Skocz do zawartości

Widzieliście taką szperę?


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

> coś nie bardzo rozumiem zasadę działania

> wszak średnica kulki sie nie zmienia więc i rowek na obu ślimakach musi być taki sam?

co tu rozumieć, kulki po prostu zwiększają tarcie w mechaniźmie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co tu rozumieć, kulki po prostu zwiększają tarcie w mechaniźmie

qrcze

chyba z byt duże uproszczenie

oba śliamki sa przeciwskrętne-bez probleemu jestem w stanie sobie wyobrazić sytuację kiedy początek ostrej krawędzi jednego skrętu w jednym śliamku trafia na oś kulki i ja "rozpęka" na pół i po ptokach

jak dla mnie w takim rozwiązaniu nie uzyskasz dużej róznicy prędkości obrotowej na dwóch róznych kołach

ergo: po co to? mocy tym nie przeniesiesz, nie rozdzielisz...?

nie kumam... (albo źle kumam)

gdzei róznice, gdzie napęd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> qrcze

> chyba z byt duże uproszczenie

> oba śliamki sa przeciwskrętne-bez probleemu jestem w stanie sobie wyobrazić sytuację kiedy początek

> ostrej krawędzi jednego skrętu w jednym śliamku trafia na oś kulki i ja "rozpęka" na pół i po

> ptokach

> jak dla mnie w takim rozwiązaniu nie uzyskasz dużej róznicy prędkości obrotowej na dwóch róznych

> kołach

> ergo: po co to? mocy tym nie przeniesiesz, nie rozdzielisz...?

> nie kumam... (albo źle kumam)

niby masz rację ale to działa, jest to dośc mocne spięcie z tego co wyczytałem rzędu 90% wiec raczej zastosowania typowo terenowe ewentualnie do driftu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak dla mnie w takim rozwiązaniu nie uzyskasz dużej róznicy prędkości obrotowej na dwóch róznych

> kołach

Ależ przecież tutaj dokładnie o to chodzi!

Takie zachowanie jest właśnie pożądane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ależ przecież tutaj dokładnie o to chodzi!

> Takie zachowanie jest właśnie pożądane.

czyli co do tej pory byl problem żeby zrobić wydajny napęd 4x4

wszystkie koła napędzane cały czas niezaelżnie od tego co się dzieje z tolerancją +/- 10%?

to po kiego grzyba wymyslono np haldexa?

czyli:

takie regularne i pernamentne 4x4 a nie inteligentne przenoszenie na to koło gdzie akurat jest potrzebne

ciekawe jak wpływa na zużycie paliwa takie rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli co do tej pory byl problem żeby zrobić wydajny napęd 4x4

> wszystkie koła napędzane cały czas niezaelżnie od tego co się dzieje z tolerancją +/- 10%?

> to po kiego grzyba wymyslono np haldexa?

ale haldex powszechnie uważany jest za gorsze rozwiązanie od mechanicznych grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli co do tej pory byl problem żeby zrobić wydajny napęd 4x4

> wszystkie koła napędzane cały czas niezaelżnie od tego co się dzieje z tolerancją +/- 10%?

Po wyjechaniu na asfalt i przejechaniu kilku kilometrów z opon zostały by wióry. Nie mówiąc co przeżywała by pompa wspomagania przy próbie skrętu kół... Dlatego kombinuje się różne blokady i spięcia napędów. Mi zdarzyło się przejechać Nivą po asfalcie z włączoną blokadą centr. mech. róż. Niestety z opon wyszły druty sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.