Skocz do zawartości

problem z temperatura


Matiq

Rekomendowane odpowiedzi

panowie :-D mam taki problem :-) w trasie mam temperaturę 70 stopni. ale gdy tylko sie zatrzymam np na światłach temperatura zaczyna rosnąc pewnie by doszła do 130 stopni gdybym nie włączyl wentylatora. Dziś zauważyłem ze gdy dodam gazu temperatura nie rośnie tj trzyma np 90 stopni. Wymienilem Chłodnice i termostat i nadal to samo frown.gif aha na wolnych obrotach z odpowietrznika wydobywa sie płyn gdy dodam gazu płyn przestaje wylatywac. Proszę o pomoc :-) aha sorry za pisownie itp ale pisze z telefonu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panowie :-D mam taki problem :-) w trasie mam temperaturę 70 stopni. ale gdy tylko sie zatrzymam np

> na światłach temperatura zaczyna rosnąc pewnie by doszła do 130 stopni gdybym nie włączyl

> wentylatora. Dziś zauważyłem ze gdy dodam gazu temperatura nie rośnie tj trzyma np 90 stopni.

> Wymienilem Chłodnice i termostat i nadal to samo aha na wolnych obrotach z odpowietrznika

> wydobywa sie płyn gdy dodam gazu płyn przestaje wylatywac. Proszę o pomoc :-) aha sorry za

> pisownie itp ale pisze z telefonu :-)

układ po wymianie tych elementów został odpowietrzony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co Ci ten włącznik wentylatora?

Chyba tylko po to, żeby nie wymieniać uszkodzonego czujnika temperatury.

Sprawny układ chłodzenia silnika zapewnia utrzymanie odpowiedniej temperatury płynu chłodniczego.

Nie piszę tego na wyrost, jest to sprawdzone w ciężkich warunkach ciepłego klimatu.

Doprowadź swój układ chłodzenia do stanu fabrycznego i wtedy sprawdź, czy nie występują usterki.

Nie kombinuj z termostatami z innymi temperaturami niż zalecane przez producenta.

Nie wiem, co chcą osiągnąć osoby wprowadzające taką modyfikację w seryjnych samochodach, bo w samochodach do użytku wysilonego/sportowego można coś wymyślić, ale nie do auta robiącego trasy miasto/trasa.

Chyba, że ktoś lubi sobie klikać przełącznikiem i wprowadzać w pojeździe atmosferę profesjonalizmu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po co Ci ten włącznik wentylatora?

> Chyba tylko po to, żeby nie wymieniać uszkodzonego czujnika temperatury.

> Sprawny układ chłodzenia silnika zapewnia utrzymanie odpowiedniej temperatury płynu chłodniczego.

> Nie piszę tego na wyrost, jest to sprawdzone w ciężkich warunkach ciepłego klimatu.

> Doprowadź swój układ chłodzenia do stanu fabrycznego i wtedy sprawdź, czy nie występują usterki.

> Nie kombinuj z termostatami z innymi temperaturami niż zalecane przez producenta.

> Nie wiem, co chcą osiągnąć osoby wprowadzające taką modyfikację w seryjnych samochodach, bo w

> samochodach do użytku wysilonego/sportowego można coś wymyślić, ale nie do auta robiącego

> trasy miasto/trasa.

> Chyba, że ktoś lubi sobie klikać przełącznikiem i wprowadzać w pojeździe atmosferę

> profesjonalizmu...

Spróbuj stanąć w korku uturbionym CC zaraz po tym jak jechałeś nim pod górkę autostradą z pełnym obciążeniem 150 km/h w 35 stopniowym upale zlosnik.gif Pomijam już, że przy samej takiej jeździe układ ledwo daje radę nawet z chłodnicą oleju i zimniejszym termostatem. CC ma niestety za mały układ chłodzenia, nawet w seryjnym setupie i trzeba się jakoś ratować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spróbuj stanąć w korku uturbionym CC zaraz po tym jak jechałeś nim pod górkę autostradą z pełnym

> obciążeniem 150 km/h w 35 stopniowym upale Pomijam już, że przy samej takiej jeździe układ

> ledwo daje radę nawet z chłodnicą oleju i zimniejszym termostatem. CC ma niestety za mały

> układ chłodzenia, nawet w seryjnym setupie i trzeba się jakoś ratować.

No dobrze.

A teraz powiedz mi, w którym miejscu autor wątka nadmienił, że ma silnik z turbosprężarką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdzie, to była taka luźna uwaga, że w tym akurat samochodzie seryjny ukł. chłodzenia jest do d...

Jak już jesteś taki sportowy, to czytaj, co pisze przedmówca

Quote:

Nie wiem, co chcą osiągnąć osoby wprowadzające taką modyfikację w seryjnych samochodach,
bo w samochodach do użytku wysilonego/sportowego można coś wymyślić
, ale nie do auta robiącego trasy miasto/trasa.


A układ chłodzenia w seryjnych samochodach jest w porządku, oczywiście jeśli się go serwisuje w sposób odpowiedni.

Możesz o to zapytać codziennych użytkowników, a nie ścigantów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdzie, to była taka luźna uwaga, że w tym akurat samochodzie seryjny ukł. chłodzenia jest do d...

układ chłodzenia jest wystarczający nawet do mocno po dłubanych silników problem jest taki że na "luzie" wolnych obrotach wydajność pompy wody nie jest zbyt duża do tego jak ktoś ma jeszcze uszkodzoną pompę bo się plastikowe łopatki wytarły to w korku non stop się będzie "gotował"

ja u siebie mam ustawione załączanie wentyla na 95st i wyłącza się przy 90 ale żeby szybciej schłodzić auto jeżeli temp przekroczy mi 100st obroty z automatu podbijam do 1500obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sam piszesz, że wydajność nie jest zbyt duża, że uszkodzone łopatki...

Niech nawet temperatura podejdzie pod 110 stopni, to nic się nie stanie.

Jeśli ktoś ma nie do końca sprawny układ, to wtedy ma problem.

Jeśli ktoś ma sprawny układ, to nie zada na forum takiego pytania (oczywiście mówię o seryjnym silniku).

Pamięta ktoś problem ze sprawnym i seryjnym układem chłodzenia?

Ile to jest przypadków na 1000?

Ułamek?

To by się zgadzało, bo przecież piłując pod sporą górę na jedynce, bądź dwójce, zagotować można każdy samochód.

A takich artystów tutaj nie brakuje...

Ale cóż, wtedy nie należy pytać "co jest nie tak", ale "czy nie powinienem mniej przeciążać silnika w niekorzystnych warunkach".

Wniosek - wszystko da się zepsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z tobą w 100% bywa tez tak że układ jest sprawny ale ludzie przez to że wentyl ciągle się włącza i wyłącza dają dodatkowy włącznik bo nie wierzą w sprawność układu

myślę ze przy ponad 120 stopniach ciśnienie w układzie wzrosło by na tyle że płyn wywalił by przez korek na zbiorniczku wyrównawczym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włącznik zamontowal mój ojciec . Ponieważ uważał ze wentylator za późno sie włączą :-) czujnik jest do wymiany i wiem o tym :-) zostanie wymieniony w najbliższym czasie :-) tak jak i pompa :-) tylko co z ta temperatura czemu on trzyma 70 stopni czyżby nowy termostat też był zrabany ? sprzedawca zapewnial ze to orginal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> włącznik zamontowal mój ojciec . Ponieważ uważał ze wentylator za późno sie włączą :-) czujnik jest

> do wymiany i wiem o tym :-) zostanie wymieniony w najbliższym czasie :-) tak jak i pompa :-)

> tylko co z ta temperatura czemu on trzyma 70 stopni czyżby nowy termostat też był zrabany ?

> sprzedawca zapewnial ze to orginal.

Ja mam wskaźnik tem wody autoguage i jak jade normalnie w trasie ok 100 to pokazuje mi 80 C jak staje wzrasta 90-95C al po ruszeniu spada a wentylator załacza sie jak wskażnik pokazuje równo 100 wiec domniemam że poprostu mój wskaźnik jest niedokladny albo poprostu na postoju pompa wolniej miesza ciecz dlatego w twoim przypadku zaczołbym odwymiany pompy bo wyglada na to ze na postoju nie daje rady i nie ma dobrego obiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli ktoś ma sprawny układ, to nie zada na forum takiego pytania (oczywiście mówię o seryjnym

> silniku).

> Pamięta ktoś problem ze sprawnym i seryjnym układem chłodzenia?

> Ile to jest przypadków na 1000?

> Ułamek?

tak 50%

kolego czy wiesz o czym piszesz?

bo wg mnie to nie bardzo zlosnik.gif

cc lub sc w wykonaniu z fabryki bez problemu sie gotuje w korku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak 50%

> kolego czy wiesz o czym piszesz?

> bo wg mnie to nie bardzo

> cc lub sc w wykonaniu z fabryki bez problemu sie gotuje w korku

dziwne. moje turbo na nowej pompie jakos sie nie gotuje. fakt, ze mam zalozony wentylator bardzo wydajny, ale nie bylo jeszcze sytuacji, zeby nawet po upalaniu sie zagotowalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.