LordFalcon Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 Mamy z kolegami taki problem. U jednego z właścicieli Fiata Uno założyliśmy z przodu zaciski na tłoczku 54mm i z tyłu (34mm) nie wiem jaki rozmiar ale z Punto GT. No i jest problem, auto tylko zwalnia, nie hamuje... pedał idzie do podłogi... (tak jak u mnie, tylko u mnie podłoga oznacza full blokade kół) Tarcze TRW 2 razy wymyte, klocki przejechane nawet papierem ściernym... U mnie na tłoczku 54mm przód i 38mm tył wszystko działa ok. Ktoś ma pomysł? Gdzieś mogło zostać powietrze (odpowietrzone grawitacyjnie oraz "pompowaniem pedałem"? Pompa za "krótka"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Mamy z kolegami taki problem. > U jednego z właścicieli Fiata Uno założyliśmy z przodu zaciski na tłoczku 54mm i z tyłu (34mm) nie > wiem jaki rozmiar ale z Punto GT. > No i jest problem, auto tylko zwalnia, nie hamuje... pedał idzie do podłogi... (tak jak u mnie, > tylko u mnie podłoga oznacza full blokade kół) > Tarcze TRW 2 razy wymyte, klocki przejechane nawet papierem ściernym... > U mnie na tłoczku 54mm przód i 38mm tył wszystko działa ok. > Ktoś ma pomysł? Gdzieś mogło zostać powietrze (odpowietrzone grawitacyjnie oraz "pompowaniem > pedałem"? Pompa za "krótka"? albo pompa hamulcowa odmowiła posługi... jaki płyn hamulcowy był lany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > albo pompa hamulcowa odmowiła posługi... > jaki płyn hamulcowy był lany? DOT4 byl caly czas zalany, nie spuszczalismy płynu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > DOT4 byl caly czas zalany, nie spuszczalismy płynu.. proszę przeczytaj co jest napisane na zakrętce na zbiorniczku hamulcowym... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > proszę przeczytaj co jest napisane na zakrętce na zbiorniczku hamulcowym... > pozdr to juz kolega musi przeczytac ktorego auta to dotyczy... Aczkolwiek u mnie na obecnym dekielku jest tylko press to level.... Bla bla nie ma nic o plynie... A na starym jak dobrze pamietam pisalo dot3/4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > to juz kolega musi przeczytac ktorego auta to dotyczy... > Aczkolwiek u mnie na obecnym dekielku jest tylko press to level.... Bla bla > nie ma nic o plynie... A na starym jak dobrze pamietam pisalo dot3/4 Dzięki w ogóle chłopaki za szalonego spota . Tak, mam hamulce a nie hamują... Jest miazga... Jutro zerknę co pisze na zbiorniczku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > proszę przeczytaj co jest napisane na zakrętce na zbiorniczku hamulcowym... > pozdr Powinien być zalany Dot3. Jest opcja żeby sprawdzić jakoś działanie pompy? Czy płyn może mieć aż tak duże znaczenie? Ewentualnie przy wymianie pompy - może jakąś inna niż seryjna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Powinien być zalany Dot3. > Jest opcja żeby sprawdzić jakoś działanie pompy? Czy płyn może mieć aż tak duże znaczenie? > Ewentualnie przy wymianie pompy - może jakąś inna niż seryjna? Ja mam w garażu jak coś pompę od palio 1.6 16v aczkolwiek uważam, że seryjna jest najlepszym rozwiązaniem... daje miękki i czuły pedał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Powinien być zalany Dot3. > Jest opcja żeby sprawdzić jakoś działanie pompy? Czy płyn może mieć aż tak duże znaczenie? > Ewentualnie przy wymianie pompy - może jakąś inna niż seryjna? w jakiś 5% uniaków zalanych DOTem 4 pompa ulega uszkodzeniu. zwłaszcza jeśli przez długi czas nie wykonała pełnego skoku, po czym to zrobiono - np przy odpowietrzaniu. Ale spróbujcie jeszcze raz odpowietrzyć tylne hamulce - zaciski tylne mają skomplikowaną budowę i często powietrze siedzi w zakamarkach. Podczas jazdy pod wpływem drgań powietrze to wydostaje się do górnej części zacisku i wtedy daje się całkowicie odpowietrzyć. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > w jakiś 5% uniaków zalanych DOTem 4 pompa ulega uszkodzeniu. > zwłaszcza jeśli przez długi czas nie wykonała pełnego skoku, po czym to zrobiono - np przy > odpowietrzaniu. > Ale spróbujcie jeszcze raz odpowietrzyć tylne hamulce - zaciski tylne mają skomplikowaną budowę i > często powietrze siedzi w zakamarkach. > Podczas jazdy pod wpływem drgań powietrze to wydostaje się do górnej części zacisku i wtedy daje > się całkowicie odpowietrzyć. > pozdr Może właśnie dobicie pompy do podłogi spowodowało jest awarię bo nie dochodziła wcześniej tak głęboko... A czy nie jest tak Pawle (u mnie tak było) że nawet jak puścił mi z tyłu zacisk i wyżygał płyn z obwodu przez ośkę ręcznego to i tak w dolnym położeniu pedału hamulca dało się zablokować koła przednie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Może właśnie dobicie pompy do podłogi spowodowało jest awarię bo nie dochodziła wcześniej tak > głęboko... > A czy nie jest tak Pawle (u mnie tak było) że nawet jak puścił mi z tyłu zacisk i wyżygał płyn z > obwodu przez ośkę ręcznego to i tak w dolnym położeniu pedału hamulca dało się zablokować koła > przednie ? powinno tak być - zakładając że układ hamulcowy jest poza wyciekiem w pełni sprawny. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Sprawdźcie jeszcze czy nie założyliście zacisków z tyłu odwrotnie tzn. nie pomyliliście strony lewej z prawą i odwrotnie. Ktoś kiedyś tak zrobił i też miał problem z miękkimi hamulcami. Tzw. czeski błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Sprawdźcie jeszcze czy nie założyliście zacisków z tyłu odwrotnie tzn. nie pomyliliście strony > lewej z prawą i odwrotnie. Ktoś kiedyś tak zrobił i też miał problem z miękkimi hamulcami. > Tzw. czeski błąd. Krótko mówiąc odpowietrzniki powinny być u góry, a dźwignia od hamulca ręcznego u dołu - inaczej nie ma szans poprawnie odpowietrzyć hamulców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Krótko mówiąc odpowietrzniki powinny być u góry, a dźwignia od hamulca ręcznego u dołu - inaczej > nie ma szans poprawnie odpowietrzyć hamulców Odpowietrzniki są u gory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Krótko mówiąc odpowietrzniki powinny być u góry, a dźwignia od hamulca ręcznego u dołu - inaczej > nie ma szans poprawnie odpowietrzyć hamulców Eee, no bez przesady... aż tacy głupi chyba nie jesteśmy Majker jak coś to mam też seryjną pompę w garażu gdzieś, nawet z serwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Eee, no bez przesady... aż tacy głupi chyba nie jesteśmy > Majker jak coś to mam też seryjną pompę w garażu gdzieś, nawet z serwem Głupi, nie głupi - każdemu może się zdarzyć pomyłka, można też pewnych rzeczy nie wiedzieć - po prostu staramy się wspólnie znaleźć przyczynę problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Eee, no bez przesady... aż tacy głupi chyba nie jesteśmy > Majker jak coś to mam też seryjną pompę w garażu gdzieś, nawet z serwem Nie no coś jest nie tak... Dzisiaj zapaliła mi się kontrolka hamulców i nie gasła przez jakiś czas... Sam już nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Nie no coś jest nie tak... Dzisiaj zapaliła mi się kontrolka hamulców i nie gasła przez jakiś > czas... Sam już nie wiem... A może sama pompa nie jest dobrze odpowietrzona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > A może sama pompa nie jest dobrze odpowietrzona? Dobra jutro wieczorem robię podejście numer dwa - spuszczę płyn, kupię jak paweł_78 zwrócił słusznie uwagę DOT3, przesmaruję prowadnice i mam nadzieję, że to zacznie hamować. Zdam relację co tam jak tam pewnie jutro w nocy dopiero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 > A może sama pompa nie jest dobrze odpowietrzona? Pompa nie była opróżniana, więc raczej nie powinna się zapowietrzyć, bo skąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 > Głupi, nie głupi - każdemu może się zdarzyć pomyłka, można też pewnych rzeczy nie wiedzieć - po > prostu staramy się wspólnie znaleźć przyczynę problemu No tak tak, wiem... ja mimo wszystko będę obstawiać pompę... aczkolwiek mogę się mylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 > No tak tak, wiem... ja mimo wszystko będę obstawiać pompę... aczkolwiek mogę się mylić Kurka wodna - tych "pompów" to jest jak psów... Idę do sklepu trzeba znaleźć odpowiednią . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 > No tak tak, wiem... ja mimo wszystko będę obstawiać pompę... aczkolwiek mogę się mylić Pożyczyłem pompę ze sklepu na wszelki wypadek - liczę jednak na to, że obędzie się bez wymiany . W takim razie idę dłubać - zobaczymy co będzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 obstawiam pompe lub serwo...u mnie sie okazalo ze po wymianie na tarcze z tylu serwo odmowilo wspolpracy...malutka dziurka i pedal zawsze tylko zwalnial kola zamiast blokowac....a odpowietrzane bylo nawet maszynka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 > obstawiam pompe lub serwo...u mnie sie okazalo ze po wymianie na tarcze z tylu serwo odmowilo > wspolpracy...malutka dziurka i pedal zawsze tylko zwalnial kola zamiast blokowac....a > odpowietrzane bylo nawet maszynka... Ale serwo odpowiada tylko za łatwiejsze wciskanie pedału... bez serwa pompa działa tak jak przy zgaszonym silniku... i mimo wszystko dużym wysiłkiem powinno dać się hamować mocno... a tu pedał idzie miękko w podłogę i tylko zwalnia pojazd... wygląda to tak jakby pompa do pewnego momentu dawała ciśnienie a później już jej było wszystko jedno... EDIT: Właśnie dostałem info od Majkera. Odpowietrzył ponownie układ hamulcowy i teraz działa wszystko... Ja tylko nie rozumiem skąd się tam jeszcze powietrze wzięło skoro przy odpowietrzaniu już nie leciało, heh... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 > Właśnie dostałem info od Majkera. > Odpowietrzył ponownie układ hamulcowy i teraz działa wszystko... > Ja tylko nie rozumiem skąd się tam jeszcze powietrze wzięło skoro przy odpowietrzaniu już nie > leciało, heh... no choćby z tego miejsca o którym napisałem parę postów wcześniej... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 > Ale serwo odpowiada tylko za łatwiejsze wciskanie pedału... bez serwa pompa działa tak jak przy > zgaszonym silniku... i mimo wszystko dużym wysiłkiem powinno dać się hamować mocno... a tu > pedał idzie miękko w podłogę i tylko zwalnia pojazd... wygląda to tak jakby pompa do pewnego > momentu dawała ciśnienie a później już jej było wszystko jedno... > EDIT: > Właśnie dostałem info od Majkera. > Odpowietrzył ponownie układ hamulcowy i teraz działa wszystko... > Ja tylko nie rozumiem skąd się tam jeszcze powietrze wzięło skoro przy odpowietrzaniu już nie > leciało, heh... Oj tam - działa? działa . Jeszcze kosmetyka została - muszę skrócić chyba przewód miedziany z prawej strony, bo jest za długi, albo go odsadzić, bo ociera o oponę (do zacisku wchodzi przewód gumowy, potem miedziany sobie leci gdzieś tam dalej i dalej) i ten kiepsko odbijający lewy ręczny... W ogóle tam chyba muszę podjechać LordFalcon z bronkiem i wypróbować kiedyś tą nową spawarkę ;D - mocowanie linki jest do przespawania, bo się pancerz źle układa. Dzisiaj zdjęcia nie zrobiłem, ale - tam jest taka śrubka do sprężynki i taka blaszka, co się obraca na trzpieniu - i ona uniemożliwia odbicie się ręcznego. Muszę jeszcze się przyjrzeć z drugiej strony jak tam jest - jak jej nie ma i ręczny jest popuszczony to można przekręcić ją gdzieś ponad 90 stopni. Jednak znowu w tej pozycji odsuniętej nie chce się ona wkręcić. Zastanawiam się czy nie wziąć szlifierki i jej nie przyciąć trochę - chyba, że macie jakiś patent na założenie tej śrubki? Blokuje trochę lewe koło i stąd takie pomysłu. Pompa jest sprawna, nie wymieniałem, bo bez sensu by to było - w każdym razie trzeba oddać do sklepu . Ogólnie chyba to był dobry pomysł - smaży kapcia przy ostrym hamowaniu, pedał trochę ciężej chodzi, ale jest znośnie . I cooo teraz dalej... Czas najwyższy kupić rury do gazu i zająć się dolotem . Także dzięki chłopaki za wsparcie . A i jeszcze dla potomnych, chociaż coraz mniej wariatów żyje, ale - zaciski z PGT pasują bez dystansów pod tarcze. Flansza z blachy 8 mm i wszystko ładnie pasuje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 13 Maja 2014 Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 > Ja tylko nie rozumiem skąd się tam jeszcze powietrze wzięło skoro przy odpowietrzaniu już nie > leciało, heh... Problem już rozwiązany, ale jeszcze dodam coś od siebie, tak mi się przypomniało W przypadku tylnych hamulców jest jeszcze taka sprawa, że np. w niektórych typach zacisków tłoczki hamulcowe mają specjalny kształt i na czole takiego tłoczka jest znacznik, który po wkręceniu powinien się znajdować np. na górze. To ma ułatwić późniejsze odpowietrzanie żeby pęcherzyki powietrza nie zbierały się w różnych zakamarkach. Nie wiem, czy te hamulce, które założyliście mają coś takiego, jeśli tak, to możliwe że przez to mogły być problemy z odpowietrzaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 13 Maja 2014 Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 > Problem już rozwiązany, ale jeszcze dodam coś od siebie, tak mi się przypomniało > W przypadku tylnych hamulców jest jeszcze taka sprawa, że np. w niektórych typach zacisków tłoczki > hamulcowe mają specjalny kształt i na czole takiego tłoczka jest znacznik, który po wkręceniu > powinien się znajdować np. na górze. To ma ułatwić późniejsze odpowietrzanie żeby pęcherzyki > powietrza nie zbierały się w różnych zakamarkach. Nie wiem, czy te hamulce, które założyliście > mają coś takiego, jeśli tak, to możliwe że przez to mogły być problemy z odpowietrzaniem A tego to nie wiem, ale zwrócę na to uwagę . Dzięki za info . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.