wojtala Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 > Nie wiem jak wygląda montaż klimatyzacji ale może zamiast przesuwać chłodnice lepiej ją zamontować > z drugiej strony tak jak to robią niektórzy w turbafkach? tam jest chlodnica klimy fabrycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 > tam jest chlodnica klimy fabrycznie intercooler to jeszcze tam wcisnołem ale chłodnice wody to zapomnij.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > intercooler to jeszcze tam wcisnołem ale chłodnice wody to zapomnij.... Ma ktoś scheamat jak podłączyć te klime (w cc). Gdzie jaki wąż idzie? i schemat elektryczny też by się przydał. Jak by ktoś dysponował takimi to prosił bym po podzielenie sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 Na seicento pe el był w dziale manuale. Służę pomocą, jak co pisz w tym wątku lub na priv czego nie wiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Wracając do gleby i klimy to Gumisiek ma gwint ta-technix i klimę w szumku leży tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 > Ma ktoś scheamat jak podłączyć te klime (w cc). Gdzie jaki wąż idzie? i schemat elektryczny też by > się przydał. Jak by ktoś dysponował takimi to prosił bym po podzielenie sie Jeżeli nie masz wiązki na klimie to będzie sporo zamieszania. Schemat jest mocno niedokładny i problematyczny. Jeżeli masz tą wiązkę to pozostaje podłączyć prawidłowo wtyczki, dociągnąć sygnały na kompa i z powrotem, podać plusa po stacyjce i z aku, masę też trzeba dodać. Z wężami nie problem bo ich się nie da pomylić (mają różne zakończenia i nie pasują inaczej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 I na bank szoruje półosią po pasku i napinaczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 jeszcze klimy nie mam ale na dniach się stanę jej właścicielem (mam nadzieje że z wiązką będzie). Schemat już zdobyłem i rozpracowałem. Z tego co widzę to 90% wiązki jest w nagrzewnicy, tak? Takie pytanie mam: regulator ciśnieniowy 3 połączeniowy (ten który załącza przekaźnik sprzęgła i wiatraka to gdzie się znajduje? (powinien znajdować). (Na schemacie numer 184) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 Nie wiem czy chodzi o presostat czy co coś innego, ale jeśli jednak o to to znajduje się przy chłodnicy. Wkręcany od góry, ale u mnie to 4 pin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 > Nie wiem czy chodzi o presostat czy co coś innego, ale jeśli jednak o to to znajduje się przy > chłodnicy. Wkręcany od góry, ale u mnie to 4 pin. Jest wkręcony w filtr (odwadniacz) zamocowany przy chłodnicy Presostat jest inaczej wyprowadzony w CC, inaczej w SC. W CC jest wyprowadzony kabelkiem z wtyczką. Trzeba uważać, bo z SC do CC pasuje tylko sprężarka z mocowaniem. Wszystko pozostałe rzeczy są inne i nie zawsze dają się dopasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 Hmm, chłodnica/parownik w CC i SC SPI wygląda chyba tak samo... MPI jest nieco inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 aha oki, dzięki. za odpowiedzi. W przyszłym tygodniu bede miał wiecej pytań bo klima będzie na stole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 Pamiętaj, żeby łapę sprężarki przykręcić na śruby 8.8. Jak będziesz miał wiązkę to pół problemu, ja miałem same wtyczki i resztę kombinowałem sam z schematów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 > Pamiętaj, żeby łapę sprężarki przykręcić na śruby 8.8. Jak będziesz miał wiązkę to pół problemu, ja > miałem same wtyczki i resztę kombinowałem sam z schematów. wiesz ile ja sie nameczylem aby zdobyc te wtyczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2014 > Hmm, chłodnica/parownik w CC i SC SPI wygląda chyba tak samo... > MPI jest nieco inne. Chłodnica / parownik są zupełnie inne. Wiem bo niedawno montowałem do CC klimę. Inne mocowanie, inne końcówki na przewodach klimy. Chłodnica dostępna tylko w ASO fiata. 1 szt. jest na magazynie od chyba kilkunastu lat. Kosztuje 1960 zł netto (+VAT). Filtr odwadniacz dostępny u producenta filtrów za jedyne 800 zł. Klima do CC w częściach jest pieruńsko droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2014 Kupiłem filtr odwadniacz w motoryzacyjnym na pierwszy montaż hella behr za 80zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sheckley Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 > Kupiłem filtr odwadniacz w motoryzacyjnym na pierwszy montaż hella behr za 80zł. Witam Ale to chyba do SC ? Taki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 No mniej więcej tak wyglądał. A do cc mówisz że jest inny?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > No mniej więcej tak wyglądał. A do cc mówisz że jest inny?? Do CC ma całkiem inne wyjście na przewody. Reszta na oko jest taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Do CC ma całkiem inne wyjście na przewody. > Reszta na oko jest taka sama. Jeszcze taka rada da zakładających klimę. Sprawdzić i wymienić śruby w poduszce pod silnikiem przy rozrządzie. Zwłaszcza te dwie M8. W SC syna i dzisiaj u mnie w CC urwało blachę od budy. Obydwa przypadki zdarzyły się po ok 2 miesiącach od założenia klimy. W obydwu jedną śrubę wyrwało z nakrętką a druga była pęknięta. Jednak ten dodatkowy ciężar (wspornik + sprężarka) nie jest obojętny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Jeszcze taka rada da zakładających klimę. > Sprawdzić i wymienić śruby w poduszce pod silnikiem przy rozrządzie. > Zwłaszcza te dwie M8. > W SC syna i dzisiaj u mnie w CC urwało blachę od budy. > Obydwa przypadki zdarzyły się po ok 2 miesiącach od założenia klimy. > W obydwu jedną śrubę wyrwało z nakrętką a druga była pęknięta. > Jednak ten dodatkowy ciężar (wspornik + sprężarka) nie jest obojętny. u mnie to wisialo wraz z 1.4 i nic sie nie urywalo. Moze ktos po prostu zalozylem zbyt slabe sruby. Oryginalne sa twardsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > u mnie to wisialo wraz z 1.4 i nic sie nie urywalo. Moze ktos po prostu zalozylem zbyt slabe sruby. > Oryginalne sa twardsze U syna wisiało tak jak fabryka założyła. U mnie śruby były nówki fabryka jeszcze nawet śladu rdzy nie było. Widziałeś "element" mocujący sprężarkę ? To waży tyle co pół silnika. Teraz mam przerobione na M10 i powinien być spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > U syna wisiało tak jak fabryka założyła. > U mnie śruby były nówki fabryka jeszcze nawet śladu rdzy nie było. > Widziałeś "element" mocujący sprężarkę ? > To waży tyle co pół silnika. > Teraz mam przerobione na M10 i powinien być spokój. to chyba mielismy rozne mocowania. Troche ono wazy ale nie to co pol silnika. Mialem w reku wszystko bo wkladalem to do auta i sciagalem. Ta sama klima smiga teraz u kolegi deltabox i nic nie zglaszal aby sie urywalo. Wedlug mnie skoro byly to nowe sruy to moze jakas wadlia partia czy cos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 Coś ewidentnie musiało być nie tak. Mój sej i klima mają 15 lat i przez te 15 lat nic się nie działo, nic się nie urwało. Z wagą też nie aż tak źle, całe auto waży 800kg (z klimą, ABS, wspomaganiem i innym dodatkowym wyposażeniem), więc nie waży to aż "pół silnika" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 19 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 > Nie ma szans, w centach klima=brak gleby dajesz sobie reke uciąc?? a ja bede miał klime i -90mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 19 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 Cekoj cekoj, piszę się na to, najsampierw przetestuj, a potem mi wyślesz manuala fotograficznego. Nie zapomnij pstrykać jak najwięcej, bo wrócił by mi rogal na ryju jakby zadziałało Jestem tylko ciekawy gdzie zmieścisz altek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Cekoj cekoj, piszę się na to, najsampierw przetestuj, a potem mi wyślesz manuala fotograficznego. > Nie zapomnij pstrykać jak najwięcej, bo wrócił by mi rogal na ryju jakby zadziałało Jestem > tylko ciekawy gdzie zmieścisz altek altka nie dotykam,zostaje jak jest,kompresor idzie około 3 cm w gore po ukosie w strone grodzi (półki akumulatora) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 przed operacją: po operacji: dolne mocowanie gotowe,kompresor w osi,gorne dorobie przez weekend po dobraniu pasków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 Mam nadzieję, że masz wymiary tych mocowań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Mam nadzieję, że masz wymiary tych mocowań nieeeee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 23 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2014 wczoraj zrobilem mocowania gorne kompresora pasek alternator-kompresor zostaje fabryka,pasek wal-kompresor trzeba zamienic na dluzszy,ja dalem 4pk 830 i wszystko gra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 25 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Chłodnicę klimy do SC robi wiele firm. Ja kupiłem Nissens za ok. 250zł bo oryginał był w wielu miejscach nieszczelny. Producentów osuszacza też jest kilku, brałem nowy za jakieś nieduże pieniądze do 100zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 I jak, wlajzło do budy? Chłodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 > I jak, wlajzło do budy? Chłodzi? w swieta włoze bo robie kosmetyke zespołu napedowego ale juz mierzyłem w budzie i na loozie wchodzi wiec i i schłodzi :0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eleventh Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 witam czy kolega zrobi by takie gotowe mocowanie do CC 1.2 8v pod klime mam -70mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 > witam czy kolega zrobi by takie gotowe mocowanie do CC 1.2 8v pod klime mam -70mm niestety z braku czasu nie podejmuje sie,sam skladam seja juz tyle ze wstyd nawet napisac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eleventh Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 a da rade to tam wepchnąć i jest ok bo będę próbował jak zdobędę graty a jak z instalacją miałeś komplet czy kleciłeś sam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 > a da rade to tam wepchnąć i jest ok bo będę próbował jak zdobędę graty a jak z instalacją miałeś > komplet czy kleciłeś sam? mialem seryjnie klime,do tego trzeba wyciagac motor,nie widze szansy zrobic na aucie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Pytanie z innej beczki żeby nie zakładać nowego tematu. Zakładając sprężyny obniżające np 40/40 , jest znaczenie jakie amortyzatory się zastosuje? Gazowe czy olejowe? Na którychś będzie siedział wyżej lub niżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z0mek Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Pytanie z innej beczki żeby nie zakładać nowego tematu. > Zakładając sprężyny obniżające np 40/40 , jest znaczenie jakie amortyzatory się zastosuje? Gazowe > czy olejowe? Na którychś będzie siedział wyżej lub niżej? Na olejowych będzie niżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Na olejowych będzie niżej. Jest jakaś różnica 14 letnie oryginalne a nowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kita_ Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 > Jest jakaś różnica 14 letnie oryginalne a nowe? ja bym nie ryzykował, bo uszczelnienia mogą nie być w najlepszym stanie, pomimo, że nie jeżdżone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 > ja bym nie ryzykował, bo uszczelnienia mogą nie być w najlepszym stanie, pomimo, że nie jeżdżone. Kupować nowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kita_ Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 > Kupować nowe? ja bym raczej kupował nowe (w razie "W" masz też gwarancję) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Jako że idzie ciepło odkopie temat. Przymierzam się do włożenia klimy do cc (oczywiście na -70) i w związku z tym mam pytanie: Czy przy podniesieniu sprężarki trzeba odciąć górne jej mocowanie od tej blachy nakładanej na silnik?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 A ja żeby nie zakładać nowego wątku.. sprężyny montuje się tym gęściejszym do dołu czy do góry?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kita_ Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > A ja żeby nie zakładać nowego wątku.. sprężyny montuje się tym gęściejszym do dołu czy do góry?? ile ludzi tyle szkół ja dałem na dołu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > A ja żeby nie zakładać nowego wątku.. sprężyny montuje się tym gęściejszym do dołu czy do góry?? Jak byś nie założył to w jeździe bez różnicy, ale gęste zwoje pod obciążeniem są cały czas ściśnięte i jak są na dole to się zbiera więcej syfu (piachu) w sprężynie. Sam tak miałem kilka lat i ostatnio dałem do góry, różnica w czystości kolosalna. Zakładaj gęstym do góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > ile ludzi tyle szkół ja dałem na dołu ja np. zakladam tak jak sa napisy na sprezynie nie do góry nogami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol_MPI Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 ja mam gęstym do góry bo mniej syfu się tam zbiera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.