Jump to content

Jaki bagażnik na rowery ?


tommy__
 Share

Recommended Posts

> przy takich prędkościach to wir w baku jest

Niestety. Jadąc kiedyś octavią max 120 km/h i to w porywach bo nie było gdzie pojechać zmieściałem w 6,5-7 l/100 km

Wracając wczoraj prawie 500 km z prędkością 130-140 km/h spaliłem 14 L gazu, gdzie norma to niecałe 11 z rowerami przy 100-120 zlosnik.gif

Link to comment
Share on other sites

> Fakt, nie leciałem 160 i zakrętów bokami nie brałem.

> Ale tak czy inaczej, uchwyt montowany na belki nie wymaga kosmicznej technologii i te za 300 oprócz

> kształtu i aluminium nie posiadają żadnych kosmicznych właściwości.

Kosmicznych właściwości faktycznie ten zestaw nie ma.

Natomiast nie koroduje (a widziałem fajnie chrupiące stalowe uchwyty), umożliwia mocowanie rowerów z kołami 16-28" (sprawdziłem osobiście), mocowanie roweru jest łatwe i wygodne (pokrętło zaciskające uchwyt na ramie jest umieszczone nisko).

Link to comment
Share on other sites

> Dokładnie tak jest, można mieć uchwyt za 50zł i za 400zł

> Thule mają zamki i nieco utrudniają kradzież, poza tym i tak jak mamy rower droższe od auta to na

> dachu ich nie zostawimy bez opieki

> Ja przez 4 lata miałem uchwyty po 50zł a woziłem b.drogie rowery na carbonowych ramach, jedyny

> minus był taki, że musiałem miec gumę by osłonić ramę bo się rysowała od takich uchwytów,

> teraz używam uchwytów za widelec i to dla mnie jest najlepsze rozwiązanie

> Gdybym miał hak byłaby platforma na 3 rowery

> Uchwyty różnią się: materiałem aluminium vs stal, wyglądem, zabezpieczeniem (zamek przed kradzieżą

> zwykle dla mało ogarniętego złodzieja) i co chyba najważniejsze jeżeli zmieniamy bagażniki

> między belkami np. co wyścig jedziemy innym autem to szybkością montażu uchwytu do belek w

> thule jest to 4-5min a w tanim uchwycie sporoooo czasu odkręcić zakręcić i to tyle...

> A i chyba najważniejsze prestiżem bo nie wsadzisz roweru za 20kzł do uchwytu za 50zł i nie

> pojedziesz nad morze bez sprawdzania co 50km czy rower jest na dachu i czy mocowanie się nie

> poluzowało

Czyli wystarczy zastosować podkładki sprężynujące pod pokrętła mocowania ramy i spokojnie w rynnach za 60zł dojedziemy nad morze z rowerami na dachu.

Zakładając, że z rowerem pojadę raz czy dwa razy w roku instalowanie systemów za tysiąc czy więcej nie ma sensu.

Nie licząc lansu oczywiście, bo to zupełnie inna historia.

Link to comment
Share on other sites

> Kosmicznych właściwości faktycznie ten zestaw nie ma.

> Natomiast nie koroduje (a widziałem fajnie chrupiące stalowe uchwyty), umożliwia mocowanie rowerów

> 16-28" (sprawdziłem osobiście), mocowanie roweru jest łatwe i wygodne (pokrętło zaciskające

> uchwyt na ramie jest umieszczone nisko).

Czyli zakładając przewiezienie roweru nad morze, zdjęcie i po dwóch tygodniach przewiezienie do domu, zestaw za 300zł (bagażnik i dwa uchwyty) wystarcz w zupełności.

Link to comment
Share on other sites

> Czyli zakładając przewiezienie roweru nad morze, zdjęcie i po dwóch tygodniach przewiezienie do

> domu, zestaw za 300zł (bagażnik i dwa uchwyty) wystarcz w zupełności.

Pewnie tak, ale ja przewożę rowery częściej.

Link to comment
Share on other sites

> Tak jeżeli chcemy Thula, jeżeli nie to wyjdzie taniej na dach

tzn ?

szukalem czegos taniego na przewiezienie rowerow raz na rok i nic ponizej 500zl nie znalazlem. Oczywiscie chodzi o komplet tzn belki +uchwyty na 2 rowery.

Link to comment
Share on other sites

> Fakt, nie leciałem 160 i zakrętów bokami nie brałem.

Nie trzeba zakrętów brać bokiem żeby najeść się strachu ostatnio z trzema rowerami na dachu włączałem się do ruchu na trójmiejską obwodnice z prędkością zaledwie 60km/h auto wywiało od razu na prawy pas zamiast na pas zjazdowy auto nie do opanowania, całe szczęście że prawy pas był pusty.

Link to comment
Share on other sites

> tzn ?

> szukalem czegos taniego na przewiezienie rowerow raz na rok i nic ponizej 500zl nie znalazlem.

> Oczywiscie chodzi o komplet tzn belki +uchwyty na 2 rowery.

Kiepsko szukales. Belki stalowe to max 100zl do tego dwa uchwyty po 60zl i wystarczy na wypad raz dwa razy do roku.

Link to comment
Share on other sites

> Czyli wystarczy zastosować podkładki sprężynujące pod pokrętła mocowania ramy i spokojnie w rynnach

> za 60zł dojedziemy nad morze z rowerami na dachu.

> Zakładając, że z rowerem pojadę raz czy dwa razy w roku instalowanie systemów za tysiąc czy więcej

> nie ma sensu.

> Nie licząc lansu oczywiście, bo to zupełnie inna historia.

Sprzyny nie dziala dobrze bo mialem a je wywalilem ale wracajac do kosztow to max 300zl za belki i 2 bagazniki uzyte raz na rok wystarczy

Ja mam belki za 70zl a uchwyty za widelec po 160zl i 1szt thula za 300 ale kupiony jako uzywka w dobrej cenie smile.gif

Link to comment
Share on other sites

> Nie trzeba zakrętów brać bokiem żeby najeść się strachu ostatnio z trzema rowerami na dachu

> włączałem się do ruchu na trójmiejską obwodnice z prędkością zaledwie 60km/h auto wywiało od

> razu na prawy pas zamiast na pas zjazdowy auto nie do opanowania, całe szczęście że prawy pas

> był pusty.

Moje waży półtorej tony, a zapakowane na wakacje będzie ważyć jakieś 300 kg więcej. Byle żagielek go nie ruszy.

Link to comment
Share on other sites

> Jak dzieci.

> Moje waży też z 1,5 tony i swego czasu przestawiło mnie o dobry metr. Bez rowerów.

> Ale to ekstremalne przypadki.

> Na pewno z rowerami będzie bardziej podatne na wiatr boczny.

Nie wyobrażam sobie, żeby uchwycik na rowery z rurki fi 15 był w stanie utrzymać napór wiatru na tyle silny, aby mi fura zjechała. Rowery mogą się położyć, jak najbardziej, ale na pasie pozostanę. Jeśli natomiast wiatr mnie zepchnie, co jest bardzo możliwe, to rowery się do tego przyczynią tyle co nic.

Link to comment
Share on other sites

> Kiepsko szukales. Belki stalowe to max 100zl do tego dwa uchwyty po 60zl i wystarczy na wypad raz

> dwa razy do roku.

ok, racja ja porownywalem Thule z Thule i opcja na hak wychodzila najtaniej (300zl vs ok 600zl).

Noname na hak to jak widze i za 60zl mozna kupic

Link to comment
Share on other sites

> Nie wyobrażam sobie, żeby uchwycik na rowery z rurki fi 15 był w stanie utrzymać napór wiatru na

> tyle silny, aby mi fura zjechała. Rowery mogą się położyć, jak najbardziej, ale na pasie

> pozostanę. Jeśli natomiast wiatr mnie zepchnie, co jest bardzo możliwe, to rowery się do tego

> przyczynią tyle co nic.

Ale jesteś pewien, czy po prostu tak sobie wyobrażasz? O ile moze z jednym rowerem nie odczujesz to z 3 nie wyobrażam sobie, aby tego nie odczuć, szczególnie, że środek ciężkości idzie jednak w górę, a jak Ci auto mocny podmuch bujnie to bezwładność takiego zestawu jednak ma znaczenie.

Link to comment
Share on other sites

> Nie trzeba zakrętów brać bokiem żeby najeść się strachu

jakieś dziwactwa wymyślasz...

od ponad 10 lat jezdze z rowerami na dachu, różnymi samochodami, często ponad 100 km/h i nigdy nie odczułem strachu. fakt, ze czuć, ze auto jest obciążone, ale bez przesady

używałem różnych uchwytów od no name, po thula i jedyna różnica, to szybkość montażu i waga zestawu na korzyść oczywiście thule. ale nawet na najtańszym zestawie nie zauważyłem, zeby mi się jakieś mocowania luzowały, czy żebym musiał się zatrzymywać i śruby dokręcać?

Link to comment
Share on other sites

> z prędkością 130-140 km/h spaliłem 14 L gazu, gdzie norma to niecałe 11 z rowerami przy 100-120

sam sobie odpowiedziałeś... trzeba było jechać do setki, to byś spalił 10 a nie 14

ja w kilku różnych samochodach nie zaobserwowałem jakiegoś znaczącego wzrostu spalania z dwoma rowerami na dachu. warunek- nie przekraczać setki

Link to comment
Share on other sites

> Zakładając, że z rowerem pojadę raz czy dwa razy w roku instalowanie systemów za tysiąc czy więcej nie ma sensu.

mając takie założenie, o wiele taniej wyjdzie wypożyczenie roweru na miejscu. ceny nie przekraczają 30 zł/dzień, i nie musisz się męczyć, brudzić, ani przejmować. ostatnio wypożyczałem w Zakopcu 2 nowiuteńkie meridy, za obie zapłaciłem 50 zł za cały dzień i pojeżdziłem lepiej jak na swoim. w Budapeszcie płacłem w przeliczeniu 30 zł za rower, na dodatek mają assistance, jak cos to dzwonisz i przyjezdzają po Ciebie i rower

Link to comment
Share on other sites

> mając takie założenie, o wiele taniej wyjdzie wypożyczenie roweru na miejscu. ceny nie przekraczają

> 30 zł/dzień, i nie musisz się męczyć, brudzić, ani przejmować. ostatnio wypożyczałem w Zakopcu

> 2 nowiuteńkie meridy, za obie zapłaciłem 50 zł za cały dzień i pojeżdziłem lepiej jak na

> swoim. w Budapeszcie płacłem w przeliczeniu 30 zł za rower, na dodatek mają assistance, jak

> cos to dzwonisz i przyjezdzają po Ciebie i rower

Było rozważane, ale tam gdzie jadę tak fajnie nie ma.

Link to comment
Share on other sites

> Ale jesteś pewien, czy po prostu tak sobie wyobrażasz? O ile moze z jednym rowerem nie odczujesz to

> z 3 nie wyobrażam sobie, aby tego nie odczuć, szczególnie, że środek ciężkości idzie jednak w

> górę, a jak Ci auto mocny podmuch bujnie to bezwładność takiego zestawu jednak ma znaczenie.

Dwa rowery ważą 30kg, samochód 1500kg. Środek ciężkości idzie w górę 10cm w porywach.. Dwa rowery postawia taki sam boczny opór powietrza co jeden. Uchwyt rowerowy nie utrzyma rowerowego żagla, jeśli juz to rowery położą się. To nie Dar Młodzieży.

Link to comment
Share on other sites

> Tani to pojęcie względne.

> Zestaw dla 3 rowerków odbija się od 1000zł, a to mało nie jest.

> W zależności od samochodu w tej kwocie można kupić sensowną platformę i zamontować hak.

Właśnie zapytałem o to kolegę, który ma hak i platformę - wydał za te 2 rzeczy 3400.

Link to comment
Share on other sites

> Ale tak czy inaczej, uchwyt montowany na belki nie wymaga kosmicznej technologii i te za 300 oprócz

> kształtu i aluminium nie posiadają żadnych kosmicznych właściwości.

Posiadają:

- odporność na przechyły boczne - ramię trzymające ramę jest zamocowane poprzecznie na DWÓCH zawiasach (kształ litery L), dzięki czemu moment obrotowy przy zakręcie jest duuuużo niższy niż przy tanim uchwycie, gdzie śrubeczka trzymająca ramię jest narażona na duże siły

- szybkość mocowania i odpinania roweru - przy thule do zamocowania wystarczy pokręcić pokrętłem (kilka sekund, bez wysiłku), do zdjęcia - nacisnąć przycisk - 1 sekunda

- atesty zderzeniowe, większa wytrzymałość, itp. czego się nie widzi na pierwszy rzut oka.

Link to comment
Share on other sites

> Posiadają:

> - odporność na przechyły boczne - ramię trzymające ramę jest zamocowane poprzecznie na DWÓCH

> zawiasach (kształ litery L), dzięki czemu moment obrotowy przy zakręcie jest duuuużo niższy

Nie łapie. Napisz coś więcej, albo jakąś fotkę zapodaj.

edit

Już wiem, przyjrzałem się.

> niż przy tanim uchwycie, gdzie śrubeczka trzymająca ramię jest narażona na duże siły

> - szybkość mocowania i odpinania roweru - przy thule do zamocowania wystarczy pokręcić pokrętłem

> (kilka sekund, bez wysiłku), do zdjęcia - nacisnąć przycisk - 1 sekunda

> - atesty zderzeniowe, większa wytrzymałość, itp. czego się nie widzi na pierwszy rzut oka.

Wszystko co wymieniłeś jest dla mnie nieistotne

Link to comment
Share on other sites

> Nie łapie. Napisz coś więcej, albo jakąś fotkę zapodaj.

> edit

> Już wiem, przyjrzałem się.

> Wszystko co wymieniłeś jest dla mnie nieistotne

Mam jeszcze jeden pomysł.

Zamiast kupować wyczesane i wzmacniane uchwyty na takie sporadyczne przejazdy dodatkowo przytrokuje rowery taśmą.

Jest to upierdliwe przy mocowaniu, ale tylko jeśli te rowery trzeba by zdejmować i zakładać trzy razy dziennie.

Link to comment
Share on other sites

> a ja 350zł + 550zł = 900zł

A ja hak 280 zł (montaż samodzielny) + uchwyt Arezzo na 3 rowery 270 zł + 100 zł na pierdółki do zrobienia listwy oświetleniowej z tablicą rej. = 650 zł. palacz.gif

Link to comment
Share on other sites

> Mam jeszcze jeden pomysł.

> Zamiast kupować wyczesane i wzmacniane uchwyty na takie sporadyczne przejazdy dodatkowo przytrokuje

> rowery taśmą.

A do czego chcesz tą taśmą przytrokować?

Wg mnie przy tanich uchwytach rower i tak nie wyleci zbyt łatwo.

Miałem takie wcześniej i nic się nie działo.

Link to comment
Share on other sites

> A ja hak 280 zł (montaż samodzielny) + uchwyt Arezzo na 3 rowery 270 zł + 100 zł na pierdółki do

> zrobienia listwy oświetleniowej z tablicą rej. = 650 zł.

U mnie sam hak 550 (do samodzielnego montażu).

Dla mnie zaletą platformy jest to, że z rowerami można wjechać i wyjechać z parkingu podziemnego zamiast kombinować na kilka razy z wyjazdem i chodzeniem po każdy rower z osobna.

Poza tym belki nie na relingi mają to do siebie, że mocowania są w szczelinie od drzwi, co powoduje że przy deszczu woda łatwiej dostaje się w przestrzeń pomiędzy drzwiami a karoserią - uszczelka jest wyraźnie odchylona.

W sumie może też zamienię dachowe uchwyty na platformę - jakoś mniej z nią problemów.

Link to comment
Share on other sites

> zaletą platformy jest to, że z rowerami można wjechać i wyjechać z parkingu podziemnego

może głupio pytam, ale po co z rowerami wjezdzac na parking podziemny?

pozatym ja np. mam lpg, więc i tak nie wjade na podziemny, więc jak dla mnie to żaden argument

> Poza tym belki nie na relingi mają to do siebie, że mocowania są w szczelinie od drzwi, co powoduje że przy deszczu woda łatwiej dostaje się w przestrzeń pomiędzy drzwiami a karoserią

miałem kilka różnych samochodów z takimi belkami i nie zauważyłem, zeby woda się tam dostawała, albo zeby uszczelka była odchylona?

Link to comment
Share on other sites

> W sumie może też zamienię dachowe uchwyty na platformę - jakoś mniej z nią problemów.

ale widzę, ze nikt tutaj nie wymienił podstawowej wady platformy

jakbyś chciał się dostać do bagażnika, to musisz odpinać wszystkie rowery. piszę o tym, bo raz złapałem kapcia podczas jazdy z rowerami na dachu i nie musiałem ich zdejmować, zeby zmienić koło

Link to comment
Share on other sites

> A do czego chcesz tą taśmą przytrokować?

> Wg mnie przy tanich uchwytach rower i tak nie wyleci zbyt łatwo.

> Miałem takie wcześniej i nic się nie działo.

Do belki na bokach. Jak rower będzie dodatkowo paskiem umocowany to mniej się na boki powinien kiwać. Ryzyko tylko takie, że ten pasek będzie hałasował.

Link to comment
Share on other sites

> ale widzę, ze nikt tutaj nie wymienił podstawowej wady platformy

> jakbyś chciał się dostać do bagażnika, to musisz odpinać wszystkie rowery. piszę o tym, bo raz

> złapałem kapcia podczas jazdy z rowerami na dachu i nie musiałem ich zdejmować, zeby zmienić

> koło

Większość chyba jest odchylana, a jak nie to można zacisk kuli zluzować i sam się odchyli.

Link to comment
Share on other sites

> ale widzę, ze nikt tutaj nie wymienił podstawowej wady platformy

> jakbyś chciał się dostać do bagażnika, to musisz odpinać wszystkie rowery.

Są platformy z odchylaniem. Możesz to zrobić nawet z kompletem rowerów, nic się nie dzieje. Jest inny problem:

1. przy wąskich autach i dużych rowerach, może sporo wystawać na boki (dotyczy rowerów na kołach 28-29 cali)

2. Platforma po złożeniu powinna mieścić się w bagażniku auta- duże ryzyko kradzieży.

3. Dodatkowa - nielegalna- tablica rejestracyjna

Link to comment
Share on other sites

> ale widzę, ze nikt tutaj nie wymienił podstawowej wady platformy

sa odchylane wink.gif, dla mnie wady to ze rowery sie strasznie syfia za samochodem i trzeba uwazac w garazach podziemnych (zgubilem raz rower zony grinser006.gif) - choc z dachowym bym w ogole nie wjechal.

Link to comment
Share on other sites

> może głupio pytam, ale po co z rowerami wjezdzac na parking podziemny?

Żeby zaparkować. Poza tym z miejsca parkingowego do komórki lokatorskiej, gdzie trzymam rowery, mam kilkanaście metrów i zero schodów, a z parkingu pod blokiem kilkadziesiąt metrów + schody.

> pozatym ja np. mam lpg, więc i tak nie wjade na podziemny, więc jak dla mnie to żaden argument

Te nowe podziemne dopuszczają lpg. Co prawda jeżdżę tylko na benzynie, ale z lpg nie byłoby problemu.

> miałem kilka różnych samochodów z takimi belkami i nie zauważyłem, zeby woda się tam dostawała,

> albo zeby uszczelka była odchylona?

Na pewno właśnie z takimi? Bo np. w fabii belki mocuje się do dachu, a teraz, żeby zamocować łapę, muszę otworzyć drzwi. Jak je zamknę, to w szczelinie jest łapa, która odchyla uszczelkę.

Link to comment
Share on other sites

> i to jest podstawowy problem platform. Wiem, że większość powie - jeżdżę od lat i nikt się nie

> czepia.

To bardziej problem polskiego chorego prawa... tak czy inaczej ewentualne konsekwencje nie spadnąna platformę, ani na prawo tylko na użytkownika, niestety zlosnik.gif

Link to comment
Share on other sites

właśnie zamontowałem do ixa bagażnik amos3 uchylny. Powiem wam że naprawdę solidnie wykonane.

montaż banalny, mocowanie do haka bezproblemowe. Uchylność wystarczająca. jak za 460 pln to naprawdę dobry zakup. Jutro jadę w trasę więc napisze jak się spisuje w ruchu smile.gif

Link to comment
Share on other sites

> właśnie zamontowałem do ixa bagażnik amos3 uchylny. Powiem wam że naprawdę solidnie wykonane.

> montaż banalny, mocowanie do haka bezproblemowe. Uchylność wystarczająca. jak za 460 pln to

> naprawdę dobry zakup. Jutro jadę w trasę więc napisze jak się spisuje w ruchu

oooo napisz koniecznie wrazenia, bo tez sie na tego amosa czaje grinser006.gif

Link to comment
Share on other sites

> A ktoś się moze orientuje jak wygląda sprawa używania bagażnika na hak za granicą. Czy jest to

> dozwolone , czy lepiej wozić rowery na dachu.

Jest to tam najczęstszy sposób na transport rowerów.

Link to comment
Share on other sites

Przy wyborze bagażnika na rowery warto też brać jeszcze inne aspekty. Bagażnik dachowy umożliwia także przewożenie nart i boxa. Kupując belki dachowe wykorzystuję je praktycznie cały rok, latem rowery, zimą box na narty lub proste uchwyty narciarskie na bliskie wypady. W moim przypadku takie rozwiązanie wychodzi zdecydowanie ekonomiczniej niż niezależny montaż haka i platformy tylko dla rowerów.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

> oooo napisz koniecznie wrazenia, bo tez sie na tego amosa czaje

Wycieczka 500km z amosem tytan 3 za mna.

Zdecydowanie dużo bardziej sztywny niż wieszak.

Bardzo dobrze wywazony, mało siły trzeba żeby odchylić i podnieść.

Bardzo głęboko się odchyla.

Brak możliwości złożenia palakow bez narzedzi.

Minus za konicznosc odblokowania 2 zaczepow żeby odchylić. Wystarczyłby jeden.

Ciężki. Kobieta(bez urazy) sobie nie poradzi z montażem na hak.

Link to comment
Share on other sites

Pięknie dziękuje za opinie.

spotkałem kierowce na parkingu który miał ten bagażnik. pogadałem z nim, popytałem, pokazał mi wszystko jak działa, i zdecydowałem się. dziś kupiony. czekam na przesyłkę grinser006.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.