Kewin3 Napisano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 Witam Buduje 1.1 z głowicą od p1 1.2 16v. Czy robił ktoś juz taki projekt ? Na pewno musze rozwiercić blok pod tłoki z 1.2 16v. Zapewne rolka napinacza paska rozrządu tez będzie do przerobienia, gdyż blok 1.1 jest niższy i pasek bedzie luźniejszy. Co jeszcze mogłem pominąć ? Czy koło zamachowe z 1.2 16v podejdzie pod 1.1 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 rolka jak widać w innym miejscu jest, dolne kółko z 1.1 mpi by miało węższe zęby pompa wody z 1.2 16v akurat, ale z 1.1 mpi też podejdzie bo ma takie same zęby, zamach będzie dobry z 1.1 ja mam akurat z 1.4 16v ztoczony na 3,4 kg to jest pod sprzęgło 200mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 zapomniałem dodać że ja mam dół seryjny z 1.1 jak i tłoki są 1.1, tylko że mam przekładkę 2mm zresztą to widać ale bez obaw stopień sprężania wyszedł 11,7:1 na przekładce 2mm i 2x upg metalowe 0,49mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 W tym momencie mam cały silnik 1.2 16v mocno przy dłubany. Zamach tez mam max stoczony i mam rozumieć ze podejdzie p&P ? A wiesz moze ile około KM ubędzie zmniejszając pojemność ? bedzie duza róznica ? zmniejszy sie o 134ccm. i jeszcze pytanie czy moze nie warto wchodzić w koszta i wstawiać tłoków z 16v tylko zrobić tak jak Ty masz ? Auto mi służy do rajdów, wiec chciał bym jak naj mniej stracić mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 zamach bez problemu, co do mocy nie jestem w stanie ci powiedzieć. Mniejsze koszty na pewno będą zostawiając dół seryjny z 1.1, nie trzeba rozwiercać ,a powiem Ci że 1.1 jakoś chętniej się wkręca na 8000 tyś, ja mam przepustnice 53mm zamach 3,4 kg głowica po portingu wałki seria z PI i ochoczo kręci się pod 8500 obr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 > zamach bez problemu, co do mocy nie jestem w stanie ci powiedzieć. Mniejsze koszty na pewno będą > zostawiając dół seryjny z 1.1, nie trzeba rozwiercać ,a powiem Ci że 1.1 jakoś chętniej się > wkręca na 8000 tyś, ja mam przepustnice 53mm zamach 3,4 kg głowica po portingu wałki seria z > PI i ochoczo kręci się pod 8500 obr Ja mam 4p i wałki 270/260, zawory otwierają sie szybciej i zamykają póżniej, nie bede ryzykował spotkaniem sie tłoka z zaworami i wstawię tłoki z 16v a odcinke przesunę na 8500obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 > Ja mam 4p i wałki 270/260, zawory otwierają sie szybciej i zamykają póżniej, nie bede ryzykował > spotkaniem sie tłoka z zaworami i wstawię tłoki z 16v a odcinke przesunę na 8500obr. Potrzebujesz tylko dół z 1.1. Jak wstawisz tłoki z 1.2 16v to zyskasz trochę pojemności ale będziesz musiał oprócz rozwiercania planować blok 2mm bo tłoki są niższe. Dolne kółko i pompę zakładasz z 1.2 16v lub z 1.1 MPI nowego typu. Poza konkursem mam do sprzedania blok z 1.1 z nowymi tłokami z 1.2 16v jak byś chciał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > Potrzebujesz tylko dół z 1.1. Jak wstawisz tłoki z 1.2 16v to zyskasz trochę pojemności ale > będziesz musiał oprócz rozwiercania planować blok 2mm bo tłoki są niższe. Dolne kółko i pompę > zakładasz z 1.2 16v lub z 1.1 MPI nowego typu. Poza konkursem mam do sprzedania blok z 1.1 z > nowymi tłokami z 1.2 16v jak byś chciał To powiedzmy ze blok zostanie z tłokami od 1.1, a czy konieczny jest taki dystans podnoszący głowice ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > To powiedzmy ze blok zostanie z tłokami od 1.1, a czy konieczny jest taki dystans podnoszący > głowice ? mozna kombinować dać tyci mniej np 1,5 mm moze 1 mm dałby rade..... ale trzeba by popróbować z plastelina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 A np. czy denko tłoka nie jest na tyle grube zeby wyciąć dremelkiem kształt taki jak mają 16v ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 grubość masz niecałe 5mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > grubość masz niecałe 5mm to wygląda na to ze za cięki. A skąd masz tą podkładkę 2mm pod głowice ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 kupiłem od jednego z forumowiczów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > to wygląda na to ze za cięki. > A skąd masz tą podkładkę 2mm pod głowice ?? jakby co mam jedną na handel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 15 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 Jeszcze takie pytanie, wie ktoś ile w 16v wynosi najbliższa odległość zaworu od tłoka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 18 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 Dzis zrobiłem testy najbliższej odległości zaworu z tłokiem na 1.2 8v 75 i wyszło mi: Ssący 8mm a wydechowy 10mm Dodam ze głowica była planowana o 1mm, wiec jeszcze o tyle sie zwiększyła by w oryginale. Teraz mam pytanie czy ktoś wie jaka jest bezpieczna odległość? ile można maksymalnie przybliżyć ? Jeszcze sprawdziłem ciśnienie w cylindrach i mam 13.5-14 bar, podobne wartości chciał bym osiągnąć w 1.1, bo wiadomo ze nie moze być silnik za bardzo sprężony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > Dzis zrobiłem testy najbliższej odległości zaworu z tłokiem na 1.2 8v 75 i wyszło mi: > Ssący 8mm a wydechowy 10mm > Dodam ze głowica była planowana o 1mm, wiec jeszcze o tyle sie zwiększyła by w oryginale. > Teraz mam pytanie czy ktoś wie jaka jest bezpieczna odległość? ile można maksymalnie przybliżyć ? > Jeszcze sprawdziłem ciśnienie w cylindrach i mam 13.5-14 bar, podobne wartości chciał bym osiągnąć > w 1.1, bo wiadomo ze nie moze być silnik za bardzo sprężony. Trzeba policzyć CR, IMO bezpiecznie zjechać do 11 i będzie gitara więcej i tak nie wykożystasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > Trzeba policzyć CR, > IMO bezpiecznie zjechać do 11 i będzie gitara więcej i tak nie wykożystasz A tak po polsku ? Bo nic nie zrozumiałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > A tak po polsku ? Bo nic nie zrozumiałem Wiec podstawy.... W n/a silnik sie dopreza ale nie liczy sie tego poprzez sprezanie/cisnienie tylko pojemnoscia komory spalania srednicą i skokiem. Zrob stopien sprezania w okolicy 11:1 przy 4p i dobrym walku mozesz celowac w 13:1 ale potrzebny bedzie kumaty stroiciel... Czego jeszcze nie rozumiesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > Wiec podstawy.... > W n/a silnik sie dopreza ale nie liczy sie tego poprzez sprezanie/cisnienie tylko pojemnoscia > komory spalania srednicą i skokiem. > Zrob stopien sprezania w okolicy 11:1 przy 4p i dobrym walku mozesz celowac w 13:1 ale potrzebny > bedzie kumaty stroiciel... > Czego jeszcze nie rozumiesz? W tej chwili mAM 4P, mocny porting i wałki 270/260, cisnienie mam w granicach 14bar Z twojej wypowiedzi mam rozumieć ze mam nie celować w wysokie sprężanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > W tej chwili mAM 4P, mocny porting i wałki 270/260, cisnienie mam w granicach 14bar > Z twojej wypowiedzi mam rozumieć ze mam nie celować w wysokie sprężanie ? Ciśnienie sprężania to nie to samo co stopień sprężania. Masz celować w wysoki stopień sprężania, a dobra kondycja motoru = dobre ciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 żeby nie mylić to stopień sprężania i kompresja to co innego, jeśli ci pomogę to używając kalkulatora w moim 1.1 16vT to stopień sprężania był 11,7:1 ,a kompresja była w okolach 16/17 bar na każdy cylinder. tak jak wcześniej dół seria z tłokami z 1.1 + 2mm przekładki i 2x upg metalowe 0,49mm cv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > żeby nie mylić to stopień sprężania i kompresja to co innego, jeśli ci pomogę to używając > kalkulatora w moim 1.1 16vT to stopień sprężania był 11,7:1 ,a kompresja była w okolach 16/17 > bar na każdy cylinder. tak jak wcześniej dół seria z tłokami z 1.1 + 2mm przekładki i 2x upg > metalowe 0,49mm > cv nowe mini miało coś w granicach 13:1 i kompresor więc się da ale U ciebie chyba dłogo nie polatało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 nie za długo bo człowiek ciągle chce więcej dlatego zmniejszymy doładowanie w okolice 1 bara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > nie za długo bo człowiek ciągle chce więcej dlatego zmniejszymy doładowanie w okolice 1 bara A skąd masz takie ciekie upg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > A skąd masz takie ciekie upg ? do 1.2 16v z t-jeta a do 1.1/1.2 8v stalowe np: reinza ciagle je zakladam i wszystkie ( w sumie chyba 6 kompletow po dwie ) sprawdzily sie idealnie. Polecam z uszczelniaczem loctite 3020 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 u mnie w sklepie już znają tą upg jak u nich zamawiałem chyba z 6 w sumie nie pamiętam numeru ale to upg jest z 1.4 8v grande punto, z tych nowych 1.4 silnikach co mają w okolicach 77KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > do 1.2 16v z t-jeta a do 1.1/1.2 8v stalowe np: reinza > ciagle je zakladam i wszystkie ( w sumie chyba 6 kompletow po dwie ) sprawdzily sie idealnie. > Polecam z uszczelniaczem loctite 3020 czym one się różnią? metalowa szła też w 1.4/1.2 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 jeśli chodzi o upg z 8v i 16v to delikatnymi wycięciami na zawory i nie wiem czy też nie kanałami wodnymi ale to są bardzo małe różnice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > jeśli chodzi o upg z 8v i 16v to delikatnymi wycięciami na zawory i nie wiem czy też nie kanałami > wodnymi ale to są bardzo małe różnice A ta z t-jeta jest trzywarstwowa czy to mit?? bo te z 1.4 8v i 1.2/1.4 16v są dwuwarstwowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > A ta z t-jeta jest trzywarstwowa czy to mit?? bo te z 1.4 8v i 1.2/1.4 16v są dwuwarstwowe trzywarstwowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 ... i ma 0,7mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 1 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 > rolka jak widać w innym miejscu jest, dolne kółko z 1.1 mpi by miało węższe zęby pompa wody z 1.2 > 16v akurat, ale z 1.1 mpi też podejdzie bo ma takie same zęby, zamach będzie dobry z 1.1 ja > mam akurat z 1.4 16v ztoczony na 3,4 kg to jest pod sprzęgło 200mm A To dolne kółko podeszło Ci idealnie ? bo moje z 16v jest większe i są luzy, w sensie ze wał ma mniejszą średnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 1 Maja 2014 Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 załóż od 1.1 mpi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 1 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 A pamiętasz o ile przesunąłeś kółko napinacza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 1 Maja 2014 Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 z 2cm na pewno ale dokładne nie pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.