darrkus Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 Witajcie. Mam zamiar kupić sprężyny obniżające razem z amortyzatorami. Chciałbym -70 na przód oraz -50 na tył. Auto to SC z klimatyzacją. Rozbierałem ostatnio nadkole i niepokoi mnie odległość półosi od sprężarki. Poczytałem w jakimś temacie że może być problem? Kupiłem już koła (od lancii montecarlo niby jakiejś) 14 calowe, 6 cali szerokości i takie będą zamontowane Jakie sprężyny dobrać żeby to grało wszystko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 Hmm, mam tak -40 od 5 lat i nie było problemu - do czasu. Na dobiciu jest problem - mi ostatnio na dziurach półoś uderzyła w kompresor/pasek (z wału na kompresor) co skończyło się pękniętym paskiem... i brakiem ładowania prądu i tylko tyle w sumie - całe szczęście. W związku z powyższym nie wiem czy zaryzykował bym większą glebę niż -40. Nie za bardzo jest się jak przed tym zabezpieczyć - chyba ze zrezygnowac z klimy Ew. zostawić normalne odboje ale wtedy zakres pracy amortyzatora na dobiciu będzie bardzo mały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 A jak to wyglada na zywo? Nie dalo by sie dodac dodatkowej rolki napinajacej zeby przesunac pasek czy polos wali typowo w kompresor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > A jak to wyglada na zywo? Nie dalo by sie dodac dodatkowej rolki napinajacej zeby przesunac pasek > czy polos wali typowo w kompresor? Półoś wali w koło pasowe kompresora. Moim zdaniem nic nie wymyślisz albo duża rzeźba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 wywal klime i gleb, w końcu albo grubo albo wcale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 > wywal klime i gleb, w końcu albo grubo albo wcale Nie po to dałem prawie 7 tysięcy za luksus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 Czyli o glebie 70/ 50 mogę zapomnieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 16 Maja 2014 Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 > Nie po to dałem prawie 7 tysięcy za luksus Luksus to passat ff TDI a nie SC z lodówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 16 Maja 2014 Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 > Czyli o glebie 70/ 50 mogę zapomnieć? Moze przy betonie da rade O amorkach mowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 > Moze przy betonie da rade O amorkach mowie A dwa zależy od stylu jazdy. Jak się tylko kulasz dla lansu na równym pod McDonaldem to da radę A tak serio to już przy 40/40 półoś jest blisko kompresora. Odkręć prawe koło i sam zobacz. Ryzyko jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 > Moze przy betonie da rade O amorkach mowie Chciałbym kupić zestaw MTS z allegro da to radę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 > A dwa zależy od stylu jazdy. Jak się tylko kulasz dla lansu na równym pod McDonaldem to da radę > A tak serio to już przy 40/40 półoś jest blisko kompresora. Odkręć prawe koło i sam zobacz. Ryzyko > jest. Tak ostatnio odkręcałem i widziałem, pamiętam jak to było w CC tak samo.. Niestety na mojej wiosce jest dziur sporo więc chyba nie zaryzykuję 70/50. Mam zamiar kupić ten zestaw firmy MTS nadaje się to na coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SportingEPA Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 > Chciałbym kupić zestaw MTS z allegro da to radę ? nie kupuj mts, szkoda na to badziewie kasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eustachy Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 > Chciałbym kupić zestaw MTS z allegro da to radę ? Pisz do Martina (martinpoz). On handluje zawiasami różnych marek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 18 Maja 2014 Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 ma ktos foto jakies okolic półos/kompresor przy obnizeniu? wrzucam gwint do auta i mnie zmartwiliscie,nie chce z klimy rezygnowac.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 18 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 > nie kupuj mts, szkoda na to badziewie kasy Pytanie z innej beczki. Skoro zdecyduje się na 40/40 to muszę kupować inne amortyzatory ? Czy do każdej zmiany zawieszenia innej niż seryjnej należy sprawić sobie inne amortyzatory ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 18 Maja 2014 Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 > Pytanie z innej beczki. Skoro zdecyduje się na 40/40 to muszę kupować inne amortyzatory ? Czy do > każdej zmiany zawieszenia innej niż seryjnej należy sprawić sobie inne amortyzatory ? ja przy klimie mialem eibachy na oryginalnych amorkach. Teraz mam taki sam zestaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 18 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 > ja przy klimie mialem eibachy na oryginalnych amorkach. Teraz mam taki sam zestaw I to jest zgodne ze sztuką ? Jakie obniżenie ? Moje oryginalne amortyzatory są jeszcze w dobrym stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 18 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 > ma ktos foto jakies okolic półos/kompresor przy obnizeniu? > wrzucam gwint do auta i mnie zmartwiliscie,nie chce z klimy rezygnowac.... http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=283591716&page=0&fpart=1&vc=1 W tym wątku jest foto które robiłem bez obniżenia (auto na podnośniku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 18 Maja 2014 Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 > http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=283591716&page=0&fpart=1&vc=1 > W tym wątku jest foto które robiłem bez obniżenia (auto na podnośniku) dzieki,trzeba bedzie cos kombinowac.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 18 Maja 2014 Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 > I to jest zgodne ze sztuką ? Jakie obniżenie ? Moje oryginalne amortyzatory są jeszcze w dobrym > stanie eibachy z tego co pamietam to -35 w stosunku do sportinga. Ja zalozylem nowe delphi gazowe ktore sa troche sztywniejsze i siedzi troche mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 18 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 > eibachy z tego co pamietam to -35 w stosunku do sportinga. Ja zalozylem nowe delphi gazowe ktore sa > troche sztywniejsze i siedzi troche mniej Masz jakiś namiar na takie coś? Bo widzę wszędzie tylko 30/30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 18 Maja 2014 Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 > Masz jakiś namiar na takie coś? Bo widzę wszędzie tylko 30/30 To jest to samo. Co do amorków, do -40 spokojnie daje rade seria amor. Miałem rok serie olejowe +FK-40 później KYB ,a teraz KONI. Co do zdjęcia... pamiętajcie ,że to sytuacja kiedy prawy przód jest podniesiony, a amortyzator rozciągnięty. Gdy auto stoi to półoś jest zdecydowanie bliżej kompresora. Myślcie myślcie, jestem ciekawy co wymyślicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CCinek Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > Witajcie. Mam zamiar kupić sprężyny obniżające razem z amortyzatorami. Chciałbym -70 na przód oraz > -50 na tył. Auto to SC z klimatyzacją. Rozbierałem ostatnio nadkole i niepokoi mnie odległość > półosi od sprężarki. Poczytałem w jakimś temacie że może być problem? > Kupiłem już koła (od lancii montecarlo niby jakiejś) 14 calowe, 6 cali szerokości i takie będą > zamontowane > Jakie sprężyny dobrać żeby to grało wszystko? Da się wsadzić 70/50 ale potrzeba dorobić sobie customowe odboje (np z poliuretanu) i tak je dociąć żeby odbój nie pozwalał na uderzanie półosią w kompresor (metodą prób na sucho za pomocą lewarka i poskładanego zawiasu bez sprężyny ). Dawno już nie siedzę w cc ale wiem, że w żółtym był z tym problem przy zawiasie OMP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > To jest to samo. > Co do amorków, do -40 spokojnie daje rade seria amor. Miałem rok serie olejowe +FK-40 później KYB > ,a teraz KONI. > Co do zdjęcia... pamiętajcie ,że to sytuacja kiedy prawy przód jest podniesiony, a amortyzator > rozciągnięty. Gdy auto stoi to półoś jest zdecydowanie bliżej kompresora. Myślcie myślcie, > jestem ciekawy co wymyślicie No ale przecież Sporting już jest fabrycznie - 15 od serii to kupując 30/30 zejdzie tylko dodatkowe 15 mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 No i jak tam? Wymyśliliście coś ? Bo tak myślę chyba wrócę do seryjnej długości odbojów skoro i tak dobija i tak na skróconych to lepiej ze do odboju niż do kompresora Wcześniej jakoś o tym nie pomyślałem skracając zawias. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 > No i jak tam? Wymyśliliście coś ? > Bo tak myślę chyba wrócę do seryjnej długości odbojów skoro i tak dobija i tak na skróconych to > lepiej ze do odboju niż do kompresora Wcześniej jakoś o tym nie pomyślałem skracając zawias. Rozmaśli (pomiażdży) odboje. Próbowałem tego. Podobno amortyzatory z wewnętrznym odbojem (np. B6) dają radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 za 2 tygi składam auto bo maluje podwozie i wrzucam gwinta nisko,to sie okaze,jak bedzie miejsce do grodzi to moze przesune kompresor,jak nie to [motyla noga]... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 > za 2 tygi składam auto bo maluje podwozie i wrzucam gwinta nisko,to sie okaze,jak bedzie miejsce do > grodzi to moze przesune kompresor,jak nie to [motyla noga]... Może kolega od poliuretanowych silent bloków coś wymyśli? Jakiś odbój ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 mnie to nie urzadza,chce miec działajace zawieszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 > mnie to nie urzadza,chce miec działajace zawieszenie. To musisz przenieść kompresor w inne miejsce, albo nie robić gleby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 > To musisz przenieść kompresor w inne miejsce, albo nie robić gleby. toc pisze ze taki plan jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 > toc pisze ze taki plan jest Nie zapomnij zrobić dokumentacji co i jak i wrzucić na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 > Nie zapomnij zrobić dokumentacji co i jak i wrzucić na forum jasne a tak z ciekawości miałem do tej pory przod -60 na seryjnym amorku i 30 tys km nawet nie dotknęło mi nic w tych okolicach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 26 Maja 2014 Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 Ja mam z przodu -35 i jest na styk, półoś z paskiem, jak miałem -60 to półoś szorowała po pasku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 i jak tam Pany wymodził ktoś przeróbkę żeby klima współpracowała z glebą? zamierzam założyć właśnie klimę a mam -70 i nie wiem jak to obejść (co prawda mam cc ale ten problem to chyba wystąpi i tu i tu?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 > i jak tam Pany wymodził ktoś przeróbkę żeby klima współpracowała z glebą? zamierzam założyć właśnie > klimę a mam -70 i nie wiem jak to obejść (co prawda mam cc ale ten problem to chyba wystąpi i > tu i tu?) To by trzeba klimę zakładać jak w punto. Wtedy podobno jest z przodu silnika. Przeróbek od cholery. Na istniejącym mocowaniu nie ma szans na ruszenie sprężarki gdziekolwiek. Można spróbować założyć "delikatniejsze" wsporniki mocujące. Jest szansa że, jak by co, to nie uszkodzi sprężarki tylko jej mocowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 Nie ma szans, w centach klima=brak gleby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 > Nie ma szans, w centach klima=brak gleby Nie jest tak tragicznie. Mam u siebie -50 z przodu i tylko delikatne paski na półośce. A jeżdżę po dość garbatych drogach. Ale w 99% sam bez pasażerów. Do tego mój CC jest 2 osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 Ziomek miał gwint w seju z klimą + 14 koła i jakoś dawał radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzywcia_CC Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 > Ziomek miał gwint w seju z klimą + 14 koła i jakoś dawał radę Pytanie ile miał ten gwint skręcony i co to był za gwint Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 Home made i siedział jak moje -7 FK, może niżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 > Home made i siedział jak moje -7 FK, może niżej Do toczenia się pod mcdonaldem da rade. Problemy zaczynają się na dziurach/garbach przejeżdżanych z normalną prędkością lub przy szybkim pokonywaniu zakrętów w lewo gdy buda wyhyla się na zewnątrz "na prawe przednie koło" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 a całe z alternatorem do góry nie da się dźwignąć? ma ktoś może zdjęcie bo to z wątku podawanego wcześniej przestało działać. Za 2 tygodnie mam jechać po klimę a mam -70fk na pzm1 no i tak się zastanawiam czy brać czy nie (często jeżdżę z 4 osobami ale przód i tak nie siada niżej), a może da się dać dystans miedzy blok a mocowanie np z nakrętki + dłuższa śruba żeby ewentualnie pasek dostał. zastanawiam się jeszcze tak: mam mocowanie do wspomagania od punta. To wspomaganie było kiedyś przy tym silniku (1.2) z przodu ale przy swapie wykręciłem je gdyż było zbędne. Na kole pasowym mam miejsce na drugi pasek (od wspomagania). Mozę by się dało z przodu upchać tą sprężarkę a altek by został tam gdzie jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 > a całe z alternatorem do góry nie da się dźwignąć? ma ktoś może zdjęcie bo to z wątku podawanego > wcześniej przestało działać. Za 2 tygodnie mam jechać po klimę a mam -70fk na pzm1 no i tak > się zastanawiam czy brać czy nie (często jeżdżę z 4 osobami ale przód i tak nie siada niżej), > a może da się dać dystans miedzy blok a mocowanie np z nakrętki + dłuższa śruba żeby > ewentualnie pasek dostał. > zastanawiam się jeszcze tak: mam mocowanie do wspomagania od punta. To wspomaganie było kiedyś przy > tym silniku (1.2) z przodu ale przy swapie wykręciłem je gdyż było zbędne. Na kole pasowym mam > miejsce na drugi pasek (od wspomagania). Mozę by się dało z przodu upchać tą sprężarkę a altek > by został tam gdzie jest? O ile dobrze pamiętam, to u nas wentylator chłodnicy w tym przeszkadzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 > O ile dobrze pamiętam, to u nas wentylator chłodnicy w tym przeszkadzał. faktycznie, patrzyłem i z przodu masakra zeby tam cokolwiek zmieścić, ciekawe czy wentyl by się zmieścił przed chłodnicą. a jak by tak zrobił elektryczną klimę? silnik od wentyla jakiegoś konkretnego, lepszy altek i można było by gdzieś indziej na sprężarkę szukać miejsca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 > faktycznie, patrzyłem i z przodu masakra zeby tam cokolwiek zmieścić, ciekawe czy wentyl by się > zmieścił przed chłodnicą. > a jak by tak zrobił elektryczną klimę? silnik od wentyla jakiegoś konkretnego, lepszy altek i można > było by gdzieś indziej na sprężarkę szukać miejsca ja bym kupil blachy do przeniesienia chlodnicy troche blizej zderzaka tak jak mial molo aby zmiescic wymiennik ciepla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Eee już w serii przy byle małym bum halogen rozwala chłodnicę - chyba ,że halogeny out. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 > ja bym kupil blachy do przeniesienia chlodnicy troche blizej zderzaka tak jak mial molo aby > zmiescic wymiennik ciepla Nie wiem jak wygląda montaż klimatyzacji ale może zamiast przesuwać chłodnice lepiej ją zamontować z drugiej strony tak jak to robią niektórzy w turbafkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 a gdzie wtedy chłodnica od klimy ma się podziać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.