Skocz do zawartości

Czy to normalne (temp. płynu)


bolekatepl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od zimy mam czujnik temperatury płynu autoguage wkrecony w glowice w miejsce serynjego czujnika i teraz przy upałach zauważam niepokojące zjawisko tzn:

Wentylator w korku włącza sie gdy wskaźnik pokazuje równo 100 stopni chodzi jakiś czas temperatura stoi w miejscu lub wzrosnie o jakies 5 stopni wyłacza sie i za jakiś czas znów chodzi i tak wkółko ale temperatura jest cały czas 100-105 stopni jak rusze i jade wszystko jest OK temperatura w normie ok 90

Czy to przypadkiem nie objawy padającej pompy która na wolnych obrotach zbyt słabo pompuje ciecz czy poprostu tak ma byc i to normalne bo nie wiem gdyż wczesniej nie miałem wskaźnika temperatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W korku masz ciepło bo nie ma przepływu powietrza takiego jak podczas jazdy.

Wentylator włącza się przy ok 90*C (dokładnie nie pamiętam) dmucha tak długo aż temperatura nie spadnie poniżej, spadnie to się wyłącza, znów się podniesie to znów pracuje.

A Twój wskaźnik najprawdopodobniej przekłamuje o te parę stopni smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Od zimy mam czujnik temperatury płynu autoguage wkrecony w glowice w miejsce serynjego czujnika i

> teraz przy upałach zauważam niepokojące zjawisko tzn:

> Wentylator w korku włącza sie gdy wskaźnik pokazuje równo 100 stopni chodzi jakiś czas temperatura

> stoi w miejscu lub wzrosnie o jakies 5 stopni wyłacza sie i za jakiś czas znów chodzi i tak

> wkółko ale temperatura jest cały czas 100-105 stopni jak rusze i jade wszystko jest OK

> temperatura w normie ok 90

> Czy to przypadkiem nie objawy padającej pompy która na wolnych obrotach zbyt słabo pompuje ciecz

> czy poprostu tak ma byc i to normalne bo nie wiem gdyż wczesniej nie miałem wskaźnika

> temperatury

znajomi ostatnio mieli bardzo podobne objawy i wyglada na to ze wskaznik/czujnik przeklamuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W korku masz ciepło bo nie ma przepływu powietrza takiego jak podczas jazdy.

> Wentylator włącza się przy ok 90*C (dokładnie nie pamiętam) dmucha tak długo aż temperatura nie

> spadnie poniżej, spadnie to się wyłącza, znów się podniesie to znów pracuje.

> A Twój wskaźnik najprawdopodobniej przekłamuje o te parę stopni

To ze przekłamuje OK ale czemu temeperatura nie spada jak załaczy sie wentylator ?

Wentylator dmucha temeporatura w chłodnicy spada to zrozumiałem czujnik go wyłacza OK ale na wskażniku którego czujnik jest w głowicy jest cały czas stała temepratura i nie spada gdy włacza sie wentylator tak jakby schlodzony płyn z chłodnicy nie dochodził do głowicy przy wolnych obrotach

Chyba ze sie myle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ze przekłamuje OK ale czemu temeperatura nie spada jak załaczy sie wentylator ?

Bo wskaźnik masz w głowicy, a wentylator bazuje na swoim czujniku w chłodnicy. Różnica temperatury między tymi dwoma może wystąpić jak najbardziej. Temp. cieczy =/ temp. głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Od zimy mam czujnik temperatury płynu autoguage wkrecony w glowice w miejsce serynjego czujnika i

> teraz przy upałach zauważam niepokojące zjawisko tzn:

> Wentylator w korku włącza sie gdy wskaźnik pokazuje równo 100 stopni chodzi jakiś czas temperatura

> stoi w miejscu lub wzrosnie o jakies 5 stopni wyłacza sie i za jakiś czas znów chodzi i tak

> wkółko ale temperatura jest cały czas 100-105 stopni jak rusze i jade wszystko jest OK

> temperatura w normie ok 90

> Czy to przypadkiem nie objawy padającej pompy która na wolnych obrotach zbyt słabo pompuje ciecz

> czy poprostu tak ma byc i to normalne bo nie wiem gdyż wczesniej nie miałem wskaźnika

> temperatury

Moim zdaniem wszystko jest OK, jeśli tylko masz wskazanie z głowicy 100-105 i nic więcej się nie dzieje to na moje tak ma być.

Podczas jazdy na trasie pompa pompuje płyn ostro, w chłodnicy masz temperaturę sporo poniżej 90C, wtedy w głowicy odczyt masz 90.

U mnie seryjne wskazanie z trasy to 85, "korek" - 95-100.

Pomiar w seryjnym miejscu kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.