Skocz do zawartości

fiat UNO- problem z uruchamianiem rozgrzanego silnika


Bocieks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam;

Mam nietypowy, a może typowy problem, a mianowicie we fiacie UNO z silnikiem 0.9 pojawił się problem z odpalaniem i żeby tego było mało problem występuje na rozgrzanym silniku (wystarczy zatrzymać się na chwilę, zgasić silnik i od razu pojawia się problem z ponownym uruchomieniem), w zimę problem praktycznie nie występuje, natomiast w letnie, upalne dni jest prawie pewne, że nie odpali, dopiero po ostygnięciu (chociaż zdarzają się wyjątki).

Ktoś ma jakiś pomysł, co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam;

> Mam nietypowy, a może typowy problem, ... <

Jak nie pali zlosnik.gif to brak paliwa lub prądu (zapłon). Raczej będzie to zapłon, stawiam na cewkę, później komputer. Sprawdzisz to szybko - kup w sklepie komputerowym lub innym sprężone powietrze. Po wystąpieniu awarii schłodzisz nim po kolei podejrzane elementy - powinieneś znaleźć w miarę szybko miejsce usterki. Spray (powietrze) oczywiście "do góry nogami". Powodzenia smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często się zdarza czy od czasu do czasu? Jak auto jeździ, to wszystko jest normalnie?

Ja miałem ten problem przez dłuższy czas (nie rozwiązałem). Z tym że mam wersję z klasycznym aparatem zapłonowym i ECU Bosch Mono-Jetronic. Miesiąc albo dwa nic się nie dzieje, a potem co dwa uruchomienia problem. Z tym że auta używam sporadycznie, więc moje "od czasu do czasu" może być inne niż u ciebie;)

Pierwszym podejrzanym był czujnik temperatury cieczy (taki niebieski), ale jego wymiana nic nie dała (na szczęście koszt nieduży - ok. 20-30 zł)

Potem wymieniłem cewkę - wydawało się że pomogło, ale problem powrócił.

Gdzieś czytałem, że może to być problem z masą na cewce, wiadomo - buda koroduje, styki śniedzieją - pociągnąłem kabel prosto z akumulatora pod cewkę. Po tym, problem też się ze dwa razy zdarzył, więc to nie to.

Czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce (bez odpalania silnika) słyszysz włączanie się pompy paliwa? W jakim stanie (w sensie czy wymieniane) masz takie elementy jak kable wysokiego napięcia, świece, filtr paliwa - choć te elementy powodowały by anomalie podczas jazdy.

Podejrzewam, że to może być prosta, ale trudna do znalezienia awaria - któryś ze styków nie styka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Często się zdarza czy od czasu do czasu? Jak auto jeździ, to wszystko jest normalnie?

> Ja miałem ten problem przez dłuższy czas (nie rozwiązałem). Z tym że mam wersję z klasycznym

> aparatem zapłonowym i ECU Bosch Mono-Jetronic. Miesiąc albo dwa nic się nie dzieje, a potem co

> dwa uruchomienia problem. Z tym że auta używam sporadycznie, więc moje "od czasu do czasu"

> może być inne niż u ciebie;)

> Pierwszym podejrzanym był czujnik temperatury cieczy (taki niebieski), ale jego wymiana nic nie

> dała (na szczęście koszt nieduży - ok. 20-30 zł)

> Potem wymieniłem cewkę - wydawało się że pomogło, ale problem powrócił.

> Gdzieś czytałem, że może to być problem z masą na cewce, wiadomo - buda koroduje, styki śniedzieją

> - pociągnąłem kabel prosto z akumulatora pod cewkę. Po tym, problem też się ze dwa razy

> zdarzył, więc to nie to.

> Czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce (bez odpalania silnika) słyszysz włączanie się pompy

> paliwa? W jakim stanie (w sensie czy wymieniane) masz takie elementy jak kable wysokiego

> napięcia, świece, filtr paliwa - choć te elementy powodowały by anomalie podczas jazdy.

> Podejrzewam, że to może być prosta, ale trudna do znalezienia awaria - któryś ze styków nie styka.

Zdarza się nie regularnie, w zimę problem prawie nie występuje, najgorzej latem... mechanik sprawdzał pompę i stwierdził, ze jest ok, co do świec, kabli i filtra- jak już odpali to jedzie ok, bez zakłóceń...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdarza się nie regularnie, w zimę problem prawie nie występuje, najgorzej latem... mechanik

> sprawdzał pompę i stwierdził, ze jest ok, co do świec, kabli i filtra- jak już odpali to

> jedzie ok, bez zakłóceń...

No to wygląda to dokładnie tak jak u mnie.

Zimą jeździł, latem od czasu do czasu fiksował.

Jak pisałem, problemu nie rozwiązałem.

Czasem zeby go odpalić, to różne "czary" stosowałem, najeczęściej pomagało pokręcenie rozrusznikiem na biegu, odpięcie i ponowne wpięcie wtyczek od cewki, wtryskiwaczy (w myśl zasady rozłóż-złóż-zadziała wink.gif ). Czasem na parę sekund odłączałem akumulator.

Można jeszcze zobaczyć przekaźniki (te koło cewki, nad lewym nadkolem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.