Jump to content
Sign in to follow this  
darrkus

Sprężyny obniżające a klimatyzacja w SC ?

Recommended Posts

> Nie wiem jak wygląda montaż klimatyzacji ale może zamiast przesuwać chłodnice lepiej ją zamontować

> z drugiej strony tak jak to robią niektórzy w turbafkach?

tam jest chlodnica klimy fabrycznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tam jest chlodnica klimy fabrycznie

intercooler to jeszcze tam wcisnołem ale chłodnice wody to zapomnij....

Share this post


Link to post
Share on other sites

> intercooler to jeszcze tam wcisnołem ale chłodnice wody to zapomnij....

Ma ktoś scheamat jak podłączyć te klime (w cc). Gdzie jaki wąż idzie? i schemat elektryczny też by się przydał. Jak by ktoś dysponował takimi to prosił bym po podzielenie sie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na seicento pe el był w dziale manuale. Służę pomocą, jak co pisz w tym wątku lub na priv czego nie wiesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do gleby i klimy to Gumisiek ma gwint ta-technix i klimę w szumku grinser006.gif leży tak

f1f612056b1f51femed.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ma ktoś scheamat jak podłączyć te klime (w cc). Gdzie jaki wąż idzie? i schemat elektryczny też by

> się przydał. Jak by ktoś dysponował takimi to prosił bym po podzielenie sie

Jeżeli nie masz wiązki na klimie to będzie sporo zamieszania.

Schemat jest mocno niedokładny i problematyczny.

Jeżeli masz tą wiązkę to pozostaje podłączyć prawidłowo wtyczki, dociągnąć sygnały na kompa i z powrotem,

podać plusa po stacyjce i z aku, masę też trzeba dodać.

Z wężami nie problem bo ich się nie da pomylić (mają różne zakończenia i nie pasują inaczej)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I na bank szoruje półosią po pasku i napinaczu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze klimy nie mam ale na dniach się stanę jej właścicielem (mam nadzieje że z wiązką będzie). Schemat już zdobyłem i rozpracowałem. Z tego co widzę to 90% wiązki jest w nagrzewnicy, tak? Takie pytanie mam: regulator ciśnieniowy 3 połączeniowy (ten który załącza przekaźnik sprzęgła i wiatraka to gdzie się znajduje? (powinien znajdować). (Na schemacie numer 184)

post-118053-14352524592114_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy chodzi o presostat czy co coś innego, ale jeśli jednak o to to znajduje się przy chłodnicy. Wkręcany od góry, ale u mnie to 4 pin.

73018204.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie wiem czy chodzi o presostat czy co coś innego, ale jeśli jednak o to to znajduje się przy

> chłodnicy. Wkręcany od góry, ale u mnie to 4 pin.

Jest wkręcony w filtr (odwadniacz) zamocowany przy chłodnicy

Presostat jest inaczej wyprowadzony w CC, inaczej w SC.

W CC jest wyprowadzony kabelkiem z wtyczką.

Trzeba uważać, bo z SC do CC pasuje tylko sprężarka z mocowaniem.

Wszystko pozostałe rzeczy są inne i nie zawsze dają się dopasować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, chłodnica/parownik w CC i SC SPI wygląda chyba tak samo...

MPI jest nieco inne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha oki, dzięki. za odpowiedzi. W przyszłym tygodniu bede miał wiecej pytań bo klima będzie na stole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamiętaj, żeby łapę sprężarki przykręcić na śruby 8.8. Jak będziesz miał wiązkę to pół problemu, ja miałem same wtyczki i resztę kombinowałem sam z schematów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pamiętaj, żeby łapę sprężarki przykręcić na śruby 8.8. Jak będziesz miał wiązkę to pół problemu, ja

> miałem same wtyczki i resztę kombinowałem sam z schematów.

wiesz ile ja sie nameczylem aby zdobyc te wtyczki biglaugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Hmm, chłodnica/parownik w CC i SC SPI wygląda chyba tak samo...

> MPI jest nieco inne.

Chłodnica / parownik są zupełnie inne.

Wiem bo niedawno montowałem do CC klimę.

Inne mocowanie, inne końcówki na przewodach klimy.

Chłodnica dostępna tylko w ASO fiata.

1 szt. jest na magazynie od chyba kilkunastu lat. hehe.gif

Kosztuje 1960 zł netto (+VAT). shocked.gif

Filtr odwadniacz dostępny u producenta filtrów za jedyne 800 zł. shocked.gif

Klima do CC w częściach jest pieruńsko droga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem filtr odwadniacz w motoryzacyjnym na pierwszy montaż hella behr za 80zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kupiłem filtr odwadniacz w motoryzacyjnym na pierwszy montaż hella behr za 80zł.

Witam

Ale to chyba do SC ?

Taki ?

i-osuszacz-fiat-seicento-98.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mniej więcej tak wyglądał. A do cc mówisz że jest inny??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No mniej więcej tak wyglądał. A do cc mówisz że jest inny??

Do CC ma całkiem inne wyjście na przewody.

Reszta na oko jest taka sama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Do CC ma całkiem inne wyjście na przewody.

> Reszta na oko jest taka sama.

Jeszcze taka rada da zakładających klimę.

Sprawdzić i wymienić śruby w poduszce pod silnikiem przy rozrządzie.

Zwłaszcza te dwie M8.

W SC syna i dzisiaj u mnie w CC urwało blachę od budy.

Obydwa przypadki zdarzyły się po ok 2 miesiącach od założenia klimy.

W obydwu jedną śrubę wyrwało z nakrętką a druga była pęknięta.

Jednak ten dodatkowy ciężar (wspornik + sprężarka) nie jest obojętny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jeszcze taka rada da zakładających klimę.

> Sprawdzić i wymienić śruby w poduszce pod silnikiem przy rozrządzie.

> Zwłaszcza te dwie M8.

> W SC syna i dzisiaj u mnie w CC urwało blachę od budy.

> Obydwa przypadki zdarzyły się po ok 2 miesiącach od założenia klimy.

> W obydwu jedną śrubę wyrwało z nakrętką a druga była pęknięta.

> Jednak ten dodatkowy ciężar (wspornik + sprężarka) nie jest obojętny.

u mnie to wisialo wraz z 1.4 i nic sie nie urywalo. Moze ktos po prostu zalozylem zbyt slabe sruby. Oryginalne sa twardsze

Share this post


Link to post
Share on other sites

> u mnie to wisialo wraz z 1.4 i nic sie nie urywalo. Moze ktos po prostu zalozylem zbyt slabe sruby.

> Oryginalne sa twardsze

U syna wisiało tak jak fabryka założyła.

U mnie śruby były nówki fabryka jeszcze nawet śladu rdzy nie było.

Widziałeś "element" mocujący sprężarkę ?

To waży tyle co pół silnika.

Teraz mam przerobione na M10 i powinien być spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> U syna wisiało tak jak fabryka założyła.

> U mnie śruby były nówki fabryka jeszcze nawet śladu rdzy nie było.

> Widziałeś "element" mocujący sprężarkę ?

> To waży tyle co pół silnika.

> Teraz mam przerobione na M10 i powinien być spokój.

to chyba mielismy rozne mocowania. Troche ono wazy ale nie to co pol silnika. Mialem w reku wszystko bo wkladalem to do auta i sciagalem. Ta sama klima smiga teraz u kolegi deltabox i nic nie zglaszal aby sie urywalo. Wedlug mnie skoro byly to nowe sruy to moze jakas wadlia partia czy cos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś ewidentnie musiało być nie tak. Mój sej i klima mają 15 lat i przez te 15 lat nic się nie działo, nic się nie urwało. Z wagą też nie aż tak źle, całe auto waży 800kg (z klimą, ABS, wspomaganiem i innym dodatkowym wyposażeniem), więc nie waży to aż "pół silnika" wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie ma szans, w centach klima=brak gleby

dajesz sobie reke uciąc??

img_2213-242ea0f330580c9b237115ef9f6207fc0c0155f6.jpg

a ja bede miał klime i -90mm smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekoj cekoj, piszę się na to, najsampierw przetestuj, a potem mi wyślesz manuala fotograficznego. Nie zapomnij pstrykać jak najwięcej, bo wrócił by mi rogal na ryju jakby zadziałało zlosnik.gif Jestem tylko ciekawy gdzie zmieścisz altek zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Cekoj cekoj, piszę się na to, najsampierw przetestuj, a potem mi wyślesz manuala fotograficznego.

> Nie zapomnij pstrykać jak najwięcej, bo wrócił by mi rogal na ryju jakby zadziałało Jestem

> tylko ciekawy gdzie zmieścisz altek

altka nie dotykam,zostaje jak jest,kompresor idzie około 3 cm w gore po ukosie w strone grodzi (półki akumulatora)

Share this post


Link to post
Share on other sites

przed operacją:

img_2216-f7e976af8c056070103c53f4ced9cf54aaaeeabb.jpg

po operacji:

img_2217-eb1e043313c68516e3450f55802bc6c9bac9d8de.jpg

dolne mocowanie gotowe,kompresor w osi,gorne dorobie przez weekend po dobraniu pasków...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wczoraj zrobilem mocowania gorne kompresora

img_2220-b00034f075532fc76572a957a5638c6e8eefa22b.jpg

img_2223-37d6b6b34f147b5523e89fb2134906aabd4b33a3.jpg

pasek alternator-kompresor zostaje fabryka,pasek wal-kompresor trzeba zamienic na dluzszy,ja dalem 4pk 830 i wszystko gra smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłodnicę klimy do SC robi wiele firm. Ja kupiłem Nissens za ok. 250zł bo oryginał był w wielu miejscach nieszczelny. Producentów osuszacza też jest kilku, brałem nowy za jakieś nieduże pieniądze do 100zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> I jak, wlajzło do budy? Chłodzi?

w swieta włoze bo robie kosmetyke zespołu napedowego smile.gif

ale juz mierzyłem w budzie i na loozie wchodzi wiec i i schłodzi :0

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam czy kolega zrobi by takie gotowe mocowanie do CC 1.2 8v pod klime mam -70mm smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> witam czy kolega zrobi by takie gotowe mocowanie do CC 1.2 8v pod klime mam -70mm

niestety z braku czasu nie podejmuje sie,sam skladam seja juz tyle ze wstyd nawet napisac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a da rade to tam wepchnąć i jest ok bo będę próbował jak zdobędę graty a jak z instalacją miałeś komplet czy kleciłeś sam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a da rade to tam wepchnąć i jest ok bo będę próbował jak zdobędę graty a jak z instalacją miałeś

> komplet czy kleciłeś sam?

mialem seryjnie klime,do tego trzeba wyciagac motor,nie widze szansy zrobic na aucie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie z innej beczki żeby nie zakładać nowego tematu.

Zakładając sprężyny obniżające np 40/40 , jest znaczenie jakie amortyzatory się zastosuje? Gazowe czy olejowe? Na którychś będzie siedział wyżej lub niżej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pytanie z innej beczki żeby nie zakładać nowego tematu.

> Zakładając sprężyny obniżające np 40/40 , jest znaczenie jakie amortyzatory się zastosuje? Gazowe

> czy olejowe? Na którychś będzie siedział wyżej lub niżej?

Na olejowych będzie niżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Na olejowych będzie niżej.

Jest jakaś różnica 14 letnie oryginalne a nowe? zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jest jakaś różnica 14 letnie oryginalne a nowe?

ja bym nie ryzykował, bo uszczelnienia mogą nie być w najlepszym stanie, pomimo, że nie jeżdżone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja bym nie ryzykował, bo uszczelnienia mogą nie być w najlepszym stanie, pomimo, że nie jeżdżone.

Kupować nowe? grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kupować nowe?

ja bym raczej kupował nowe ok.gif (w razie "W" masz też gwarancję)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako że idzie ciepło odkopie temat.

Przymierzam się do włożenia klimy do cc (oczywiście na -70) i w związku z tym mam pytanie:

Czy przy podniesieniu sprężarki trzeba odciąć górne jej mocowanie od tej blachy nakładanej na silnik??

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja żeby nie zakładać nowego wątku.. sprężyny montuje się tym gęściejszym do dołu czy do góry??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A ja żeby nie zakładać nowego wątku.. sprężyny montuje się tym gęściejszym do dołu czy do góry??

ile ludzi tyle szkół grinser006.gif ja dałem na dołu ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A ja żeby nie zakładać nowego wątku.. sprężyny montuje się tym gęściejszym do dołu czy do góry??

Jak byś nie założył to w jeździe bez różnicy, ale gęste zwoje pod obciążeniem są cały czas ściśnięte i jak są na dole to się zbiera więcej syfu (piachu) w sprężynie. Sam tak miałem kilka lat i ostatnio dałem do góry, różnica w czystości kolosalna.

Zakładaj gęstym do góry ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ile ludzi tyle szkół ja dałem na dołu

ja np. zakladam tak jak sa napisy na sprezynie nie do góry nogami grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.