Jump to content
Sign in to follow this  
darrkus

Sprężyny obniżające a klimatyzacja w SC ?

Recommended Posts

Hmm, mam tak -40 od 5 lat i nie było problemu - do czasu. Na dobiciu jest problem - mi ostatnio na dziurach półoś uderzyła w kompresor/pasek (z wału na kompresor) co skończyło się pękniętym paskiem... i brakiem ładowania prądu i tylko tyle w sumie - całe szczęście. W związku z powyższym nie wiem czy zaryzykował bym większą glebę niż -40.

Nie za bardzo jest się jak przed tym zabezpieczyć - chyba ze zrezygnowac z klimy 270751858-jezyk.gif Ew. zostawić normalne odboje ale wtedy zakres pracy amortyzatora na dobiciu będzie bardzo mały.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A jak to wyglada na zywo? Nie dalo by sie dodac dodatkowej rolki napinajacej zeby przesunac pasek

> czy polos wali typowo w kompresor?

Półoś wali w koło pasowe kompresora. Moim zdaniem nic nie wymyślisz albo duża rzeźba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Moze przy betonie da rade O amorkach mowie

A dwa zależy od stylu jazdy. Jak się tylko kulasz dla lansu na równym pod McDonaldem to da radę wink.gif

A tak serio to już przy 40/40 półoś jest blisko kompresora. Odkręć prawe koło i sam zobacz. Ryzyko jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Masz jakiś namiar na takie coś? Bo widzę wszędzie tylko 30/30

To jest to samo.

Co do amorków, do -40 spokojnie daje rade seria amor. Miałem rok serie olejowe +FK-40 później KYB ,a teraz KONI.

Co do zdjęcia... pamiętajcie ,że to sytuacja kiedy prawy przód jest podniesiony, a amortyzator rozciągnięty. Gdy auto stoi to półoś jest zdecydowanie bliżej kompresora. Myślcie myślcie, jestem ciekawy co wymyślicie smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jak tam? Wymyśliliście coś ?

Bo tak myślę chyba wrócę do seryjnej długości odbojów skoro i tak dobija i tak na skróconych to lepiej ze do odboju niż do kompresora zlosnik.gif Wcześniej jakoś o tym nie pomyślałem skracając zawias.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> mnie to nie urzadza,chce miec działajace zawieszenie.

To musisz przenieść kompresor w inne miejsce, albo nie robić gleby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> toc pisze ze taki plan jest

Nie zapomnij zrobić dokumentacji co i jak i wrzucić na forum smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Home made i siedział jak moje -7 FK, może niżej

Do toczenia się pod mcdonaldem da rade. Problemy zaczynają się na dziurach/garbach przejeżdżanych z normalną prędkością lub przy szybkim pokonywaniu zakrętów w lewo gdy buda wyhyla się na zewnątrz "na prawe przednie koło"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eee już w serii przy byle małym bum halogen rozwala chłodnicę - chyba ,że halogeny out.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy chodzi o presostat czy co coś innego, ale jeśli jednak o to to znajduje się przy chłodnicy. Wkręcany od góry, ale u mnie to 4 pin.

73018204.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, chłodnica/parownik w CC i SC SPI wygląda chyba tak samo...

MPI jest nieco inne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś ewidentnie musiało być nie tak. Mój sej i klima mają 15 lat i przez te 15 lat nic się nie działo, nic się nie urwało. Z wagą też nie aż tak źle, całe auto waży 800kg (z klimą, ABS, wspomaganiem i innym dodatkowym wyposażeniem), więc nie waży to aż "pół silnika" wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie, czy ktoś poza mną ma problemy z paskiem przy glebie w SC ?

Ostatnio pojechałem mały rallysprint i na jednym lewym zakręcie zawsze półoś waliła w pasek - tego dnia użyłem 4 pasków grinser006.gif

Ostatnio mnie oświeciło, że przy ostatniej wymianie amortyzatorów skróciłem odboje - widać to była nie przemyślana decyzja jeśli ma się klimatyzację. Nie specjalnie chce mi się robić robotę, ale zastanawiam się czy jak bym dał z powrotem seryjne odboje to poza skróconą pracą zawieszenia problem powinien zostać rozwiązany prawda ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi obciera na fk-40 + KONI STR.T na oponie zimowej - ale to duże koło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przy skręcie czy jeździe na wprost? Mnie obciera przy dużym skręcie w lewo, wydaje mi się że

> nadkole. W prawo nic

Dokładnie tak. Przy maksymalnym skręcie kół w lewo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> To znaczy mówisz że to nadkole tak? Próbowałes je zdjąć?

Zmieniłem koła na letnie i po problemie grinser006.gif

Aaaaa zapomniałem dopisać, problem pojawił się dopiero po założeniu dystansów. Normalnie nie występował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nadkola mam oryginalne

Ja też, kwestia koła. Tak jak mówiłem, mam duuże zimówki. 155/70

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zobacz naklejkę na sprężarce, na niej pisze jaki czynnik. Na 99% r134a.

100% r134a 500g bedzie ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.