Skocz do zawartości

Wydech do 1.1 do rajdówki


stepniakp

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Musiałbym zrobić cały wydech do samochodu który ma w niedalekiej przyszłości jeździć trochę w kjs`ach i sprintach....

Jak powinien wyglądać wydech w seju ?

Mój brak kiedyś miał w 900 najpierw strumienice a później tłumik od dużego fiata chyba czy jakoś tak grinser006.gif

Jak to poiwnno wyglądać w 1.1...

narazie kolektor zostaje serią....

Jakie są mniej więcej koszta rozbienia takiego wydechu ?

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi wink.gif

Pozdrawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej

> Musiałbym zrobić cały wydech do samochodu który ma w niedalekiej przyszłości jeździć trochę w

> kjs`ach i sprintach....

> Jak powinien wyglądać wydech w seju ?

> Mój brak kiedyś miał w 900 najpierw strumienice a później tłumik od dużego fiata chyba czy jakoś

> tak

> Jak to poiwnno wyglądać w 1.1...

> narazie kolektor zostaje serią....

> Jakie są mniej więcej koszta rozbienia takiego wydechu ?

> Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi

> Pozdrawia

Strumienica sensu nie ma. Prosta rurwa i na końcu np. duży fiat. Pytanie, czy jeszcze taki tłumik dostaniesz (ostatnio miałem już problemy) i średnica wydechu, ale to już niech inni się wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Strumienica sensu nie ma. Prosta rurwa i na końcu np. duży fiat. Pytanie, czy jeszcze taki tłumik

> dostaniesz (ostatnio miałem już problemy) i średnica wydechu, ale to już niech inni się

> wypowiedzą.

i to ma być ten środkowy z dużego fiata ?

proszę też powiedzcie jaka ma być średnica tej rury ? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w 1.1 mam fi43 pełen przelot bez kata i bez środkowego ,a końcowy z dużego fiata. Fajnie by było jak by ci zrobili całość z jednego kawałka rury na giętarce ,a nie spawany. Fajnie gada i dobrze jedzie. To był wydech robiony pod Wyścigowy Puchar Polski w klasie 1N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja w 1.1 mam fi43 pełen przelot bez kata i bez środkowego ,a końcowy z dużego fiata. Fajnie by

> było jak by ci zrobili całość z jednego kawałka rury na giętarce ,a nie spawany. Fajnie gada

> i dobrze jedzie. To był wydech robiony pod Wyścigowy Puchar Polski w klasie 1N.

A glosne to jest....bo boje sie o BK....teraz lataja i mierza glosnosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A glosne to jest....bo boje sie o BK....teraz lataja i mierza glosnosc

Głośne ,ale BK przechodzi. Mierzyłem przed SuperOESem w Poznaniu. Chyba 93db przy 4 tyś obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fabryczna jest 35, a 42,5 wystarczy mu do modów oprócz Turbo.

a ile płaciliście za te wydechy ? Chciałbym mieć jakiś punkt odniesienia, bo w poniedziałek chciałbym podjechać do gościa żeby wycenił itd.

i jeszcze...kiedyś słyszałem że strumice daje się po to żeby przyśpieszyć wylot spalin.... prawda to ? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ile płaciliście za te wydechy ? Chciałbym mieć jakiś punkt odniesienia, bo w poniedziałek

> chciałbym podjechać do gościa żeby wycenił itd.

> i jeszcze...kiedyś słyszałem że strumice daje się po to żeby przyśpieszyć wylot spalin.... prawda

> to ?

Nie, to bzdura. Ktoś, kto chce Ci wcisnąć strumienicę nie ma zielonego pojęcia o zasadzie jej działania i sensie stosowania do silników tłokowych pracujących w samochodach. Ale zrobisz jak zechcesz - będziesz lżejszy o kilka setek i nic nie zyskasz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, to bzdura. Ktoś, kto chce Ci wcisnąć strumienicę nie ma zielonego pojęcia o zasadzie jej

> działania i sensie stosowania do silników tłokowych pracujących w samochodach. Ale zrobisz jak

> zechcesz - będziesz lżejszy o kilka setek i nic nie zyskasz

To znaczy to slyszalem nie od goscia ktory robi wydechy grinser006.gif

Do tego jade w poniedzialek....zobaczymy co powie smile.gif

Ciekawy jestem czy z przelotem 42,5 i 125p bedxzie dalo sie jezdzic na codzien? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To znaczy to slyszalem nie od goscia ktory robi wydechy

> Do tego jade w poniedzialek....zobaczymy co powie

> Ciekawy jestem czy z przelotem 42,5 i 125p bedxzie dalo sie jezdzic na codzien?

W takim razie wiem już wszystko o nim. Niech Ci spawa prostą rurę i na końcu 125p i niech swoich mądrości Ci nie pcha, bo więcej zepsuje, niż poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To znaczy to slyszalem nie od goscia ktory robi wydechy

> Do tego jade w poniedzialek....zobaczymy co powie

> Ciekawy jestem czy z przelotem 42,5 i 125p bedxzie dalo sie jezdzic na codzien?

Będzie się dało bo tak miałem. Nie jest bardzo głośno ale słychać go dosyć dobitnie. Nie wiem czy nie przekroczysz normy dB.

Ja zamieniam na cichszy układ bo jeżdżę dalsze trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takim razie wiem już wszystko o nim. Niech Ci spawa prostą rurę i na końcu 125p i niech swoich

> mądrości Ci nie pcha, bo więcej zepsuje, niż poprawi.

Nieee... Napisalem ze "NIE OD GOSCIA KTORY TYM SIE ZAJMUJE" grinser006.gif

Co on powie to dopiero dowiem sie w poniedzialek smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej

> Musiałbym zrobić cały wydech do samochodu który ma w niedalekiej przyszłości jeździć trochę w

> kjs`ach i sprintach....

> Jak powinien wyglądać wydech w seju ?

> Mój brak kiedyś miał w 900 najpierw strumienice a później tłumik od dużego fiata chyba czy jakoś

> tak

> Jak to poiwnno wyglądać w 1.1...

> narazie kolektor zostaje serią....

> Jakie są mniej więcej koszta rozbienia takiego wydechu ?

> Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi

> Pozdrawia

Moim zdaniem zmiana samej średnicy wydechu nie wiele tu w ogóle pomoże (mam już za sobą takie próby). Proponowałbym zamienić kolektor od punto 1.2 8V z dwururką i dalej puścić prostą rurę z fiatem na końcu. Całość wyniesie Cie nie wiele więcej niż spawanie samej nowej rury a efekt na pewno będzie odczuwalny.

1.1 8V najbardziej przytkany jest przez kolektor....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie przelot w oparciu o strumienice w miejscu kata i kata w miejscu koncowego tlumika (podobno tak sie robi np. w wyscigach gorskich). W tym momencie rura jest skorodowana w paru miejscach i wymaga wymiany. Zastanawiam sie jak glosny bedzie ze szczelnym wydechem (czy przejdzie bk, ew. kontrole policji), czy przy okazji nie dolozyc np. jakiegos tlumika. Nie chce tracic charakterystycznego dzwieku, a jedynie minimalnie zmniejszyc jego natezenie. Czy przelotowy tlumik gdzies po srodku mi w tym pomoze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Bylem u tego tlumikarza wczoraj.... Powiedzial ze moze mi to zrobic na 50mm bo gientarke na 42 maja zepsuta :/ a na samym koncu moze mi wspawac strumienice.....

Za wszystko zaspiewal ok 400zl

Wydaje mi sie ze jak zrobie przelot 50mm z sama strumienica to bedzie glosno jak cholera a chyba niepotrzebnie.... Co o tym myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko kolektor 4-2-1 w dłubanym 1.1spi daje dokładnie 3% mocy i 4,23% momentu wink.gif I nie byle co tylko SS.

Nie mniej zmienia lekko harakterystykę mocy-akurat w moim przypadku dodał ze 2km powyżej 5200obr, i 3nm gdzieś od 2800-3500obr. grinser006.gif

Hamownia ta sama, warunki porównywalne ok.gif

W Serii czy N-ce może jest ciut lepiej grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko kolektor 4-2-1 w dłubanym 1.1spi daje dokładnie 3% mocy i 4,23% momentu I nie byle co tylko

> SS.

> Nie mniej zmienia lekko harakterystykę mocy-akurat w moim przypadku dodał ze 2km powyżej 5200obr, i

> 3nm gdzieś od 2800-3500obr.

> Hamownia ta sama, warunki porównywalne

> W Serii czy N-ce może jest ciut lepiej

Myślimy, że ta strumienica jest z dupy wytrzepana i zupełnie tam niepotrzebna. Zrób jak Ci tutaj pisano - dasz za duży wydech, bez tłumików, tylko ze strumienicą i spieprzysz całą robotę.

Zmień tłumikarza i problem z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.1 z gora 1.2mpi,kompem 1.2 i rura kolektorowa 421 mialem 45mm i koncowy od alfy 155. Z przodu jeszcze kat. Dzwiek yl super ale podchodzilo pod 100db przy 3000rpm i nikt nie chcial dac przegladu za zabrany dowod :d potem w srodek poszedl od golfa 3gti i koncowy to srodkowy z ar 155. Bylo cicho i lepiej jechal niz z samym od alfy. Zbytnie odetkanie wydechu w n/a zabiera dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza strumienicą co jest bzdurą. Bo większośc znajomych ma przelotowy pod autem i na końcu

> katalizator by techniczny łatwo srawdził jego obecność

tez mam u siebie przelot srodkowy i kat na koncu , techniczny na BK nie mial zastrzezen...troche glosno co prawda ale w normie sie mieszcze

1012025_564911053590309_238915235_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza strumienicą co jest bzdurą. Bo większośc znajomych ma przelotowy pod autem i na końcu

> katalizator by techniczny łatwo srawdził jego obecność

To jest właśnie kluczem - mit strumienic. Wiem, jak się wykonuje układy do sportu, jak pracowałem w kreatorze a potem w przemo-car'ze robiłem to niemal na co dzień.

Czepiam się non stop tych strumienic, bo każdy klepie o nich, nie mając pojęcia co pisze. Kiedyś była to podstawa - świece brisk, stożek i strumienica. Teraz wiedza poszła do przodu, ale wielu ludzi w jaskiniach zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest właśnie kluczem - mit strumienic. Wiem, jak się wykonuje układy do sportu, jak pracowałem w

> kreatorze a potem w przemo-car'ze robiłem to niemal na co dzień.

> Czepiam się non stop tych strumienic, bo każdy klepie o nich, nie mając pojęcia co pisze. Kiedyś

> była to podstawa - świece brisk, stożek i strumienica. Teraz wiedza poszła do przodu, ale

> wielu ludzi w jaskiniach zostało.

myślałem że o kata z tyłu ci chodzi. Strumienica to głupota tu sie zgodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mowicie ze taki wydech przy Nkowym silniku duzo nie daje...-.tak sobie mysle jakbym zrobil tak :

> Kolektor z punto I 1.2 8v do tego kawalek rury seryjnej 35mm zamiast katalizatora i splotki i

> reszte seria ?

pare koni stracisz jak nic, 900 miałem fi 45 by nie blokowało przepływu a ty chcesz 35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.