jimbo22 Napisano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2014 > to może jest kwestia rozmiarów kierowcy? no raczej ale inni sobie radzą z moim gabarytem. > jak się przymierzałem do niego w salonie to miałem podobne odczucia ale 2 lata jeździło mi się nim > mega przyjemnie i nic mi nie drętwiało ja nie mogłem usiąść wygodnie... jedyne gorsze pod tym względem auta to A4 B5 (prawe kolano nie ma miejsca) i Giulietta. Tam nie wiem kto jest modelowym kierowcą, ale raczej nie homo sapiens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2014 > no ja też mam 1,6 ale nie uważam żeby był jakoś szczególnie głośny , przynajmniej w porównaniu do > aut podobnej klasy z silnikamia benzynowymi nie widzę różnicy, głównie jeździłem/jeżdżę > dieslami i od nich jest napewno cichszy 1.6 benz jest duzo głośniejszy od FFII diesli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusz Napisano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2014 > 1.6 benz jest duzo głośniejszy od FFII diesli. no ja mam całkiem odwrotne odczucia brat ma FFII diesla 1,6 jest wyraźnie głośniejszy, myślę że to kwestia przebiegu mój benz. ma ok. 90 tys, jego diesel ponad 200. Poza tym benzyniakiem jeżdżę najczęściej po mieście (nie kręcę na wysokie obroty do osiągnięcia większej prędkości) , w trasy jeżdżę głównie dieslem (mondeo 2,0), napewno przy prędkości przelotowej ok. 130 km/h jest cichszy - niższa prędkość obrotowa przy tej prędkości niż w benzyniaku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2014 mialem dwa identyczne focusy mkII - 1.6 benz i 1.8 tdci. Benzyna jest głośniejszy szczególnie powyżej 120km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 > Mamy w firmie srebrnego, więc problemów z lakierem nie ma. > Te 145 KM jest ukryte w górnych partiach obrotomierza, ale są focus jest chyba sporo cięższy od astry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 > focus jest chyba sporo cięższy od astry Mowia, ze nie ma nic ciezszego od zOpla, ale sprawdzac mi sie nie chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daryka Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Mamy w firmie srebrnego, więc problemów z lakierem nie ma. > Te 145 KM jest ukryte w górnych partiach obrotomierza, ale są Dokładnie Mondeo MK4 z tą 2.0 benzyną daję radę, tylko trzeba trochę podkręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Mowia, ze nie ma nic ciezszego od zOpla, ale sprawdzac mi sie nie chce. nie mam porównania do astry III, ale I była leciutka focus kombi z wypasem przekracza 1400kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > w sumie to się dziwię negatywnym odczuciom z jazdy. Gdy porównam nawet do nowej astry to focus i > tak jest o krok przed nią Ja to jak wsiadam do czegokolwiek n/a to muszę się przestawić na wyższy zakres bo u siebie jeżdżę 2-3 tyś i starcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > focus jest chyba sporo cięższy od astry Chyba raczej odwrotnie. Astra jest cięższa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Chyba raczej odwrotnie. Astra jest cięższa Astra cierpi na sporą nadwagę. W każdej wersji. Niedawno przeglądałem jakąś gazetę typu AŚ i był test usportowionych kompaktów: Astra OPC, Cee'd GT i Scirroco. Astra była około 100kg cięższa od Ceed'a i jakieś 140kg cięższa od Scirocco. Efekt? Słabsze osiągi, większe spalanie. Tak to jest jak się buduje samochody na zasadzie: byle dużo chromu, duże felgi, duży tablet w środku, znana twarz w reklamie i mamy klasę "premium" "wir leben autos". A masa, a padające skrzynie biegów? Kto by się tym przejmował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Efekt? Słabsze osiągi, większe spalanie. Tak to > jest jak się buduje samochody na zasadzie: byle dużo chromu, duże felgi, duży tablet w środku, > znana twarz w reklamie i mamy klasę "premium" "wir leben autos". A masa, a padające skrzynie > biegów? Kto by się tym przejmował Zwykle większa masa oznacza większe bezpieczeństwo. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo_k Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > jesli to krajowy focus to nei ma sensu - ma automatyczne światła dzienne - po prostu lampy głowne > świecą na 70% mocy. Niekoniecznie. Jeżdżę focusem z tego samego rocznika i jako dzienne po włączeniu stacyjki zapalają się zwykłe światła mijania. Jeździłem niedawno temu zastępczą fiestą 2013 i ta miała tak jak piszesz. W 2010-tym przepisy zapewne nie pozwalały na zastosownie takiego rozwiązania. Inna rzecz, że rzeczywiście żarówki przepalają się dość rzadko. Przez 3 lata wymieniłem 2, po jednej z każdej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Zwykle większa masa oznacza większe bezpieczeństwo. > dranio może, ale nie musi. Natomiast na pewno oznacza gorsze osiągi, gorsze prowadzenie, większe spalanie, szybsze zużywanie hamulców itd. Teraz na szczęście jest trend na odchudzanie aut. Nowa Octavia na przykład, czy Leon, są o prawie 100kg lżejsze od poprzedników. To bardzo dużo. Myslisz, że są mniej bezpieczne? A naprawdę podczas jazdy czuć masę. Lżejszy samochód jest taki bardziej hmmm.... zwinny, lepiej się prowadzi. Bezsensem jest robić masę, potem pakować większe silniki, żeby zapewnić zadowalającą dynamikę, potem spalać paliwo, żeby to uciągnąć. I dla mnie opel jest uosobieniem takiego bezsensu. Chociaż zobaczymy, jak następna Astra będzie przynajmniej 100kg lżejsza od obecnej, to odszczekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusz Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > mialem dwa identyczne focusy mkII - 1.6 benz i 1.8 tdci. > Benzyna jest głośniejszy szczególnie powyżej 120km/h Przy prędkościach rzędu 120 km/h żeczywiście benzyniak może być głośniejszy od diesla, 1,6 benzyna ma ok. 3700 obr./min na 5 biegu diesel z tysiąc mniej , a jak ma skrzynie 6 to na 6 przy 120 może mieć ok. 2500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > może, ale nie musi. Oczywiście. Cięższe auto też można zepsuć. > Natomiast na pewno oznacza gorsze osiągi, gorsze prowadzenie, większe spalanie, szybsze zużywanie hamulców itd. > Teraz na szczęście jest trend na odchudzanie aut. Nowa Octavia na przykład, czy Leon, są o prawie > 100kg lżejsze od poprzedników. To bardzo dużo. Myslisz, że są mniej bezpieczne? Nie są - ale tylko dzięki postępowi w projektowaniu, symulacjach, nowszych systemach bezpieczeństwa itd. Samo zmniejszenie masy zmniejsza bezpieczeństwo bierne ponieważ zmniejszeniu ulega wartości pędu pojazdu. To powoduje zmianę pędu pojazdu także po zderzeniu. Można powiedzieć, że lżejsze auto jest bardziej podatne na "przepychanie" - powoduje to większe przeciążenia w trakcie zdarzenia. Co ciekawe, zmiana ta nie jest widoczna podczas zderzenia ze sztywną przeszkodą (np. betonową ścianą) - więc nie wpływa na wyniki testów gwiazdkowych. Na marginesie - Skoda się cichcem wycofała z montowania w O3 aktywnej maski (ang. active bonnet) chroniącej pieszych w razie wypadku, bo się po testach NCAP okazało, że i bez tego dostanie 5*. > A naprawdę podczas jazdy czuć masę. Lżejszy samochód jest taki bardziej hmmm.... zwinny, lepiej się > prowadzi. Bezsensem jest robić masę, potem pakować większe silniki, żeby zapewnić zadowalającą > dynamikę, potem spalać paliwo, żeby to uciągnąć. Gokart jest jeszcze lżeszy i zwinniejszy... Chciałbyś nim codziennie jeździć? > I dla mnie opel jest uosobieniem takiego bezsensu. No jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Przy prędkościach rzędu 120 km/h żeczywiście benzyniak może być głośniejszy od diesla, 1,6 benzyna > ma ok. 3700 obr./min na 5 biegu diesel z tysiąc mniej , a jak ma skrzynie 6 to na 6 przy 120 > może mieć ok. 2500 żaden z powyższych nie miał skrzyni 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > może, ale nie musi. Natomiast na pewno oznacza gorsze osiągi, gorsze prowadzenie, większe spalanie, > szybsze zużywanie hamulców itd. > Teraz na szczęście jest trend na odchudzanie aut. Nowa Octavia na przykład, czy Leon, są o prawie > 100kg lżejsze od poprzedników. To bardzo dużo. Myslisz, że są mniej bezpieczne? > A naprawdę podczas jazdy czuć masę. Lżejszy samochód jest taki bardziej hmmm.... zwinny, lepiej się > prowadzi. Bezsensem jest robić masę, potem pakować większe silniki, żeby zapewnić zadowalającą > dynamikę, potem spalać paliwo, żeby to uciągnąć. nie bez sensem. bo masa daje komfort resorowania. są segmenty, które tego potrzebują. > I dla mnie opel jest uosobieniem takiego > bezsensu. Chociaż zobaczymy, jak następna Astra będzie przynajmniej 100kg lżejsza od obecnej, > to odszczekam a co do opla to pełna racja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Gokart jest jeszcze lżeszy i zwinniejszy... Chciałbyś nim codziennie jeździć? Nie. Ale piszę o danej klasie aut. W tym przypadku kompakty. Taka astra, poza tym, że jest cięższa, nie jest w niczym lepsza. Nie jest lepiej wyciszona, nie ma lepszego zawieszenia. Nie jest zła, ale jest zupełnie przeciętna. Taka octavia też jest tak samo przeciętna, tylko przy tym... lżejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Nie. Ale piszę o danej klasie aut. W tym przypadku kompakty. Taka astra, poza tym, że jest cięższa, > nie jest w niczym lepsza. Nie jest lepiej wyciszona, nie ma lepszego zawieszenia. Nie jest > zła, ale jest zupełnie przeciętna. Taka octavia też jest tak samo przeciętna, tylko przy > tym... lżejsza Rozmawialiśmy przecież o bezpieczeństwie biernym, a Ty tutaj wyciszenia wyciągasz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Rozmawialiśmy przecież o bezpieczeństwie biernym, a Ty tutaj wyciszenia wyciągasz... ok, to co napisałeś, bezpieczeństwo bierne związane z większą masą, jest oczywiście nie do podważenia Pytanie, o ile większe szanse ma się siedząc w czasie wypadku w aucie ważącym 1300kg, zamiast 1200kg i czy nie są to różnice pomijalne. Bo w prowadzeniu, osiągach, spalaniu są na pewno odczuwalne. Ale może ja trochę jestem za bardzo zboczony na punkcie tej masy, bo nie lubię dużych i cieżkich aut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.