Skocz do zawartości

Wymiana na jaką skrzynkę ?


krysy

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli przymierzam się do wymiany skrzyni na taką z krótszymi przełożeniami.

Moja aktualna :

Skrzynia c.514.5 (montowana w Seicento S z podciąganym wstecznym)

1->3.909

2->2.158

3->1.345

4->0.974

5->0.766

R->3.818

To według homologacji

Według opisu z obudowy 514.5.13.44

Na co Panowie polecacie zmienić by dostał kopa na przyspieszeniu?

Na prędkości max mi nie zależy ale chciałbym tym jeździć po mieście. Czytałem że ta 6 speed 13/64 z Punta I to będzie katorga jeździć po mieście.

Warto wymienić moją skrzynkę na inną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powoli przymierzam się do wymiany skrzyni na taką z krótszymi przełożeniami.

> Moja aktualna :

> Skrzynia c.514.5 (montowana w Seicento S z podciąganym wstecznym)

> 1-2-3-4-5-R-Przełożenie główne 3.562(16/57)

> Na co Panowie polecacie zmienić by dostał kopa na przyspieszeniu?

> Na prędkości max mi nie zależy ale chciałbym tym jeździć po mieście. Czytałem że ta 6 speed 13/64 z

> Punta I to będzie katorga jeździć po mieście.

> Warto wymienić moją skrzynkę na inną?

Jeżeli sądzisz, że 6 z p1 jest za krótka, możesz zakupić skrzynie ze 6speed ze stilo, przełożenia te same co w skrzyni abarthowskiej, ale masz 6 bieg co Cię może ratować na ewentualne wyjazdy w trasę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 speed ze Stilo też planuje zakupić, pytanie brzmi co potrzebuje, żeby się przesiąść z eskowej na 6 speed Stilo. Pacjent Sej. Wiem, że trzeba dystansu sporo, pytanie kolejne jakie ET przy jakiej szerokości felgi musze osiągnąć, żeby to zmieścić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem gdzieś że jak nie będziesz robił maksymalnego skrętu to nic nie powinno obcierać na oryginalnych gumach.

Czyli najkrótsza punto1 6b, potem stilo 6b?

Te ze stilo to z modeli silników 1.2 16v, 1.4?

Jak szukać po czym aby pasowała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytałem gdzieś że jak nie będziesz robił maksymalnego skrętu to nic nie powinno obcierać na

> oryginalnych gumach.

> Czyli najkrótsza punto1 6b, potem stilo 6b?

> Te ze stilo to z modeli silników 1.2 16v, 1.4?

> Jak szukać po czym aby pasowała?

Tak z 1.4 16v, ta skrzynia była też w innych modelach.

Ewentualnie pozostaje Ci jeszcze ze sportinga 5b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 6 speed ze Stilo też planuje zakupić, pytanie brzmi co potrzebuje, żeby się przesiąść z eskowej na

> 6 speed Stilo. Pacjent Sej.

o ile skrzynia 6 ze stilo ma 3 otwory pod alu banana skrzyni to nic nie potrzebujesz. ja jak zakładałem 6stkę z P I to nie było otworów pod alu banana i musiałem dokupić stalowego banana który przykręca sie do skrzyni w innych miejscach.

> Wiem, że trzeba dystansu sporo, pytanie kolejne jakie ET przy

> jakiej szerokości felgi musze osiągnąć, żeby to zmieścić??

przy 5.5J et 15-20 (dokładnie nie pamietam jak sie myle proszę o poprawienie) ale to też zależy od opony jaka jest na feldze ponieważ ociera nie felga a opona o wiekszy dekielek w skrzyni 6biegowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do pI chyba trzeba stalowego i do tego trzeba dospawac jedno mocowanie bo nie pokrywa sie w skrzyni

jest dokładnie jak piszesz ok.gif

a jak jest w przypadku skrzyni ze stilo: są otwory pod alu banana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są otwory pod alu banana i tylko pod alu banana

x2, alu banan w stilonie 100%. Co do felg to u mnie w 1.4 to jeździ, felga 6j opona 195/45/14 et 36 + 10mm dystansu. I jeżeli chodzi o skręt w lewo to jest sporo ograniczony, drażniące tylko w przypadku parkowania, się ludzie dziwnie patrzą jak taką pchłą się łamiesz dwa czy trzy razy na miejsce grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy to co pomożecie?

Mam okazję wziąść skrzynkę 13/64 do mojego 1.2

Brać ta czy inną?

Muszę się w miarę szybko określić.

Tak jak w 1 poście przyspieszenie i jazda po mieście.

Jeśli nie to jaka jest następna krótka po niej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 6-speed punto nie będzisz miał paradoksalnie lepszego przyspieszenia do 100-120km/h niż np. przy abarthcie/palio-chyba, że masz odcinkę pod 8tys, obr.

Czas tracisz na zmianę biegu-

-i seria 1.2 8v P-6speed vs. mój 1.1 spi podłubany N/A szybciej się zbierał do każdej prędkości powyżej 60km-tak to szły równo-i V-max przy 7200obr-186-gps. gdzie 6-speed 20 wolniej na odcince zlosnik.gif

6 speed PI-na KJS ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na 6-speed punto nie będzisz miał paradoksalnie lepszego przyspieszenia do 100-120km/h niż np. przy

> abarthcie/palio-chyba, że masz odcinkę pod 8tys, obr.

krotsza skrzynia = lepsze przyspieszenie wiec nie wiem co ty wogole piszesz...

> Czas tracisz na zmianę biegu-

i w skrzyni palio/abarth i w 6speed z punto 1 zmiana biegu trwa dokladnie tyle samo wiec znowu nie wiem co ty wypisujesz hehe.gif

> -i seria 1.2 8v P-6speed vs. mój 1.1 spi podłubany N/A

widac 1.1 lepiej podlubane od 1.2 8V i mu nawet krotsza skrzynia nie pomogla....ja mialem w swoim 1.1 zhamowane 98km i szedlem rowno z 1.4 16V miedzy innymi dzieki krotkiej skrzyni z 6speed ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie różnie koledzy piszą a ja muszę się decydować albo biorę tą z P1 albo inną tylko jaką?

Mogę ją kupić za 1200zł z roczną gwarancją więc dobra cena i gwarancja.

Nie będę latał powyżej 140km/h

Zależy mi raczej na przyspieszeniu ze świateł do 100km/h

Będzie duża różnica na przyspieszeniu do mojej obecnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie różnie koledzy piszą a ja muszę się decydować albo biorę tą z P1 albo inną tylko jaką?

> Mogę ją kupić za 1200zł z roczną gwarancją więc dobra cena i gwarancja.

> Nie będę latał powyżej 140km/h

> Zależy mi raczej na przyspieszeniu ze świateł do 100km/h

> Będzie duża różnica na przyspieszeniu do mojej obecnej?

wg mnie 1200 to za duzo , a gwarancje na co ? na synchronizatory 2 biegu ( bo to pada przy szybkiej zmianie biegow) ? Masz wystawiona teraz na gieldzie chyba za 800 czy 900 zl a nie za 1200....

na 6speed roznica jest bardzo duza w dynamice napedzania sie auta in plus oczywiscie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1200zł na całą skrzynię gwarancja 1 rok cokolwiek by się stało po pełnej rewizji i wymianie na nowe elementy a na giełdzie mogą być zajechane więc dać 800zł potem za naprawę 1000 to się nie opłaci. I jeszcze trzeba zapłacić za demontaż i montaż ponowny po naprawie. Z duże ryzyko dla mnie. Ja potrzebuję skrzynię z nowymi łożyskami w pełni sprawną. Kasa jest nawet na nową ale takiej z lat 99 już nie ma.

Używkę i tak bym musiał dać do przejrzenia i zaś koszt a jakby coś wyszło to dodatkowa kasa.

Czyli wychodzi na to że brać tą 13/64 jak jest in + grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie różnie koledzy piszą a ja muszę się decydować albo biorę tą z P1 albo inną tylko jaką?

> Mogę ją kupić za 1200zł z roczną gwarancją więc dobra cena i gwarancja.

> Nie będę latał powyżej 140km/h

> Zależy mi raczej na przyspieszeniu ze świateł do 100km/h

> Będzie duża różnica na przyspieszeniu do mojej obecnej?

Do 100km/h w serii zmieniasz 4 biegi, sporting ,abarth 3-ciągniesz pod 120km/h-130km/h.

Jeszcze raz dla mądrzejszych na prostej w serii i do 100km/h na 6 speed nie osiągniesz czasu lepszego niż na paliówce-co innego grubo zmodzany motor z wysoko położonym momentem i odcinką.

Skrzynia jest dobra do nawrotek, KJS-ów itd, z 1dynki tylko ruszasz i nawet w serrii na winklu spokojnie na 2-ce pali laczka. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do 100km/h w serii zmieniasz 4 biegi, sporting ,abarth 3-ciągniesz pod 120km/h-130km/h.

> Jeszcze raz dla mądrzejszych na prostej w serii i do 100km/h na 6 speed nie osiągniesz czasu

> lepszego niż na paliówce-co innego grubo zmodzany motor z wysoko położonym momentem i odcinką.

> Skrzynia jest dobra do nawrotek, KJS-ów itd, z 1dynki tylko ruszasz i nawet w serrii na winklu

> spokojnie na 2-ce pali laczka.

czasu lepszego niż na paliówce nie osiągniesz ale czy do mojej z 1 posta osiągnę?

Jedni piszą że skrzynkę z palio inni że ze stilo.

Mam już mętlik.

Pewnie jest tak iż jakąkolwiek wezmę to i tak będzie lepsza niż moja.

Moje mody o których myślę w przyszłym roku to wałek 260, det3 może porting głowicy 1.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czasu lepszego niż na paliówce nie osiągniesz ale czy do mojej z 1 posta osiągnę?

> Jedni piszą że skrzynkę z palio inni że ze stilo.

> Mam już mętlik.

> Pewnie jest tak iż jakąkolwiek wezmę to i tak będzie lepsza niż moja.

> Moje mody o których myślę w przyszłym roku to wałek 260, det3 może porting głowicy 1.2.

na Twoim jak i na swoim miejscu bym wzią 6stkę ze stilo zdecydowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę w kjs lekko podłubanym 1.2 8V i jakiś czas temu przesiadłem się ze skrzyni sportingowej na 6speed i szczerze mowiac, nie wiem czy chcialbym z taką jeździć na codzień. Fakt jest taki że przepaść w elastycznosci i jest ogromna ale biegi zmieniać trzeba non-stop, 3tys obrotów to min. na obrotomierzu. Do codziennej jazdy zdałoby się cos krótszego niż sportingowa ale dłuższa niż 6speed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 6speed stilo i po temacie-najświeższa,5 biegów krótkich 6-ka na trasę

> Dobrego sportinga/abartha/PI 6-kę ze świeczką.

6 stilo z jakim numerem na skrzynce jest ? ewentualnie w jakim silniku stilo to jeździło(1.2 16v, 1.4 16v) ? Pewnie skrzyń do stilo o różnych przełożeniach będzie mnóstwo.

Ktoś z kolegów wie konkretnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta 6 ze stilo jest jakaś nowocześniejsza w konstrukcji/łożyskowaniu??

Podobno, i łatwiej o części.

Przejrzałem przełożenia i tak:

z P1 6b 4,924

z Stilona 4,017

skowa 3,562

Więc różnica jest znaczna.

Jak się to przekłada na przyspieszenie ?

Stilo kontra P1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aczy ta ze stilo nie jest dłuższa niż z abarta lub palio?

W FAQ masz przełożenia możesz sobie porównać jak jesteś niedowiarek zlosnik.gif

Już chyba ktoś pisał że to samo do 5-ki, pomijając delikatnie dłuższą 1 kę w stilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skowa do stilo 0,5

a stilo do p1 prawie 1

Jak się to ma praktycznie do przyspieszenia ?

Czy jest to np. urwanie 0,5s do 100km.

Zakładam sprawne operowanie drążkiem.

Liczby pokazują różnice tyle że nie wiem jak się to ma do praktyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OT

Krótko, co muszę mieć aby wsadzić 6 ze stilo do SC MPI - skrzynia obecnie seria na mokrych półosiach, lewarek bez podciągania, czyli chyba z 900 i ile mogą kosztować te części?

poprawcie mnie:

wybierak inny jaki??

pół osie "suche"

mocowanie skrzyni (alubanan??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia + wybierak od SC, kosz biegów z linkami do skrzyni C514, sprzegło+łożysko wyciskowe, podpory mocowania linek na skrzyni, półosie z kielichami, łapa boczna czyli banan alu, łapa tylna, oczywiscie nie zapomnij o daniu dystansów bo koło lewe bedzie ocierało przy skrecie o skrzynie (jak napisane było we wcześniejszych postach)

ceny - chyba najlepiej allegro sobie luknąc bo są różne zależnie od stanu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.