kaczorek79 Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > Sorry za wykopalisko. > W garażu czeka płukanka LM, na opakowaniu napisane, że przeznaczona na 5L oleju, ale zaleję całość > (pojemność 3,8l, pewnie jest teraz w okolicach połowy stanu, więc spokojnie wejdzie). > W instrukcji jest wyraźnie napisane, że zalać na gorący silnik i zostawić na 10minut na wolnych > obrotach, to nie apteka, więc rozważam zostawienie na 15minut. > Zauważyłem, że pomimo, że w instrukcji (przynajmniej LM) jest, że autko ma być na jałowych to Ty > jeździłeś. > Dzisiaj 2 osoby powiedziały mi, że ma być na jałowych bez obciążenia. > Szczerze mówiąc, obawiam się o panewki. > Chciałbym poznać Twoją opinię na temat jeździć/NIE jeździć z płukanką. > Czy ten stan się utrzymuje? Na opakowaniu Wynns też jest napisane, że na około 4-5 litrów oleju. Miałem w połowie stanu na miarce i wlałem wszystko. Jechałem kilka km na tym przy różnych obrotach. Od tamtej wymiany oleju z płukanką do kolejnej wymiany zrobiłem 15 kkm i dolałem w sumie 1 litr. Było to bardziej spowodowane kilkoma bardzo szybkimi trasami na autostradzie. Przy następnej wymianie zastosowałem tą samą płukankę i też zrobiłem kilka km przed spuszczeniem oleju. W sumie silnik pracował około 20 minut z różnymi obciążeniami. W tej chwili mam zrobione od wymiany 3 kkm i wczoraj sprawdzając, widziałem, że jest może 2 mm niżej na miarce, co odpowiada zużyciu ok. 0,2l/3 kkm. Dla mnie to lepsze, niż 0,4l/1kkm, które było wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > Puszka czy butelka ? Puszka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > Przebiegu a nie stanu licznika...Bo chyba nie sądzisz, że bawarka w wieku "seksualnym" ma 160 Mowa o Stilo. Przebieg oryginalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > To tak, dla tych, którzy się jeszcze wahają. U mnie nic żadne płukanie nie pomogło. A i moczyłem solidnie w nafcie długie godziny, z "poruszaniem" tłokami raz na jakiś czas. Jak brał 1,3l/1000km tak brał dalej. Pomogła dopiero wymiana pierścieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > Innym pomogło, innym nie. Wychodzę z założenia że szkłem du...y nie wytrzesz. Półśrodkami > można próbować, nic się nie traci poza paroma $$ Płukanka nie pomoże, jeżeli olej jest pobierany przez uszczelniacze zaworowe, bo niby jak ma je bardziej uszczelnić. Może natomiast pomóc, jeśli wciąga olej przez zapieczone w tłokach pierścienie zgarniające, pod warunkiem, że te pierścienie nie są już sklejone na amen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > W sumie silnik > pracował około 20 minut z różnymi obciążeniami. Hmm, mówimy o tym samym silniku w tym samym samochodzie. Przemyślę to jeszcze, wszyscy mówią, że 10minut na jałowych. Nie bałeś się o panewki? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > Jak brał 1,3l/1000km tak brał dalej. > Pomogła dopiero wymiana pierścieni. Przy takim braniu to bym się nie zastanawiał i robił generalkę. Mówimy o ilościach rzędu 0,3-0,4L/1000km. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > Przy takim braniu to bym się nie zastanawiał i robił generalkę. Mówimy o ilościach rzędu > 0,3-0,4L/1000km. Z kolei przy takich ilościach to ja bym się nie zastanawiał tylko raz na te parę miesięcy wlewał litr lotosa - przecież to żaden koszt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > Z kolei przy takich ilościach to ja bym się nie zastanawiał tylko raz na te parę miesięcy wlewał > litr lotosa - przecież to żaden koszt Tak robiłem dotąd, ale jest to irytujące jak robisz to raz w miesiącu. Kolejny problem to ryzyko ukręcenia świec przy wymianie jak silnik spala olej. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > Hmm, mówimy o tym samym silniku w tym samym samochodzie. > Przemyślę to jeszcze, wszyscy mówią, że 10minut na jałowych. > Nie bałeś się o panewki? > Pozdrawiam BAS Nie. Rozrzedzenie oleju 5W40 naftą z detergentem w stosunku 1/10 nie zaszkodzi bardziej niż ładowanie diesla przy wypalaniu dpf. Tam potrafi być dużo więcej ropy w oleju. Spuszczając olej, nadal leci olej, bardziej czarny, ale ciągle tłusty olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > Nie. Rozrzedzenie oleju 5W40 naftą z detergentem w stosunku 1/10 nie zaszkodzi bardziej niż > ładowanie diesla przy wypalaniu dpf. Tam potrafi być dużo więcej ropy w oleju. > Spuszczając olej, nadal leci olej, bardziej czarny, ale ciągle tłusty olej. Czyli radzisz, żebym zalał i pojeździł? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > Z kolei przy takich ilościach to ja bym się nie zastanawiał tylko raz na te parę miesięcy wlewał > litr lotosa - przecież to żaden koszt taki sam koszt płukanki jak 1 litra Lotosa póki nie spróbuje to się nie dowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > taki sam koszt płukanki jak 1 litra Lotosa póki nie spróbuje to się nie dowie Przy 0.4 na tysiąc to są zapieczone pierścienie i płukanka jest odblokuje. Przy 1.4 na tysiąc to są wytarte pierścienie i płukanka na nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 Zastosuj płukankę zgodnie z instrukcją. Zastanów się nad zmianą oleju na taki który będzie miał większą lepkość. Na koniec polecam dobry ceramizer, bo z doświadczenia wiem że pomaga obniżyć branie oleju spowodowane zużyciem pierścieni/gładzi. Ja płukankę i ceramizer stosuję prewencyjnie co 60kkm - pierwszy raz przy pierwszej wymianie oleju po zakupie auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > Przy 0.4 na tysiąc to są zapieczone pierścienie i płukanka jest odblokuje. Przy 1.4 na tysiąc to są > wytarte pierścienie i płukanka na nic. ano tak będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > Wiedziałem, że tak będzie. Mogłem nie podawać marki, bo zaraz zbiegną się olejowi masochiści. > Widuję silniki od strony, której po otworzeniu maski nie widać, taka praca. Po Seleni wesoło > to nigdy nie wygląda. Gorzej to już chyba tylko olej GM może narozrabiać. pierwy słysze gm dexo2 spełnia wiele norm samochodowych wiec dlaczego jest złym olejem? albo selenia?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > pierwy słysze > gm dexo2 spełnia wiele norm samochodowych wiec dlaczego jest złym olejem? > albo selenia?? Bo właśnie po tych olejach najczęściej widzę zasyfione silniki. Szczególnie po GM 10W40, który dexos 2 nie posiada. Wiele razy opadały mi ręce, jak zdejmowałem pokrywę zaworów i nie wiedziałem od czego zacząć, gdy nie było widać wałków rozrządu, bo żużel je zakrywał. To najczęstsze sceny po oleju 10W40 od GM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > wiedziałeś a mimo to napisałeś. Sadomacho > GM leję od pewnie 15 lat, różne auta. > Zero problemów > Że tak tylko doleję oliwy.... ten GM to od G4 Garage? Bo taki widuję w Selgrosie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 jakiś tekst selenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 > Puszka. To? jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 > Mowa o Stilo. Przebieg oryginalny. A brał którędy?Przez uszczelniacze czy raczej przez pierścienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 > A brał którędy?Przez uszczelniacze czy raczej przez pierścienie? U mnie uszczelniacze zrobione, więc zostają pierścionki zgarniające. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 > A brał którędy?Przez uszczelniacze czy raczej przez pierścienie? No płukanka to raczej nie zmiękczy uszczelniaczy zaworowych, więc obstawiałbym pierścienie olejowe - mogły być trochę zapieczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 > Płukanka może świetnie uruchomić pierścienie jak również pozatykać kanały olejowe lekko > rozpuszczonym nagarem. Nie ma reguły bo to zależy od tego co jest w silniku. Mi w warsztacie (uznawanym za bardzo dobry) odmówili wlania płukanki do silnika 1.8T - gość popatrzył na korek wlewu, zobaczył nagar i od razu powiedział, że samochód był jeżdżony na zalecanym przez VAG Castrolu LL zmienianym co 30kkm i prawdopodobnie latany po autostradach. No i miał rację (mam historię serwisową auta). Powiedział, że jak to wleje to gluty osadzone na ściankach silnika i w misie najprawdopodobniej poodpadają i zatkają smok - a potem to już wiadomo. Później w rozmowie wyszło, że robili już kilka napraw generalnych różnych silników VAGa po zalaniu taką płukanką. Dlatego umówiłem się u nich na czyszczenie silnika po tym g... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 > ten GM to od G4 Garage? Bo taki widuję w Selgrosie nie - nie znam. No ale też Dexos nie kosztuje poniżej 100PLN Czyli skandalicznie drogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 > Mi w warsztacie (uznawanym za bardzo dobry) odmówili wlania płukanki do silnika 1.8T - gość > popatrzył na korek wlewu, zobaczył nagar i od razu powiedział, że samochód był jeżdżony na > zalecanym przez VAG Castrolu LL zmienianym co 30kkm i prawdopodobnie latany po autostradach. > No i miał rację (mam historię serwisową auta). Powiedział, że jak to wleje to gluty osadzone > na ściankach silnika i w misie najprawdopodobniej poodpadają i zatkają smok - a potem to już > wiadomo. Później w rozmowie wyszło, że robili już kilka napraw generalnych różnych silników > VAGa po zalaniu taką płukanką. > Dlatego umówiłem się u nich na czyszczenie silnika po tym g... Z drugiej strony patrząc po A4 klubie bardzo wiele osób stosuje płukanki i nie kończy się to tak dramatycznie jak warsztat opisał, chgw... jest ryzyko jest zabawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 > Z drugiej strony patrząc po A4 klubie bardzo wiele osób stosuje płukanki i nie kończy się to tak > dramatycznie jak warsztat opisał, chgw... jest ryzyko jest zabawa wiesz co, jak mi facet kazał pisać zlecenie na wlanie płukanki i podpisać oświadczenie, ze zostałem uprzedzony o możliwych skutkach i zrzeczeniu się roszczeń z tytułu możliwych uszkodzeń silnika to nie miałem więcej pytań do faceta Umówię się na zrzucenie miski i czyszczenie tego syfu z misy, smoka i odpowietrzenia skrzyni korbowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 > wiesz co, jak mi facet kazał pisać zlecenie na wlanie płukanki i podpisać oświadczenie, ze zostałem > uprzedzony o możliwych skutkach i zrzeczeniu się roszczeń z tytułu możliwych uszkodzeń silnika > to nie miałem więcej pytań do faceta > Umówię się na zrzucenie miski i czyszczenie tego syfu z misy, smoka i odpowietrzenia skrzyni > korbowej. Sam też zacząłem zastanawiać się nad wlaniem tego do swojego silnika... może i dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 Ja tam zawsze stosuję płukanki przy wymianie oleju. Fakt faktem że nigdy nie jeżdżę na reklamowanych olejach typu wspomniany Castrol bo to zło, u mnie w ASO żaden mechanik tego nie wleje do prywatnego auta bo nie jeden silnik po tym oglądają na codzień. Moje auto jeździło cały czas na LM 4100 5w40 a teraz śmigam na Statoil Lazerway 5w40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 > To? > jakiś tekst Dokładnie taką używam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 ja wlewałem kiedyś ceramizer do focusa, jak żarł tak żre dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > W linkach poniżej jest kilkadziesiąt zdjęć silników eksploatowanych na różnych olejach: > link1 > link2 > A poniżej jest link testu płukanek (po rozyjsku, ale są zdjęcia) > test płukanek Zawartość butelki motula: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > jakiś tekst > selenia alfa romeo 2.0 ts to skąd tam łańcuch w silniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > alfa romeo 2.0 ts to skąd tam łańcuch w silniku ? Pewnie TS 8V, ten miał łańcuch i był o wiele bardziej udany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > Pewnie TS 8V, ten miał łańcuch i był o wiele bardziej udany bardzo udany był , coś jak jtd , pancerny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.