Jump to content

Brak masy? Potrzebny schemat!


melonic1242
 Share

Recommended Posts

Witam. W moim CCS coś się ostatnio spsuło. Zaczęło się od niedziałającego klaksonu, zegarka i świateł awaryjnych. Po jakimś czasie wskaźnik przestał pokazywać poziom paliwa a wskaźnik temperatury pokazywał 70 stopni przy załączającym się wentylatorze. Ostatnio zaczęło śmierdzieć paliwem, ale okazało się, że opaska uszkodziła przewód paliwowy i lekko sikało. Teraz silnik zaczął się dławić przy wkręcaniu na obroty. Na jałowym wkręca się normalnie, ale przyspieszając na poszczególnych biegach dławi się. Pompa paliwa podmieniona na nową, tak samo czujnik położenia wału. Gdzie szukać przyczyny? Sprawa dość pilna, bo wygrałem szkolenie w rajdowej szkole Pana Wróblewskiego i jak do soboty nie zrobię auta to szkolenie przepadnie frown.gif

Link to comment
Share on other sites

Ja bym obstawiał uszkodzoną masę na wtyczce od pompy.

Wiem, że w sc masa to połączona jest z masą silniczka wycieraczek nagrzewnicy.

Masa klaksonu jest mniej więcej na środku deski nad tunelem środkowym, warto jeszcze sprawdzić masę przy drzwiach pasażera

Link to comment
Share on other sites

> Witam. W moim CCS coś się ostatnio spsuło. Zaczęło się od niedziałającego klaksonu, zegarka i

> świateł awaryjnych. Po jakimś czasie wskaźnik przestał pokazywać poziom paliwa a wskaźnik

> temperatury pokazywał 70 stopni przy załączającym się wentylatorze. Ostatnio zaczęło

> śmierdzieć paliwem,

jak znajdziesz przyczynę to daj znać, mam podobne objawy opisane tutaj

http://forum.autokacik.pl/showthreaded.p...1#Post287602089

auto gaśnie przy wkręcaniu się od najniższych obrotów (jak się da w podłogę przy niskiej pr obr) czasami wariuje obrotomierz, nie ważne czy podłączony do przejaźnika pompy, czy bezpośrednio do pina 23 z kompa. Głównie dzieje się to jak jest cieplej na zewnątrz, ale niekoniecznie. Jak się daje w palnik - idzie równo do odcinki nawet nie jąknie, ale wystarczy wrzucić dziadek mode i zaczynają się jaja.

Paliwem też czuć od czasu do czasu.

W komorze silnika wszystkie masy przeczyściłem, jeździłem też bez dolotu żeby wyeliminować czy to nie zakany filtr powietrza i za dużo paliwa itp. Sonde odłączałem, nic nie zmieniło, kable i świece wymienione, choć pooszarpywanie już było przed wymianą ponad rok temu. Trzeba będzie pompę paliwa wyjąć i popatrzeć na nią, same styki wtyczek na koszu pompy wyczyszczone...

Link to comment
Share on other sites

> jak znajdziesz przyczynę to daj znać, mam podobne objawy opisane tutaj

> http://forum.autokacik.pl/showthreaded.p...1#Post287602089

> auto gaśnie przy wkręcaniu się od najniższych obrotów (jak się da w podłogę przy niskiej pr obr)

> czasami wariuje obrotomierz, nie ważne czy podłączony do przejaźnika pompy, czy bezpośrednio

> do pina 23 z kompa. Głównie dzieje się to jak jest cieplej na zewnątrz, ale niekoniecznie. Jak

> się daje w palnik - idzie równo do odcinki nawet nie jąknie, ale wystarczy wrzucić dziadek

> mode i zaczynają się jaja.

> Paliwem też czuć od czasu do czasu.

> W komorze silnika wszystkie masy przeczyściłem, jeździłem też bez dolotu żeby wyeliminować czy to

> nie zakany filtr powietrza i za dużo paliwa itp. Sonde odłączałem, nic nie zmieniło, kable i

> świece wymienione, choć pooszarpywanie już było przed wymianą ponad rok temu. Trzeba będzie

> pompę paliwa wyjąć i popatrzeć na nią, same styki wtyczek na koszu pompy wyczyszczone...

swirujacy obrotek to masa przy cewkach ok.gif

Link to comment
Share on other sites

> swirujacy obrotek to masa przy cewkach

no do cewek jeszcze nie dotarłem, jutro spróbuję pomacać w tym obszarze waytogo.gif

a to gaśnięcie na niskich może to powodować? w sumie przy niskich obrotach drgania silnika są najsilniejsze więc może tu być gdzieś kot pogrzebany hmm.gif

Link to comment
Share on other sites

> Skorzystam z okazji i zapytam odnosnie o bezpiecznik wentylatora chlodnicy. Niby sprawdzalem juz

> wszystkie ale po wymianie go nie chce sie wlaczyc, za nim wymienie czujnik temp to chce byc

> pewny

a co spowodowało konieczność wymiany tego bezpiecznika? może silnik wiatraka powiedział papa, na krótko chodzi czy nie? jakieś uderzenie było żeby śmigło się gdzieś zakleszczyło albo co?

Link to comment
Share on other sites

> Stary wentyl sie zatarl i wymienilem go, po wymianie nie chce zalaczyc sie, bezpiecznika nie

> wymienialem. A co do bezpiecznika to jest tylko ten jeden za aku

w skrzynce bezpieczników skrajny dolny prawy jest od wentyla (przynajmniej jesli chodzi o cc)

Link to comment
Share on other sites

> no do cewek jeszcze nie dotarłem, jutro spróbuję pomacać w tym obszarze

> a to gaśnięcie na niskich może to powodować? w sumie przy niskich obrotach drgania silnika są

> najsilniejsze więc może tu być gdzieś kot pogrzebany

Po wymianie cewek problem się skończył i na testach auto zachowywało się normalnie, ale wracając do domu znów poczułem zapach paliwa i silnik zaczął przerywać, ale dopiero przy bucie na piątym biegu. Po podniesieniu maski znów okazało się, że cieknie przy opasce na dopływie paliwa do listwy. Stąd nasuwa się moje kolejne pytanie: Czy kosz z powrotem + plastikowa listwa wtrysków paliwa bez powrotu przy swapie 1,2 16v do cc = dwa regulatory ciśnienia paliwa, czy brak regulatora w obwodzie? Czy to może mieć jakiś ujemny skutek na pracę silnika, czy przyczyna leży w innym miejscu?

Link to comment
Share on other sites

> Po wymianie cewek problem się skończył i na testach auto zachowywało się normalnie, ale wracając do

> domu znów poczułem zapach paliwa i silnik zaczął przerywać, ale dopiero przy bucie na piątym

> biegu. Po podniesieniu maski znów okazało się, że cieknie przy opasce na dopływie paliwa do

> listwy. Stąd nasuwa się moje kolejne pytanie: Czy kosz z powrotem + plastikowa listwa wtrysków

> paliwa bez powrotu przy swapie 1,2 16v do cc = dwa regulatory ciśnienia paliwa, czy brak

> regulatora w obwodzie? Czy to może mieć jakiś ujemny skutek na pracę silnika, czy przyczyna

> leży w innym miejscu?

Pompa z powrotem i listwa bez powrotu to zero regulatora. Ogarnij to bo drut na maxa!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.