Skocz do zawartości

E39 vs E61 - dylematy zakupowe


MajkDe

Rekomendowane odpowiedzi

Tak mi przyszło do głowy, żeby jednak rozszerzyć poszukiwania na młodszy model, czyli obok E39 rozglądam się za E61. Silnikowo to akurat celuję podobnie 3.0d (193/197KM+, z wyłączeniem E61 535d) + manual. Oczywiście chodzi o bawary w nadwoziu touring.

Pytanie, co z trojga złego wybrać:

1. E39 2002-2003

2. E61 2005-2006 (przed FL)

3. E61 2007-2008 (LCI)

Jaki miminalny budżet trzeba przeznaczyć na poszczególne modele (chodzi o zakup)?

Czy E61 po FL jest aż tak dobrze poprawiony, że lepiej dołożyć nieco PLN?

Czy E61 jest przestronniejsze w środku, szczególnie na tylnej kanapie?

A może lepiej kupić E39 w najlepszym możliwie stanie (tak, stanie a nie o przebiegu do 199kkm) i doinwestować/ dopieścić?

Jakie bolączki mogą wiązać się z młodszym modelem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak mi przyszło do głowy, żeby jednak rozszerzyć poszukiwania na młodszy model, czyli obok E39

> rozglądam się za E61. Silnikowo to akurat celuję podobnie 3.0d (193/197KM+, z wyłączeniem E61

> 535d) + manual. Oczywiście chodzi o bawary w nadwoziu touring.

> Pytanie, co z trojga złego wybrać:

> 1. E39 2002-2003

> 2. E61 2005-2006 (przed FL)

> 3. E61 2007-2008 (LCI)

> Jaki miminalny budżet trzeba przeznaczyć na poszczególne modele (chodzi o zakup)?

> Czy E61 po FL jest aż tak dobrze poprawiony, że lepiej dołożyć nieco PLN?

> Czy E61 jest przestronniejsze w środku, szczególnie na tylnej kanapie?

> A może lepiej kupić E39 w najlepszym możliwie stanie (tak, stanie a nie o przebiegu do 199kkm) i

> doinwestować/ dopieścić?

> Jakie bolączki mogą wiązać się z młodszym modelem?

Jeśli o mnie chodzi to nie zastanawiałbym się, tylko szukał E61. Niestety jadąc E39 czuje się że to auto z poprzedniej epoki, E61 to już nowoczesny samochód z krwi i kości, przynajmniej ja tak czuję.

Od 4 miesięcy ujeżdżam E61 530d z 2004r, dałem za niego równe 30 tys. myślę że jet to minimalna kwota za jaką warto szukać tego auta, poniżej tej kwoty to niestety trupy.

Jeśli chodzi o miejsce na tylnej kanapie to wydaje mi sie ze E61 jest przestronniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli o mnie chodzi to nie zastanawiałbym się, tylko szukał E61. Niestety jadąc E39 czuje się że to

> auto z poprzedniej epoki, E61 to już nowoczesny samochód z krwi i kości, przynajmniej ja tak

> czuję.

Czyli przesiadając się z Volvo V70 II na E61 nie cofnę się w czasie a przy przesiadce na E39 (i równolatka wołowiny) mimo wszystko cofnę się w czasie?

> Od 4 miesięcy ujeżdżam E61 530d z 2004r, dałem za niego równe 30 tys. myślę że jet to minimalna

> kwota za jaką warto szukać tego auta, poniżej tej kwoty to niestety trupy.

Hmm. To może poszukam przedlifta.

> Jeśli chodzi o miejsce na tylnej kanapie to wydaje mi sie ze E61 jest przestronniejszy.

To by się zgadzało z danych w necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli przesiadając się z Volvo V70 II na E61 nie cofnę się w czasie a przy przesiadce na E39 (i

> równolatka wołowiny) mimo wszystko cofnę się w czasie?

Tak mi się wydaje, przynajmniej ja mam takie odczucia.

> Hmm. To może poszukam przedlifta.

> To by się zgadzało z danych w necie.

Kupując E61 szczególnie zwróć uwagę na nivo. Poza tym sprawdzasz to, co w każdym aucie.

Nie szukałbym na siłę wersji z navi professional, fabryczna navi jest kiepska i mało z niej korzystam.

Szukałbym wersji ze skórą, welury są kiepskie i słabo wygląda takie wnętrze. Oczywiście szukaj wersji z "klimatronikiem".

Szukałbym auta z fajnymi felgami i oponami, dokupienie czegoś fajnego to koszt powyzej 4 tys zł (szukałem kół dwa miesiące).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem taki sam dylemat , chcialem e60 rozgladalem sie, jezdzilem ,szukalem opini i zdecydowalem ze lepiej kupic juz "dopracowane" poliftowe e39 .... z teoretycznie najlepszym silnikiem 3.0i....

prawda jest taka ze im nowsze bmw tym gorzej z jakoscią i raczej napewno bedzie to moje ostatnie bmw... moze ewentualnie jakies starsze kiedys kupie e30 albo e34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mialem taki sam dylemat , chcialem e60 rozgladalem sie, jezdzilem ,szukalem opini i zdecydowalem ze

> lepiej kupic juz "dopracowane" poliftowe e39 .... z teoretycznie najlepszym silnikiem 3.0i....

> prawda jest taka ze im nowsze bmw tym gorzej z jakoscią i raczej napewno bedzie to moje ostatnie

> bmw... moze ewentualnie jakies starsze kiedys kupie e30 albo e34

Trudno się niezgodzić, że im nowsze BMW tym gorzej wykonane. Natomiast wszystko to przestaje mieć znaczenie gdy odpalasz takie e60 i ruszasz. Wtedy przestajesz myslec ze e39 bylo lepsze zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trudno się niezgodzić, że im nowsze BMW tym gorzej wykonane. Natomiast wszystko to przestaje mieć

> znaczenie gdy odpalasz takie e60 i ruszasz. Wtedy przestajesz myslec ze e39 bylo lepsze

bo nie masz czasu myśleć pilnując czy nie zgubisz plomb na runflatach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trudno się niezgodzić, że im nowsze BMW tym gorzej wykonane. Natomiast wszystko to przestaje mieć

> znaczenie gdy odpalasz takie e60 i ruszasz. Wtedy przestajesz myslec ze e39 bylo lepsze

jezdzilem e 60 525i 530d 535d 530xd a z e39 528i 530i 530d i 540i

i jakos nie widze zadnej przepasci w porownaniu jazdy miedzy e39 i e60. zawieszenia sa praktycznie tak samo skonstruowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezdzilem e 60 525i 530d 535d 530xd a z e39 528i 530i 530d i 540i

> i jakos nie widze zadnej przepasci w porownaniu jazdy miedzy e39 i e60. zawieszenia sa praktycznie

> tak samo skonstruowane.

Nie pisałem nic o żadnej przepaści. Po prostu e60 lepiej się jeździ. Ale co ja tam wiem, raptem 7 lat jeździłem e39.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie pisałem nic o żadnej przepaści. Po prostu e60 lepiej się jeździ. Ale co ja tam wiem, raptem 7

> lat jeździłem e39.

A to nie jest czasem tak, że to zależy od pakietu zawieszenia?

Moja e39 z pakietem M-tech sunie jak po sznurze podczas gdy w e61 miałem wrażenie, że "lata" po drodze. Oczywiście istnieje taka możliwość, że e61 miały coś poknocone w zawieszeniu ale dwa egzemplarze, w tym jeden z salonu BMW premium selection?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to nie jest czasem tak, że to zależy od pakietu zawieszenia?

> Moja e39 z pakietem M-tech sunie jak po sznurze podczas gdy w e61 miałem wrażenie, że "lata" po

> drodze. Oczywiście istnieje taka możliwość, że e61 miały coś poknocone w zawieszeniu ale dwa

> egzemplarze, w tym jeden z salonu BMW premium selection?

Ale mimo wszystko łatwiej znaleźć e61 niż e39 touring...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od 4 miesięcy ujeżdżam E61 530d z 2004r, dałem za niego równe 30 tys. myślę że jet to minimalna

> kwota za jaką warto szukać tego auta, poniżej tej kwoty to niestety trupy.

Myślałem, że te auta są droższe. Są jakieś sensowne silniki benzynowe? Jak wygląda kwestia awaryjności i koszty eksploatacji + ew. napraw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem, że te auta są droższe. Są jakieś sensowne silniki benzynowe? Jak wygląda kwestia

> awaryjności i koszty eksploatacji + ew. napraw?

to sa juz stare kapcie, maja po10 lat

btw e39 vs e60

to nie wiem jak mozna nie widziec roznicy miedzy skansenem a autem z tej epoki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to sa juz stare kapcie, maja po10 lat

Pierwszy i drugi rok produkcji raczej odpada, więc raczej 6-8 a nie 10.

> btw e39 vs e60

> to nie wiem jak mozna nie widziec roznicy miedzy skansenem a autem z tej epoki

Czasem skansen więcej zniesie i dłużej nie ulegnie biodegradacji. Młodsze auto to mnóstwo elektroniki nawet w "golasie". A ta potrafi nabruździć.

A wygląd to kwestia gustu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sledzilem rynek od dluzszego czasu i doszedlem do wniosku, ze w tej chwili nie da sie kupic nie zajezdzonej e61 w 3.0d w manualu za kwote 30-35. Chcąc zadbany egzemplarz trzeba miec okolo 40-45, i mowie o pierwszych rocznikach 04-05. Jest duzu poniemieckich zarobkowych trupow z cofnietymi licznikami, mocno wyjezdzonych wystawionych w komisach. Co do e39 to nie warto, bo jest jeszcze trudniej, a 3.0d (193km) w e39 to nie to samo co 218km w e60. Faktem jest, ze te beemki nawet jesli mają sporo ponad 300tysi to i tak zrobią drugie tyle, ale trzeba liczyc się z tym ze bedzie "co chwila coś"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sledzilem rynek od dluzszego czasu i doszedlem do wniosku, ze w tej chwili nie da sie kupic nie

> zajezdzonej e61 w 3.0d w manualu za kwote 30-35. Chcąc zadbany egzemplarz trzeba miec okolo

> 40-45, i mowie o pierwszych rocznikach 04-05. Jest duzu poniemieckich zarobkowych trupow z

> cofnietymi licznikami, mocno wyjezdzonych wystawionych w komisach. Co do e39 to nie warto, bo

> jest jeszcze trudniej, a 3.0d (193km) w e39 to nie to samo co 218km w e60. Faktem jest, ze te

> beemki nawet jesli mają sporo ponad 300tysi to i tak zrobią drugie tyle, ale trzeba liczyc się

> z tym ze bedzie "co chwila coś"

Co do e60/e61 to poniżej 40kPLN nie ma co startować.

A co do e39 to jednak auto pochodzące z lat 90ch. Najmłodsze są jednak już 11-12 letnie.

A wracając do e60...

klik

O ile toto może mieć skręcony licznik? O 200kkm? 300?

Czy raczej patrzeć na to czy nie zrobiony z przystanku?

A może da się jakoś sprawdzić auto z Belgii?

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja obecnie szukam dla siebie e39 ale to nie jest proste zadanie. Juz odpuscilem diesle, bo widzialem kilka I wszystkie to byly szroty. Teraz szukam 530i I jak na razie widzilem dwie sztuki I tez nie w najlepszym stanie. Wiekszosc sie sprzedaje zanim zdaze je obejzec. Dzis mam jechac ogladac jeszcze jedna I jak znowu bedzie szrot, to poczekam na ladne e60 po fl, tez najlepiej 3.0 noPb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co jest nie tak z tymi e39, ktore ogladales ?

Mam jedno e39 z 99r. 530d z automatem, kombi I ma na liczniku 209tys mil, ale znam poprzedniego wlasciciela I wiem, ze to ato zrobilo ponad 350tys mil. Ten moj jest juz mocno zuzyty: zawieszenie wymaga remontu, silnik gubi olej, klimatyzacja nie dziala, do tego zaczyna korodowac.

Wiekszosc e39 ktore widzialem w ciagu ostatniego miesiaca nie byly w duzo lepszym stanie: rozklekotane zawieszenie, szarpiace skrzynie, zniszczone wnetrza, widoczne slady wiekszych napraw blacharskich.

Nie szukam ahta idealnego-plan mam taki, zekupie ladna baze I troszke nad nia popracuje, no ale to ma byc kosmetyka, a nie kapitalny remont.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam jedno e39 z 99r. 530d z automatem, kombi I ma na liczniku 209tys mil

Jasne, pytam z ciekawosci - wystawilem swoje e39 na sprzedaz - nie trapi go nic z tego co napisales, wyglada niezle, 2001r, 2.5l silnik, wszystko sprawne, wnetrze ladne, jednak cena 16 000zl okazuje sie zaporowa, praktycznie zadnego zainteresowania :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jasne, pytam z ciekawosci - wystawilem swoje e39 na sprzedaz - nie trapi go nic z tego co

> napisales, wyglada niezle, 2001r, 2.5l silnik, wszystko sprawne, wnetrze ladne, jednak cena 16

> 000zl okazuje sie zaporowa, praktycznie zadnego zainteresowania :/

ja swojego szukam w UK I z tego co widze, to ponizej 3000gbp trudno trafic cos nadajacego sie do jazdy. Dzis jade ogladac kolejne auto, podobno rodzynek... zobaczymy wieczorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby sprzedać e39 musi być cos wyjątkowego - wyposazenie albo ciekawy silnik. Inaczej zainteresowanie bedzie nikłe. Swoje 530i sprzedalem w tydzien, dlatego ze bylo w manualu, i mialo bardzo ciekawe wyposazenie jak np DSP z M audio (fabryczne subwoofery w tylnej polce), skore w wersji high, roletki, podgrzewania, elektryki itd itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zeby sprzedać e39 musi być cos wyjątkowego - wyposazenie albo ciekawy silnik. Inaczej

> zainteresowanie bedzie nikłe. Swoje 530i sprzedalem w tydzien, dlatego ze bylo w manualu, i

> mialo bardzo ciekawe wyposazenie jak np DSP z M audio (fabryczne subwoofery w tylnej polce),

> skore w wersji high, roletki, podgrzewania, elektryki itd itd.

To samo słyszałem od kolegów, że żeby sprzedać BMW musi być wyjątkowo tanie, albo w najlepszej możliwej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To samo słyszałem od kolegów, że żeby sprzedać BMW musi być wyjątkowo tanie, albo w najlepszej

> możliwej wersji.

ja moje 528 w oryginalnym mpakiecie sprzedałem bez ogłoszenia, ba... nawet nie wiedziałem, że chce je sprzedać rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.