach jest duże podciśnienie i hamulec jest Ok. Przy otwarciu przepustnicy spada znacząco podciśnienie i może wtedy pedał twardnieć. Dlatego musi być sprawny zawór zwrotny bo "gromadzi na zapas podciśnienie". Normalnie po zgaszeniu silnika, można co najmniej trzy razy zahamować, bez utraty wspomagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 > Ja mam inny problem z hamulcami przednimi, po torowym upalaniu, hamowaniu lewą noga skuteczność > spadła, na pewno nie zagotowałem płynu bo pedał nie wpadł w podłogę, tarcze brembo, klocki > też. Gorzej hamuje prawa strona, przegrzanie przednich klocków? Czy może płyn mam wymienić? > Pedał jest ok, nie jest zbyt miękki. A jaki masz płyn?? Bo od tego trzeba zacząć. Jak tylko jedna strona przestaje hamować to przyjrzałbym się zaciskowi. Ksytek - dokładnie o takim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 > Ksytek - dokładnie o takim to trzeba kupić i wymienić i serwo odłączyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emilcc Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 > A jaki masz płyn?? Bo od tego trzeba zacząć. Jak tylko jedna strona przestaje hamować to > przyjrzałbym się zaciskowi. > Ksytek - dokładnie o takim Jedna strona minimalnie słabiej hamuje, generalnie po upalaniu skuteczność hampli mocno spadła, ale pedał nie jest miekki, ani za twardy, po prostu gorzej hamuje, okładzin jest około 1cm także jeszcze sporo. Tor mały, ale kręty, dużo używam hamulców. Nie pamiętam co to za płyn :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 > Jedna strona minimalnie słabiej hamuje, generalnie po upalaniu skuteczność hampli mocno spadła, ale > pedał nie jest miekki, ani za twardy, po prostu gorzej hamuje, okładzin jest około 1cm także > jeszcze sporo. Tor mały, ale kręty, dużo używam hamulców. Nie pamiętam co to za płyn :/ Polecam klocki DS3000. Zaczalem takowe upalac i sa rewelacynie. Minusem jest to (nie dla mnie), ze piszcza przy lekkich hamowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrally Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 A ten płyn ferodo 5.1 nie żre uszczelnień w pompie ?? Był jakiś "sportowy" płyn nie polecany za bardzo do zwykłego układu z uwagi na uszczelnienia pompy, tłoczków, itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 > A ten płyn ferodo 5.1 nie żre uszczelnień w pompie ?? > Był jakiś "sportowy" płyn nie polecany za bardzo do zwykłego układu z uwagi na uszczelnienia pompy, > tłoczków, itd. 5.1 nie żre. Jest to normalny płyn syntetyczny na bazie glikolu. Natomiast każdy płyn dot 5 jest na bazie silikonowej i właśnie on jest żrący. Krótko mówiąc - 5.1 można bez obaw stosować do układów dot 3 i dot 4 Dot 3 nie mylić z R3 - to jest najbardziej żrący płyn... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.