Skocz do zawartości

Termostat i rozrząd 1.9 jtd 115km


vilu

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie co zakupić do mojego szerszenia czy ma ktoś u siebie termostat http://allegro.pl/termostat-vernet-fiat-doblo-multipla-stilo-1-9-jtd-i4093112642.html czy lepiej coś innego ?

Jaki zestaw rozrządu z pompą ?

Proszę o jakieś linki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie co zakupić do mojego szerszenia czy ma ktoś u siebie termostat

> http://allegro.pl/termostat-vernet-fiat-doblo-multipla-stilo-1-9-jtd-i4093112642.html czy

> lepiej coś innego ?

> Jaki zestaw rozrządu z pompą ?

> Proszę o jakieś linki

Za żadne skarby nie bierz verneta, przerabiałem ich z 5 i każdy jeden działał jak chciał, jeden się zaciął i zagotował silnik... tragedia. Brałbym BEHRa, ponoc jest na pierwszy monataz, aktualnie mam w albeii i w koncy skończyły się cyrki z temperaturą i znikającym płynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam zrobiony tak że w węża mam włożony wkład termostatu verneta i nie narzekam ale tylko jeśli

> Ci nie dogrzewa silnika prosty tani i skuteczny sposób.

Nie dogrzewa się właśnie daj jakiś link który to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie co zakupić do mojego szerszenia czy ma ktoś u siebie termostat

> http://allegro.pl/termostat-vernet-fiat-doblo-multipla-stilo-1-9-jtd-i4093112642.html czy

> lepiej coś innego ?

Zdecydowanie oryginalny Behr. Wymienić i mieć spokój na dłuższy czas. Przerabiałem temat i wiele krytycznych postów na temat Verneta czytałem. Wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdecydowanie oryginalny Behr. Wymienić i mieć spokój na dłuższy czas. Przerabiałem temat i wiele

> krytycznych postów na temat Verneta czytałem. Wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam.

Dorzucę od siebie, że fabryczny Behr w Marei 1.6 zrobił mniej km niż zamiennik Verneta. Jak dla mnie Vernet nie jest zły. Założyłem takich dziesiątki, jak nie setki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>. Założyłem takich dziesiątki, jak nie setki.

...i o nich zapomniałem cfaniak.gif

Vernet ma ten problem, że na pierwszy rzut oka jest wszystko ładnie, pięknie..., niby trzyma 'pion', ale jak się dokładnie zmierzy temperaturę to nie ma tych 90^C (czy tam 89 jak jest w JTD), tylko 80, czy konkretnie mój miał 78, a na zegarach dalej pion... niby działa, ale nie do końca... do tego skoki temperatur 3 razy większe niż ma behr, jak dojdzie do 90, behr otwiera, temp. spada do np. 85-86, w vernecie leci do 80, po 2-3 kolejnych skokach na behr'ze skoki są na poziomie 2-3 stopni, na vernecie ile by się km nie jechało to cały czas skacze po 10 stopni... do tego już nie jeden przypadek zacięcia się i zagotowania silnika, nie wspomnę też już o wątkach typu 'ubywa mi płynu', sam do końca nie wiem jak się to dzieje, ale dziwnym przypadkiem zawsze zdarza się to na termostatach verneta i pomaga jego wymiana.

Tyle z mojego doświadczenia wpysk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz powiedzcie mi jaki najlepiej zestaw rozrządu założyć ?

Oryginalny. Jak ja wymieniałem to nawet w ASO była promocja (dla starszych samochodów zlosnik.gif ) na zestaw fabryczny i nie było tak źle wychodził coś koło 400zł z tego co pamiętam (bez pompy niestety, ale tą możesz dokupić osobno, jakiś SKF, Ruville itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrządu to ja robiłem na takich:

Pasek Gates 96,91

Pompa KWP 99,19

Napinacz SKF 125,20

Mój mechanik co mi robił mówił że nic innego nie ładuję, bo to zawsze używa i nigdy nie miał problemów. Z ruville raz miał problem bo sie zerwał pasek. A niby dobra firma podobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle z mojego doświadczenia

Tzn ile termostatów było w tym doświadczeniu?

Bo wiesz, mam nieduży warsztat i prawie 100% moich klientów robi wszystko tylko u mnie. Nikt na termostat się jeszcze nie skarżył. W zasadzie nie pamiętam żadnej reklamacji na Verneta. Miałem za to raz problem z Wahlerem. Nie ma co szufladkować, bo patrząc na większą ilość, to wszystkie markowe są OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz powiedzcie mi jaki najlepiej zestaw rozrządu założyć ?

Ja niedawno wymieniałem rozrząd w moim JTD i założyłem komplet z continentala, nie był drogi, a pompa nie pamiętam firmy lecz na pewno z metalowym wirnikiem, nie daj sobie wcisnąć z plastikowym. Znajomemu w sedici pompa z plastikowym wirnikiem jeszcze oryginalna od nowości w samochodzie odmówiła posłuszeństwa. Okazało się że wirnik się odkleił od wałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info z pompką

W sklepie koleś mi gadał o jakimś wzmacnianym pasku pokrytym teflonem-słyszał ktoś o tym ?

Nie pamiętam marki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Witam,

chcę się zabrać za rozrząd w swoim jtd 115 km.

I mam pytanie co myślicie o takich częściach:

- Rozrząd - zestaw paska SKF VKMA 02179

- Pompa wody RUVILLE 66005

- Pasek klinowy wielorowkowy BOSCH 1 987 947 884

Wszystkie części do zobaczenia na iparts.pl .

Czekam na mądre rady wink.gif .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Witam,

> chcę się zabrać za rozrząd w swoim jtd 115 km.

> I mam pytanie co myślicie o takich częściach:

> - Rozrząd - zestaw paska SKF VKMA 02179

> - Pompa wody RUVILLE 66005

> - Pasek klinowy wielorowkowy BOSCH 1 987 947 884

> Wszystkie części do zobaczenia na iparts.pl .

> Czekam na mądre rady .

Pasek w oryginale to prawdopodobnie Dayco, można także zastosować dużo wytrzymalszy teflonowy Dayco HT. Napinacz to Dayco, rolka także Dayco, pompa wody do grupa Metelli (KWP, Graf, Metelli). Są też dostępne kompletne oryginalne rozrządy Classic Line. Newralgicznym elementem jest pompa wody i ja zawsze zalecam oryginał lub zamiennik, o którym napisałem wyżej. Napisz na PW, postaram się zrobić dobre ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> ...i o nich zapomniałem

> Vernet ma ten problem, że na pierwszy rzut oka jest wszystko ładnie, pięknie..., niby trzyma

> też już o wątkach typu 'ubywa mi płynu', sam do końca nie wiem jak się to dzieje, ale dziwnym

> przypadkiem zawsze zdarza się to na termostatach verneta i pomaga jego wymiana.

> Tyle z mojego doświadczenia

niestety dopisuję się do wątku ubywa mi płynu. Na łączeniu plastiku z aluminium. Wymiana ze dwa lata temu, także gwarancja w łeb. Wymieniam na Behra...taki strzał jeszcze przed Świętami...@#$@#

nie da się tego jakoś uszczelnić? qrde, ostatnim razem pożałowałem na Behra, wziąłem Vernet, nie minęło bodajże 2,5 roku i płyn ucieka. Opaski wszystkie podociągane, i dalej mokro. dużo nie ubywa, ale jednak...

sprawdziłem w swoich fv i paragonach. Vernet wytrzymał ok. 55 tys.km i 3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.