Ragless Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Posiadam Opla Astrę J z silnikiem benzynowym 1.4T (103kW/140KM) J z 2011 z przebiegiem 30000km i pojawił się problem a mianowicie drgania przenoszące się do wnętrza podczas postoju ( wyczuwalne przez kierowce i pasażera min. na podłodze pod stopami, na fotelu) na biegu z wciśniętym sprzęgłem i na neutralnym, silnik ciepły wskazanie temperatury 90 stopni ( skrzynie manualne 6 biegów ) Biegi wybiera się dobrze, przy odpalaniu nie ma hałasu - (stuków puków brak) , rusza się ok. podczas jazdy i ruszania drgania ustępują. Problem występuje i jest irytujący głownie podczas jazdy po mieście i staniu w korkach. Auto posiada koło dwumasowe ale po sprawdzeniu samemu i w serwisie okazało się że koło jest ok. Silnik pracuje regularnie na obrotach 800 ( wskazówka na obrotomierzu nie skacze trzyma się sztywno ) Silnik pracuje równo wtryski też cykają równo, turbina nie hałasuje ładnie się wkręca. Zauważyłem że jak występują drgania to światła delikatnie przygasają do samo dotyczy jak się włączy światła w podsufitówce. W serwisie na diagnostyce żadne błędy nie zostały zarejestrowane ale wówczas pech chciał że problem na chwile bo dzień wcześniej ustał i nie występował przez kilka dni a później znowu się pojawił. Wyjeździłem już zbiornik paliwa na V-power ultra ale to nadal występuje i co dalej zrobić co to może być? Ma ktoś jakiś pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 > Zauważyłem że jak występują > drgania to światła delikatnie przygasają do samo dotyczy jak się włączy światła w > podsufitówce. W serwisie na diagnostyce żadne błędy nie zostały zarejestrowane ale wówczas > pech chciał że problem na chwile bo dzień wcześniej ustał i nie występował przez kilka dni a > później znowu się pojawił. Wyjeździłem już zbiornik paliwa na V-power ultra ale to nadal > występuje i co dalej zrobić co to może być? Ma ktoś jakiś pomysł? Szukałbym w okolicach paska osprzętu. To szarpanie nie występuje przypadkiem po załączeniu się sprężarki klimy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ragless Napisano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Klima nie ma nic wspólnego występuje to bez względu na dodatkowe obciążenie silnika bo już próbowałem i gdy wszystkie odbiorniki elektrycznie ( światła, nawiew i klimę, szyba podgrzewana, podgrzewane fotele i kierownice itp) są włączone i wyłączone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 > Posiadam Opla Astrę J z silnikiem benzynowym 1.4T (103kW/140KM) J z 2011 z przebiegiem 30000km i > pojawił się problem a mianowicie drgania przenoszące się do wnętrza podczas postoju ( > wyczuwalne przez kierowce i pasażera min. na podłodze pod stopami, na fotelu) na biegu z > wciśniętym sprzęgłem i na neutralnym, silnik ciepły wskazanie temperatury 90 stopni ( skrzynie > manualne 6 biegów ) Biegi wybiera się dobrze, przy odpalaniu nie ma hałasu - (stuków puków > brak) , rusza się ok. podczas jazdy i ruszania drgania ustępują. Problem występuje i jest > irytujący głownie podczas jazdy po mieście i staniu w korkach. Auto posiada koło dwumasowe ale > po sprawdzeniu samemu i w serwisie okazało się że koło jest ok. Silnik pracuje regularnie na > obrotach 800 ( wskazówka na obrotomierzu nie skacze trzyma się sztywno ) Silnik pracuje równo > wtryski też cykają równo, turbina nie hałasuje ładnie się wkręca. Zauważyłem że jak występują > drgania to światła delikatnie przygasają do samo dotyczy jak się włączy światła w > podsufitówce. W serwisie na diagnostyce żadne błędy nie zostały zarejestrowane ale wówczas > pech chciał że problem na chwile bo dzień wcześniej ustał i nie występował przez kilka dni a > później znowu się pojawił. Wyjeździłem już zbiornik paliwa na V-power ultra ale to nadal > występuje i co dalej zrobić co to może być? Ma ktoś jakiś pomysł? W jaki sposob bylo sprawdzane to kolo dwumasowe? ASO wymontowywalo? Moze warto zrzucic pasek osprzetu i zobaczyc, czy wtedy tez sa drgania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 > W jaki sposob bylo sprawdzane to kolo dwumasowe? ASO wymontowywalo? też jestem ciekawy. jak to sprawdzili... mi w TCE pojawiły się takie objawy - to ASO wymieniło koło dwumasowe... i ustąpiło - oczywiscie na gwarancji, wada części (chociaż próbowali podpowiadać nieumiejętne korzystanie ze sprzęgła ... > Moze warto zrzucic pasek osprzetu i zobaczyc, czy wtedy tez sa drgania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ragless Napisano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Sprawdzenie podczas jazdy na drodze i na rolkach przy pomocy stetoskopu warsztatowego. min. Przyśpieszanie z obrotów silnika 1000 z 4 i 5 biegu auto przyspiesza płynnie, brak stuków puków i szarpnięć przy uruchamiania silnika jak również przy jego gaszeniu. Problem występuje głównie po rozgrzaniu silnika. Skrzyni nie ściągali aby sprawdzić luz na kole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 A nie jest to problem z softem tego silnika, który na postoju włącza wentylator chłodnicy? Coś podobnego meldowali użytkownicy Cruze z silnikiem 1,4T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 > Sprawdzenie podczas jazdy na drodze i na rolkach przy pomocy stetoskopu warsztatowego. min. > Przyśpieszanie z obrotów silnika 1000 z 4 i 5 biegu auto przyspiesza płynnie, brak stuków > puków i szarpnięć przy uruchamiania silnika jak również przy jego gaszeniu. Problem występuje > głównie po rozgrzaniu silnika. Skrzyni nie ściągali aby sprawdzić luz na kole moje auto tez nie dawało ŻADNYCH objawów, poza wibracjami na wolnych. dopiero wyjęcie koła pokazało wadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ragless Napisano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Też zauważyłem że wentylator mi się włącza ale myślałem że to normalne bo temperatura silnika była 90 stopni - astra w miarę szybko się nagrzewa a możesz podać linka to problemów 1.4t w cruse? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 > Też zauważyłem że wentylator mi się włącza ale myślałem że to normalne bo temperatura silnika była > 90 stopni - astra w miarę szybko się nagrzewa a możesz podać linka to problemów 1.4t w cruse? To chyba nawet nie problem. http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=1897 Podobno ten typ tak ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ragless Napisano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Dzięki za podpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Zwiększone obciążenie alternatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ragless Napisano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 I może alternator więcej obciąża silnik a silnik nie zwiększa obrotów i stąd nierównomierna praca to może być to bo tak jak pisałem trochę przygasają śiwatła Może skończy się tylko na sofcie silnika. Oby tak było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 > Posiadam Opla Astrę J z silnikiem benzynowym 1.4T (103kW/140KM) J z 2011 z przebiegiem 30000km i > pojawił się problem a mianowicie drgania przenoszące się do wnętrza podczas postoju ( > wyczuwalne przez kierowce i pasażera min. na podłodze pod stopami, na fotelu) na biegu z > wciśniętym sprzęgłem i na neutralnym, silnik ciepły wskazanie temperatury 90 stopni ( skrzynie > manualne 6 biegów ) Biegi wybiera się dobrze, przy odpalaniu nie ma hałasu - (stuków puków > brak) , rusza się ok. podczas jazdy i ruszania drgania ustępują. Problem występuje i jest > irytujący głownie podczas jazdy po mieście i staniu w korkach. Auto posiada koło dwumasowe ale > po sprawdzeniu samemu i w serwisie okazało się że koło jest ok. Takie objawy może dawać podjechane koło dwumasowe. Problemu nie ma na zimnym bo tłumienie drgań jest większe zanim koło się nagrzeje. Zobacz czy po "puknięciu" w pedał gazu drgania ustają na parę sekund po ustabilizowaniu obrotów na jałowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ragless Napisano 12 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 A jeśli będzie to koło dwumasowe to czy jest sens regeneracji czy zakup nowego firmy LUK? Ale kurcze dwumasa przy przebiegu 30000km w benzynie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > A jeśli będzie to koło dwumasowe to czy jest sens regeneracji czy zakup nowego firmy LUK? Ale > kurcze dwumasa przy przebiegu 30000km w benzynie? A te drgania występują stale tzn. jako zjawisko ciągłe, czy silnik pracuje na wolnych obrotach i raz na jakiś czas zadrży, jakby mu np. zapłon wypadł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ragless Napisano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Występuje np. po dojechaniu do skrzyżowania i postoju na światłach, zaczynia narastać i częstotliwość jest stała. Jest to odczuwalne tylko pod stopami kierowcy i pasażera oraz przenosi się na fotele na kierownicy, na desce nie, pedał sprzęgła również nie drga. Gdy wciśnie się sprzęgło i wybierze bieg mam wrażenie że objaw się nasila ale to może dlatego że wysprzglik jest hydrauliczny wzrasta obciążenie układu. zastanawiają mnie jeszcze te przygasające światła. A wskazówka obrotomierza nawet o milimetr się nie ruszy. Ja wrócę z delegacji to muszę poświęcić trochę aby rozwiązać problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 u mnie nieco podobne objawy dawało padnięte koło pasowe alternatora (ze sprzęgłem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > Posiadam Opla Astrę J z silnikiem benzynowym 1.4T (103kW/140KM) J z 2011 z przebiegiem 30000km i > pojawił się problem a mianowicie drgania przenoszące się do wnętrza podczas postoju ( > wyczuwalne przez kierowce i pasażera min. na podłodze pod stopami, na fotelu) na biegu z > wciśniętym sprzęgłem i na neutralnym, silnik ciepły wskazanie temperatury 90 stopni ( skrzynie > manualne 6 biegów ) Biegi wybiera się dobrze, przy odpalaniu nie ma hałasu - (stuków puków > brak) , rusza się ok. podczas jazdy i ruszania drgania ustępują. Problem występuje i jest > irytujący głownie podczas jazdy po mieście i staniu w korkach. Auto posiada koło dwumasowe ale > po sprawdzeniu samemu i w serwisie okazało się że koło jest ok. Silnik pracuje regularnie na > obrotach 800 ( wskazówka na obrotomierzu nie skacze trzyma się sztywno ) Silnik pracuje równo > wtryski też cykają równo, turbina nie hałasuje ładnie się wkręca. Zauważyłem że jak występują > drgania to światła delikatnie przygasają do samo dotyczy jak się włączy światła w > podsufitówce. W serwisie na diagnostyce żadne błędy nie zostały zarejestrowane ale wówczas > pech chciał że problem na chwile bo dzień wcześniej ustał i nie występował przez kilka dni a > później znowu się pojawił. Wyjeździłem już zbiornik paliwa na V-power ultra ale to nadal > występuje i co dalej zrobić co to może być? Ma ktoś jakiś pomysł? Jak znam życie i podobne przypadki to ,,ekologia'' i soft w centrali który takie hece powoduje. W TSI też były z tym jajca, ale któraś tam z kolei zmiana oprogramowania wyeliminowała problem, oczywiście czasami się zdarzy nadal, że ,,szarpnie'', ale rzadko. Dodatkowo jeśli piszesz o silniku nagrzanym do 90 stopni weź pod uwagę : - Włączający się wentylator chłodnicy i drgawki oraz przygasania świateł z tym związane - Być może pracuje klima która też okresowo włącza lub wyłącza wentylator dając podobne efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > Klima nie ma nic wspólnego występuje to bez względu na dodatkowe obciążenie silnika bo już > próbowałem i gdy wszystkie odbiorniki elektrycznie ( światła, nawiew i klimę, szyba > podgrzewana, podgrzewane fotele i kierownice itp) są włączone i wyłączone Można sprawdzić stan poduszek silnika i skrzyni. Możliwe jest uszkodzenie gumy lub poluzowane nakrętki mocujące. Czasami trafi się felerne tłumiki drgań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > Ma ktoś jakiś pomysł? Posiadam ten sam model, silnik i skrzynię i nie zaobserwowałem takich objawów jak u Ciebie. Przebieg mam x2, więc wykluczyłbym koło dwumasowe. Specjalnie u siebie sprawdzałem i czy klimatyzacja wyłączona czy na auto to nic się nie dzieje. Gdzieś czytałem, że chciałeś zamontować instalację LPG. Jeśli zamontowałeś to może emulator ciśnienia paliwa robi Ci te problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ragless Napisano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Witam Jeszcze nie zamontowałem instalacji lpg. Na klimatyzacji nie jeździłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > Na klimatyzacji nie jeździłem. Masz automatyczną klimę czy manualną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ragless Napisano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Automat czyli klimatronic dwustrefowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > Automat czyli klimatronic dwustrefowy Ustaw sobie jakąś temperaturę i włącz przycisk "auto". Sprężarka w tych autach chodzi bez względu na to czy klimatyzacja jest włączona czy nie, także nie ma to dla niej różnicy. Jak będziesz miał możliwość to zobacz jakie masz oznaczenie sprężarki klimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ragless Napisano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 ok sprawdzę ale chyba wzrośnie obciążenie silnika i pewnie drgania się nasilą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > ok sprawdzę ale chyba wzrośnie obciążenie silnika i pewnie drgania się nasilą Warto się dowiedzieć czy większe obciążenie silnika ma wpływ na drgania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ragless Napisano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 z moich obserwacji ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 W Skodzie Felicji coś takiego powodował elektrozawór od pochłaniacza wglowego oparów spalin - po prostu odpiąłem wtyczkę i ustało... Może coś z tych rzeczy? Jakiś zaworek zwrotny odpowietrzania skrzyni korbowej, EGR itp. Jakaś nieszczelność w dolocie, uszczelka kolektora. A może rozrząd się jakimś cudem przestawił o ząbek... A może któraś poduszka silnika/skrzyni wygląda na całą ale przy ruchach silnika widać, że za bardzo pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ragless Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 Witam Wczoraj i dzis jechałam autem w trasę i tak: - po uruchomieniu auta - nic nie drga - po przejechaniu 0,5km i krótkim postoju - nic nie drga - po przejechaniu 2-3km i zatrzymaniu się na skrzyżowaniu - drgania się pojawiają - temperatura silnika ok 60-70 stopni - Wyjazd na trasę i autostradę przejazd 30km z prędkością 120-160km/h wyhamowaniu do prędkości 60km/h wjechaniu do miasta postój na skrzyżowaniu - nic nie drga - Postój i praca silnika na biegu jałowym ok 5 minut - nic nie drga Podczas postojów włączana/wyłączana była: klimatyzacja, oraz wszystkie odbiorniki elektryczne aby wywołać dodatkowe obciążenie silnika. Reasumując drgania częściej występują podczas jazdy po mieście (z obrotami silnika w zakresie 2-2,6obr/min) gdzie zmiana biegów jest ciągła oraz częstość hamowania i ruszania niż w trasie z obrotami silnika 2,7-3,5obr/min). I jak tu się umówić do serwisu jak drgania występują jak na loterii. W święta pojeżdżę po mieście to zobaczymy ja będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czolg44 Napisano 14 Września 2022 Udostępnij Napisano 14 Września 2022 Witaj, czy udało Ci się zdiagnozować problem drgań silnika na wolnych obrotach? Mam takie same objawy w 1.4 T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 16 Września 2022 Udostępnij Napisano 16 Września 2022 W dniu 14.09.2022 o 20:02, Czolg44 napisał: Witaj, czy udało Ci się zdiagnozować problem drgań silnika na wolnych obrotach? Mam takie same objawy w 1.4 T Sprawdz swiece i cewkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.