Skocz do zawartości

Koła - szerokie, wąskie, małe duże?


kamilmm

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę już ruszałem temat, ale czas przyszedł na odgrzanie kotleta. Potrzebuję opony do jazdy codziennej - najbardziej zależy mi na trakcji przy mocy 120 +. Jaką szerokość i wielkość? Czy 185/55/14 będzie ok? Czy może szerzej 195/50/14? Wiem, że pierwszy rozmiar jest sprawdzony - może jakieś inne propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę już ruszałem temat, ale czas przyszedł na odgrzanie kotleta. Potrzebuję opony do jazdy

> codziennej - najbardziej zależy mi na trakcji przy mocy 120 +. Jaką szerokość i wielkość? Czy

> 185/55/14 będzie ok? Czy może szerzej 195/50/14? Wiem, że pierwszy rozmiar jest sprawdzony -

> może jakieś inne propozycje?

195/50 R15 - do tego odpowiednie et i będzie git grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

135/80 r13 i będzie Pan zadowolony grinser006.gif

a tak na poważnie... przy wadze silnika Fire oraz seryjnej skrzyni i/oraz mocy 120+ 185 będzie za wąsko... i to nie ważne czy przy 13,14,15 czy nawet 16 calach...

to auto ma za krótkie przełożenia/za małą masę aby się to kleiło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 185/55 R14 ContiEco Contact, trochę balon ale kleiły dość dobrze, potem miałem 185/55 R14 Firestone Firehawk - badziewie cholerne.

Postanowiłem pójść w 15" i opony 175/50 (na felgach o szerokości 7J lekki naciąg) ale szukałem opon z rantem ochronnym. Niestety wybór w tym rozmiarze słaby, a i opony niezbyt tanie. Kupiłem jakieś Nexeny. Na sucho bardzo słabo, na mokrym po prostu tragedia, już 155/70 R13 zimowe lepiej trzymały w zakrętach. Teraz wrzuciłem na przód 195/45 R15 Uniroyal Rain Sport 2 i jest bajka. Na mokrym super, na suchym extra, wybór w tym rozmiarze opon dość dobry i nie są wiele droższe niż 195/50 R15.

Tyle ode mnie. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem 185/55 R14 ContiEco Contact, trochę balon ale kleiły dość dobrze, potem miałem 185/55 R14

> Firestone Firehawk - badziewie cholerne.

> Postanowiłem pójść w 15" i opony 175/50 (na felgach o szerokości 7J lekki naciąg) ale szukałem opon

> z rantem ochronnym. Niestety wybór w tym rozmiarze słaby, a i opony niezbyt tanie. Kupiłem

> jakieś Nexeny. Na sucho bardzo słabo, na mokrym po prostu tragedia, już 155/70 R13 zimowe

> lepiej trzymały w zakrętach. Teraz wrzuciłem na przód 195/45 R15 Uniroyal Rain Sport 2 i jest

> bajka. Na mokrym super, na suchym extra, wybór w tym rozmiarze opon dość dobry i nie są wiele

> droższe niż 195/50 R15.

> Tyle ode mnie.

PS Felgi mam dosyć popularne, Borbet model A 7J x 15" ET30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem 185/55 R14 ContiEco Contact, trochę balon ale kleiły dość dobrze, potem miałem 185/55 R14

> Firestone Firehawk - badziewie cholerne.

> Postanowiłem pójść w 15" i opony 175/50 (na felgach o szerokości 7J lekki naciąg) ale szukałem opon

> z rantem ochronnym. Niestety wybór w tym rozmiarze słaby, a i opony niezbyt tanie. Kupiłem

> jakieś Nexeny. Na sucho bardzo słabo, na mokrym po prostu tragedia, już 155/70 R13 zimowe

> lepiej trzymały w zakrętach. Teraz wrzuciłem na przód 195/45 R15 Uniroyal Rain Sport 2 i jest

> bajka. Na mokrym super, na suchym extra, wybór w tym rozmiarze opon dość dobry i nie są wiele

> droższe niż 195/50 R15.

> Tyle ode mnie.

Felg właśnie nie chciałbym za bardzo zmieniać, bo mam fajne (rzecz gustu ale mnie się podobają) i myślałem właśnie o Uniroyal Rainsport 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem 185/55 R14 ContiEco Contact, trochę balon ale kleiły dość dobrze

No patrz, a mnie wywiodły na dach...

> potem miałem 185/55 R14 Firestone Firehawk - badziewie cholerne.

Mam teraz. Lepiej kleją niż ten conti-eco-dupeco. Tamte nawet nie piszczały hehehe a miałem nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No patrz, a mnie wywiodły na dach...

> Mam teraz. Lepiej kleją niż ten conti-eco-dupeco. Tamte nawet nie piszczały hehehe a miałem nowe.

A może to były ContiSport Contact? confused.gif Nie pamiętam, ale na pewno Continentale jakieś. grinser006.gif

Na pewno nigdy więcej Nexenów. grinser006.gif Teraz gdy mam Nexeny z tyłu a z przodu Rain Sporty, to jak jest mokro Uniak robi się nadsterowny i czasami dohamowując lewą nogą zaczyna jechać bokiem bez ręcznego. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba jednak przejdę w system 15'', także temat trzeba też na chwilę zawiesić . Dzięki za

> podpowiedzi!

A ja Wam powiem że jestem zadowolony z moich Nankang NS-2 grinser006.gif

Na suchym jak dla mnie bardzo dobrze trzymają, na mokrym nieźle... jak były nowe (full bieżnika) to wodę pompowały na około 2 metry w górę grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Doba wracam do tematu, bo w końcu muszę się za to wziąć - przeanalizowałem i mam już na oku fele od Fiata Multipli (ET24 6J) i teraz czas by był na opony - patrząc na cenę najbardziej by mnie interesowało przystosowanie pod rozmiar 195/50/15. Widziałem u Glacy i ładnie to wygląda grinser006.gif. Gdzieś czytałem, słyszałem opowieści o krążkach Glacy, które pękały smile.gif. Potrzebuję rozjaśnienia - mianowicie czy może to być twarda guma o średnicy 80 mm i wysokości 20? To jest to przykręcane do belki w sprężynie? Czy wkłada się to pomiędzy zwoje? W jaki sposób podnieść przód tak, żeby nie opadał za bardzo i dało się włożyć takiego kapcia? Oczywiście AirRide nie wchodzi w grę - nie stać mnie na taką imprezę. Sprężyny z 1,4/1,5, Turbo? Rozmiar 195/45/15 nie interesuje mnie, bo koszta zakupu opon są o ok. 100 zł większa na oponie (na przykładzie Uniroyal Rainsport 3)... Biorąc pod uwagę dwa komplety kół (zima, lato) robi się 800 PLN... A wolałbym kupić dobrą oponę - budżet mam jaki mam i z tym nie dyskutuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Doba wracam do tematu, bo w końcu muszę się za to wziąć - przeanalizowałem i mam już na oku fele od

> Fiata Multipli (ET24 6J) i teraz czas by był na opony - patrząc na cenę najbardziej by mnie

> interesowało przystosowanie pod rozmiar 195/50/15. Widziałem u Glacy i ładnie to wygląda .

> Gdzieś czytałem, słyszałem opowieści o krążkach Glacy, które pękały . Potrzebuję rozjaśnienia

> - mianowicie czy może to być twarda guma o średnicy 80 mm i wysokości 20? To jest to

> przykręcane do belki w sprężynie? Czy wkłada się to pomiędzy zwoje? W jaki sposób podnieść

> przód, żeby nie opadał i mógł włożyć takiego kapcia? Oczywiście AirRide nie wchodzi w grę -

> nie stać mnie na taką imprezę. Sprężyny z 1,4/1,5, Turbo?

U mnie takich opon nie widziałeś bo ja mam profil 55

Krążki pękały bo były drewniane. Krążek hokejowy będzie najlepszy - przykręcasz do belki w sprężynie.

Z przodu springi z 1.4 powodują tragiczne prowadzenie...

Wszystko zależy od ET - 24 to raczej bedzie ocierać.

Idealnie pasują felgi z marei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie takich opon nie widziałeś bo ja mam profil 55

> Krążki pękały bo były drewniane. Krążek hokejowy będzie najlepszy - przykręcasz do belki w

> sprężynie.

> Z przodu springi z 1.4 powodują tragiczne prowadzenie...

> Wszystko zależy od ET - 24 to raczej bedzie ocierać.

> Idealnie pasują felgi z marei.

Ale bardziej o szerokość mi chodzi smile.gif).

W tym momencie mam ET36 i oponę 155/65/14 i jest mniej niż 10 mm pomiędzy felgą a belką. Także obstawiam, że opona musi wyjechać na zewnątrz - przy tych felgach z ET24 wg. jakiegoś kalkulatora felga będzie "wystawała" z błotnika o 18 mm w stosunku do aktualnego położenia i zrobi mi się z tyłu 16 mm luzu pomiędzy felgą a belką. W każdym razie jest opcja przymierzyć to i zastanawiam się czy nie zrobić sobie wycieczki... Nie mówię, że moja teoria jest dobra, bo może coś pomieszałem grinser006.gif.

A od maryśki tak plug&play spasowały?

Ponoć też dobrze pasowały od Fiata Coupe 15, ale na oponie 195/45/15...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale bardziej o szerokość mi chodzi ).

> W tym momencie mam ET36 i oponę 155/65/14 i jest mniej niż 10 mm pomiędzy felgą a belką. Także

> obstawiam, że opona musi wyjechać na zewnątrz - przy tych felgach z ET24 wg. jakiegoś

> kalkulatora felga będzie "wystawała" z błotnika o 18 mm w stosunku do aktualnego położenia i

> zrobi mi się z tyłu 16 mm luzu pomiędzy felgą a belką. W każdym razie jest opcja przymierzyć

> to i zastanawiam się czy nie zrobić sobie wycieczki... Nie mówię, że moja teoria jest dobra,

> bo może coś pomieszałem .

> A od maryśki tak plug&play spasowały?

> Ponoć też dobrze pasowały od Fiata Coupe 15, ale na oponie 195/45/15...

Od maryśki alumy idealnie pasują na zewnątrz ale już od środka z tyłu była trauma mimo dystansów 5mm.

Tyle, że od środka to nie jest problem poprawić bo dystansujesz albo podklepujesz w jednym miejscu nadkole wew. i belkę i nie ma problemu a od zewnątrz jak Ci wystaje to już nic nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

> Odgrzewam kotleta, bo spodobały mi się takie fele jak w załączniku - zakładał ktoś kiedyś coś

> podobnego? Podejrzewam, że do 195/45/15 będzie trzeba dystans z 5 mm wrzucić na tył. Dodam, że

> felga to 6J ET37.

zagadaj z Zibim On ma w swim UT 195/45r15 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.