Skocz do zawartości

Praca w godzinach nocnych - autobus


Antoine

Rekomendowane odpowiedzi

> Z tego co wiem czas pracy nie różni się, niezależnie czy jedziesz w nocy czy w dzień

doszkol sie.

od dnia 1 stycznia 2014 roku nastąpiła zmiana przepisów w sprawie czasu pracy kierowcy. " Ponadto w przypadku wykonywania przejazdów w godz. 22.00–6.00, pojazd musi obsługiwać kilku kierowców (załoga). Jeśli nie jest to możliwe i tylko jeden kierowca został przydzielony do realizacji określonej usługi (wycieczki), to okres prowadzenia pojazdu w godzinach 22.00–6.00 zostaje skrócony do trzech godzin, po czym kierowca musi odebrać przerwę 45-minutową dla regeneracji sił i ponownie może prowadzić autokar kolejne 3 godziny. "

Porę nocną wyznacza pracodawca-to kolejne 4 godziny wybrane pomiędzy 21 a 6. Jeśli "zahaczasz" czasem pracy o te godziny, nawet przez minutę-Twój czas pracy nie może być, w tej dobie, dłuższy niż 10 godzin.

Czas pracy, to jazda, inna praca i 15 min. pierwszej pauzy. Jeśli więc jechałeś np. 8, 30 godz, miałeś 1 godz. innej pracy-Twój CZAS PRACY wynosi 8, 30+1, 00+0, 15=9, 45 i nie przekraczasz dopuszczalnego limitu.

Czas od ruszenia, do zakończenia pracy-pomiędzy odpoczynkami dobowymi, lub dobowym i weekendowym-to DZIENNY OKRES PROWADZENIA. Nie wiedzieć czemu, kierowcy nagminnie mylą te dwa pojęcia i mają problem np. z określeniem pracy w porze nocnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy na autokarach jest innaczej, ale w transporcie towarów pracodawca nie może zaplanować dla kierowcy pracy na więcej niż 10h, chyba, że kierowca wyrazi pisemną zgode na dłuższą zmianę. Wiadomo jak to wygląda w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> doszkol sie.

> od dnia 1 stycznia 2014 roku nastąpiła zmiana przepisów w sprawie czasu pracy kierowcy. " Ponadto w

> przypadku wykonywania przejazdów w godz. 22.00–6.00, pojazd musi obsługiwać kilku

> kierowców (załoga). Jeśli nie jest to możliwe i tylko jeden kierowca został przydzielony do

> realizacji określonej usługi (wycieczki), to okres prowadzenia pojazdu w godzinach

> 22.00–6.00 zostaje skrócony do trzech godzin, po czym kierowca musi odebrać przerwę

> 45-minutową dla regeneracji sił i ponownie może prowadzić autokar kolejne 3 godziny. "

> Porę nocną wyznacza pracodawca-to kolejne 4 godziny wybrane pomiędzy 21 a 6. Jeśli "zahaczasz"

> czasem pracy o te godziny, nawet przez minutę-Twój czas pracy nie może być, w tej dobie,

> dłuższy niż 10 godzin.

> Czas pracy, to jazda, inna praca i 15 min. pierwszej pauzy. Jeśli więc jechałeś np. 8, 30 godz,

> miałeś 1 godz. innej pracy-Twój CZAS PRACY wynosi 8, 30+1, 00+0, 15=9, 45 i nie przekraczasz

> dopuszczalnego limitu.

> Czas od ruszenia, do zakończenia pracy-pomiędzy odpoczynkami dobowymi, lub dobowym i weekendowym-to

> DZIENNY OKRES PROWADZENIA. Nie wiedzieć czemu, kierowcy nagminnie mylą te dwa pojęcia i mają

> problem np. z określeniem pracy w porze nocnej.

Ja słyszałem o porze nocnej dużo dużo wcześniej. Jesteś pewien, że to dopiero teraz weszło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja słyszałem o porze nocnej dużo dużo wcześniej. Jesteś pewien, że to dopiero teraz weszło?

Na pewno było w książce z 2007r.

Może teraz wprowadzili jakieś poprawki, no i ja nigdy nie interesowałem się różnicami w przepisach towary vs. osoby.

Prawojazdy D zrobiłem, ale wole wozić niebezpieczne niż ten "najgorszy ładuken" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teraz weszly 3h,

> pora nocna juz wczesniej, ale moze ktos ma jednak widze o co chodzi z nia dokladnie?

w wolnej chwili poszperam w przepisach. wg mnie chodzi o to , że jeśli pracujesz w godz nocnych pow 3 godz to max czas pracy wynosi 10 godz. Jesli w godzinach nocnych pracujesz krócej , do 3 godz , to czas pracy jest normalny ( czyli 13 lub 15 godz ). ręki ani innych części ciała nie dam sobie za to uciąć cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czytajcie przepisy proszę całościowo, nie wybiórczo.

6a.

W drodze odstępstwa od ust. 6 kierowca wykonujący pojedynczą usługę okazjonalną w międzynarodowym przewozie osób, zdefiniowaną w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1073/2009 z dnia 21 października 2009 r. w sprawie wspólnych zasad dostępu do rynku dla usług autokarowych i autobusowych może odłożyć tygodniowy okres wypoczynku o maksimum 12 kolejnych okresów dwudziestoczterogodzinnych po poprzednim regularnym tygodniowym okresie odpoczynku, pod warunkiem że:

a) usługa trwa co najmniej 24 kolejne godziny w państwie członkowskim lub państwie trzecim, do którego zastosowania ma niniejsze rozporządzenie, innym niż państwo, w którym rozpoczęło się świadczenie usługi;

b) po skorzystaniu z odstępstwa kierowca korzysta z:

(i) dwóch regularnych tygodniowych okresów odpoczynku; albo

(ii) jednego regularnego tygodniowego okresu odpoczynku i jednego skróconego tygodniowego okresu odpoczynku trwającego co najmniej 24 godziny. Skrócenie jest jednak rekompensowane równoważnym okresem odpoczynku wykorzystywanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia po zakończeniu okresu odstępstwa;

c) po dniu 1 stycznia 2014 r., jeżeli pojazd jest wyposażony w urządzenie rejestrujące, zgodnie z wymogami załącznika IB do rozporządzenia (EWG) nr 3821/85; oraz

d) po dniu 1 stycznia 2014 r., w przypadku prowadzenia pojazdu w godzinach od 22.00 do 06.00, pojazd obsługuje kilku kierowców lub okres prowadzenia pojazdu określony w art. 7 zostaje skrócony do trzech godzin.

Całość dotyczy rozdz. 6a, czyli nie każdej sytuacji, a sytuacji gdy przewoźnik chce skorzystać z odstępstwa opisanego w cytowanym rozdziale, tzn. jeśli chce odpoczynek tygodniowy wykonać po 12 dobach, to musi min. zastosować się do lit. c oraz d, czyli autobus musi być wyposażony w tachograf cyfrowy (lit. c) oraz w przypadku, gdy jedzie tylko jeden kierowca w godz. 22:00 do 06:00 musi robić przerwy po 3 godz.

Całość tyczy czasów prowadzenia pojazdów, a nie czasu pracy kierowców, które to przepisy są zupełnie inną bajką.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak wlasnie was szkola na tej kwalifikacji....

Nie mogę się z tobą nie zgodzić. Forma kwalifikacji wstępnej jest daleka od tego jak powinna wyglądać. Poszedłem na kurs w formie e-learningowej i nie było wzmianki o jeździe w godzinach nocnych. Za to uczą wielu innych niepotrzebnych rzeczy...

Ale o tym napewo sam doskonale wiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mogę się z tobą nie zgodzić. Forma kwalifikacji wstępnej jest daleka od tego jak powinna

> wyglądać. Poszedłem na kurs w formie e-learningowej i nie było wzmianki o jeździe w godzinach

> nocnych. Za to uczą wielu innych niepotrzebnych rzeczy...

> Ale o tym napewo sam doskonale wiesz

do tej pory spotkalem jednego kierowce ktory po kwalifikacji wstepnej cokolwiek wiedzial - zwlaszcza z praktyki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo żałuję, że tak rzadko się tu udzielasz!

Możesz mi przy okazji powiedzieć jak wygląda sprawa testowego ciągnika i wypisu z licencji? Bo z tego co mój szef się dowiedział to o wiele bardziej opłaca się zapłacić mandat za jadę bez wypisu (o ile oczywiście będzie można kontynuować jazdę) niż walczyć o zmianę wypisu na tydzień(!) i później ponowną zmianę na stare auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo żałuję, że tak rzadko się tu udzielasz!

> Możesz mi przy okazji powiedzieć jak wygląda sprawa testowego ciągnika i wypisu z licencji? Bo z

> tego co mój szef się dowiedział to o wiele bardziej opłaca się zapłacić mandat za jadę bez

> wypisu (o ile oczywiście będzie można kontynuować jazdę) niż walczyć o zmianę wypisu na

> tydzień(!) i później ponowną zmianę na stare auto.

przeciez zmiane tylko sie zglasza w BOTM, na wypisie nie ma nr rejestracyjnenego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma ale oni mają w bazie numery aut.

w jakiej bazie? - wysylasz czy zawozisz zgloszenie zmiany taboru a nie o kolejny wypis

> Zmiana jednorazowa (a trzeba to zrobić dwa razy) - 440zł plus do trzech tygodni oczekiwania.

440zl to jest za kolejny wypis - zmiana za free

jedynie niektorore starostwa przy licencji krajowej co zmiana rzadaja wziecia nowego wypisu, ale z info z ITD nalezy w takiej sytuacji zaniesc im pismo, o zmianie taboru i miec potwierdzenie - z tym potwierdzeniem i wypisem jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.