Skocz do zawartości

Wiatrak od nawiewu wewnątrz umarł


tomashx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kilka dni temu moj nawiew wewnatrz samochodu po prostu przestał działać. Mam klimatronik i na wyswietlaczu na kazdej predkosci zero ruchu. Bezpiecznik sprawdzałem i jest ok. Podobno jest jakis rezystor przy wiatraku ale w wersji klimatronik jest to jakas płytka zintegrowana z samym wiatrakiem i nie da sie kupic osobno, a caly wiatrak pod klimatronik to koszt ok 250zł (uzywany).

Ma ktos moze jakis innym pomysł co mogło sie stac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, kilka dni temu moj nawiew wewnatrz samochodu po prostu przestał działać. Mam klimatronik i

> na wyswietlaczu na kazdej predkosci zero ruchu. Bezpiecznik sprawdzałem i jest ok. Podobno

> jest jakis rezystor przy wiatraku ale w wersji klimatronik jest to jakas płytka zintegrowana z

> samym wiatrakiem i nie da sie kupic osobno, a caly wiatrak pod klimatronik to koszt ok 250zł

> (uzywany).

> Ma ktos moze jakis innym pomysł co mogło sie stac?

trzeba rozebrac wiatrak i dostac sie do modulu sterowania.

Przerabialem u siebie, kiedys:)

moze znajde, ale powinien gdzies byc watek o naprawie modulu sterowania made me:)

fotki sa tutaj

Dwa elementy do wymiany, brak styku, klej ktory chroni elektronike w procesie nie nakladany jest jednakowo, co powoduje ze w tym miejscu koroduje..

287768255-elekto.jpg

Guma to jest, ta czerwona na plytce..nie chce schodzic niczym..ja trzymalem caly dzien w rozpuszczalniku:)

Rozebrac wiatrak, odlaczyc modul.

Wyczyscic ile sie da z gumy, ale nie urywajac elementow.

Do sloika na dzien lub dwa, wdo rozpuszczalnika, mozesz sprobowac inna chemie.

Przelutowac dwa rezystory zaznaczone na plycie

Wartosci nie pamietam..

watek elektroda

post-78200-14352524467993_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z uporem maniaka zaproponuję sprawdzenie przekaźnika na akumulatorze. Któryś czarny, ale nie

> pamiętam. Sprawdzone na żywym organiźmie- ten sam rocznik auta.

przekaznik na aku nie steruje wentylatorem nawiewu.

Zlacze do wentylatora zawiera "stale" zasilanie, po bezpieczniku, i sygnal sterowania przedkosciami,..prawdopodobnie pwm z linia zwrotna do sterownika.

Uklad przy wentylatorze odpowiedzialny jest za predkosc wentylatora nawiewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rezystorów, to niestety loteria. U mnie skorodowały co najmniej trzy(sprawdzałem pod powiększalnikiem), reszty nie chciało mi się szukać. Więc u Ciebie mogły to być te dwa, u kolegi inne.

Ja kupiłem w Motorolu nowy wiatrak DENSO za 298zł. Tylko gniazdo wtyczki ma 5 cm dalej od oryginału, trzeba ciąć i lutować kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do rezystorów, to niestety loteria. U mnie skorodowały co najmniej trzy(sprawdzałem pod

> powiększalnikiem), reszty nie chciało mi się szukać.

Moze tak byc, choc z doswiadczenia wiem ze padaj na pewno te dwa.

Wynika to z procesu nakladania tej gumy na plytke..wszystkie sa robione tak samo, nie zdziwie sie ze przez jedna maszyne:)

Rozwiazaiem tez jest znalezienie wentrylatora i odkupienie samej elektroniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.