electrofinger Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Zaczynam się rozglądać za którymś z w/w modeli. Pytanie dotyczy silników Diesla - które są polecane a których unikać? To samo odnośnie automatów. Najlepiej żeby pojemność nie przekraczała 2.0 ze względu na akcyzę. Przy jakim przebiegu przy danym modelu i silniku należy zacząć się liczyć z poważnymi wydatkami (pompa, wtryski itp?) Zakładany przebieg roczny to 10-20 kkm. Auto na 99% kupię w Niemczech lub w Austrii więc mówmy o realnych przebiegach a nie o ile był skręcony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 > Zaczynam się rozglądać za którymś z w/w modeli. Pytanie dotyczy silników Diesla - które są polecane > a których unikać? To samo odnośnie automatów. Najlepiej żeby pojemność nie przekraczała 2.0 ze > względu na akcyzę. Przy jakim przebiegu przy danym modelu i silniku należy zacząć się liczyć z > poważnymi wydatkami (pompa, wtryski itp?) Zakładany przebieg roczny to 10-20 kkm. Auto na 99% > kupię w Niemczech lub w Austrii więc mówmy o realnych przebiegach a nie o ile był skręcony. Ja mam Superb2 2.0 TDI 140km z DSG6 i narazie problemow nie ma, choc ja mam bardzo maly przebieg. Co do superbow / VAG opienie sa takiej: 2.0TDI CR (a nie PD) sa juz ok, skrzynie DSG6 maja dobre opinie, DSG7 maja zle (sa inne sprzegla, mechatronika itp). Informacje o superbie mozesz szukac na www.superbclub.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Jeśli chodzi o diesla to mondeo mk4 z tych co podałeś będzie najmniej upierdliwy. Ze skrzynkami będziesz miał problem bo w fordzie teraz są 2 sprzeglowki powershift i opinii o nich nie znam. W folkswagenie masz dsg i opinii jest masa. Bedą rożne w zależności od modelu skrzyni i rocznika bo poprawki były i chyba nadal są robione. W audi będzie multitronic (bezstopniowa) i tu tez jest sporo marudzenia a normalny automat jest tylko w quatro. To z głowy to co pamietam. Chyba mimo niechęci do forda to z dieslow właśnie brałbym go jeśli ograniczamy sie do tej zamkniętej listy. No chyba ze auto ma być nowe to nie ma znaczenia. Bierz przedłużenie gwarancji i sie nie przejmuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 15 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 > Chyba mimo niechęci do forda to z dieslow właśnie brałbym go jeśli ograniczamy sie do tej > zamkniętej listy. No chyba ze auto ma być nowe to nie ma znaczenia. Bierz przedłużenie > gwarancji i sie nie przejmuj. Tylko używki z początku lat produkcji wchodzą w grę ze względu na finanse. Superb trochę drogie w porównaniu do pozostałych dwóch kandydatów. Jak będę wiedział czego szukać, to będę wiedział czy mnie na to stać czy poczekać jeszcze z zakupem. Szukać można zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Jeśli początki produkcji to możesz sie na powershifta w fordzie nie załapać tylko na jakaś stary klasyczny automat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joszkobroda Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 > Tylko używki z początku lat produkcji wchodzą w grę ze względu na finanse. Superb trochę drogie w > porównaniu do pozostałych dwóch kandydatów. Jak będę wiedział czego szukać, to będę wiedział > czy mnie na to stać czy poczekać jeszcze z zakupem. > Szukać można zawsze no to w tych rocznikach Superb nie miał DSG , a silnik brać 1,9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 > no to w tych rocznikach Superb nie miał DSG , a silnik brać 1,9. Kolega pisze o Superb2 z poczatku i z tego co wiem to mialy dsg od poczatku (choc moge sie mylic), co do silnika to tak jak pisalem, ponoc 2.0 nie trzeba sie bac pod warunkiem ze jest CR a nie PD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joszkobroda Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 > Kolega pisze o Superb2 z poczatku i z tego co wiem to mialy dsg od poczatku (choc moge sie mylic), > co do silnika to tak jak pisalem, ponoc 2.0 nie trzeba sie bac pod warunkiem ze jest CR a nie > PD. Fakt zagapiłem się.Ja mam 2,0 -PD 220 tys i nie ma problemów.W zasadzie to kwestia szczęscia, w mojej firmie największe szroty kupili fachowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 > Fakt zagapiłem się.Ja mam 2,0 -PD 220 tys i nie ma problemów.W zasadzie to kwestia szczęscia, > w mojej firmie największe szroty kupili fachowcy. Tak to bywa, nie twierdze ze wszystkie 2.0 PD sa problematyczne, tylko wyczytalem swego czasu jak sam kupowalem ze najwieksze bolaczki sa juz poprawione od poczatku 2.0 CR (pekajace glowice i znany rozrzad na lancuchu), poprawione byly tez w jakis seriach 2.0 PD ale sie nie zaglebialem gdyz celowalem w wersje z common railem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
umberto Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 > Zaczynam się rozglądać za którymś z w/w modeli. Pytanie dotyczy silników Diesla - które są polecane > a których unikać? To samo odnośnie automatów. Najlepiej żeby pojemność nie przekraczała 2.0 ze > względu na akcyzę. Przy jakim przebiegu przy danym modelu i silniku należy zacząć się liczyć z > poważnymi wydatkami (pompa, wtryski itp?) Zakładany przebieg roczny to 10-20 kkm. Auto na 99% > kupię w Niemczech lub w Austrii więc mówmy o realnych przebiegach a nie o ile był skręcony. Mam Mondeo z 2008, 2,0 TDCi, z przebiegiem niespełna 100 tys.km. Poza eksploatacją zupełnie nic się nie dzieje...wygodny, z niezłymi osiągami. Za kilka miesięcy będę musiał się z nim pożegnać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 > Jeśli chodzi o diesla to mondeo mk4 z tych co podałeś będzie najmniej upierdliwy. Ze skrzynkami > będziesz miał problem bo w fordzie teraz są 2 sprzeglowki powershift i opinii o nich nie znam. > W folkswagenie masz dsg i opinii jest masa. Bedą rożne w zależności od modelu skrzyni i > rocznika bo poprawki były i chyba nadal są robione. W audi będzie multitronic (bezstopniowa) i > tu tez jest sporo marudzenia a normalny automat jest tylko w quatro. To z głowy to co > pamietam. > Chyba mimo niechęci do forda to z dieslow właśnie brałbym go jeśli ograniczamy sie do tej > zamkniętej listy. No chyba ze auto ma być nowe to nie ma znaczenia. Bierz przedłużenie > gwarancji i sie nie przejmuj. Czyli Mondeo najlepszym wyjściem? 140 czy 163 KM? Jechałem Passatem 105 KM i ta moc jest za niska, czyli minimum 140 KM wchodzi w grę. Nikt nie pisze nic o Audi 2,7 albo 3.0 TDI. To jest jedyne odstępstwo jeżeli chodzi o magiczną granicę 2.0l. To że 2.0 TDI ma być na CR to już wiem. Jak na tak duże forum to opinii znikoma ilość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 > Czyli Mondeo najlepszym wyjściem? 140 czy 163 KM? > Jechałem Passatem 105 KM i ta moc jest za niska, czyli minimum 140 KM wchodzi w grę. > Nikt nie pisze nic o Audi 2,7 albo 3.0 TDI. To jest jedyne odstępstwo jeżeli chodzi o magiczną > granicę 2.0l. To że 2.0 TDI ma być na CR to już wiem. > Jak na tak duże forum to opinii znikoma ilość... Audi 2.0 tdi cr ale od rocznika 2010. reszta padaka wyzsze pojemnosci to wyzsze koszty- napinacze paskow etc... Audi odpusc przy niskim budzecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colin Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 > Czyli Mondeo najlepszym wyjściem? 140 czy 163 KM? > Jechałem Passatem 105 KM i ta moc jest za niska, czyli minimum 140 KM wchodzi w grę. > Nikt nie pisze nic o Audi 2,7 albo 3.0 TDI. To jest jedyne odstępstwo jeżeli chodzi o magiczną > granicę 2.0l. To że 2.0 TDI ma być na CR to już wiem. > Jak na tak duże forum to opinii znikoma ilość... Jeździłem trzema Audikami z silnikami 3,0 TDI - jedno A4 i 2 x A6. Złego słowa nie mogę powiedzieć a przebiegi robione były duże, nawet bardzo duże. A4-ka była wzięta z przebiegiem ok. 40 kkm (auto jakieś poprezentacyjne czy powystawowe = nie oszczędzane, na plus wysoki wypas) A 6-tki kupione od handlarzy z przebiegami na blacie grubo powyżej 200 kkm. Z autami zupełnie nic się nie działo Dodam, że wszystkie były autami służbowymi więc też lekko nie miały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Ja będąc przed Twoim wyborem kupiłem 3cia lagune i jestem mega zadowolony. No ale jak lista jest zamknieta so konkretnych aut to juz nic nie poradzę O tych 163 km w mondeo nie wiem nic. 140ka sprawdzona jest do bólu i bez problemów możesz sobie poczytać czy i co sie dzieje z tymi silnikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Mondeo - 2.0 TDCI, Suprb - 2.0 TDI A6 - przydaloby sie 3.0TDI bo mniejszy nie jedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.