Skocz do zawartości

Hamulce 257 - problem


LordFalcon

Rekomendowane odpowiedzi

Mamy z kolegami taki problem.

U jednego z właścicieli Fiata Uno założyliśmy z przodu zaciski na tłoczku 54mm i z tyłu (34mm) nie wiem jaki rozmiar ale z Punto GT.

No i jest problem, auto tylko zwalnia, nie hamuje... pedał idzie do podłogi... (tak jak u mnie, tylko u mnie podłoga oznacza full blokade kół)

Tarcze TRW 2 razy wymyte, klocki przejechane nawet papierem ściernym...

U mnie na tłoczku 54mm przód i 38mm tył wszystko działa ok.

Ktoś ma pomysł? Gdzieś mogło zostać powietrze (odpowietrzone grawitacyjnie oraz "pompowaniem pedałem"? Pompa za "krótka"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mamy z kolegami taki problem.

> U jednego z właścicieli Fiata Uno założyliśmy z przodu zaciski na tłoczku 54mm i z tyłu (34mm) nie

> wiem jaki rozmiar ale z Punto GT.

> No i jest problem, auto tylko zwalnia, nie hamuje... pedał idzie do podłogi... (tak jak u mnie,

> tylko u mnie podłoga oznacza full blokade kół)

> Tarcze TRW 2 razy wymyte, klocki przejechane nawet papierem ściernym...

> U mnie na tłoczku 54mm przód i 38mm tył wszystko działa ok.

> Ktoś ma pomysł? Gdzieś mogło zostać powietrze (odpowietrzone grawitacyjnie oraz "pompowaniem

> pedałem"? Pompa za "krótka"?

albo pompa hamulcowa odmowiła posługi...

jaki płyn hamulcowy był lany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> proszę przeczytaj co jest napisane na zakrętce na zbiorniczku hamulcowym...

> pozdr

to juz kolega musi przeczytac ktorego auta to dotyczy...

Aczkolwiek u mnie na obecnym dekielku jest tylko press to level.... Bla bla

nie ma nic o plynie... A na starym jak dobrze pamietam pisalo dot3/4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to juz kolega musi przeczytac ktorego auta to dotyczy...

> Aczkolwiek u mnie na obecnym dekielku jest tylko press to level.... Bla bla

> nie ma nic o plynie... A na starym jak dobrze pamietam pisalo dot3/4

Dzięki w ogóle chłopaki za szalonego spota smile.gif.

Tak, mam hamulce a nie hamują... Jest miazga...

Jutro zerknę co pisze na zbiorniczku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> proszę przeczytaj co jest napisane na zakrętce na zbiorniczku hamulcowym...

> pozdr

Powinien być zalany Dot3.

Jest opcja żeby sprawdzić jakoś działanie pompy? Czy płyn może mieć aż tak duże znaczenie? Ewentualnie przy wymianie pompy - może jakąś inna niż seryjna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powinien być zalany Dot3.

> Jest opcja żeby sprawdzić jakoś działanie pompy? Czy płyn może mieć aż tak duże znaczenie?

> Ewentualnie przy wymianie pompy - może jakąś inna niż seryjna?

Ja mam w garażu jak coś pompę od palio 1.6 16v 270751858-jezyk.gif aczkolwiek uważam, że seryjna jest najlepszym rozwiązaniem... daje miękki i czuły pedał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powinien być zalany Dot3.

> Jest opcja żeby sprawdzić jakoś działanie pompy? Czy płyn może mieć aż tak duże znaczenie?

> Ewentualnie przy wymianie pompy - może jakąś inna niż seryjna?

w jakiś 5% uniaków zalanych DOTem 4 pompa ulega uszkodzeniu.

zwłaszcza jeśli przez długi czas nie wykonała pełnego skoku, po czym to zrobiono - np przy odpowietrzaniu.

Ale spróbujcie jeszcze raz odpowietrzyć tylne hamulce - zaciski tylne mają skomplikowaną budowę i często powietrze siedzi w zakamarkach.

Podczas jazdy pod wpływem drgań powietrze to wydostaje się do górnej części zacisku i wtedy daje się całkowicie odpowietrzyć.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w jakiś 5% uniaków zalanych DOTem 4 pompa ulega uszkodzeniu.

> zwłaszcza jeśli przez długi czas nie wykonała pełnego skoku, po czym to zrobiono - np przy

> odpowietrzaniu.

> Ale spróbujcie jeszcze raz odpowietrzyć tylne hamulce - zaciski tylne mają skomplikowaną budowę i

> często powietrze siedzi w zakamarkach.

> Podczas jazdy pod wpływem drgań powietrze to wydostaje się do górnej części zacisku i wtedy daje

> się całkowicie odpowietrzyć.

> pozdr

Może właśnie dobicie pompy do podłogi spowodowało jest awarię hmm.gif bo nie dochodziła wcześniej tak głęboko...

A czy nie jest tak Pawle (u mnie tak było) że nawet jak puścił mi z tyłu zacisk i wyżygał płyn z obwodu przez ośkę ręcznego to i tak w dolnym położeniu pedału hamulca dało się zablokować koła przednie hmm.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może właśnie dobicie pompy do podłogi spowodowało jest awarię bo nie dochodziła wcześniej tak

> głęboko...

> A czy nie jest tak Pawle (u mnie tak było) że nawet jak puścił mi z tyłu zacisk i wyżygał płyn z

> obwodu przez ośkę ręcznego to i tak w dolnym położeniu pedału hamulca dało się zablokować koła

> przednie ?

powinno tak być - zakładając że układ hamulcowy jest poza wyciekiem w pełni sprawny.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdźcie jeszcze czy nie założyliście zacisków z tyłu odwrotnie tzn. nie pomyliliście strony lewej z prawą i odwrotnie. Ktoś kiedyś tak zrobił i też miał problem z miękkimi hamulcami. grinser006.gif

Tzw. czeski błąd. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdźcie jeszcze czy nie założyliście zacisków z tyłu odwrotnie tzn. nie pomyliliście strony

> lewej z prawą i odwrotnie. Ktoś kiedyś tak zrobił i też miał problem z miękkimi hamulcami.

> Tzw. czeski błąd.

Krótko mówiąc odpowietrzniki powinny być u góry, a dźwignia od hamulca ręcznego u dołu - inaczej nie ma szans poprawnie odpowietrzyć hamulców grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Krótko mówiąc odpowietrzniki powinny być u góry, a dźwignia od hamulca ręcznego u dołu - inaczej

> nie ma szans poprawnie odpowietrzyć hamulców

Eee, no bez przesady... aż tacy głupi chyba nie jesteśmy 270751858-jezyk.gif

Majker jak coś to mam też seryjną pompę w garażu gdzieś, nawet z serwem 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eee, no bez przesady... aż tacy głupi chyba nie jesteśmy

> Majker jak coś to mam też seryjną pompę w garażu gdzieś, nawet z serwem

Głupi, nie głupi - każdemu może się zdarzyć pomyłka, można też pewnych rzeczy nie wiedzieć - po prostu staramy się wspólnie znaleźć przyczynę problemu waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eee, no bez przesady... aż tacy głupi chyba nie jesteśmy

> Majker jak coś to mam też seryjną pompę w garażu gdzieś, nawet z serwem

Nie no coś jest nie tak... Dzisiaj zapaliła mi się kontrolka hamulców i nie gasła przez jakiś czas... Sam już nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może sama pompa nie jest dobrze odpowietrzona?

Dobra jutro wieczorem robię podejście numer dwa - spuszczę płyn, kupię jak paweł_78 zwrócił słusznie uwagę DOT3, przesmaruję prowadnice i mam nadzieję, że to zacznie hamować. Zdam relację co tam jak tam pewnie jutro w nocy dopiero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Głupi, nie głupi - każdemu może się zdarzyć pomyłka, można też pewnych rzeczy nie wiedzieć - po

> prostu staramy się wspólnie znaleźć przyczynę problemu

No tak tak, wiem... ja mimo wszystko będę obstawiać pompę... aczkolwiek mogę się mylić wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak tak, wiem... ja mimo wszystko będę obstawiać pompę... aczkolwiek mogę się mylić

Pożyczyłem pompę ze sklepu na wszelki wypadek - liczę jednak na to, że obędzie się bez wymiany grinser006.gif. W takim razie idę dłubać - zobaczymy co będzie zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obstawiam pompe lub serwo...u mnie sie okazalo ze po wymianie na tarcze z tylu serwo odmowilo

> wspolpracy...malutka dziurka i pedal zawsze tylko zwalnial kola zamiast blokowac....a

> odpowietrzane bylo nawet maszynka...

Ale serwo odpowiada tylko za łatwiejsze wciskanie pedału... bez serwa pompa działa tak jak przy zgaszonym silniku... i mimo wszystko dużym wysiłkiem powinno dać się hamować mocno... a tu pedał idzie miękko w podłogę i tylko zwalnia pojazd... wygląda to tak jakby pompa do pewnego momentu dawała ciśnienie a później już jej było wszystko jedno...

EDIT:

Właśnie dostałem info od Majkera.

Odpowietrzył ponownie układ hamulcowy i teraz działa wszystko...

Ja tylko nie rozumiem skąd się tam jeszcze powietrze wzięło skoro przy odpowietrzaniu już nie leciało, heh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie dostałem info od Majkera.

> Odpowietrzył ponownie układ hamulcowy i teraz działa wszystko...

> Ja tylko nie rozumiem skąd się tam jeszcze powietrze wzięło skoro przy odpowietrzaniu już nie

> leciało, heh...

no choćby z tego miejsca o którym napisałem parę postów wcześniej...

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale serwo odpowiada tylko za łatwiejsze wciskanie pedału... bez serwa pompa działa tak jak przy

> zgaszonym silniku... i mimo wszystko dużym wysiłkiem powinno dać się hamować mocno... a tu

> pedał idzie miękko w podłogę i tylko zwalnia pojazd... wygląda to tak jakby pompa do pewnego

> momentu dawała ciśnienie a później już jej było wszystko jedno...

> EDIT:

> Właśnie dostałem info od Majkera.

> Odpowietrzył ponownie układ hamulcowy i teraz działa wszystko...

> Ja tylko nie rozumiem skąd się tam jeszcze powietrze wzięło skoro przy odpowietrzaniu już nie

> leciało, heh...

Oj tam - działa? działa smile.gif. Jeszcze kosmetyka została - muszę skrócić chyba przewód miedziany z prawej strony, bo jest za długi, albo go odsadzić, bo ociera o oponę (do zacisku wchodzi przewód gumowy, potem miedziany sobie leci gdzieś tam dalej i dalej) i ten kiepsko odbijający lewy ręczny...

W ogóle tam chyba muszę podjechać LordFalcon z bronkiem i wypróbować kiedyś tą nową spawarkę ;D - mocowanie linki jest do przespawania, bo się pancerz źle układa.

Dzisiaj zdjęcia nie zrobiłem, ale - tam jest taka śrubka do sprężynki i taka blaszka, co się obraca na trzpieniu - i ona uniemożliwia odbicie się ręcznego. Muszę jeszcze się przyjrzeć z drugiej strony jak tam jest - jak jej nie ma i ręczny jest popuszczony to można przekręcić ją gdzieś ponad 90 stopni. Jednak znowu w tej pozycji odsuniętej nie chce się ona wkręcić. Zastanawiam się czy nie wziąć szlifierki i jej nie przyciąć trochę - chyba, że macie jakiś patent na założenie tej śrubki? Blokuje trochę lewe koło i stąd takie pomysłu.

Pompa jest sprawna, nie wymieniałem, bo bez sensu by to było - w każdym razie trzeba oddać do sklepu smile.gif.

Ogólnie chyba to był dobry pomysł - smaży kapcia przy ostrym hamowaniu, pedał trochę ciężej chodzi, ale jest znośnie smile.gif.

I cooo teraz dalej... Czas najwyższy kupić rury do gazu i zająć się dolotem cool.gif.

Także dzięki chłopaki za wsparcie wink.gif.

A i jeszcze dla potomnych, chociaż coraz mniej wariatów żyje, ale - zaciski z PGT pasują bez dystansów pod tarcze. Flansza z blachy 8 mm i wszystko ładnie pasuje smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tylko nie rozumiem skąd się tam jeszcze powietrze wzięło skoro przy odpowietrzaniu już nie

> leciało, heh...

Problem już rozwiązany, ale jeszcze dodam coś od siebie, tak mi się przypomniało skromny.gif

W przypadku tylnych hamulców jest jeszcze taka sprawa, że np. w niektórych typach zacisków tłoczki hamulcowe mają specjalny kształt i na czole takiego tłoczka jest znacznik, który po wkręceniu powinien się znajdować np. na górze. To ma ułatwić późniejsze odpowietrzanie żeby pęcherzyki powietrza nie zbierały się w różnych zakamarkach. Nie wiem, czy te hamulce, które założyliście mają coś takiego, jeśli tak, to możliwe że przez to mogły być problemy z odpowietrzaniem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem już rozwiązany, ale jeszcze dodam coś od siebie, tak mi się przypomniało

> W przypadku tylnych hamulców jest jeszcze taka sprawa, że np. w niektórych typach zacisków tłoczki

> hamulcowe mają specjalny kształt i na czole takiego tłoczka jest znacznik, który po wkręceniu

> powinien się znajdować np. na górze. To ma ułatwić późniejsze odpowietrzanie żeby pęcherzyki

> powietrza nie zbierały się w różnych zakamarkach. Nie wiem, czy te hamulce, które założyliście

> mają coś takiego, jeśli tak, to możliwe że przez to mogły być problemy z odpowietrzaniem

A tego to nie wiem, ale zwrócę na to uwagę smile.gif. Dzięki za info smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.