Skocz do zawartości

Problemy z SC


SivY

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Z góry zaznaczam że jeśli istniał już taki temat to poproszę o link do niego.

A teraz przejdziemy do mojego problemu. Mam sc 1.1 SPI z 2000r. z LPG.

(1) Pierwszy problem dotyczy chodzenia samochodu na benzynie. Samochód bardzo ciężko odpala na benzynie. Rano wychodząc do pracy muszę go kilkakrotnie kręcić. Samochód odpala ale zaraz gaśnie. Po kilku takich próbach w końcu odpali ale w momencie dodawania gazu samochód zaczyna się dławić. Aby wprowadzić go na obroty to muszę 1-2min pompować gazem. Na LPG tego problemu nie mam. Co mogę z tym zrobić ?

(2) Drugi problem polega na tym, że w momencie zimnego silnika skrzynia w moim sc chodzi jak w masło, natomiast po 20-30 minutach jazdy, stania skrzynia chodzi z wielkim oporem. Biegi ciągle wchodzą gładko ale sam drążek chodzi jak by był w smole. Czy wymiana oleju lub naprawa "Zestawem naprawczym" pomoże ?

(3) Trzeci problem pochodzi z mojej winy i teraz chciałbym to naprawić smile.gif Mam w samochodzie el. szyby i w czasie zimy chciałem otworzyć sobie szybę pasażera lecz szyba wyskoczyła mi z prowadnicy, żeby włożyć szybę w prowadnicę muszę ją rozkręcić ? czy wystarczy naprowadzić szybę na prowadnicę i docisnąć do niej ?

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (1) Pierwszy problem dotyczy chodzenia samochodu na benzynie. Samochód bardzo ciężko odpala na

> benzynie. Rano wychodząc do pracy muszę go kilkakrotnie kręcić. Samochód odpala ale zaraz

> gaśnie. Po kilku takich próbach w końcu odpali ale w momencie dodawania gazu samochód zaczyna

> się dławić. Aby wprowadzić go na obroty to muszę 1-2min pompować gazem. Na LPG tego problemu

> nie mam. Co mogę z tym zrobić ?

Imo pompa. Miałem podobne objawy. Tylko najpierw podjedź gdzieś gdzie Ci sprawdzą ciśnienie na pompie, bo może to jednak nie wina pompy. Ale moja miała podobne objawy a wynikało to ze zbyt małego ciśnienia. Paliwko tylko sobie kap kap kap kapało wink.gif

A jak się okaże, że faktycznie pompa, to nie baw się w zamienniki tylko od razu kup ori MM, bo ja połasiłem się 2 razy na zamienniki i koniec końców i tak musiałem kupić ori MM, bo tamte też nie dawały rady...

Jeśli masz auto na gaz, to pamiętaj, żeby mieć co najmniej 1/4 baku paliwa, bo niestety częstą przypadłością jest to, że jak ktoś ma LPG to zapomina, żeby zalać od czasu do czasu paliwa. A pompa na sucho nie może pracować ok.gif Zatrze się i będzie sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. Dzisiaj chciałem zajrzeć do pompy mojego sc wiec odkręciłem pierwszą osłonę i doznałem szoku.

IMG201404_exrrrne.jpg

IMG201404_exrrrsp.jpg

Przepraszam za jakość zdjęcia ale robione telefonem komórkowym. Chodzi o to że pomiędzy blachą od baku a plastikami pompy mam włożone 2 gwoździe. Tak nie mylicie się smile.gif Gwoździe. Jakim celem ktoś je tam włożył ? Może ktoś mnie oświeci ?

Dodatkowo zauważyłem że jedna ze śrub ( tych co jest 8 szt. ) jest ukręcona. Mam nadzieje że to nie wpłynie na prace pompy ( samochodu )

Jak sprawdzić ciśnienie pompy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jak pisałem są włożone pomiędzy pompę a bak, tzn. wpuszczają - wypuszczają powietrze do - z

> baku. W jakim celu one tam są włożone szczerze nie mam pojęcia.

A może ktoś miał problem z odpowietrzaniem zbiornika, Robiło mu się ciśnienie w zbiorniku, pompa nie dawała rady utrzymać ciśnienia paliwa więc podłożył gwoździe rozszczelniając bak i przy okazji dokręcając blachę trzymającą wkład zbiornika ukręcił jedną śrub mocujących.

AD.(2) Wydaje mi się że problem leży w koszu dźwigni zmiany biegów. Jak ciężko chodzi to zajrzyj do niego i zobacz. Najprawdopodobniej zestaw regeneracyjny lewarka pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ad. Dzisiaj chciałem zajrzeć do pompy mojego sc wiec odkręciłem pierwszą osłonę i doznałem szoku.

> Przepraszam za jakość zdjęcia ale robione telefonem komórkowym. Chodzi o to że pomiędzy blachą od

> baku a plastikami pompy mam włożone 2 gwoździe. Tak nie mylicie się Gwoździe. Jakim celem

> ktoś je tam włożył ? Może ktoś mnie oświeci ?

> Dodatkowo zauważyłem że jedna ze śrub ( tych co jest 8 szt. ) jest ukręcona. Mam nadzieje że to nie

> wpłynie na prace pompy ( samochodu )

> Jak sprawdzić ciśnienie pompy ?

Zdjęcie wprawdzie kiepskie, ale z niego wynika całkiem odwrotna rzecz niż tutaj piszecie, gwoździe / z tego co widzę/ są włożone między obudowę pompy a blachę ją dociskającą, jeśli są włożone obok tej urwanej szpilki, to dlatego żeby docisnąć mociej pompę w uszczelce -> lepiej przylega do zbiornika...

Lepiej zrobione zdjęcie wyjaśniło by wszystko, ale póki co tak brzmi moja wersja grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdjęcie wprawdzie kiepskie, ale z niego wynika całkiem odwrotna rzecz niż tutaj piszecie, gwoździe

> / z tego co widzę/ są włożone między obudowę pompy a blachę ją dociskającą, jeśli są włożone

> obok tej urwanej szpilki, to dlatego żeby docisnąć mociej pompę w uszczelce -

> Lepiej zrobione zdjęcie wyjaśniło by wszystko, ale póki co tak brzmi moja wersja

Teraz tak patrze i Twoja wersja jest bardziej prawdopodobna. Zastanawia mnie tylko czy urwana 1 śrubka z 8 jest w stanie na tyle rozszczelnić wkład pompy od zbiornika żeby powodować trudności z odpaleniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź orginalne odpowietrzenie z baku czy jest drożne, a kosz przykręc normalnie, tam gdzie są śruby ukręcone (tzn tam chyba szpilki z baku wystają i się nakręca nakrętki 4 jak dobrze pamiętam) to krótkimi blachowkrętami przykręć i będzie szczelne (chyba że uszczelka już niedomaga).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz tak patrze i Twoja wersja jest bardziej prawdopodobna. Zastanawia mnie tylko czy urwana 1

> śrubka z 8 jest w stanie na tyle rozszczelnić wkład pompy od zbiornika żeby powodować

> trudności z odpaleniem?

Zbiornik przecież ma u góry 2 odpowietrzenia i tak, a jeśli chodzi o roszczelnienie, to tak urwana jedna szpilka wystarczy żeby pompa nie dolegała idelanie do zbiornika... przerabiałem temat, tylko że u siebie wkleiłem dodatkową szpilkę na zbiornik i w ten sposób dokręciłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit.

Dzisiaj trochę się pomęczyłem i trochę podreperowałem mojego sc, problem odpalania oraz chodzenia na benzynie został nierozwiązany ciągle mimo:

Wymiany świec, kabli, przeczyszczenia pompy i wymiany koszyka w niej oraz zreperowania pływaka smile.gif ( jakimś cudem wyparowała mi połowa baku slinka.gif - ale mniejsza z tym )

A tak poza tym taka ciekawostka smile.gif

Tak wyglądała pompa po wyjęciu - IMG201404_exraawr.jpg

Czy ktoś może mi pomóc co jeszcze mogę wymienić lub sprawdzić ?

P.S.

Jak sprawdzić wtryski czy są ok ? Oraz jak je przeczyścić itd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak sprawdzić wtryski czy są ok ? Oraz jak je przeczyścić itd ?

To jest SPI wiec tam jest tylko jeden wtryskiwacz.

Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa?

A na LPG jest ok? Nie wiem czy u ciebie ale przy LPG jest dokładany przekaźnik rozłączający pompę paliwa gdy silnik pracuje na LPG. Jak go nie ma to pompa pracuje i zdarza się tak, że się potrafi uszkodzić zwłaszcza jak ktoś jeździ z małą ilością paliwa. Dlatego tak jak kolega Eustachy napisał sprawdź jakie pompa daje ciśnienie.

W SPI powinno być jak się nie mylę 1(+- 0,2) bar.

Regulator ciśnienia 1,1+-0,2 bara

Wtryskiwacz:

Napięcie zasilania 6 - 16V

Rezystancja wewnętrzna 3 Ohmy

Maksymalny przeciek 0,03 cm3/min

Jak masz pojemnik z miarką to wg książki to przy ciśnieniu 1,1 bar powinieneś mieć 110dm3/h. Po przeliczeniu wychodzi 30,(5) ml/s(+-20% bo tyle tolerancji ma pompa) . Nic innego tylko zmierzyć.

Tak z ciekawości jakie świece i kable?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece firmy Champion a WN nie pamiętam.

Na LPG żadnego problemu z chodzeniem silnika nie mam, problem pojawia się tylko na benzynie.

Po próbie kupna filtru paliwa w sklepie dowiedziałem się że ten model niby ma filtr paliwa w pompie. ( ten koszyczek ? - jeśli tak to został on wymieniony na nowy ).

Dziękuje za obszerną informację jak sprawdzić ciśnienie w pompie paliwa lecz niestety sam nie jestem tego w stanie stwierdzić i nie wiem do kogo się zgłosić o taką przysługę.

Co do samej pompy paliwa to muszę kupować całą ( wraz z obudowa ) czy wystarczy tylko ten silniczek ?

np. Wkład pompy taki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy sam wkład. Dodam że wymieniałem na dokładnie ten który podlinkowałeś. Śmiga chyba 4 rok.

> Świece firmy Champion a WN nie pamiętam.

> Na LPG żadnego problemu z chodzeniem silnika nie mam, problem pojawia się tylko na benzynie.

> Po próbie kupna filtru paliwa w sklepie dowiedziałem się że ten model niby ma filtr paliwa w

> pompie. ( ten koszyczek ? - jeśli tak to został on wymieniony na nowy ).

> Dziękuje za obszerną informację jak sprawdzić ciśnienie w pompie paliwa lecz niestety sam nie

> jestem tego w stanie stwierdzić i nie wiem do kogo się zgłosić o taką przysługę.

> Co do samej pompy paliwa to muszę kupować całą ( wraz z obudowa ) czy wystarczy tylko ten silniczek

> ?

> np. Wkład pompy taki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po próbie kupna filtru paliwa w sklepie dowiedziałem się że ten model niby ma filtr paliwa w

> pompie.

To musisz zmienić sklep w którym części kupujesz. Zaglądnij w okolice prawego tylnego koła w okolice rury wlewowej paliwa i zobaczysz filtr paliwa przykręcony do blaszki mocującej dwoma śrubkami o taki

> Dziękuje za obszerną informację jak sprawdzić ciśnienie w pompie paliwa lecz niestety sam nie

> jestem tego w stanie stwierdzić i nie wiem do kogo się zgłosić o taką przysługę.

Potrzebujesz tylko kawałek wężyka i kubek. Wężyk podłączasz do wyjścia z wkładu a drugi koniec do kubka. Włączasz zapłon i liczysz czas, np 5 sekund. Wyłączasz zapłon i mierzysz ile masz w kubku.

> Co do samej pompy paliwa to muszę kupować całą ( wraz z obudowa ) czy wystarczy tylko ten silniczek ?

Jeżeli nie masz nic uszkodzone to wystarczy tylko silniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie stać mnie na kompletna pompę od MM wiec raczej albo poszukam jakiegoś odpowiednika albo spróbuje znaleźć Boscha.

Chwilowo się ciesze że nie muszę kupować silniczka do tylnej wycieraczki bo udało mi się go zregenerować smile.gif

A takie jeszcze dodatkowo pytanie przez zakupem pompy. Jak dokładnie odpowietrzyć cały układ paliwowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.