Skocz do zawartości

Giuletta


mati303

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jezdziłem 1,4 120KM benzyna, bardzo fajnie sie prowadziła, generalnie przypomina mi bravoII ale zawieszenie lepiej trzyma, no i lepsza stylistyka. Silnik wybierałbym w zaleznosci od pokonywanych tras, wg moich obserwacji benzyny mało palą tak do 120km/h jak ma sie zamiar robić trasy, autostrady to spalanie da sie juz we znaki wobec diesla..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja jezdziłem 1,4 120KM benzyna, bardzo fajnie sie prowadziła, generalnie przypomina mi bravoII ale

> zawieszenie lepiej trzyma, no i lepsza stylistyka. Silnik wybierałbym w zaleznosci od

> pokonywanych tras, wg moich obserwacji benzyny mało palą tak do 120km/h jak ma sie zamiar

> robić trasy, autostrady to spalanie da sie juz we znaki wobec diesla..

Pod względem zawiechy i układu kierowniczego to Alfa w porównaniu do NB jest w innej lidze. Po przesiadce z powrotem do swojego NB parsknąłem śmiechem na układ kierowniczy. Jak bym grał w grę. Z resztą co tu porównywać. Zupełnie inna konstrukcja aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bravo w wersji sport nie mniej zacnie wygląda niż julka , no i bravo przód ma ładny

Jak postawisz obok to Alfa ma lepsze proporcje i NB wygląda już jednak kiepsko. Oba modele w zwykłych wersjach wyglądają jednak już słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod względem zawiechy i układu kierowniczego to Alfa w porównaniu do NB jest w innej lidze. Po

> przesiadce z powrotem do swojego NB parsknąłem śmiechem na układ kierowniczy. Jak bym grał w

> grę. Z resztą co tu porównywać. Zupełnie inna konstrukcja aut.

Jak przesiadam się ze swojej 147 do Grande Punto ojca to w czasie jazdy zawsze myślę sobie: "coś tu jest mocno nie tak" grinser006.gif

To coś to właśnie układ kierowniczy icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pakiet. Sport ma krótsze sprężyny i układ kierowniczy nadal z gumy.

no to o czym rozmawiamy skromny.gif , sport to nie tylko sprężyny , ale również amortyzatory , i inne nastawy zawieszenia , i wierz mi , zawiecha w sporcie robi robotę ( niby niewielkie różnice , ale zmieniają auto) , ukł kierowniczy chyba mamy też inny , bo jakoś nie czuje tej ''gumowatości'' , a przesiadłem się z z alfy 156 FL która ma jak wiadomo bdb zawieszenie , więc poprzeczka była wysoko zawieszona

dziękuje za uwagę , dobranoc skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to o czym rozmawiamy , sport to nie tylko sprężyny , ale również amortyzatory , i inne

> nastawy zawieszenia , i wierz mi , zawiecha w sporcie robi robotę ( niby niewielkie różnice

> , ale zmieniają auto) , ukł kierowniczy chyba mamy też inny , bo jakoś nie czuje tej

> ''gumowatości'' , a przesiadłem się z z alfy 156 FL która ma jak wiadomo bdb zawieszenie ,

> więc poprzeczka była wysoko zawieszona

> dziękuje za uwagę , dobranoc

Jeszcze spać nie idę. Jakie nastawy zawieszenia? icon_eek.gif Zdania nie zmienię a Tobie polecam się przejechać Giuliettą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak przesiadam się ze swojej 147 do Grande Punto ojca to w czasie jazdy zawsze myślę sobie: "coś tu

> jest mocno nie tak"

> To coś to właśnie układ kierowniczy

Jak się jeździ danym autem można stwierdzić, że nie jest źle. W takim przekonaniu jeździłem Bravo twierdząc, że w sumie opony 17" dają trochę radości z jazdy po zakrętach. Zastanawiałem się nawet co ludzie tak piszą, że nie czują przednich kół podczas skrętu w tym modelu.

Do czasu jazdy Alfą. Szok był tak duży, że przez pierwsze metry się po prostu śmiałem. Teraz jest ok - przyzwyczaiłem się grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> używkę, na co zwrócić uwagę w razie w ?

1.4 170 z poczatków produkcji potrafiłniemiło zaskoczyć bolączką układu Multiair.

ja u siebie póki co nic nie mam ale mam zwykłe 120.

i lekko ponad 30kkm 270751858-jezyk.gif

czasem się B&M zwiesi ale to strzał z klemy najczęściej wystarcza wystarcza.

z gwarancyjnych rzeczy to trafiła mi się nieszczelna lampa trzeciego stopu, wymieniona na gw.

i wibrowały lusterka powyżej 100kmh, wiećteż trzeba było wymienić.

A tak to tylko olej i filtry wymieniałem.

Zawieszenie lubi sobie czasem jak jest bardziej wilgotno zaskrzypieć ale taka jego uroda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cale szczescie ze uzywka, bo te po lifcie maja deske jak z seicento .. kto im doradzil takie radio

> wstawiac i zniszczyc to co bylo przed liftem?

Pozbyli się bardzo efektowynych przełączników, które były pod radiem screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cale szczescie ze uzywka, bo te po lifcie maja deske jak z seicento .. kto im doradzil takie radio

> wstawiac i zniszczyc to co bylo przed liftem?

Ale z dwojga zlego jest radio ktore bardziej pasuje do XXIw, odtwarza poza mp3 tez AAC, nie ma B&M ktore bylo fajne w Grande Punto 7 lat temu. Do tego pamieta ustawienia DNA i S&S i nie trzeba ich co start silnika ustawiac na nowo, jezeli sa inne od zalozonego przez producenta. Oraz ma wygodniejsze fotele, nie wspominajac juz o ladniejszym scudetto. Minus jaki widze to przy navi nie ma odtwarzacza CD, ale navi poza tym, ze wyglada duzo lepiej to jest dosc drogie do funkcji ktora daje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko kwestia gustu, mi osobiście navi otwierane z deski bardziej się podoba.

Mi mniej, bo zabieralo wygodny schowek, oraz sterowanie tej navi bylo... screwy.gif

> Te przełączniki też były bardzo charakterystyczne i fajne IMO.

To fakt, mi tez sie bardzo podobaly. Ale np umiejsowienie wlacznika S&S i czujnikow parkowania obok zmiany biegow uwazam za ergonomiczniejsze.

Cos za cos, doskonale by bylo miec i radio z wyswietlaczem dotykowym i stare przelaczniki...

> Chociaż z pamięcią ustawień masz racje, bardzo przydatne

Tak, wylaczylem S&S i mam swiety spokoj hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale z dwojga zlego jest radio ktore bardziej pasuje do XXIw, odtwarza poza mp3 tez AAC, nie ma

> B&M ktore bylo fajne w Grande Punto 7 lat temu. Do tego pamieta ustawienia DNA i S&S i

> nie trzeba ich co start silnika ustawiac na nowo, jezeli sa inne od zalozonego przez

> producenta. Oraz ma wygodniejsze fotele, nie wspominajac juz o ladniejszym scudetto. Minus

> jaki widze to przy navi nie ma odtwarzacza CD, ale navi poza tym, ze wyglada duzo lepiej to

> jest dosc drogie do funkcji ktora daje...

pewnie masz racje, ale te wszystkie udogodnienia sa nic nie warte gdy cos sie po prostu juz nie podoba wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na stale? Jak?

Poliftowe pamietaja ustawienia DNA i S&S. Ustawisz D i wylaczysz S&S i tak bedzie jak dlugo sam tego nie przestawisz. Nic sie nie kasuje. ok.gif

W przedliftowych podobno jest opcja zmiany oprogramowania ktora daje taki sam efekt. W praktyce nie sprawdzalem.

> pewnie masz racje, ale te wszystkie udogodnienia sa nic nie warte gdy cos sie po prostu juz nie

> podoba

zgadzam sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem 147, teraz rozglądam się za czymś nowszym. jakieś opinie na temat giulli? silnik diesla ?

> na co zwrócić uwagę ?

Mam 1.4 170KM . Miałem kilka Alf ......

Minusu Giuletty w stosunku do poprzednich Alf:

- Zawieszenie dno i porażka !!! Nie przewidywalnie się zachowuje. Pomijam fakt głośnej pracy bo to norma. Największa porażka AR w tym modelu.

- Wyciszenie praktycznie nie ma na autostradzie przy prędkościach 120-130 km/h nie da się rozmawiać.

- Spore spalanie powyżej 90 km/h (12-15l) Miałem 166 3.2V6 i spalała mi w trasie średnio 12l .

- Tandetne wnętrze !

- Kiepskie fotele. Tył to dramat !

- Drgające lusterka podczas jazdy (rozmazują obraz przy niektórych prędkościach)

- Przeciekający zamek (logo AR) bagażnika podczas ulewy !!! (nie da się nic z tym zrobić wada konstrukcyjna).

- S&S mnie to pasuje jak działa zlosnik.gif i najlepsze że się nie psuje i nie działa !!! Akumulator wytrzymuje rok przy S&S.

- Brak w standardzie regulacji podlędźwiowej w samochodzie za prawie 90 tyś.

Z plusów hmm.gif

- Nie psuje się hehe.gif

- Dobrze znosi LPG

- Więcej miejsca w środku niż w 147/156/GT

- Mało pali w mieście przy delikatnej jeździe (7-8l/100km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musisz mieć fabrycznie zepsutą tę Alfę. Jak dla mnie jest jednym z lepiej wyciszonych kompaktów

> przy prędkościach autostradowych.

To strach pomyśleć jak głośno jest w tych innych kompaktach.

Giulietta jest znośna do 120km/h, potem szum powietrza i opon robi się na prawdę duży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musisz mieć fabrycznie zepsutą tę Alfę. Jak dla mnie jest jednym z lepiej wyciszonych kompaktów

> przy prędkościach autostradowych.

Prawda.

Plus częśc usterek da siewyeliminować, np lusterka czy cieknąca klapa.

Bo to nie zamek a gumka od wycieraczki cieknie skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakas popsuta ta Giulietta. Tandete w srodku to widze tylko na lewarku od recznego. Spalanie autostradowe zalezne jak sie wciska. Przy stalej predkosci 140 jest to jakies 7.5-8, a samochod ma rapterm pare tysiow.

> - Wyciszenie praktycznie nie ma na autostradzie przy prędkościach 120-130 km/h nie da się

> rozmawiać.

Ile db?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawda.

> Plus częśc usterek da siewyeliminować, np lusterka czy cieknąca klapa.

> Bo to nie zamek a gumka od wycieraczki cieknie

Zaraz to ja mam eliminować wady konstrukcyjne ? hehe.gif

Nie gumka tylko zamek zdiagnozowane na dwóch egzemplarzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musisz mieć fabrycznie zepsutą tę Alfę. Jak dla mnie jest jednym z lepiej wyciszonych kompaktów

> przy prędkościach autostradowych.

No tak oczywiście zepsuta jest przez producenta .

Musisz więcej kompaktów po testować hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakas popsuta ta Giulietta.

Przez producenta

> Tandete w srodku to widze tylko na lewarku od recznego.

Jeżeli porównać do tego co jest w Twojej historii poajzdów

to się nie dziwię, że jest to przeskok dla Ciebie o kilka klas zlosnik.gif

>Spalanie autostradowe zalezne jak sie wciska. Przy stalej predkosci 140 jest to jakies 7.5-8, a

> samochod ma rapterm pare tysiow.

Rozumiem, że to dane z kompa i to odczyt ze spalania chwilowego ?

> Ile db?

Proszę nie brnij w tym kierunku hehe.gif

Mniej zaślepienia, ja rozumiem Masz nowy samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To strach pomyśleć jak głośno jest w tych innych kompaktach.

> Giulietta jest znośna do 120km/h, potem szum powietrza i opon robi się na prawdę duży.

Przy kółkach 15" to może jest duży, ale przy 18" hehe.gif to tragedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak oczywiście zepsuta jest przez producenta .

> Musisz więcej kompaktów po testować

nie mam ochoty testować wszytkich, testuję te które mnie interesują (bo może za rok kupię zlosnik.gif). Jeździłem w przeciągu kilku dni Julką, Leonem,Focusem i Mazdą 3. Przy prędkości 140km/h w Julce jest imho najciszej. Ale może ja się nie znam i mam jakieś krzywe uszy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli porównać do tego co jest w Twojej historii poajzdów

> to się nie dziwię, że jest to przeskok dla Ciebie o kilka klas

hehe.gif

Z Giulietta to chyba w dol...

> Rozumiem, że to dane z kompa i to odczyt ze spalania chwilowego ?

Nie, zle rozumiesz, z calej trasy ok 440km. 8 w jedna, 7.5 w druga strone. 140 licznikowe, jakies 133 realne.

> Proszę nie brnij w tym kierunku

no... patrzac na odpowiedz, nie ma sensu.

> Mniej zaślepienia, ja rozumiem Masz nowy samochód.

Zaslepienie? Bylo przy pierwszym nowym...

A to, ze sie zdarzaja lepsze i gorsze egzemplarze to chyba kazdy nieco zorientowany w motoryzacji wie. Nawet w obrebie takiego samego modelu, i prawie takiego samego wyposazenia inne spalanie, inne glosnosc, ba, nawet dochodzaca do 15db-20db, awaryjnosc, wykonczenie etc. I to w markach o kilka klas nizszych hehe.gif od Alfy ale raczej slynacych z bezawaryjnosci i dobrego wykonania...

> Jeździłem w przeciągu kilku dni Julką, Leonem,Focusem i Mazdą 3. Przy prędkości 140km/h w

> Julce jest imho najciszej

IMVHO w Yeti, takze przy oponach 225, mimo, ze TDI, jest ciszej niz w Julce. Szum powietrza jest duzo mniej slyszalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby te 15-tki były w ofercie, to pewnie byłaby cisza

> Mnie najbardziej wkurza trzeszczące zawieszenie z przodu - normalnie szafa gdańska AD1850

U mnie nic nie trzeszczy z przodu zlosnik.gif za to stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.