Skocz do zawartości

Drgania silnika na postoju - silnik benzynowy


Ragless

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Opla Astrę J z silnikiem benzynowym 1.4T (103kW/140KM) J z 2011 z przebiegiem 30000km i pojawił się problem a mianowicie drgania przenoszące się do wnętrza podczas postoju ( wyczuwalne przez kierowce i pasażera min. na podłodze pod stopami, na fotelu) na biegu z wciśniętym sprzęgłem i na neutralnym, silnik ciepły wskazanie temperatury 90 stopni ( skrzynie manualne 6 biegów ) Biegi wybiera się dobrze, przy odpalaniu nie ma hałasu - (stuków puków brak) , rusza się ok. podczas jazdy i ruszania drgania ustępują. Problem występuje i jest irytujący głownie podczas jazdy po mieście i staniu w korkach. Auto posiada koło dwumasowe ale po sprawdzeniu samemu i w serwisie okazało się że koło jest ok. Silnik pracuje regularnie na obrotach 800 ( wskazówka na obrotomierzu nie skacze trzyma się sztywno ) Silnik pracuje równo wtryski też cykają równo, turbina nie hałasuje ładnie się wkręca. Zauważyłem że jak występują drgania to światła delikatnie przygasają do samo dotyczy jak się włączy światła w podsufitówce. W serwisie na diagnostyce żadne błędy nie zostały zarejestrowane ale wówczas pech chciał że problem na chwile bo dzień wcześniej ustał i nie występował przez kilka dni a później znowu się pojawił. Wyjeździłem już zbiornik paliwa na V-power ultra ale to nadal występuje i co dalej zrobić co to może być? Ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zauważyłem że jak występują

> drgania to światła delikatnie przygasają do samo dotyczy jak się włączy światła w

> podsufitówce. W serwisie na diagnostyce żadne błędy nie zostały zarejestrowane ale wówczas

> pech chciał że problem na chwile bo dzień wcześniej ustał i nie występował przez kilka dni a

> później znowu się pojawił. Wyjeździłem już zbiornik paliwa na V-power ultra ale to nadal

> występuje i co dalej zrobić co to może być? Ma ktoś jakiś pomysł?

Szukałbym w okolicach paska osprzętu. To szarpanie nie występuje przypadkiem po załączeniu się sprężarki klimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima nie ma nic wspólnego występuje to bez względu na dodatkowe obciążenie silnika bo już próbowałem i gdy wszystkie odbiorniki elektrycznie ( światła, nawiew i klimę, szyba podgrzewana, podgrzewane fotele i kierownice itp) są włączone i wyłączone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posiadam Opla Astrę J z silnikiem benzynowym 1.4T (103kW/140KM) J z 2011 z przebiegiem 30000km i

> pojawił się problem a mianowicie drgania przenoszące się do wnętrza podczas postoju (

> wyczuwalne przez kierowce i pasażera min. na podłodze pod stopami, na fotelu) na biegu z

> wciśniętym sprzęgłem i na neutralnym, silnik ciepły wskazanie temperatury 90 stopni ( skrzynie

> manualne 6 biegów ) Biegi wybiera się dobrze, przy odpalaniu nie ma hałasu - (stuków puków

> brak) , rusza się ok. podczas jazdy i ruszania drgania ustępują. Problem występuje i jest

> irytujący głownie podczas jazdy po mieście i staniu w korkach. Auto posiada koło dwumasowe ale

> po sprawdzeniu samemu i w serwisie okazało się że koło jest ok. Silnik pracuje regularnie na

> obrotach 800 ( wskazówka na obrotomierzu nie skacze trzyma się sztywno ) Silnik pracuje równo

> wtryski też cykają równo, turbina nie hałasuje ładnie się wkręca. Zauważyłem że jak występują

> drgania to światła delikatnie przygasają do samo dotyczy jak się włączy światła w

> podsufitówce. W serwisie na diagnostyce żadne błędy nie zostały zarejestrowane ale wówczas

> pech chciał że problem na chwile bo dzień wcześniej ustał i nie występował przez kilka dni a

> później znowu się pojawił. Wyjeździłem już zbiornik paliwa na V-power ultra ale to nadal

> występuje i co dalej zrobić co to może być? Ma ktoś jakiś pomysł?

W jaki sposob bylo sprawdzane to kolo dwumasowe? ASO wymontowywalo?

Moze warto zrzucic pasek osprzetu i zobaczyc, czy wtedy tez sa drgania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jaki sposob bylo sprawdzane to kolo dwumasowe? ASO wymontowywalo?

też jestem ciekawy. jak to sprawdzili... mi w TCE pojawiły się takie objawy - to ASO wymieniło koło dwumasowe... i ustąpiło - oczywiscie na gwarancji, wada części (chociaż próbowali podpowiadać nieumiejętne korzystanie ze sprzęgła wink.gif...

> Moze warto zrzucic pasek osprzetu i zobaczyc, czy wtedy tez sa drgania?

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie podczas jazdy na drodze i na rolkach przy pomocy stetoskopu warsztatowego. min. Przyśpieszanie z obrotów silnika 1000 z 4 i 5 biegu auto przyspiesza płynnie, brak stuków puków i szarpnięć przy uruchamiania silnika jak również przy jego gaszeniu. Problem występuje głównie po rozgrzaniu silnika. Skrzyni nie ściągali aby sprawdzić luz na kole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzenie podczas jazdy na drodze i na rolkach przy pomocy stetoskopu warsztatowego. min.

> Przyśpieszanie z obrotów silnika 1000 z 4 i 5 biegu auto przyspiesza płynnie, brak stuków

> puków i szarpnięć przy uruchamiania silnika jak również przy jego gaszeniu. Problem występuje

> głównie po rozgrzaniu silnika. Skrzyni nie ściągali aby sprawdzić luz na kole

moje auto tez nie dawało ŻADNYCH objawów, poza wibracjami na wolnych. dopiero wyjęcie koła pokazało wadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też zauważyłem że wentylator mi się włącza ale myślałem że to normalne bo temperatura silnika była

> 90 stopni - astra w miarę szybko się nagrzewa a możesz podać linka to problemów 1.4t w cruse?

To chyba nawet nie problem.

http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=1897

Podobno ten typ tak ma zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posiadam Opla Astrę J z silnikiem benzynowym 1.4T (103kW/140KM) J z 2011 z przebiegiem 30000km i

> pojawił się problem a mianowicie drgania przenoszące się do wnętrza podczas postoju (

> wyczuwalne przez kierowce i pasażera min. na podłodze pod stopami, na fotelu) na biegu z

> wciśniętym sprzęgłem i na neutralnym, silnik ciepły wskazanie temperatury 90 stopni ( skrzynie

> manualne 6 biegów ) Biegi wybiera się dobrze, przy odpalaniu nie ma hałasu - (stuków puków

> brak) , rusza się ok. podczas jazdy i ruszania drgania ustępują. Problem występuje i jest

> irytujący głownie podczas jazdy po mieście i staniu w korkach. Auto posiada koło dwumasowe ale

> po sprawdzeniu samemu i w serwisie okazało się że koło jest ok.

Takie objawy może dawać podjechane koło dwumasowe. Problemu nie ma na zimnym bo tłumienie drgań jest większe zanim koło się nagrzeje. Zobacz czy po "puknięciu" w pedał gazu drgania ustają na parę sekund po ustabilizowaniu obrotów na jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeśli będzie to koło dwumasowe to czy jest sens regeneracji czy zakup nowego firmy LUK? Ale

> kurcze dwumasa przy przebiegu 30000km w benzynie?

A te drgania występują stale tzn. jako zjawisko ciągłe, czy silnik pracuje na wolnych obrotach i raz na jakiś czas zadrży, jakby mu np. zapłon wypadł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Występuje np. po dojechaniu do skrzyżowania i postoju na światłach, zaczynia narastać i częstotliwość jest stała. Jest to odczuwalne tylko pod stopami kierowcy i pasażera oraz przenosi się na fotele na kierownicy, na desce nie, pedał sprzęgła również nie drga. Gdy wciśnie się sprzęgło i wybierze bieg mam wrażenie że objaw się nasila ale to może dlatego że wysprzglik jest hydrauliczny wzrasta obciążenie układu. zastanawiają mnie jeszcze te przygasające światła. A wskazówka obrotomierza nawet o milimetr się nie ruszy. Ja wrócę z delegacji to muszę poświęcić trochę aby rozwiązać problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posiadam Opla Astrę J z silnikiem benzynowym 1.4T (103kW/140KM) J z 2011 z przebiegiem 30000km i

> pojawił się problem a mianowicie drgania przenoszące się do wnętrza podczas postoju (

> wyczuwalne przez kierowce i pasażera min. na podłodze pod stopami, na fotelu) na biegu z

> wciśniętym sprzęgłem i na neutralnym, silnik ciepły wskazanie temperatury 90 stopni ( skrzynie

> manualne 6 biegów ) Biegi wybiera się dobrze, przy odpalaniu nie ma hałasu - (stuków puków

> brak) , rusza się ok. podczas jazdy i ruszania drgania ustępują. Problem występuje i jest

> irytujący głownie podczas jazdy po mieście i staniu w korkach. Auto posiada koło dwumasowe ale

> po sprawdzeniu samemu i w serwisie okazało się że koło jest ok. Silnik pracuje regularnie na

> obrotach 800 ( wskazówka na obrotomierzu nie skacze trzyma się sztywno ) Silnik pracuje równo

> wtryski też cykają równo, turbina nie hałasuje ładnie się wkręca. Zauważyłem że jak występują

> drgania to światła delikatnie przygasają do samo dotyczy jak się włączy światła w

> podsufitówce. W serwisie na diagnostyce żadne błędy nie zostały zarejestrowane ale wówczas

> pech chciał że problem na chwile bo dzień wcześniej ustał i nie występował przez kilka dni a

> później znowu się pojawił. Wyjeździłem już zbiornik paliwa na V-power ultra ale to nadal

> występuje i co dalej zrobić co to może być? Ma ktoś jakiś pomysł?

Jak znam życie i podobne przypadki to ,,ekologia'' i soft w centrali który takie hece powoduje. W TSI też były z tym jajca, ale któraś tam z kolei zmiana oprogramowania wyeliminowała problem, oczywiście czasami się zdarzy nadal, że ,,szarpnie'', ale rzadko.

Dodatkowo jeśli piszesz o silniku nagrzanym do 90 stopni weź pod uwagę :

- Włączający się wentylator chłodnicy i drgawki oraz przygasania świateł z tym związane

- Być może pracuje klima która też okresowo włącza lub wyłącza wentylator dając podobne efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klima nie ma nic wspólnego występuje to bez względu na dodatkowe obciążenie silnika bo już

> próbowałem i gdy wszystkie odbiorniki elektrycznie ( światła, nawiew i klimę, szyba

> podgrzewana, podgrzewane fotele i kierownice itp) są włączone i wyłączone

Można sprawdzić stan poduszek silnika i skrzyni. Możliwe jest uszkodzenie gumy lub poluzowane nakrętki mocujące. Czasami trafi się felerne tłumiki drgań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma ktoś jakiś pomysł?

Posiadam ten sam model, silnik i skrzynię i nie zaobserwowałem takich objawów jak u Ciebie. Przebieg mam x2, więc wykluczyłbym koło dwumasowe. Specjalnie u siebie sprawdzałem i czy klimatyzacja wyłączona czy na auto to nic się nie dzieje. Gdzieś czytałem, że chciałeś zamontować instalację LPG. Jeśli zamontowałeś to może emulator ciśnienia paliwa robi Ci te problemy niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Automat czyli klimatronic dwustrefowy

Ustaw sobie jakąś temperaturę i włącz przycisk "auto". Sprężarka w tych autach chodzi bez względu na to czy klimatyzacja jest włączona czy nie, także nie ma to dla niej różnicy. Jak będziesz miał możliwość to zobacz jakie masz oznaczenie sprężarki klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Skodzie Felicji coś takiego powodował elektrozawór od pochłaniacza wglowego oparów spalin - po prostu odpiąłem wtyczkę i ustało... Może coś z tych rzeczy? Jakiś zaworek zwrotny odpowietrzania skrzyni korbowej, EGR itp. Jakaś nieszczelność w dolocie, uszczelka kolektora. A może rozrząd się jakimś cudem przestawił o ząbek... A może któraś poduszka silnika/skrzyni wygląda na całą ale przy ruchach silnika widać, że za bardzo pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wczoraj i dzis jechałam autem w trasę i tak:

- po uruchomieniu auta - nic nie drga

- po przejechaniu 0,5km i krótkim postoju - nic nie drga

- po przejechaniu 2-3km i zatrzymaniu się na skrzyżowaniu - drgania się pojawiają - temperatura silnika ok 60-70 stopni

- Wyjazd na trasę i autostradę przejazd 30km z prędkością 120-160km/h wyhamowaniu do prędkości 60km/h wjechaniu do miasta postój na skrzyżowaniu - nic nie drga

- Postój i praca silnika na biegu jałowym ok 5 minut - nic nie drga

Podczas postojów włączana/wyłączana była: klimatyzacja, oraz wszystkie odbiorniki elektryczne aby wywołać dodatkowe obciążenie silnika.

Reasumując drgania częściej występują podczas jazdy po mieście (z obrotami silnika w zakresie 2-2,6obr/min) gdzie zmiana biegów jest ciągła oraz częstość hamowania i ruszania niż w trasie z obrotami silnika 2,7-3,5obr/min). I jak tu się umówić do serwisu jak drgania występują jak na loterii.

W święta pojeżdżę po mieście to zobaczymy ja będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.