Skocz do zawartości

Sprężyny obniżające a klimatyzacja w SC ?


darrkus

Rekomendowane odpowiedzi

> ja kupowalem w zelaznym

Wykonałem mocowanie względem fotek no i buba. Pasek alternator-kompresor jest za długi, a w sklepie już krótszego nie mają (ten oryginalny ściągali). Wyszło dokładnie tak jak na zdjęciu ze strony 9. Widać tam ze ten pasek nie ma naciągu, u mnie jest identycznie. Nie będzie go ślizgać jak tak zostanie? Zastanawia mnie też ile miejsca jest że tak powiem do tyłu (w stronę grodzi). Jak by położył bardziej kompresor (jakieś 1cm) to ten pasek by był dobry tylko czy tam w nic nie przystawi i węże potem wejdą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresor już ustawiony: oddaliłem o 1cm w stronę grodzi i pasek pasuje. Mam nadzieje że wejdzie. Za dużego ruchu w temacie nie ma ale zapytam:

Demontował ktoś nawiew? Trzeba ściągać deskę, może ktoś wspomoże jakąś instrukcją słowną jak się za to zabrać?

Pytanie numer 2: Jako że nawiew do wersji z klimą jest o niebo inny od tego bez mam wątpliwości czy w miejscu gdzie w wersji z klima jest pobór powietrza z kabiny nie wypadnie przypadkiem ściana grodziowa? Na zdjęciach właśnie tak wygląda. Ma ktoś cc z klimą i wie jak się ta sprawa przedstawia? w załączniku zaznaczone miejsce o które chodzi

Kolejne pytanie: Zawór regulacji ciepło/zimno ma być na dolnym czy górnym wężu od nagrzewnicy? dysponuje ktoś jakimś schematem?

No i jak by ktoś powiedział jeszcze od kompresora który wąż idzie do nagrzewnicy a który do chłodnicy w zderzaku?

post-118053-14352530116054_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kompresor już ustawiony: oddaliłem o 1cm w stronę grodzi i pasek pasuje. Mam nadzieje że wejdzie.

> Za dużego ruchu w temacie nie ma ale zapytam:

> Demontował ktoś nawiew? Trzeba ściągać deskę, może ktoś wspomoże jakąś instrukcją słowną jak się za

> to zabrać?

> Pytanie numer 2: Jako że nawiew do wersji z klimą jest o niebo inny od tego bez mam wątpliwości

> czy w miejscu gdzie w wersji z klima jest pobór powietrza z kabiny nie wypadnie przypadkiem

> ściana grodziowa? Na zdjęciach właśnie tak wygląda. Ma ktoś cc z klimą i wie jak się ta sprawa

> przedstawia? w załączniku zaznaczone miejsce o które chodzi

> Kolejne pytanie: Zawór regulacji ciepło/zimno ma być na dolnym czy górnym wężu od nagrzewnicy?

> dysponuje ktoś jakimś schematem?

> No i jak by ktoś powiedział jeszcze od kompresora który wąż idzie do nagrzewnicy a który do

> chłodnicy w zderzaku?

Deski nie potrzeba demontować.

W kabinie zdejmujesz daszek, licznik. Odkręcasz cztery czarne śruby mocujące mechanizm regulacji do deski.

Odpinasz wiązkę nagrzewnicy,( biała kostka, często oklejona gąbką).

Od strony silnika odkręcasz cztery nakrętki M6 mocujące nagrzewnicę do grodzi i chyba jeszcze jedna M5 za łapę.

Trzeba tylko wyjąc wycieraczki i kolektor ssący z silnika ( u mnie szpilki się nie wykręcały).

Pociągasz energicznie lecz z wyczuciem (czasami "przysysa" się na uszczelce).

Sprawdzasz czy coś nie zahaczyło(lub nie zostało odkręcone) i wyciągasz delikatnie.

Dobrze jak ktoś drugi sprawdza czy nie zaplątała się jakaś wiązka w kabinie.

Nagrzewnica z klimą jest inaczej mocowana niż ta bez.

Dwie śruby pasują, ale na dwa pozostałe mocowania trzeba wywiercić nowe otwory (z nagrzewnicy wystają szpilki).

Nakrętki idą wtedy ze środka kabiny.

Trzeba też powiększyć otwór na obieg zamknięty.

Oryginalnych węzy nie da się założyć inaczej niż fabryka przewidziała. Końcówki nie pasują.

Zawór od wody jest tylko na jednym wężu. Ma zapewnić mały obieg cały czas i pozwolić równolegle załączyć nagrzewnicę.

Jak jest w oryginale to nie wiem i w instrukcji jest niewiele.

Mam u siebie cała przerobioną instalację i wymyśliłem sam by działało.

Przeczytaj to co pisałem już w tym temacie.

Ach i jeszcze jedna ważna sprawa.

Sprawdź działanie wentylatora w nagrzewnicy.

Ten fabryczny dla klimy jest fatalnej jakości (często się psuje).

Jest inny niż w zwykłym CC czy SC.

Jest praktycznie nieosiągalny, bo był tylko produkowany dla CC z klimą (znikoma ilość).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Deski nie potrzeba demontować.

> W kabinie zdejmujesz daszek, licznik. Odkręcasz cztery czarne śruby mocujące mechanizm regulacji do

> deski.

> Odpinasz wiązkę nagrzewnicy,( biała kostka, często oklejona gąbką).

> Od strony silnika odkręcasz cztery nakrętki M6 mocujące nagrzewnicę do grodzi i chyba jeszcze

> jedna M5 za łapę.

> Trzeba tylko wyjąc wycieraczki i kolektor ssący z silnika ( u mnie szpilki się nie wykręcały).

> Pociągasz energicznie lecz z wyczuciem (czasami "przysysa" się na uszczelce).

> Sprawdzasz czy coś nie zahaczyło(lub nie zostało odkręcone) i wyciągasz delikatnie.

> Dobrze jak ktoś drugi sprawdza czy nie zaplątała się jakaś wiązka w kabinie.

> Nagrzewnica z klimą jest inaczej mocowana niż ta bez.

> Dwie śruby pasują, ale na dwa pozostałe mocowania trzeba wywiercić nowe otwory (z nagrzewnicy

> wystają szpilki).

> Nakrętki idą wtedy ze środka kabiny.

> Trzeba też powiększyć otwór na obieg zamknięty.

> Oryginalnych węzy nie da się założyć inaczej niż fabryka przewidziała. Końcówki nie pasują.

> Zawór od wody jest tylko na jednym wężu. Ma zapewnić mały obieg cały czas i pozwolić równolegle

> załączyć nagrzewnicę.

> Jak jest w oryginale to nie wiem i w instrukcji jest niewiele.

> Mam u siebie cała przerobioną instalację i wymyśliłem sam by działało.

> Przeczytaj to co pisałem już w tym temacie.

> Ach i jeszcze jedna ważna sprawa.

> Sprawdź działanie wentylatora w nagrzewnicy.

> Ten fabryczny dla klimy jest fatalnej jakości (często się psuje).

> Jest inny niż w zwykłym CC czy SC.

> Jest praktycznie nieosiągalny, bo był tylko produkowany dla CC z klimą (znikoma ilość).

oki dzięki wielkie za odpowiedzi, właśnie na to czekałem. Co do wentylatora to na szczęście działa. A da się go jakoś zdemontować żeby go przesmarować? rozebrałem całą nagrzewnice na pół i odkręciłem dwie śruby przy wentylatorze ale nie chce nadal wyjść a od spodu nie widzę już żadnej śrubki. Wiem że węży się nie da pomylić ale ja muszę zakuć je pod swoje auto bo sprężarkę i węże do niej mam od sc (i one nie pasują do nagrzewnicy ani do chłodnicy) no a węże od chłodnicy mam od cc900 i tam pasuje tylko wąż do nagrzewnicy a do kompresora już nie (jest za krótki i ma inne złącze). Co do zawora od ciepłego powietrza to wypatrzyłem że musi być na zasilaniu nagrzewnicy i to jest chyba wąż idący od głowicy przez trójnik do.. no właśnie górnego czy dolnego króćca nagrzewnicy? (jeśli się mylę do mnie poprawcie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oki dzięki wielkie za odpowiedzi, właśnie na to czekałem. Co do wentylatora to na szczęście działa.

> A da się go jakoś zdemontować żeby go przesmarować? rozebrałem całą nagrzewnice na pół i

> odkręciłem dwie śruby przy wentylatorze ale nie chce nadal wyjść a od spodu nie widzę już

> żadnej śrubki. Wiem że węży się nie da pomylić ale ja muszę zakuć je pod swoje auto bo

> sprężarkę i węże do niej mam od sc (i one nie pasują do nagrzewnicy ani do chłodnicy) no a

> węże od chłodnicy mam od cc900 i tam pasuje tylko wąż do nagrzewnicy a do kompresora już nie

> (jest za krótki i ma inne złącze). Co do zawora od ciepłego powietrza to wypatrzyłem że musi

> być na zasilaniu nagrzewnicy i to jest chyba wąż idący od głowicy przez trójnik do.. no

> właśnie górnego czy dolnego króćca nagrzewnicy? (jeśli się mylę do mnie poprawcie)

Mój też działał, ale jak trochę pochodził to jęczał, piszczał i palił opornik dmuchawy.

Padło dolne łożysko (przyrdzewiało do wałka). Typowy podobno problem tych wentylatorów.

Wentylator jako zespół jest mocowany tylko u góry za kołnierz jedną małą śrubką (przynajmniej u mnie tak było).

Wyciąga go się i dalej już widać co jest grane.

Pada w silniku dolne łożysko (rdza skleja go z wałkiem, zaczyna obracać się w plastikowej obudowie) , przez co wirnik łapie luzy.

Co do węży od "chłodzenia" Jest ich trzy sztuki.

Te które mają zaworki do nabijania idą do "nagrzewnicy". Są dwa, mają przy zaworkach różne średnice i pasują do gniazd.

Gniazda takie same w Sc i Cc. Inny jest sposób przykręcania.W Sc dwie śruby (po jednej do węża), w Cc jedną śruba i uchwyt mocuje oba węże. System jest zamienny.

Jedn z węży idzie na chłodnicę, drugi na sprężarkę.

Ten co idzie na chłodnicę w CC ma nakrętkę kołnierzową, w Sc podobny koniec jak przy nagrzewnicy.

Ten co idzie na sprężarkę ma uchwyt z "uchem" i pasuje do swojego gniazda sprężarki.

W Sc i CC jest tu identycznie. Sprężarka ma dwa różnej średnicy gniazda.

Trzeci wąż idzie ze swojego gniazda (uchwyt z uchem) na sprężarce do chłodnicy.

W CC nakrętka na wężu, w SC podobnie jak przy nagrzewnicy.

Wytłumaczenie jak to jest na chłodnicy, nie jest proste i co najwyżej zdjęcie może to rozjaśnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój też działał, ale jak trochę pochodził to jęczał, piszczał i palił opornik dmuchawy.

> Padło dolne łożysko (przyrdzewiało do wałka). Typowy podobno problem tych wentylatorów.

> Wentylator jako zespół jest mocowany tylko u góry za kołnierz jedną małą śrubką (przynajmniej u

> mnie tak było).

> Wyciąga go się i dalej już widać co jest grane.

> Pada w silniku dolne łożysko (rdza skleja go z wałkiem, zaczyna obracać się w plastikowej obudowie)

> , przez co wirnik łapie luzy.

> Co do węży od "chłodzenia" Jest ich trzy sztuki.

> Te które mają zaworki do nabijania idą do "nagrzewnicy". Są dwa, mają przy zaworkach różne średnice

> i pasują do gniazd.

> Gniazda takie same w Sc i Cc. Inny jest sposób przykręcania.W Sc dwie śruby (po jednej do węża), w

> Cc jedną śruba i uchwyt mocuje oba węże. System jest zamienny.

> Jedn z węży idzie na chłodnicę, drugi na sprężarkę.

> Ten co idzie na chłodnicę w CC ma nakrętkę kołnierzową, w Sc podobny koniec jak przy nagrzewnicy.

> Ten co idzie na sprężarkę ma uchwyt z "uchem" i pasuje do swojego gniazda sprężarki.

> W Sc i CC jest tu identycznie. Sprężarka ma dwa różnej średnicy gniazda.

> Trzeci wąż idzie ze swojego gniazda (uchwyt z uchem) na sprężarce do chłodnicy.

> W CC nakrętka na wężu, w SC podobnie jak przy nagrzewnicy.

> Wytłumaczenie jak to jest na chłodnicy, nie jest proste i co najwyżej zdjęcie może to rozjaśnić.

Silnik przesmarowany i sprawdzony (na 3 biegu 7A więc powinno być ok) - faktycznie ta śruba tylko trzymała. Tak się zastanawiam czy sam sinik nie jest taki sam jak w cc bez kilimy? Co do węży to mam w całości tylko ten idący od chłodnicy do nagrzewnicy a reszte mam poobcinane tak że mam zestaw wszystkich końcówek lecz brakuje węży i je muszę dorobić. Jedna informacja by rozjaśniła mi wszystko a mianowicie: Wąż idący od nagrzewnicy do sprężarki trafia do otworu w sprężarce od strony pasków czy od strony rozrusznika? Na podstawie tej informacji wydedukuje że z wolnego gniazda od sprężarki trafi w wolne gniazdo w chłodnicy (tak jak wspomniałem wąż od chłodnicy do nagrzewnicy mam kompletny i pasuje tylko w jedno miejsce). Wracając jeszcze do sterowania ciepło/zimno to rurki zasilania i powrotu od nagrzewnicy są połączone ze sobą rurką o małej średnicy. Zapewne po to żeby przy zimnym silniku i ustawieniu powietrza na zimne (zamknięciu zaworu) nie zablokować całkiem obiegu. Dobrze myślę? W cc 900 pewnie ma to duże znaczenie jednak w 1.1/1.2 jest trójnik którym płyn wraca do zbiorniczka. Tak się zastanawiam czy wywalając to bocznikowanie wystarczy sam przepływ przez przepustnice żeby utrzymać obieg wody i pompa nie mieliła w miejscu. W załaczniku obieg cc 900 z klimą (na czerwono zaznaczona rurka o która chodzi) obieg 1.1 chyba każdy zna

post-118053-14352530162203_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik przesmarowany i sprawdzony (na 3 biegu 7A więc powinno być ok) - faktycznie ta śruba tylko

> trzymała. Tak się zastanawiam czy sam sinik nie jest taki sam jak w cc bez kilimy? Co do węży

> to mam w całości tylko ten idący od chłodnicy do nagrzewnicy a reszte mam poobcinane tak że

> mam zestaw wszystkich końcówek lecz brakuje węży i je muszę dorobić. Jedna informacja by

> rozjaśniła mi wszystko a mianowicie: Wąż idący od nagrzewnicy do sprężarki trafia do otworu w

> sprężarce od strony pasków czy od strony rozrusznika? Na podstawie tej informacji wydedukuje

> że z wolnego gniazda od sprężarki trafi w wolne gniazdo w chłodnicy (tak jak wspomniałem wąż

> od chłodnicy do nagrzewnicy mam kompletny i pasuje tylko w jedno miejsce). Wracając jeszcze do

> sterowania ciepło/zimno to rurki zasilania i powrotu od nagrzewnicy są połączone ze sobą rurką

> o małej średnicy. Zapewne po to żeby przy zimnym silniku i ustawieniu powietrza na zimne

> (zamknięciu zaworu) nie zablokować całkiem obiegu. Dobrze myślę? W cc 900 pewnie ma to duże

> znaczenie jednak w 1.1/1.2 jest trójnik którym płyn wraca do zbiorniczka. Tak się zastanawiam

> czy wywalając to bocznikowanie wystarczy sam przepływ przez przepustnice żeby utrzymać obieg

> wody i pompa nie mieliła w miejscu. W załaczniku obieg cc 900 z klimą (na czerwono zaznaczona

> rurka o która chodzi) obieg 1.1 chyba każdy zna

Silnik jest całkowicie inny.

Można (ja tak zrobiłem, bo mój za bardzo się zużył) zdrutować i włożyć silnik z wentylatorem od CC.

Niestety ze względu na sposób zabudowy drastycznie spada jego wydajność.

Na max obrotach jest tylko ciut mocniej niż w oryginale na 1 biegu.

Po weekendzie dam Ci odpowiedź na temat który wąż i gdzie trafi na sprężarkę i chłodnicę.

A i co do węży to powinny być z teflonowym wkładem.

Zwykłe do hydrauliki siłowej czynnik przenika jak przez papier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, czy ktoś poza mną ma problemy z paskiem przy glebie w SC ?

Ostatnio pojechałem mały rallysprint i na jednym lewym zakręcie zawsze półoś waliła w pasek - tego dnia użyłem 4 pasków grinser006.gif

Ostatnio mnie oświeciło, że przy ostatniej wymianie amortyzatorów skróciłem odboje - widać to była nie przemyślana decyzja jeśli ma się klimatyzację. Nie specjalnie chce mi się robić robotę, ale zastanawiam się czy jak bym dał z powrotem seryjne odboje to poza skróconą pracą zawieszenia problem powinien zostać rozwiązany prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie, czy ktoś poza mną ma problemy z paskiem przy glebie w SC ?

> Ostatnio pojechałem mały rallysprint i na jednym lewym zakręcie zawsze półoś waliła w pasek - tego

> dnia użyłem 4 pasków

> Ostatnio mnie oświeciło, że przy ostatniej wymianie amortyzatorów skróciłem odboje - widać to była

> nie przemyślana decyzja jeśli ma się klimatyzację. Nie specjalnie chce mi się robić robotę,

> ale zastanawiam się czy jak bym dał z powrotem seryjne odboje to poza skróconą pracą

> zawieszenia problem powinien zostać rozwiązany prawda ?

chyba wszyscy maja ten problem. Zerknij na 9 stronę tego wątku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do węży

> to mam w całości tylko ten idący od chłodnicy do nagrzewnicy a reszte mam poobcinane tak że

> mam zestaw wszystkich końcówek lecz brakuje węży i je muszę dorobić. Jedna informacja by

> rozjaśniła mi wszystko a mianowicie: Wąż idący od nagrzewnicy do sprężarki trafia do otworu w

> sprężarce od strony pasków czy od strony rozrusznika? Na podstawie tej informacji wydedukuje

> że z wolnego gniazda od sprężarki trafi w wolne gniazdo w chłodnicy (tak jak wspomniałem wąż

> od chłodnicy do nagrzewnicy mam kompletny i pasuje tylko w jedno miejsce).

Dzisiaj obejrzałem te węże i u mnie jest tak:

"Cienki" z zaworkiem z nagrzewnicy idzie na osuszacz(filtr).

"Gruby" z zaworkiem idzie na sprężarkę na "duży otwór" (przy pasku).

"Mały otwór" na sprężarce połączony z chłodnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do węży

> Dzisiaj obejrzałem te węże i u mnie jest tak:

> "Cienki" z zaworkiem z nagrzewnicy idzie na osuszacz(filtr).

> "Gruby" z zaworkiem idzie na sprężarkę na "duży otwór" (przy pasku).

> "Mały otwór" na sprężarce połączony z chłodnicą.

Dzięki wielkie za info, właśnie o to mi chodziło. Teraz wiem jak to poskładać. Mam problem tylko ze zdobyciem osuszacza do 900. Idzie go gdzieś nabyć za rozsądne pieniądze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki wielkie za info, właśnie o to mi chodziło. Teraz wiem jak to poskładać. Mam problem tylko ze

> zdobyciem osuszacza do 900. Idzie go gdzieś nabyć za rozsądne pieniądze?

Z podejściem jak do SC do kupienia na allegro za parę groszy.

Do CC jest problem zakupić i parę worków złota trzeba wydać (mnie się udało zdobyć za 240 zł.)

Ale może gdzieś są taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi obciera na fk-40 + KONI STR.T na oponie zimowej - ale to duże koło.

Przy skręcie czy jeździe na wprost? Mnie obciera przy dużym skręcie w lewo, wydaje mi się że nadkole. W prawo nic devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy skręcie czy jeździe na wprost? Mnie obciera przy dużym skręcie w lewo, wydaje mi się że

> nadkole. W prawo nic

Dokładnie tak. Przy maksymalnym skręcie kół w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To znaczy mówisz że to nadkole tak? Próbowałes je zdjąć?

Zmieniłem koła na letnie i po problemie grinser006.gif

Aaaaa zapomniałem dopisać, problem pojawił się dopiero po założeniu dystansów. Normalnie nie występował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy komuś po założeniu takiego setupu obcierało przy skręcie w lewo?

Mam u siebie FK -40/40 i wszystko ok. Dzisiaj specjalnie skręcałem kołami na max w lewo i w prawo i nic nie ociera. Koło 13" 7j

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam u siebie FK -40/40 i wszystko ok. Dzisiaj specjalnie skręcałem kołami w lewo i w prawo i nic

> nie ociera. Koło 13" 7j

dziwne ze macie z tym problemy, mam -70 na kole 7j i z dystansem i bez nic o nic nie obciera, może to kwesta tego jakiej marki są nadkola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i udało się. po długich męczarniach nawiew i sprężarka jest na miejscu. Co do montażu nawiewu to nie trzeba sciągac kolektora wystarczy odkręcic szpilki od przepustnicy. Mi się nie chciały odkręcić ale skontrowałem 2 nakrętki i kluczem+ kombinerki dało rade. Co do demontażu wycieraczek. to wystarczy je odkręcić na podszybiu + dwie śruby przy silniku. Nie trzeba odkręcać mechanizmu od ośki silnika. Ja odkręciłem i potem wycieraczki startowały w dół i trzeba był drzeć spowrotem wygłuszenie. Co do montażu kompresora. Silnika nie trzeba wyciągać, wystarczy odkręcić mocowanie od rozrządu i opuścić go trochę na lewarku. Jeśli chodzi o przeróbkę mocowania to wygląda to następująco: optymalna długość blach dolnego mocowania to 2-2,5 cm. Nie więcej bo sprężakrka nie wejdzie, po drugie ja musiałem zrezygnować całkowicie z tylnego górnego zawieszenia bo zawadzało o przewody paliwowe, mam nadzieje ze na 3 mocowaniach wytrzyma. w załaczniku fotka na zawiasie -70:)

post-118053-14352530923266_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam a jestes wstanie cos powieziec o instalacji tej czujnika isnienia wentylatora i kompresora

a co mam mówić o czujniku? czujnika nie przerabiamy mieści się jak w serii. W sumie mam problem z identyfikacją kabelków idących od niego. Może ktoś podpowie który kolor jest od czego? (ogólnie są dwa kolory przewodów+ jedne z paskiem drugie bez). na schemacie są zaznaczone kolory ale pewnie od strony wiązki bo nie pokrywają się z tym co wychodzi od czujnika a wiązkę buduje od 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co mam mówić o czujniku? czujnika nie przerabiamy mieści się jak w serii. W sumie mam problem z

> identyfikacją kabelków idących od niego. Może ktoś podpowie który kolor jest od czego?

> (ogólnie są dwa kolory przewodów+ jedne z paskiem drugie bez). na schemacie są zaznaczone

> kolory ale pewnie od strony wiązki bo nie pokrywają się z tym co wychodzi od czujnika a wiązkę

> buduje od 0

ktoś jest w stanie podać pinologie tego czujnika? bo tylko to zostało i można chłodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ktoś jest w stanie podać pinologie tego czujnika? bo tylko to zostało i można chłodzić

mam tylko takie zdjecie:

288450927-wtyczkaklimy.jpg

Kolory kabli zgadzaja sie z ksiazka do sc, bo na podstawie tego budowalem instalacje

post-23279-1435253105316_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki ale to nie to. W cc jest czujnik z płaska wtyczką (jak do sondy). Ale za chęci wielkie dzięki. A może są tu macherzy od klim i mi powiedzą przy jakim ciśnieniu się powinna wyłączać sprężarka i przy jakim wentylator? to sobie już na podstawie tego wydedukuje. Mam jeszcze pytanie co do kompa. Sygnał (masa) wychodzi z niego na pinie 24, tak mi wychodzi ze schematów. A ja na tym pinie mam cały czas napięcie Vcc i w żadnym monecie komp nie podaje masy (nie pozwoli załączyć sprężarki). Co może być grane? może mu wcześniej trzeba podać na pin 8 coś? Piszą tam że tym pinem ma być połączony z centralką klimy, tyle że w cc nie ma czegoś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperałem w necie i wychodzi tak:

282377774-Beznazwy.jpg

Wychodzi na to że jeśli komp dostanie na pin 8 napięcie to na 24 poda vcc (a nie gnd). Więc wygląda na to że wszystko jest ok. Tylko skąd u mnie to napiecie na 24 jak pin 8 wisi w powietrzu? Wyczytałem też że sprężarka powinna się wyłączyć poniżej 3,5 atmosfery (za mało czynnika) więc myślę ze to wystarczy do uruchomienia wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.