Skocz do zawartości

Jaki bagażnik na rowery ?


tommy__

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc. Chciałbym się towarzystwa zapytać, jaki zakupić bagażnik dachowy na 3 rowery do octavii II, oraz po pierwsze, czy są jakieś ograniczenia prędkości ? Ostatnio jechałem za focusem na A1, ciął 150 - 160 i rowery się nieźle chybotały, miałem wrażenie, że zaraz spadną więc odpuściłem i nie śmignąłem gościa bo jak wiadomo prędkość na autostradzie to max 140. Wlokłem się za nim i tylko czekałem aż mi rower na auto spadnie zlosnik.gif a poważnie to budżet max 2000 zł, da radę ? No i z tą v max z rowerami na dachu to poważnie pytam, bo nie mam doświadczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy ostatnio jechałem z trzema rowerami na dachu to autko nie chciało w ogóle osiągnąć dopuszczalnej V-max. Nawet poza autostradą. wink.gif

BTW: to chyba producent uchwytów i bagażnika powinni określić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czesc. Chciałbym się towarzystwa zapytać, jaki zakupić bagażnik dachowy na 3 rowery do octavii II,

> oraz po pierwsze, czy są jakieś ograniczenia prędkości ? Ostatnio jechałem za focusem na A1,

> ciął 150 - 160 i rowery się nieźle chybotały, miałem wrażenie, że zaraz spadną więc odpuściłem

> i nie śmignąłem gościa bo jak wiadomo prędkość na autostradzie to max 140. Wlokłem się za nim

> i tylko czekałem aż mi rower na auto spadnie a poważnie to budżet max 2000 zł, da radę ? No

> i z tą v max z rowerami na dachu to poważnie pytam, bo nie mam doświadczenia...

Jesli jedziesz długie dystanse i szybko to tylko na hak. Przy 3 rowerach odradza, bagazniki typy wieszak. Pozostałe platforma. Od 500zl mało znanych producentów lub od 100 thule

Ja mam Amosa platformę na 3 rowery i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli jedziesz długie dystanse i szybko to tylko na hak. Przy 3 rowerach odradza, bagazniki typy

> wieszak. Pozostałe platforma. Od 500zl mało znanych producentów lub od 100 thule

> Ja mam Amosa platformę na 3 rowery i jestem zadowolony.

Predkosc to bez problemu 140km/h (gps) i momentami przy wyprzedzaniu do 170km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli jedziesz długie dystanse i szybko to tylko na hak. Przy 3 rowerach odradza, bagazniki typy

> wieszak. Pozostałe platforma. Od 500zl mało znanych producentów lub od 100 thule

> Ja mam Amosa platformę na 3 rowery i jestem zadowolony.

Jak ten amos sprawuje sie?

Jak w praktyce sprawdza się ichniejsze mocowanie roweru na taśmy?

Czy są jakieś problemy z mocowaniem lub też po zamocowaniu przemieszczenie platformy względem auta jest możliwe?

Czatuję na Thule'a lub Peruzzo, ale z używek nic nie ma sensownego... zaś nowe to kilka worków złota.

Amosa na 3 rowery można stosunkowo niedrogo kupić, pytanie tylko czy warto w ogóle zawracać sobie nim głowę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ten amos sprawuje sie?

Mam model tytan

Nie się co czarować, thule to nie jest smile.gif

Na plus:

solidne mocowanie na kuli haka

Bardzo glebokie odchylanie

Prosta konstrukcja - nie mną co się zepsuć

cena

Na minus:

Paski bez "prowadzenia" - za każdym razem trzeba mocować paski na nowo

Brak ramienia przegubowego do mocowania rowerow - sa stale palaki. To zamierzam poprawic dokupujac samo ramie przegubowe.

ciężar-kobieta raczej sama tego nie założy

odchylanie wymaga odkręcenie zatrzaskow motylami z dwuch stron - mogłaby byc centralna jedna dwignia z zatrzaskiem

Mocowanie na kuli haka przez dokrecenie sruby imbusem - mogłaby byc dzwignia

Ogolnie do okazjonalnego wożenia rowerów ok. napewno rowery trzymają się pewnie (tu dużo zależy od nas samych jak zamocujemy paski) i sztywno. Za ta kase jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czesc. Chciałbym się towarzystwa zapytać, jaki zakupić bagażnik dachowy na 3 rowery do octavii II,

> oraz po pierwsze, czy są jakieś ograniczenia prędkości ? Ostatnio jechałem za focusem na A1,

> ciął 150 - 160 i rowery się nieźle chybotały, miałem wrażenie, że zaraz spadną więc odpuściłem

> i nie śmignąłem gościa bo jak wiadomo prędkość na autostradzie to max 140. Wlokłem się za nim

> i tylko czekałem aż mi rower na auto spadnie a poważnie to budżet max 2000 zł, da radę ? No

> i z tą v max z rowerami na dachu to poważnie pytam, bo nie mam doświadczenia...

Jeździłem z bagażnikiem Thule na OII. Belki Aerobar plus trzy uchwyty na rowery. Prędkości do 170 km/h. Spokojnie dawało radę. jednorazowa wycieczka maksymalnie 850 km. Nic się nie luzowało. oczywiście przy tej prędkości rower się bujały lekko, ale tylko lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zestaw mocowany na dachy: uchwyty Thule Proride + belki aluminiowe Thule Aero z mocowaniami do relingów.

Zaletą uchwytów Proride jest nisko umieszczone pokrętło zaciskające uchwyt na ramie. Ma to znaczenie przy wysokich autach, albo gdy przewozi się 3 rowery (ułatwia to obsługę środkowego uchwytu).

Użytkuję ten zestaw już chyba piąty sezon. Problemów nie stwierdzono zlosnik.gif

Przewoziłem rowery dziecięce z kołami 16, 20 i 24" i trekkingowe 28". Bez kłopotu mocowałem każdy rower, niezależnie od rozmiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz bezpiecznie śmigać z dużymi prędkościami to tylko mocowanie roweru za przedni widelec, ale problem jest taki, że koło ląduje w aucie lub musisz dokupić bagażnik pod nie.

Prędkości ponad 180 nie robią wrażenia na takim bagażniku zlosnik.gif

wh3100pr3z.JPG

Jak w każdym bagażniku są + oraz - ok.gif

Jeden ważny plus to nawet pokonując szybko zakręty nie czujemy masy rowerów na dachu i bujania autem bo jednak środek ciężkości jest dużo niżej niż przy rowerze z kołem.

Jeżeli masz hak to kupuj bagażnik na hak najszybszy montaż, kobieta sobie poradzi z odczepieniem rowerów no i dach masz wolny np na box grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czesc. Chciałbym się towarzystwa zapytać, jaki zakupić bagażnik dachowy na 3 rowery do octavii II,

> oraz po pierwsze, czy są jakieś ograniczenia prędkości ? Ostatnio jechałem za focusem na A1,

> ciął 150 - 160 i rowery się nieźle chybotały, miałem wrażenie, że zaraz spadną więc odpuściłem

> i nie śmignąłem gościa bo jak wiadomo prędkość na autostradzie to max 140. Wlokłem się za nim

> i tylko czekałem aż mi rower na auto spadnie a poważnie to budżet max 2000 zł, da radę ? No

> i z tą v max z rowerami na dachu to poważnie pytam, bo nie mam doświadczenia...

W weekend zrobiłem jakieś 3k km po Niemczech i Belgii. 80% wszystkich transportowanych rowerów było przewożonych na hakach i po 10% na dachach i klapach bagażnika.

IMO to najlepsze, ale niestety nie najtańsze, rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem z bagażnikiem Thule na OII. Belki Aerobar plus trzy uchwyty na rowery. Prędkości do 170

> km/h. Spokojnie dawało radę. jednorazowa wycieczka maksymalnie 850 km.

Nie wyobrażam sobie jazdy z trzema rowerami na dachu z prędkością blisko 170 km/h.

Tydzień temu wracając z Krakowa z trzema rowerami na dachu max prędkość 120 km/h, ale był mocny boczny wiatr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciął 150 - 160 i rowery się nieźle chybotały, miałem wrażenie, że zaraz spadną więc odpuściłem

Dobrze zrobiłeś znajomemu właśnie na autostradzie przy 130 km/h zerwał się rower z dachu, całe szczęście, że nikt za nim nie jechał. Podziwiam tych co gnają po 150-160 km/h z takim żaglem na dachu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W weekend zrobiłem jakieś 3k km po Niemczech i Belgii. 80% wszystkich transportowanych rowerów było

> przewożonych na hakach i po 10% na dachach i klapach bagażnika.

> IMO to najlepsze, ale niestety nie najtańsze, rozwiązanie.

nie najtansze ?

wlasnie zastanwialem sie czy nie kupic baganizka, na hak zaczyna sie juz od 160zl, na dach to min 200-300zl + uchwyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie najtansze ?

> wlasnie zastanwialem sie czy nie kupic baganizka, na hak zaczyna sie juz od 160zl, na dach to min

> 200-300zl + uchwyty.

nie porównuj najtańsze tylko dobre.

Pamiętaj, że rowery na haku zasłaniają światła i tab. rej., więc uchwyt musi być w nie wyposażony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z braku alternatywy śmigam dość często z rowerami na dachu - teraz krótkie odcinki ale poprzedni sezon po 500km w jedną stronę - Roomster jest wyższcy od O2 - nie wiem co prawda jak byłoby z 3 rowerami ale 2 bez żadnego problemu śmigały po autostradach - bez szaleństw z prędkością ale do 140 ganiałem... więc może jednak na dach?

roomster_rowery.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie porównuj najtańsze tylko dobre.

> Pamiętaj, że rowery na haku zasłaniają światła i tab. rej., więc uchwyt musi być w nie wyposażony.

dobrze, niech Ci bedzie bagaznik Thule na 2 rowery, na hak to koszt ok 220zł + swiatelka z miejscem na rej to w sumie ok 330zl. Mialem taki komplet, byl calkiem ok.

Teraz powiedz mi gdzie dostane Thule na dwa rowery na dach poniezej 330zl ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze, niech Ci bedzie bagaznik Thule na 2 rowery, na hak to koszt ok 220zł + swiatelka z miejscem

> na rej to w sumie ok 330zl. Mialem taki komplet, byl calkiem ok.

> Teraz powiedz mi gdzie dostane Thule na dwa rowery na dach poniezej 330zl ?

A montaż haka nie policzysz jak ktoś go nie ma w aucie?

A pokaż mi ten bagażnik thule na rowery za 220zł - nowego i nie mocowanego za górną rurr w ramie bo to kiepskie rozwiązanie jest bo np damki nie zamontujesz grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A montaż haka nie policzysz jak ktoś go nie ma w aucie?

Podobnie mozna zapytac o relingi. Watpie, zeby ktos kupowal hak pod bagaznik, zazwyczaj kupuje sie taki bagaznik jak sie ma juz hak ,zreszta nie mozna tak porownywac, bo hak tez a moze przede wszytskim spelnia inna role.

> A pokaż mi ten bagażnik thule na rowery za 220zł - nowego i nie mocowanego za górną rurr w ramie

> bo to kiepskie rozwiązanie jest bo np damki nie zamontujesz

http://allegro.pl/akcesoria-bagazniki-4089?order=p&string=thule+na+hak

Mialem cos takiego tylko na 3 rowery, do damki jak pamietam, byl jakis dokupowany dodatkowy uchwyt.

IMHO Wszytskei baganiki na rowery to kiepskie rozwiazanie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobnie mozna zapytac o relingi. Watpie, zeby ktos kupowal hak pod bagaznik, zazwyczaj kupuje sie

> taki bagaznik jak sie ma juz hak ,zreszta nie mozna tak porownywac, bo hak tez a moze przede

> wszytskim spelnia inna role.

Tak tylko belka na uchwyt to koszt 200zł a hak minimum 800zł wink.gif

> http://allegro.pl/akcesoria-bagazniki-4089?order=p&string=thule+na+hak

> Mialem cos takiego tylko na 3 rowery, do damki jak pamietam, byl jakis dokupowany dodatkowy uchwyt.

> IMHO Wszytskei baganiki na rowery to kiepskie rozwiazanie

Uchwyt za widelec, na hak ale platforma gdzie rowery stoją na kołach i są dodatkowo mocowane u góry to dwa najlepsze rozwiązania do przewożenia rowerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak tylko belka na uchwyt to koszt 200zł a hak minimum 800zł

> Uchwyt za widelec, na hak ale platforma gdzie rowery stoją na kołach i są dodatkowo mocowane u góry

> to dwa najlepsze rozwiązania do przewożenia rowerów.

hak mozna miec i za 200zl, ale tj pisalem tak nie mozna porownywac bo hak jest takze do innych celow. Nawet jezeli mamy razem 500zl za Thule, kupie za tyle baganik dachowy tej firmy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hak mozna miec i za 200zl, ale tj pisalem tak nie mozna porownywac bo hak jest takze do innych

> celow. Nawet jezeli mamy razem 500zl za Thule, kupie za tyle baganik dachowy tej firmy ?

Masz hak za 200zł ze wszystkim pierdołami i wbity w dowód to daj namiar z chęcią założę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz hak za 200zł ze wszystkim pierdołami i wbity w dowód to daj namiar z chęcią założę

200zł to lekka przesada....

ale za 350zł kupilem do forka nowy hak z wiazka, sam zalozylem

to tego platforma za 550zł

i caly zestaw wyszedl mniej niz sensowne belki i 3 uchwyty na rowery na dach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 200zł to lekka przesada....

> ale za 350zł kupilem do forka nowy hak z wiazka, sam zalozylem

> to tego platforma za 550zł

> i caly zestaw wyszedl mniej niz sensowne belki i 3 uchwyty na rowery na dach

Ciebie wyszło tanio, ale nie każdy da radę tak tanio, szczególnie jak masz samochód na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz na dach to polecę Thule. Użytkuję bagażnik ze stalową bazą i uchwytami pro ride 591. Wykonanie bardzo dobre, wszystko stabilnie siedzi, rowery lekko się kołyszą. Wczoraj wróciłem z nad morza. Przy 140 na trasach szybkiego ruchu rowery lekko się kołysały. Spalanie sporo wzrosło grinser006.gif

LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zamontowałem sobie w Scenicu hak. I kupiłem uchwyt na 3 rowery, odchylany, Arrezo. Aha - belkę ze światłami i "kopią" tablicy rejestracyjnej zrobiłem sobie sam (elegancką, z dużymi światłami zespolonymi w tym cofania, na wtyczkę 13 pin). smile.gif Różnicy w spalaniu nie zauważyłem, gdy jechałem z 2 rowerami nad morze w maju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze weź pod uwagę kwestię wygodny, bo łatwiej jest założyć i ściągnąć rower gdy jest za tylną

> klapą, a trudno gdy jest na dachu

> Gdybym u siebie chciał coś założyć, to myślę że zdecydował bym się na coś w tym rodzaju:

IMHO pod względem wygody to najlepiej wypożyczyć rower na miejscu, oczywiście nie zawsze się da i nie zawszę będzie to dobry sprzęt, ale jest wygodnie. Z tym zapinaniem z tyłu, doczepianiem świateł i problemem z rejestracją też nie jest super wygodnie tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO pod względem wygody to najlepiej wypożyczyć rower na miejscu, oczywiście nie zawsze się da i

> nie zawszę będzie to dobry sprzęt, ale jest wygodnie. Z tym zapinaniem z tyłu, doczepianiem

> świateł i problemem z rejestracją też nie jest super wygodnie

Mam platformę Thule na hak. Założenie roweru i schowanie pustego bagażnika w bagażniku auta to 5 minut na pełnym relaksie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo popularny i tani (ok. 320 PLN) jest Thule Proride 591. Zaletą jest konstrukcja - w miarę odporna na boczne chybotanie, oraz system mocowania - błyskawicznie się montuje ramę przy pomocy pokrętła, a jeszcze szybciej demontuje.

Co do vmax - jechałem z rowerem max. 160 i przy tej prędkości zwolniło się jedno z zapięć uchwytu - trochę za słabo je dokręciłem. Z rowerami na dachu takie prędkości jednak raczej nie mają sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo popularny i tani (ok. 320 PLN) jest Thule Proride 591. Zaletą jest konstrukcja - w miarę

Tani to pojęcie względne.

Zestaw dla 3 rowerków odbija się od 1000zł, a to mało nie jest.

W zależności od samochodu w tej kwocie można kupić sensowną platformę i zamontować hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tani to pojęcie względne.

> Zestaw dla 3 rowerków odbija się od 1000zł, a to mało nie jest.

> W zależności od samochodu w tej kwocie można kupić sensowną platformę i zamontować hak.

~1000zł to same uchwyty. Do tego należy doliczyć bagażnik bazowy (Thule z belkami aero to ok.600zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy takich prędkościach to wir w baku jest

Właśnie to jest problem wariantu dachowego...

Jestem ciekawy, czy przewożenie rowerów na haku także tak mocno podnosi spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ~1000zł to same uchwyty. Do tego należy doliczyć bagażnik bazowy (Thule z belkami aero to

> ok.600zł).

Zawiozłem rower na Mazury w rynience z marketu za 50zł na belkach za 40zł. Dojechał.

Tyle, ze ta rynna była zwyczajna, płaska, niewyprofilowana z zatrzaskami automatycznymi.

Czy Wy odrobinę nie przesadzacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteś dzielny!

Fakt, nie leciałem 160 i zakrętów bokami nie brałem.

Ale tak czy inaczej, uchwyt montowany na belki nie wymaga kosmicznej technologii i te za 300 oprócz kształtu i aluminium nie posiadają żadnych kosmicznych właściwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie to jest problem wariantu dachowego...

> Jestem ciekawy, czy przewożenie rowerów na haku także tak mocno podnosi spalanie.

Wzrost zużycia paliwa jest minimalny. U mnie rower wystaje po bokach auta po max 10 cm a mam treka na 28 calach. Cała reszta jest schowana za autem. Myslę, że jak tutaj kalkulujemy koszt platformy na hak to można od jej kosztów odjąć niższe spalanie w porównaniu do dachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kształtu i aluminium nie posiadają żadnych kosmicznych właściwości.

Mam jedną sztukę jakiejś włoszczyzny za 60 zł i porównuję z pro ride 591:

Na korzyść Thule:

- stabilność

- bezpieczeństwo uchwytu (przy włoszczyźnie musiałem dokręcać co jakiś czas gałkę do skręcania uchwytu za ramę)

- łatwość montażu i demontażu samego uchwytu (system mocowania)

- łatwość montażu, demontażu roweru (system mocowania)

Z uchwytami jest jak z boxem. Mam zwykły bez kosmicznej technoligii thule, przykręcany od środka. Daje radę, ale jest upierdliwy w użytkowaniu. Jak autor wątku ma kasę to niech bierze thule z którym robienie czegokolwiek to przyjemność. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawiozłem rower na Mazury w rynience z marketu za 50zł na belkach za 40zł. Dojechał.

> Tyle, ze ta rynna była zwyczajna, płaska, niewyprofilowana z zatrzaskami automatycznymi.

> Czy Wy odrobinę nie przesadzacie?

Dokładnie tak jest, można mieć uchwyt za 50zł i za 400zł grinser006.gif

Thule mają zamki i nieco utrudniają kradzież, poza tym i tak jak mamy rower droższe od auta to na dachu ich nie zostawimy bez opieki zlosnik.gif

Ja przez 4 lata miałem uchwyty po 50zł a woziłem b.drogie rowery na carbonowych ramach, jedyny minus był taki, że musiałem miec gumę by osłonić ramę bo się rysowała od takich uchwytów,

teraz używam uchwytów za widelec i to dla mnie jest najlepsze rozwiązanie ok.gif

Gdybym miał hak byłaby platforma na 3 rowery zlosnik.gif

Uchwyty różnią się: materiałem aluminium vs stal, wyglądem, zabezpieczeniem (zamek przed kradzieżą zwykle dla mało ogarniętego złodzieja) i co chyba najważniejsze jeżeli zmieniamy bagażniki między belkami np. co wyścig jedziemy innym autem to szybkością montażu uchwytu do belek w thule jest to 4-5min a w tanim uchwycie sporoooo czasu odkręcić zakręcić i to tyle...

A i chyba najważniejsze prestiżem bo nie wsadzisz roweru za 20kzł do uchwytu za 50zł i nie pojedziesz nad morze bez sprawdzania co 50km czy rower jest na dachu i czy mocowanie się nie poluzowało grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.