Skocz do zawartości

pęknięta obudowa elektrozaworu a potencjalne problemy ?


wachus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy wzdłużnie pętknięta obudowa elektrozaworu na reduktorze elpigaz może powodować jakieś problemy ?

To znaczy problem jest w tym że jak się łagodnie operuje pedałem gazu to na lpg jedzie, ale jak się depnie intensywnie to auto bardzo zamula AFR spada na 18-19 i strzela w dolot.

Jak że się kończą pomału rzeczy do sprawdzania to się imam każdej błachostki

pęknięcie = zawilgocenie/przebicie = nie dokońca otwarty elektrozawór ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak się depnie intensywnie to auto bardzo zamula AFR spada na 18-19 i strzela w dolot.

Przyczyną tego zjawiska jest chwilowe zubożenie mieszanki.

Spowodowane może być najczęściej przez:

- zapchany filtr LPG

- nieszczelny dolot lub pęknieta albo otwarta obudowa filtra powietrza, np. po strzale w dolot

- źle wyregulowany sterownik

- attuator "gubi" kroki lub ustawiona za niska prędkość otwierania

- zuzyte świece (za duży odstęp elektrod) i/lub przewody WN (jesli są)

- źle wyregulowany parownik (czułość!) lub zuzycie membran

Usterka jest do ogarnięcia, u mnie dawno temu pomogła już wymiana filtra LPG za 5 zł.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wymienione przez Ciebie rzeczy sprawdziłem, jedynie co to została mi regulacja reduktora - choć nie chce mi się wierzyć że sam z siebie się rozregulował.

Tym bardziej jak jadę spokojnie na LPG, łagodnie operując pedałem gazu to AFR jest właściwy.

A jak mu depne to łapie zamułe na niskich obrotach, potrafi strzelić w dolot i im wyższe obroty tym już lepiej, Przy 4tys lekko go jeszcze przydusi i później normalnie idzie już ogniem do odcinki...

-filtr gazu nowy. Przewody miedziane doprowadzajace gaz drożne.

- podciśnienie zmierzone wakuometrem prawidłowe - ok 0.65 bar na luzie.

- dolot szczelny (nie czuć gazem), wizualnie też nie widać pęknięć. Puszka filtra cała i skręcon. Klapka antybumowa w dolocie szczelna (po jej otwarciu słychac syk po czym zanika wraz z jej zamknięciem.

- świece nowe/ przerwa elektrod nie zmieniana ale poprzednio auto na nich jeździlo i było ok

- kable podmieniane od innego sprawnego auta i usterka dalej występuje

- po rozkręceniu reduktora membrany w zadowalającym stanie - nie są sztywne ani zmurszałe czy twarde.

- po całkowitym wyrzuceniu attuatora z przewodu problem nadal występuje

Do Heveliusa niestety w żaden sposób nie można się połączyć interfejsem.

Najgorsze w tym że oood czasu do czasu, sporadycznie na benzynie zdarzą się lekkie poszarpnięcia, lecz nie da odczuwalne jak na LPG i bez strzału. Benzyna po prostu lepiej znośi jakiekolwiek nie domagania.

Ogólnie usterki szukam i po stronie LPG i po stronie PB ale pomału rzeczy kończą się do sprawdzania wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.