Skocz do zawartości

1.1 z głowicą 16v


Kewin3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Buduje 1.1 z głowicą od p1 1.2 16v.

Czy robił ktoś juz taki projekt ?

Na pewno musze rozwiercić blok pod tłoki z 1.2 16v.

Zapewne rolka napinacza paska rozrządu tez będzie do przerobienia, gdyż blok 1.1 jest niższy i pasek bedzie luźniejszy.

Co jeszcze mogłem pominąć ?

Czy koło zamachowe z 1.2 16v podejdzie pod 1.1 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rolka jak widać w innym miejscu jest, dolne kółko z 1.1 mpi by miało węższe zęby pompa wody z 1.2 16v akurat, ale z 1.1 mpi też podejdzie bo ma takie same zęby, zamach będzie dobry z 1.1 ja mam akurat z 1.4 16v ztoczony na 3,4 kg to jest pod sprzęgło 200mm

Zdj%25C4%2599cie+%252812%2529.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym momencie mam cały silnik 1.2 16v mocno przy dłubany.

Zamach tez mam max stoczony i mam rozumieć ze podejdzie p&P ?

A wiesz moze ile około KM ubędzie zmniejszając pojemność ? bedzie duza róznica ? zmniejszy sie o 134ccm.

i jeszcze pytanie czy moze nie warto wchodzić w koszta i wstawiać tłoków z 16v tylko zrobić tak jak Ty masz ? Auto mi służy do rajdów, wiec chciał bym jak naj mniej stracić mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamach bez problemu, co do mocy nie jestem w stanie ci powiedzieć. Mniejsze koszty na pewno będą zostawiając dół seryjny z 1.1, nie trzeba rozwiercać 270751858-jezyk.gif,a powiem Ci że 1.1 jakoś chętniej się wkręca na 8000 tyś, ja mam przepustnice 53mm zamach 3,4 kg głowica po portingu wałki seria z PI i ochoczo kręci się pod 8500 obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zamach bez problemu, co do mocy nie jestem w stanie ci powiedzieć. Mniejsze koszty na pewno będą

> zostawiając dół seryjny z 1.1, nie trzeba rozwiercać ,a powiem Ci że 1.1 jakoś chętniej się

> wkręca na 8000 tyś, ja mam przepustnice 53mm zamach 3,4 kg głowica po portingu wałki seria z

> PI i ochoczo kręci się pod 8500 obr

Ja mam 4p i wałki 270/260, zawory otwierają sie szybciej i zamykają póżniej, nie bede ryzykował spotkaniem sie tłoka z zaworami i wstawię tłoki z 16v a odcinke przesunę na 8500obr. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam 4p i wałki 270/260, zawory otwierają sie szybciej i zamykają póżniej, nie bede ryzykował

> spotkaniem sie tłoka z zaworami i wstawię tłoki z 16v a odcinke przesunę na 8500obr.

Potrzebujesz tylko dół z 1.1. Jak wstawisz tłoki z 1.2 16v to zyskasz trochę pojemności ale będziesz musiał oprócz rozwiercania planować blok 2mm bo tłoki są niższe. Dolne kółko i pompę zakładasz z 1.2 16v lub z 1.1 MPI nowego typu. Poza konkursem mam do sprzedania blok z 1.1 z nowymi tłokami z 1.2 16v jak byś chciał tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebujesz tylko dół z 1.1. Jak wstawisz tłoki z 1.2 16v to zyskasz trochę pojemności ale

> będziesz musiał oprócz rozwiercania planować blok 2mm bo tłoki są niższe. Dolne kółko i pompę

> zakładasz z 1.2 16v lub z 1.1 MPI nowego typu. Poza konkursem mam do sprzedania blok z 1.1 z

> nowymi tłokami z 1.2 16v jak byś chciał

To powiedzmy ze blok zostanie z tłokami od 1.1, a czy konieczny jest taki dystans podnoszący głowice ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis zrobiłem testy najbliższej odległości zaworu z tłokiem na 1.2 8v 75 i wyszło mi:

Ssący 8mm a wydechowy 10mm

Dodam ze głowica była planowana o 1mm, wiec jeszcze o tyle sie zwiększyła by w oryginale.

Teraz mam pytanie czy ktoś wie jaka jest bezpieczna odległość? ile można maksymalnie przybliżyć ?

Jeszcze sprawdziłem ciśnienie w cylindrach i mam 13.5-14 bar, podobne wartości chciał bym osiągnąć w 1.1, bo wiadomo ze nie moze być silnik za bardzo sprężony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzis zrobiłem testy najbliższej odległości zaworu z tłokiem na 1.2 8v 75 i wyszło mi:

> Ssący 8mm a wydechowy 10mm

> Dodam ze głowica była planowana o 1mm, wiec jeszcze o tyle sie zwiększyła by w oryginale.

> Teraz mam pytanie czy ktoś wie jaka jest bezpieczna odległość? ile można maksymalnie przybliżyć ?

> Jeszcze sprawdziłem ciśnienie w cylindrach i mam 13.5-14 bar, podobne wartości chciał bym osiągnąć

> w 1.1, bo wiadomo ze nie moze być silnik za bardzo sprężony.

Trzeba policzyć CR,

IMO bezpiecznie zjechać do 11 i będzie gitara ok.gif więcej i tak nie wykożystasz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak po polsku ? Bo nic nie zrozumiałem

Wiec podstawy....

W n/a silnik sie dopreza ale nie liczy sie tego poprzez sprezanie/cisnienie tylko pojemnoscia komory spalania srednicą i skokiem.

Zrob stopien sprezania w okolicy 11:1 przy 4p i dobrym walku mozesz celowac w 13:1 ale potrzebny bedzie kumaty stroiciel...

Czego jeszcze nie rozumiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiec podstawy....

> W n/a silnik sie dopreza ale nie liczy sie tego poprzez sprezanie/cisnienie tylko pojemnoscia

> komory spalania srednicą i skokiem.

> Zrob stopien sprezania w okolicy 11:1 przy 4p i dobrym walku mozesz celowac w 13:1 ale potrzebny

> bedzie kumaty stroiciel...

> Czego jeszcze nie rozumiesz?

W tej chwili mAM 4P, mocny porting i wałki 270/260, cisnienie mam w granicach 14bar

Z twojej wypowiedzi mam rozumieć ze mam nie celować w wysokie sprężanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tej chwili mAM 4P, mocny porting i wałki 270/260, cisnienie mam w granicach 14bar

> Z twojej wypowiedzi mam rozumieć ze mam nie celować w wysokie sprężanie ?

Ciśnienie sprężania to nie to samo co stopień sprężania.

Masz celować w wysoki stopień sprężania, a dobra kondycja motoru = dobre ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby nie mylić zlosnik.gif to stopień sprężania i kompresja to co innego, jeśli ci pomogę to używając kalkulatora w moim 1.1 16vT to stopień sprężania był 11,7:1 ,a kompresja była w okolach 16/17 bar na każdy cylinder. tak jak wcześniej dół seria z tłokami z 1.1 + 2mm przekładki i 2x upg metalowe 0,49mm

cv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żeby nie mylić to stopień sprężania i kompresja to co innego, jeśli ci pomogę to używając

> kalkulatora w moim 1.1 16vT to stopień sprężania był 11,7:1 ,a kompresja była w okolach 16/17

> bar na każdy cylinder. tak jak wcześniej dół seria z tłokami z 1.1 + 2mm przekładki i 2x upg

> metalowe 0,49mm

> cv

nowe mini miało coś w granicach 13:1 i kompresor więc się da zlosnik.gif ale U ciebie chyba dłogo nie polatało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A skąd masz takie ciekie upg ?

do 1.2 16v z t-jeta a do 1.1/1.2 8v stalowe np: reinza

ciagle je zakladam i wszystkie ( w sumie chyba 6 kompletow po dwie ) sprawdzily sie idealnie. Polecam z uszczelniaczem loctite 3020

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> rolka jak widać w innym miejscu jest, dolne kółko z 1.1 mpi by miało węższe zęby pompa wody z 1.2

> 16v akurat, ale z 1.1 mpi też podejdzie bo ma takie same zęby, zamach będzie dobry z 1.1 ja

> mam akurat z 1.4 16v ztoczony na 3,4 kg to jest pod sprzęgło 200mm

A To dolne kółko podeszło Ci idealnie ? bo moje z 16v jest większe i są luzy, w sensie ze wał ma mniejszą średnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.