Skocz do zawartości

Podłączenie przekaźnika pod postojowe


ccLot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

chciałem podpiąć przekaźnik pod światła postojowe i właściwie się udało.

Na wyłączonym zapłonie wszystko jest ok.

Na włączonym silniku też przekaźnik działa ale stale "buczy".

Co to może być?

Prawdopodobnie chodzi o kontrolę spalonych żarówek i sterownie pozycyjnym przez PWM, a jak sobie z tym poradzić.

Może zostawić jak jest i "olać" buczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> chciałem podpiąć przekaźnik pod światła postojowe i właściwie się udało.

> Na wyłączonym zapłonie wszystko jest ok.

> Na włączonym silniku też przekaźnik działa ale stale "buczy".

> Co to może być?

> Prawdopodobnie chodzi o kontrolę spalonych żarówek i sterownie pozycyjnym przez PWM, a jak sobie z

> tym poradzić.

> Może zostawić jak jest i "olać" buczenie.

A do czego ten przekaźnik?

Podłączenie diody prostowniczej może rozwiązać ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A do czego ten przekaźnik?

> Podłączenie diody prostowniczej może rozwiązać ten problem.

Przekaźnik ma dawać stały plus do sterownika od DRL.

Po podłączeniu bezpośrednio do sterownika DRL - postojowych jest też problem na odpalonym silniku. Dlatego wymyśliłem, że dam przekaźnik i prawie się udało tylko to buczenie.

Dioda jaka ma być i gdzie? Właściciwe jak by zadziała dioda to można by się obyć bez przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przekaźnik ma dawać stały plus do sterownika od DRL.

> Po podłączeniu bezpośrednio do sterownika DRL - postojowych jest też problem na odpalonym silniku.

> Dlatego wymyśliłem, że dam przekaźnik i prawie się udało tylko to buczenie.

> Dioda jaka ma być i gdzie?

Dioda szeregowo w zasilaniu cewki przekaźnika, wystarczy zwykła prostownicza 1 amperowa

> Właściciwe jak by zadziała dioda to można by się obyć bez przekaźnika.

Może, tylko uważaj, by nie ubić sterownika dziennych przy tych eksperymentach grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dioda szeregowo w zasilaniu cewki przekaźnika, wystarczy zwykła prostownicza 1 amperowa

> Może, tylko uważaj, by nie ubić sterownika dziennych przy tych eksperymentach

Będe kombinował...

A dioda ma być 12v?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mamy do czynienia rzeczywiście z sygnałem PWM to sama dioda nic nie wniesie.

Zwykłe diody prostownicze są za wolne dla sygnałów rzędu kHz. Przy takich sygnałach stosuje się diody szybkie typu UF500x. Do szybkiej diody należy dołożyć kondensator wygładzający, wtedy pozbędziemy się buczenia (klepania styków). Z drugiej strony jeżeli buczenie jest słyszalne to częstotliwość sygnału jest niska i zwykła dioda może się sprawdzić. Jeżeli nie wiemy z czym mamy do czynienia to lepiej zastosować diodę ultra fast.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli mamy do czynienia rzeczywiście z sygnałem PWM to sama dioda nic nie wniesie.

> Zwykłe diody prostownicze są za wolne dla sygnałów rzędu kHz. Przy takich sygnałach stosuje się

> diody szybkie typu UF500x. Do szybkiej diody należy dołożyć kondensator wygładzający, wtedy

> pozbędziemy się buczenia (klepania styków). Z drugiej strony jeżeli buczenie jest słyszalne to

> częstotliwość sygnału jest niska i zwykła dioda może się sprawdzić. Jeżeli nie wiemy z czym

> mamy do czynienia to lepiej zastosować diodę ultra fast.

Jaki miałby być ten kondensator i montowany rownolegle przed dioda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kondensator za diodą, równolegle z cewką przekaźnika. Dioda włączona szeregowo z cewką. Pojemność

> kondensatora elektrolit. ok. 1000uF/25V

Dzięki jutro idę na zakupy ok.gif

Dam znać co z tego wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A możesz wrzucić schemacik?

Schemacik podłączenia przekaźnika?

Problem jest taki, że ułomny "plus" z moich postojowych nie potrafi wysterować automatu od dziennych i przeciwmgielnych o takich po odpaleniu silnika.

Na samym zapłonie wszystko działa i stąd pomysł przekaźnika i/lub diody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Schemacik podłączenia przekaźnika?

> Problem jest taki, że ułomny "plus" z moich postojowych nie potrafi wysterować automatu od

> dziennych i przeciwmgielnych o takich po odpaleniu silnika.

> Na samym zapłonie wszystko działa i stąd pomysł przekaźnika i/lub diody.

Nie nie przekaźnika. Chodziło mi o schemat do tego sterownika, ale rozumiem, że tam jest jedno wejście na które masz podać 12V po....np po włączeniu silnika/przekręceniu stacyjki itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie nie przekaźnika. Chodziło mi o schemat do tego sterownika, ale rozumiem, że tam jest jedno

> wejście na które masz podać 12V po....np po włączeniu silnika/przekręceniu stacyjki itp?

Sterownik ma 3 kabelki:

1. masa,

2. plus po stacyjce

3. plus od postojowych do sterowania dziennymi, włącz/wyłącz - tu jest problem.

i tyle.

Steronik nie jest najwyższych lotów i nie działa po włączeniu silnika.

Wcześniej miałem dzienne NSSC i działało, niestety nie mogę wykorzystać tamtego sterownika bo jest jeszcze kwestia włączania przeciwmgielnych. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3. plus od postojowych do sterowania dziennymi, włącz/wyłącz - tu jest problem.

> i tyle.

To może plus postojowych podłącz przez diodę i za nią ten kondensator do sterownika z pominięciem przekaźnika. Jak tam coś "sieje", to powinno zostać odfiltrowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może plus postojowych podłącz przez diodę i za nią ten kondensator do sterownika z pominięciem

> przekaźnika. Jak tam coś "sieje", to powinno zostać odfiltrowane.

Tak też spróbuję, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze uściślijmy - anoda diody do żarówki, katoda do przekaźnika. Kondensator "+" do katody

> diody, minus do masy auta.

No i koniec końców się udało.

Kupiłem podstawkę przekaźnika z wlutowaną diodą w obwód cewki i wystarczyło.

Wszystko ładnie chodzi. Wielkie dzięki za pomoc i zainteresowanie.

Pozdrawiam cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.