Jump to content
Sign in to follow this  
darrkus

Sprężyny obniżające a klimatyzacja w SC ?

Recommended Posts

Witajcie. Mam zamiar kupić sprężyny obniżające razem z amortyzatorami. Chciałbym -70 na przód oraz -50 na tył. Auto to SC z klimatyzacją. Rozbierałem ostatnio nadkole i niepokoi mnie odległość półosi od sprężarki. Poczytałem w jakimś temacie że może być problem?

Kupiłem już koła (od lancii montecarlo niby jakiejś) 14 calowe, 6 cali szerokości i takie będą zamontowane zlosnik.gif

Jakie sprężyny dobrać żeby to grało wszystko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, mam tak -40 od 5 lat i nie było problemu - do czasu. Na dobiciu jest problem - mi ostatnio na dziurach półoś uderzyła w kompresor/pasek (z wału na kompresor) co skończyło się pękniętym paskiem... i brakiem ładowania prądu i tylko tyle w sumie - całe szczęście. W związku z powyższym nie wiem czy zaryzykował bym większą glebę niż -40.

Nie za bardzo jest się jak przed tym zabezpieczyć - chyba ze zrezygnowac z klimy 270751858-jezyk.gif Ew. zostawić normalne odboje ale wtedy zakres pracy amortyzatora na dobiciu będzie bardzo mały.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak to wyglada na zywo? Nie dalo by sie dodac dodatkowej rolki napinajacej zeby przesunac pasek czy polos wali typowo w kompresor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A jak to wyglada na zywo? Nie dalo by sie dodac dodatkowej rolki napinajacej zeby przesunac pasek

> czy polos wali typowo w kompresor?

Półoś wali w koło pasowe kompresora. Moim zdaniem nic nie wymyślisz albo duża rzeźba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wywal klime grinser006.gif i gleb, w końcu albo grubo albo wcale grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wywal klime i gleb, w końcu albo grubo albo wcale

Nie po to dałem prawie 7 tysięcy za luksus zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli o glebie 70/ 50 mogę zapomnieć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie po to dałem prawie 7 tysięcy za luksus

Luksus to passat ff TDI a nie SC z lodówka grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czyli o glebie 70/ 50 mogę zapomnieć?

Moze przy betonie da rade zlosnik.gif O amorkach mowie zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Moze przy betonie da rade O amorkach mowie

A dwa zależy od stylu jazdy. Jak się tylko kulasz dla lansu na równym pod McDonaldem to da radę wink.gif

A tak serio to już przy 40/40 półoś jest blisko kompresora. Odkręć prawe koło i sam zobacz. Ryzyko jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Moze przy betonie da rade O amorkach mowie

Chciałbym kupić zestaw MTS z allegro da to radę ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A dwa zależy od stylu jazdy. Jak się tylko kulasz dla lansu na równym pod McDonaldem to da radę

> A tak serio to już przy 40/40 półoś jest blisko kompresora. Odkręć prawe koło i sam zobacz. Ryzyko

> jest.

Tak ostatnio odkręcałem i widziałem, pamiętam jak to było w CC tak samo..

Niestety na mojej wiosce jest dziur sporo więc chyba nie zaryzykuję 70/50.

Mam zamiar kupić ten zestaw firmy MTS nadaje się to na coś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Chciałbym kupić zestaw MTS z allegro da to radę ?

nie kupuj mts, szkoda na to badziewie kasy

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Chciałbym kupić zestaw MTS z allegro da to radę ?

Pisz do Martina (martinpoz). On handluje zawiasami różnych marek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma ktos foto jakies okolic półos/kompresor przy obnizeniu?

wrzucam gwint do auta i mnie zmartwiliscie,nie chce z klimy rezygnowac....

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie kupuj mts, szkoda na to badziewie kasy

Pytanie z innej beczki. Skoro zdecyduje się na 40/40 to muszę kupować inne amortyzatory ? Czy do każdej zmiany zawieszenia innej niż seryjnej należy sprawić sobie inne amortyzatory ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pytanie z innej beczki. Skoro zdecyduje się na 40/40 to muszę kupować inne amortyzatory ? Czy do

> każdej zmiany zawieszenia innej niż seryjnej należy sprawić sobie inne amortyzatory ?

ja przy klimie mialem eibachy na oryginalnych amorkach. Teraz mam taki sam zestaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja przy klimie mialem eibachy na oryginalnych amorkach. Teraz mam taki sam zestaw

I to jest zgodne ze sztuką ? zlosnik.gif Jakie obniżenie ? Moje oryginalne amortyzatory są jeszcze w dobrym stanie zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> I to jest zgodne ze sztuką ? Jakie obniżenie ? Moje oryginalne amortyzatory są jeszcze w dobrym

> stanie

eibachy z tego co pamietam to -35 w stosunku do sportinga. Ja zalozylem nowe delphi gazowe ktore sa troche sztywniejsze i siedzi troche mniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

> eibachy z tego co pamietam to -35 w stosunku do sportinga. Ja zalozylem nowe delphi gazowe ktore sa

> troche sztywniejsze i siedzi troche mniej

Masz jakiś namiar na takie coś? Bo widzę wszędzie tylko 30/30

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Masz jakiś namiar na takie coś? Bo widzę wszędzie tylko 30/30

To jest to samo.

Co do amorków, do -40 spokojnie daje rade seria amor. Miałem rok serie olejowe +FK-40 później KYB ,a teraz KONI.

Co do zdjęcia... pamiętajcie ,że to sytuacja kiedy prawy przód jest podniesiony, a amortyzator rozciągnięty. Gdy auto stoi to półoś jest zdecydowanie bliżej kompresora. Myślcie myślcie, jestem ciekawy co wymyślicie smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Witajcie. Mam zamiar kupić sprężyny obniżające razem z amortyzatorami. Chciałbym -70 na przód oraz

> -50 na tył. Auto to SC z klimatyzacją. Rozbierałem ostatnio nadkole i niepokoi mnie odległość

> półosi od sprężarki. Poczytałem w jakimś temacie że może być problem?

> Kupiłem już koła (od lancii montecarlo niby jakiejś) 14 calowe, 6 cali szerokości i takie będą

> zamontowane

> Jakie sprężyny dobrać żeby to grało wszystko?

Da się wsadzić 70/50 ale potrzeba dorobić sobie customowe odboje (np z poliuretanu) i tak je dociąć żeby odbój nie pozwalał na uderzanie półosią w kompresor (metodą prób na sucho za pomocą lewarka i poskładanego zawiasu bez sprężyny smile.gif). Dawno już nie siedzę w cc ale wiem, że w żółtym był z tym problem przy zawiasie OMP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> To jest to samo.

> Co do amorków, do -40 spokojnie daje rade seria amor. Miałem rok serie olejowe +FK-40 później KYB

> ,a teraz KONI.

> Co do zdjęcia... pamiętajcie ,że to sytuacja kiedy prawy przód jest podniesiony, a amortyzator

> rozciągnięty. Gdy auto stoi to półoś jest zdecydowanie bliżej kompresora. Myślcie myślcie,

> jestem ciekawy co wymyślicie

No ale przecież Sporting już jest fabrycznie - 15 od serii to kupując 30/30 zejdzie tylko dodatkowe 15 mm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jak tam? Wymyśliliście coś ?

Bo tak myślę chyba wrócę do seryjnej długości odbojów skoro i tak dobija i tak na skróconych to lepiej ze do odboju niż do kompresora zlosnik.gif Wcześniej jakoś o tym nie pomyślałem skracając zawias.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No i jak tam? Wymyśliliście coś ?

> Bo tak myślę chyba wrócę do seryjnej długości odbojów skoro i tak dobija i tak na skróconych to

> lepiej ze do odboju niż do kompresora Wcześniej jakoś o tym nie pomyślałem skracając zawias.

Rozmaśli (pomiażdży) odboje. Próbowałem tego.

Podobno amortyzatory z wewnętrznym odbojem (np. B6) dają radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

za 2 tygi składam auto bo maluje podwozie i wrzucam gwinta nisko,to sie okaze,jak bedzie miejsce do grodzi to moze przesune kompresor,jak nie to [motyla noga]...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> za 2 tygi składam auto bo maluje podwozie i wrzucam gwinta nisko,to sie okaze,jak bedzie miejsce do

> grodzi to moze przesune kompresor,jak nie to [motyla noga]...

Może kolega od poliuretanowych silent bloków coś wymyśli?

Jakiś odbój ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> mnie to nie urzadza,chce miec działajace zawieszenie.

To musisz przenieść kompresor w inne miejsce, albo nie robić gleby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> To musisz przenieść kompresor w inne miejsce, albo nie robić gleby.

toc pisze ze taki plan jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

> toc pisze ze taki plan jest

Nie zapomnij zrobić dokumentacji co i jak i wrzucić na forum smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie zapomnij zrobić dokumentacji co i jak i wrzucić na forum

jasne smile.gif

a tak z ciekawości miałem do tej pory przod -60 na seryjnym amorku i 30 tys km nawet nie dotknęło mi nic w tych okolicach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam z przodu -35 i jest na styk, półoś z paskiem, jak miałem -60 to półoś szorowała po pasku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i jak tam Pany wymodził ktoś przeróbkę żeby klima współpracowała z glebą? zamierzam założyć właśnie klimę a mam -70 i nie wiem jak to obejść (co prawda mam cc ale ten problem to chyba wystąpi i tu i tu?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> i jak tam Pany wymodził ktoś przeróbkę żeby klima współpracowała z glebą? zamierzam założyć właśnie

> klimę a mam -70 i nie wiem jak to obejść (co prawda mam cc ale ten problem to chyba wystąpi i

> tu i tu?)

To by trzeba klimę zakładać jak w punto.

Wtedy podobno jest z przodu silnika.

Przeróbek od cholery.

Na istniejącym mocowaniu nie ma szans na ruszenie sprężarki gdziekolwiek.

Można spróbować założyć "delikatniejsze" wsporniki mocujące.

Jest szansa że, jak by co, to nie uszkodzi sprężarki tylko jej mocowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma szans, w centach klima=brak gleby

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie ma szans, w centach klima=brak gleby

Nie jest tak tragicznie.

Mam u siebie -50 z przodu i tylko delikatne paski na półośce.

A jeżdżę po dość garbatych drogach.

Ale w 99% sam bez pasażerów.

Do tego mój CC jest 2 osobowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ziomek miał gwint w seju z klimą + 14 koła i jakoś dawał radę

Pytanie ile miał ten gwint skręcony i co to był za gwint smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Home made i siedział jak moje -7 FK, może niżej

Do toczenia się pod mcdonaldem da rade. Problemy zaczynają się na dziurach/garbach przejeżdżanych z normalną prędkością lub przy szybkim pokonywaniu zakrętów w lewo gdy buda wyhyla się na zewnątrz "na prawe przednie koło"

Share this post


Link to post
Share on other sites

a całe z alternatorem do góry nie da się dźwignąć? ma ktoś może zdjęcie bo to z wątku podawanego wcześniej przestało działać. Za 2 tygodnie mam jechać po klimę a mam -70fk na pzm1 no i tak się zastanawiam czy brać czy nie (często jeżdżę z 4 osobami ale przód i tak nie siada niżej), a może da się dać dystans miedzy blok a mocowanie np z nakrętki + dłuższa śruba żeby ewentualnie pasek dostał.

zastanawiam się jeszcze tak: mam mocowanie do wspomagania od punta. To wspomaganie było kiedyś przy tym silniku (1.2) z przodu ale przy swapie wykręciłem je gdyż było zbędne. Na kole pasowym mam miejsce na drugi pasek (od wspomagania). Mozę by się dało z przodu upchać tą sprężarkę a altek by został tam gdzie jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a całe z alternatorem do góry nie da się dźwignąć? ma ktoś może zdjęcie bo to z wątku podawanego

> wcześniej przestało działać. Za 2 tygodnie mam jechać po klimę a mam -70fk na pzm1 no i tak

> się zastanawiam czy brać czy nie (często jeżdżę z 4 osobami ale przód i tak nie siada niżej),

> a może da się dać dystans miedzy blok a mocowanie np z nakrętki + dłuższa śruba żeby

> ewentualnie pasek dostał.

> zastanawiam się jeszcze tak: mam mocowanie do wspomagania od punta. To wspomaganie było kiedyś przy

> tym silniku (1.2) z przodu ale przy swapie wykręciłem je gdyż było zbędne. Na kole pasowym mam

> miejsce na drugi pasek (od wspomagania). Mozę by się dało z przodu upchać tą sprężarkę a altek

> by został tam gdzie jest?

O ile dobrze pamiętam, to u nas wentylator chłodnicy w tym przeszkadzał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> O ile dobrze pamiętam, to u nas wentylator chłodnicy w tym przeszkadzał.

faktycznie, patrzyłem i z przodu masakra zeby tam cokolwiek zmieścić, ciekawe czy wentyl by się zmieścił przed chłodnicą.

a jak by tak zrobił elektryczną klimę? silnik od wentyla jakiegoś konkretnego, lepszy altek i można było by gdzieś indziej na sprężarkę szukać miejsca

Share this post


Link to post
Share on other sites

> faktycznie, patrzyłem i z przodu masakra zeby tam cokolwiek zmieścić, ciekawe czy wentyl by się

> zmieścił przed chłodnicą.

> a jak by tak zrobił elektryczną klimę? silnik od wentyla jakiegoś konkretnego, lepszy altek i można

> było by gdzieś indziej na sprężarkę szukać miejsca

ja bym kupil blachy do przeniesienia chlodnicy troche blizej zderzaka tak jak mial molo aby zmiescic wymiennik ciepla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eee już w serii przy byle małym bum halogen rozwala chłodnicę - chyba ,że halogeny out.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja bym kupil blachy do przeniesienia chlodnicy troche blizej zderzaka tak jak mial molo aby

> zmiescic wymiennik ciepla

Nie wiem jak wygląda montaż klimatyzacji ale może zamiast przesuwać chłodnice lepiej ją zamontować z drugiej strony tak jak to robią niektórzy w turbafkach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.