koNik Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 http://www.dak4x4.com/ jak widać działa: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 > http://www.dak4x4.com/ fajnie wymyślone Ciekawi mnie trwałość oraz czy opór przy małej różnicy prędkości obrotowych nie jest za duży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 21 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 > fajnie wymyślone > Ciekawi mnie trwałość oraz czy opór przy małej różnicy prędkości obrotowych nie jest za duży może się skuszę to napiszę Do Kamaza jest nawet, wiec nie może być tak xle http://www.dak4x4.com/catalog?category=34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 Swoją drogą kulki robią dobrą robotę w motoryzacji. Pomijając już łożyska kulkowe, to chyba nie da się skonstruować idealnego przegubu homokinetycznego bez kulek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 Kurde, fajna ta "nowa" Wołga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 > http://www.dak4x4.com/ > jak widać działa: > coś nie bardzo rozumiem zasadę działania wszak średnica kulki sie nie zmienia więc i rowek na obu ślimakach musi być taki sam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 21 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 > coś nie bardzo rozumiem zasadę działania > wszak średnica kulki sie nie zmienia więc i rowek na obu ślimakach musi być taki sam? co tu rozumieć, kulki po prostu zwiększają tarcie w mechaniźmie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 > co tu rozumieć, kulki po prostu zwiększają tarcie w mechaniźmie qrcze chyba z byt duże uproszczenie oba śliamki sa przeciwskrętne-bez probleemu jestem w stanie sobie wyobrazić sytuację kiedy początek ostrej krawędzi jednego skrętu w jednym śliamku trafia na oś kulki i ja "rozpęka" na pół i po ptokach jak dla mnie w takim rozwiązaniu nie uzyskasz dużej róznicy prędkości obrotowej na dwóch róznych kołach ergo: po co to? mocy tym nie przeniesiesz, nie rozdzielisz...? nie kumam... (albo źle kumam) gdzei róznice, gdzie napęd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 21 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 > qrcze > chyba z byt duże uproszczenie > oba śliamki sa przeciwskrętne-bez probleemu jestem w stanie sobie wyobrazić sytuację kiedy początek > ostrej krawędzi jednego skrętu w jednym śliamku trafia na oś kulki i ja "rozpęka" na pół i po > ptokach > jak dla mnie w takim rozwiązaniu nie uzyskasz dużej róznicy prędkości obrotowej na dwóch róznych > kołach > ergo: po co to? mocy tym nie przeniesiesz, nie rozdzielisz...? > nie kumam... (albo źle kumam) niby masz rację ale to działa, jest to dośc mocne spięcie z tego co wyczytałem rzędu 90% wiec raczej zastosowania typowo terenowe ewentualnie do driftu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 > jak dla mnie w takim rozwiązaniu nie uzyskasz dużej róznicy prędkości obrotowej na dwóch róznych > kołach Ależ przecież tutaj dokładnie o to chodzi! Takie zachowanie jest właśnie pożądane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 21 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 > Ależ przecież tutaj dokładnie o to chodzi! > Takie zachowanie jest właśnie pożądane. 1na z przodu 2ga z tyłu + blokada miedzy-mostowa i chyba niewiele zatrzyma taką Nivę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 > Ależ przecież tutaj dokładnie o to chodzi! > Takie zachowanie jest właśnie pożądane. czyli co do tej pory byl problem żeby zrobić wydajny napęd 4x4 wszystkie koła napędzane cały czas niezaelżnie od tego co się dzieje z tolerancją +/- 10%? to po kiego grzyba wymyslono np haldexa? czyli: takie regularne i pernamentne 4x4 a nie inteligentne przenoszenie na to koło gdzie akurat jest potrzebne ciekawe jak wpływa na zużycie paliwa takie rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 21 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 > czyli co do tej pory byl problem żeby zrobić wydajny napęd 4x4 > wszystkie koła napędzane cały czas niezaelżnie od tego co się dzieje z tolerancją +/- 10%? > to po kiego grzyba wymyslono np haldexa? ale haldex powszechnie uważany jest za gorsze rozwiązanie od mechanicznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 > czyli co do tej pory byl problem żeby zrobić wydajny napęd 4x4 > wszystkie koła napędzane cały czas niezaelżnie od tego co się dzieje z tolerancją +/- 10%? Po wyjechaniu na asfalt i przejechaniu kilku kilometrów z opon zostały by wióry. Nie mówiąc co przeżywała by pompa wspomagania przy próbie skrętu kół... Dlatego kombinuje się różne blokady i spięcia napędów. Mi zdarzyło się przejechać Nivą po asfalcie z włączoną blokadą centr. mech. róż. Niestety z opon wyszły druty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.