Skocz do zawartości

Ślizgające sprzęgło a chiptuning


zenek32

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, forumowicze chciałbym się Was poradzić odnośnie chiptuningu a konkretnie jego działania na sprzęgło. Zamierzam zmieniać program w swoim aucie ale im więcej czytam w necie tym bardziej się boję (np. http://centrumsprzegla.pl/2013,04/wplyw-tuningu-na-sprzeglo/) dużo się mówi o zużywaniu się podzespołów po zmianie softa. Wiadomo, że większe osiągi, większe zużycie ale mniejsza o to, interesuje mnie konkretnie czy takiemu chiptuningowi koniecznie musi towarzyszyć wymiana części typu właśnie sprzęgło i jeśli tak to jakich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> towarzyszyć wymiana części typu właśnie sprzęgło i jeśli tak to jakich.

generalnie przyrost 30-45KM i z 50Nm nie zrobi zbytniego wrażenia na sprzęgle, gorzej dla niego jak bedziesz go ty traktował nieodpowiednio po zmianie softu 270751858-jezyk.gif

kwestia natomiast kondycji silnika i turbiny, jak masz pewność, że są ok to ogarnięty tuner Ci zrobi tak byś był zadowolony i podzespoły nie dostaną mocno po dupsku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej, forumowicze chciałbym się Was poradzić odnośnie chiptuningu a konkretnie jego działania na

> sprzęgło. Zamierzam zmieniać program w swoim aucie ale im więcej czytam w necie tym bardziej

> się boję (np. http://centrumsprzegla.pl/2013,04/wplyw-tuningu-na-sprzeglo/) dużo się mówi o

> zużywaniu się podzespołów po zmianie softa. Wiadomo, że większe osiągi, większe zużycie ale

> mniejsza o to, interesuje mnie konkretnie czy takiemu chiptuningowi koniecznie musi

> towarzyszyć wymiana części typu właśnie sprzęgło i jeśli tak to jakich.

Octavia 1.8T, sprzeglo padlo po 80 kkm od chipa (90 kkm przebiegu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Octavia 1.8T, sprzeglo padlo po 80 kkm od chipa (90 kkm przebiegu)

A4 1.9tdi 66 tyś po "chipie" -sprzęgło daje radę. Turbo zaczyna pogwizdywać na zminym (łączny przebieg 110km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leon 150/320 --> 200/400, sprzęgło przeżyło prawie 150kk na tym programie

Octavia 130/310 --> 170/360Nm, wymiana sprzęgła przy 140kkm (kombi często ładowane pod sufit)

Altea 170/350 --> 230/430Nm, do momentu sprzedaży przejechane ok. 100kkm i sprzęgło oryginalne (przebieg 170kkm)

E46 330d 204/410 --> 270/580Nm - padło tydzień po sofcie. Okazało się, że padłoby tak czy inaczej - było mocno zużyte (przebieg auta był 240kkm). Obecnie auto ma zrobione 55kkm na sofcie i trzyma.

Ze sprzęgłami to jest tak:

- bardzo dużo zależy od marki. Jedne marki mają osprzęt mocno przewyższający parametry silnika (VW, BMW, Fiat) , w innych ledwo wytrzymuje to co fabryka dała.

- dobry tuner po pierwsze wie na co może sobie pozwolić w konkretnym modelu (mało kto poważny zrobi ci np. paroletniego Citroena), a po drugie wie jak to zrobić. Jeśli ktoś ci zrobi strzał o 100Nm w zakresie 100obrotów, to każde sprzęgło padnie. Te samo 100Nm przyrostu inaczej rozłożone nie skrzywdzi sprzęgła.

BTW, Vectrę B chcesz chipować? Tam zdaje się oplowskie 100koni siedziało - dużo więcej z tego nie wyjmiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie Ci podciągnęli niutki w tym e46. ok.gifMożna wiedzieć gdzie robiłeś i jakie koszta? cfaniaczek.gifMam przebieg 250kkm u siebie w e46 m57 184kM i zastanawiam się w jak szybkim tempie padnie właśnie sprzęgło bo przebieg już taki dla sprzęgła krańcowy. oslabiony.gif Btw dwumasę też wyminiałeś? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku sprzęgło zaczęło się ślizgać po roku od momentu jak zrobiłem chipa. Fakt, że ślizgało się tylko przy maksymalnej ilości pasażerów oraz bagażach, ale jednak. zlosnik.gif Druga sprawa, że to był już moment na to sprzęgło, gdyż przebieg dobijał do sytuacji kiedy sprzęgło w Leonach pada. zlosnik.gif Ogólnie jeśli tuner jest ogarnięty, to podniesie moc tak aby sprzęgło przy jeździe z głową wytrzymało. Ja u siebie wrzuciłem sprzęgło z Sharana i teraz żadna moc mu nie straszna. zlosnik.gif

Pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej, forumowicze chciałbym się Was poradzić odnośnie chiptuningu a konkretnie jego działania na

> sprzęgło. Zamierzam zmieniać program w swoim aucie ale im więcej czytam w necie tym bardziej

> się boję (np. http://centrumsprzegla.pl/2013,04/wplyw-tuningu-na-sprzeglo/) dużo się mówi o

> zużywaniu się podzespołów po zmianie softa. Wiadomo, że większe osiągi, większe zużycie ale

> mniejsza o to, interesuje mnie konkretnie czy takiemu chiptuningowi koniecznie musi

> towarzyszyć wymiana części typu właśnie sprzęgło i jeśli tak to jakich.

LEpiej wytłumacz moderatorowi czemu twoje posty to reklama stron..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej, forumowicze chciałbym się Was poradzić odnośnie chiptuningu a konkretnie jego działania na

> sprzęgło. Zamierzam zmieniać program w swoim aucie ale im więcej czytam w necie tym bardziej

> się boję (np. http://centrumsprzegla.pl/2013,04/wplyw-tuningu-na-sprzeglo/) dużo się mówi o

> zużywaniu się podzespołów po zmianie softa. Wiadomo, że większe osiągi, większe zużycie ale

> mniejsza o to, interesuje mnie konkretnie czy takiemu chiptuningowi koniecznie musi

> towarzyszyć wymiana części typu właśnie sprzęgło i jeśli tak to jakich.

Kumpel w weekend robił soft do Octy RS i ma ustawione tak że od dołu jedzie jak seria, natomaist później już jest ostrzej.

Bardzo fajnie ( o ile kierownik nie robi softu na 1/4 mili).

ps. Octa z fabryki wyszła z giftem 20 koni i 40 Nm ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Focus II 1.6tdci-109->136/278nm-sprzęgło od nowości z dwumasą przeżyło 120kkm(50 po programie, jeździ dalej), teraz ma ze 180kkm

Astra III 1.7 cdti-100->134-285nm->80tys na programie-sprzęgło działało ok.(sof przy 12kkm).

fabia II 1.9 tdi 105-142-293nm->sprzęgło od nowości 150kkm-ok. 40kkm po sofcie.

Corsa D 1.3 cdti-70-94km-203nm-95kkm-70kkm z softem.

Każde but.gif bo to służbówki tylko nie na zimno na dobrych olejach i ze studzeniem turbiny.70%trasa/30%miasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ładnie Ci podciągnęli niutki w tym e46. Można wiedzieć gdzie robiłeś i jakie koszta?

Diagtronik, Janki. Ja miałem specjalną cenę ale dla ludzi z ulicy też nie są drodzy. Generalnie Tora robi mocne programy. Jak miałem od nich Leona ARLa to nie spotkałem na drodze szybszego. Nawet raz Cuprę 210 objechałem w kilku przejazdach.

> 250kkm u siebie w e46 m57 184kM i zastanawiam się w jak szybkim tempie padnie właśnie

Z m57 wiele nie wyjmiesz. Pewnie 220, mooooże 230hp i okolice 500Nm. Czyli ciut więcej niż m57n w serii.

> sprzęgło bo przebieg już taki dla sprzęgła krańcowy. Btw dwumasę też wyminiałeś?

Wymieniłem całość, bo szkoda robocizny (wał odpinać i skrzynię zrzucać trzeba, żeby do sprzęgła się dostać) na poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.