bolekatepl Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Witam Od zimy mam czujnik temperatury płynu autoguage wkrecony w glowice w miejsce serynjego czujnika i teraz przy upałach zauważam niepokojące zjawisko tzn: Wentylator w korku włącza sie gdy wskaźnik pokazuje równo 100 stopni chodzi jakiś czas temperatura stoi w miejscu lub wzrosnie o jakies 5 stopni wyłacza sie i za jakiś czas znów chodzi i tak wkółko ale temperatura jest cały czas 100-105 stopni jak rusze i jade wszystko jest OK temperatura w normie ok 90 Czy to przypadkiem nie objawy padającej pompy która na wolnych obrotach zbyt słabo pompuje ciecz czy poprostu tak ma byc i to normalne bo nie wiem gdyż wczesniej nie miałem wskaźnika temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIK Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 W korku masz ciepło bo nie ma przepływu powietrza takiego jak podczas jazdy. Wentylator włącza się przy ok 90*C (dokładnie nie pamiętam) dmucha tak długo aż temperatura nie spadnie poniżej, spadnie to się wyłącza, znów się podniesie to znów pracuje. A Twój wskaźnik najprawdopodobniej przekłamuje o te parę stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lata155 Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 > Witam > Od zimy mam czujnik temperatury płynu autoguage wkrecony w glowice w miejsce serynjego czujnika i > teraz przy upałach zauważam niepokojące zjawisko tzn: > Wentylator w korku włącza sie gdy wskaźnik pokazuje równo 100 stopni chodzi jakiś czas temperatura > stoi w miejscu lub wzrosnie o jakies 5 stopni wyłacza sie i za jakiś czas znów chodzi i tak > wkółko ale temperatura jest cały czas 100-105 stopni jak rusze i jade wszystko jest OK > temperatura w normie ok 90 > Czy to przypadkiem nie objawy padającej pompy która na wolnych obrotach zbyt słabo pompuje ciecz > czy poprostu tak ma byc i to normalne bo nie wiem gdyż wczesniej nie miałem wskaźnika > temperatury znajomi ostatnio mieli bardzo podobne objawy i wyglada na to ze wskaznik/czujnik przeklamuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 23 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 > W korku masz ciepło bo nie ma przepływu powietrza takiego jak podczas jazdy. > Wentylator włącza się przy ok 90*C (dokładnie nie pamiętam) dmucha tak długo aż temperatura nie > spadnie poniżej, spadnie to się wyłącza, znów się podniesie to znów pracuje. > A Twój wskaźnik najprawdopodobniej przekłamuje o te parę stopni To ze przekłamuje OK ale czemu temeperatura nie spada jak załaczy sie wentylator ? Wentylator dmucha temeporatura w chłodnicy spada to zrozumiałem czujnik go wyłacza OK ale na wskażniku którego czujnik jest w głowicy jest cały czas stała temepratura i nie spada gdy włacza sie wentylator tak jakby schlodzony płyn z chłodnicy nie dochodził do głowicy przy wolnych obrotach Chyba ze sie myle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miras_MM Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Na jak dlugo zalacza sie wentylator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Na jak dlugo zalacza sie wentylator? Aż opadnie temperatura do zadanej wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > To ze przekłamuje OK ale czemu temeperatura nie spada jak załaczy sie wentylator ? Bo wskaźnik masz w głowicy, a wentylator bazuje na swoim czujniku w chłodnicy. Różnica temperatury między tymi dwoma może wystąpić jak najbardziej. Temp. cieczy =/ temp. głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Witam > Od zimy mam czujnik temperatury płynu autoguage wkrecony w glowice w miejsce serynjego czujnika i > teraz przy upałach zauważam niepokojące zjawisko tzn: > Wentylator w korku włącza sie gdy wskaźnik pokazuje równo 100 stopni chodzi jakiś czas temperatura > stoi w miejscu lub wzrosnie o jakies 5 stopni wyłacza sie i za jakiś czas znów chodzi i tak > wkółko ale temperatura jest cały czas 100-105 stopni jak rusze i jade wszystko jest OK > temperatura w normie ok 90 > Czy to przypadkiem nie objawy padającej pompy która na wolnych obrotach zbyt słabo pompuje ciecz > czy poprostu tak ma byc i to normalne bo nie wiem gdyż wczesniej nie miałem wskaźnika > temperatury Moim zdaniem wszystko jest OK, jeśli tylko masz wskazanie z głowicy 100-105 i nic więcej się nie dzieje to na moje tak ma być. Podczas jazdy na trasie pompa pompuje płyn ostro, w chłodnicy masz temperaturę sporo poniżej 90C, wtedy w głowicy odczyt masz 90. U mnie seryjne wskazanie z trasy to 85, "korek" - 95-100. Pomiar w seryjnym miejscu kolektora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 24 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Aż opadnie temperatura do zadanej wartości. Dokładnie 1 min 2 róznie aleto akurat w normie jest bo tak bylo zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 24 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Czyli wszystko w normie Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.