Skocz do zawartości

koszta t jet/porada


adamek12

Rekomendowane odpowiedzi

Musze zasiegnac jezyka:

mam sc mpi ,turba ihi z Ut,0.5 bara,około 100 kuca,det 3,klima

w garazu lezy nowy silnik 1.1 mpi,chce zbudowac drugi motor i teraz pytanie:

zeby dmuchnac na 150 kM bo wiecej mi nie potrzeba to zostac przy 1.1 (najtansza opcja) -plan turbo gt2056,kanapka ?,czy kupowac t jeta?

jezeli t jet to sam słupek czy kpl motor?

jezeli t jet to co pasi z napedu a co nie?

czy t jet wchodzi p&p w bude?

prosze o porade i przemyslenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problem jest zawsze ten sam.... ciągle mało!

> teraz masz 100, chcesz 150... bedziesz miał 150, będziesz chciał 200 itd.

> t-jet jest bardziej rozwojowy

nie,spokojnie głownie chodzi o to ze te 100 już jest fajne,ale jak mam drugi motor i chce go zrobić to troszkę podniosę to doładowanie żeby było cos innego. nie potrzebuje mocy srubowac bo to dupowoz.nie jestem podatny na tematy więcej i więcej bo nie jestem fanem stawania na kresce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli naprawde 150 Ci wystarczy to dmuchniesz w 1.1 0.9-1.0 bar i tyle wypluje do tego wysoki NM od

> niskich obr.

> w t-jeta oplaca sie bawic jesli chcesz na wstepie 200+ i potem mozesz rozwijac

rozumiem,chyba trzeba zostać przy 1.1 bo to duuzo nizsze koszta

a tak btw to koszt swapu t jeta oscyluje w okolicy???

i jeszcze pytanie,odprezac 1.1 by dmuchnąć tego bara?

zastanawia mnie czy gt2056s będzie dla mnie odpowiednie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem,chyba trzeba zostać przy 1.1 bo to duuzo nizsze koszta

> a tak btw to koszt swapu t jeta oscyluje w okolicy???

> i jeszcze pytanie,odprezac 1.1 by dmuchnąć tego bara?

> zastanawia mnie czy gt2056s będzie dla mnie odpowiednie...

Te 2056s bedzie dobre

Jak bedziesz potrzebowal to dmuchniesz wiecej zawsze mozesz pomyzlec o K03 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musze zasiegnac jezyka:

> mam sc mpi ,turba ihi z Ut,0.5 bara,około 100 kuca,det 3,klima

> w garazu lezy nowy silnik 1.1 mpi,chce zbudowac drugi motor i teraz pytanie:

> zeby dmuchnac na 150 kM bo wiecej mi nie potrzeba to zostac przy 1.1 (najtansza opcja) -plan turbo

> gt2056,kanapka ?,czy kupowac t jeta?

> jezeli t jet to sam słupek czy kpl motor?

> jezeli t jet to co pasi z napedu a co nie?

> czy t jet wchodzi p&p w bude?

> prosze o porade i przemyslenia

Tjet to worek złota, ja bym odpuścił :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem,chyba trzeba zostać przy 1.1 bo to duuzo nizsze koszta

> a tak btw to koszt swapu t jeta oscyluje w okolicy???

> i jeszcze pytanie,odprezac 1.1 by dmuchnąć tego bara?

> zastanawia mnie czy gt2056s będzie dla mnie odpowiednie...

Jesli glowica i blok jeszcze oryginalnej wysokosci to 2 mm przekladki + 2x stal UPG ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Metalowe 2x UPG z grande punto 0.49mm + przekładka

Właśnie jak to jest, średnicowo przekładka i UPG z GP pasują dobrze do silnika 1.2, 1.1 ma ze 2mm mniej średnicy. Działa to dalej, czy nie bardzo? Czy Lesiu dostarcza też przekładki pod średnicę cylindra od 1.1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaryzykuję, że poprawnie zrobiony t-jet nie będzie dużo droższy niż dobrze zrobione 8vt.

Koszt słupka t-jeta będzie mniej więcej porównywalny z kosztem dobrego remontu 8v. Dokładanie turbo do jednego i drugiego to niemal to samo - ja i tak szedłbym w EMU, spawanie to te same koszty, materiał też. Części takie same, może inny model turbiny, ale w zalewie chińczyków ceny poszły mocno w dół, więc różnice nie są duże.

Finalna moc będzie różna, no ale co kto lubi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zaryzykuję, że poprawnie zrobiony t-jet nie będzie dużo droższy niż dobrze zrobione 8vt.

> Koszt słupka t-jeta będzie mniej więcej porównywalny z kosztem dobrego remontu 8v. Dokładanie turbo

> do jednego i drugiego to niemal to samo - ja i tak szedłbym w EMU, spawanie to te same koszty,

> materiał też. Części takie same, może inny model turbiny, ale w zalewie chińczyków ceny poszły

> mocno w dół, więc różnice nie są duże.

> Finalna moc będzie różna, no ale co kto lubi

Dlatego jesli ktos juz ma silnik i z gory zaklada co chcce osiagnac to nie ma potrzeby pakowac sie w dodatkowe koszta i kupno T-jet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego jesli ktos juz ma silnik i z gory zaklada co chcce osiagnac to nie ma potrzeby pakowac sie

> w dodatkowe koszta i kupno T-jet

Tak, jak masz silnik po remoncie lub z zerowym przebiegiem, to masz rację. Jeśli kupujesz 1.2 do uturbienia i odświeżenia to już wychodzi podobnie finansowo jak t-jet. Jeszcze kwestia mocy, no ale trzeba przekalkulować co będzie odpowiedniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zaryzykuję, że poprawnie zrobiony t-jet nie będzie dużo droższy niż dobrze zrobione 8vt.

> Koszt słupka t-jeta będzie mniej więcej porównywalny z kosztem dobrego remontu 8v. Dokładanie turbo

> do jednego i drugiego to niemal to samo - ja i tak szedłbym w EMU, spawanie to te same koszty,

> materiał też. Części takie same, może inny model turbiny, ale w zalewie chińczyków ceny poszły

> mocno w dół, więc różnice nie są duże.

> Finalna moc będzie różna, no ale co kto lubi

dokładnie to wczoraj przeliczałem,i wychodzi mi podobnie,niewiem jak kwestia połosi i skrzyni ale reszta wychodzi podobnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobre cyfry ten t jet...

> ktos procz Lesia robi przekładki?Lesiu nie odzywa sie na pw

o chopie, ja już nie wycinam nic pewnie z pół roku, albo dłużej 270751858-jezyk.gif

Będziesz chciał do 8v? Pod metalowe uszczelki z GP, chyba mam w zapasie jeszcze jedną gdzieś, muszę sprawdzić w garażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o chopie, ja już nie wycinam nic pewnie z pół roku, albo dłużej

> Będziesz chciał do 8v? Pod metalowe uszczelki z GP, chyba mam w zapasie jeszcze jedną gdzieś, muszę

> sprawdzić w garażu

a jaki solidny klucz do gwinta Ci nie został zlosnik.gif ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie to wczoraj przeliczałem,i wychodzi mi podobnie,niewiem jak kwestia połosi i skrzyni ale

> reszta wychodzi podobnie...

Jeśli zostawiasz oryginalne (jak 99% tjetowców) to będzie to samo.

Ale jeśli ktoś za przygotowanie silnika uważa jedynie kanapkę, to już różnice są znaczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli masz fabrycznie nowy motor to nawet szkoda go otwierać. Spokojnie przyjmie te 150 km na

> seryjnym stopniu sprezania

Tutaj mógłbym polemizować, czy wytrzyma na dłuższą metę. Mimo ostrożnego strojenia mi poszły półki, po odprężeniu problemu nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli masz fabrycznie nowy motor to nawet szkoda go otwierać. Spokojnie przyjmie te 150 km na

> seryjnym stopniu sprezania

o własnie nie wydaje mi sie,ale moze moze

otwarcie motoru to raczej mała ingerencja..

zreszta przy tych silnikach to frytki nawet jak cos popłynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok,to co kujecie t jety??

> czy jakie to grubsze cenowo przygotowania robicie?

Pisałem o skrzyni. Kucie tjeta sensu nie ma, bo i tak do końca potencjału w cento się ciężko zbliżyć (miejsce, ciężko jest wcisnąć duże turbo, choć niektórzy to robią wink.gif ) a i skrzynia w serii nie wytrzyma. Jak zmienisz skrzynię, to już inna zabawa, ale też koszta tej operacji są wysokie.

Więc w konkluzji - generalka 1.2 czy innego fire połączona z odprężeniem i uturbieniem = wsadzenie tjeta i zbudowanie osprzętu. Oczywiście mogą wystąpić różnice w zależności od zastosowanych klocków, moce też będą inne (w tjecie większe) ale co kto lubi. Jeśli chcesz latać na 1/4 to tjet będzie rozsądniejszym wyborem, natomiast 8vt/16vt i tak zapewni Ci sporą nadwyżkę mocy do zabawy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pisałem o skrzyni. Kucie tjeta sensu nie ma, bo i tak do końca potencjału w cento się ciężko

> zbliżyć (miejsce, ciężko jest wcisnąć duże turbo, choć niektórzy to robią ) a i skrzynia w

> serii nie wytrzyma. Jak zmienisz skrzynię, to już inna zabawa, ale też koszta tej operacji są

> wysokie.

> Więc w konkluzji - generalka 1.2 czy innego fire połączona z odprężeniem i uturbieniem = wsadzenie

> tjeta i zbudowanie osprzętu. Oczywiście mogą wystąpić różnice w zależności od zastosowanych

> klocków, moce też będą inne (w tjecie większe) ale co kto lubi. Jeśli chcesz latać na 1/4 to

> tjet będzie rozsądniejszym wyborem, natomiast 8vt/16vt i tak zapewni Ci sporą nadwyżkę mocy do

> zabawy

Co wy sie tak czepiacie tych skrzyn? Nie rpzumiem.

Wiekszosc turbawek 8Vjak i t-jetow smiga na seri skrzyni i jakos nie widac tego problemu

..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pisałem o skrzyni. Kucie tjeta sensu nie ma, bo i tak do końca potencjału w cento się ciężko

> zbliżyć (miejsce, ciężko jest wcisnąć duże turbo, choć niektórzy to robią ) a i skrzynia w

> serii nie wytrzyma. Jak zmienisz skrzynię, to już inna zabawa, ale też koszta tej operacji są

> wysokie.

> Więc w konkluzji - generalka 1.2 czy innego fire połączona z odprężeniem i uturbieniem = wsadzenie

> tjeta i zbudowanie osprzętu. Oczywiście mogą wystąpić różnice w zależności od zastosowanych

> klocków, moce też będą inne (w tjecie większe) ale co kto lubi. Jeśli chcesz latać na 1/4 to

> tjet będzie rozsądniejszym wyborem, natomiast 8vt/16vt i tak zapewni Ci sporą nadwyżkę mocy do

> zabawy

spoko,ja cały czas o motorze,a ze skrzynia to wiadomo-temat rzeka

ogolnie dobra skrzynia podłubana wychodzi drozej od dłubania motoru turbo...

a jezeli chodzi o cel dłubania w moim przypadku to raczej fun,do sportu to ja juz auto mam -a 1/4 to dla mnie nie sport,wiec potrzeby tjeta niemam i chyba juz nie bede miał po tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj mógłbym polemizować, czy wytrzyma na dłuższą metę. Mimo ostrożnego strojenia mi poszły półki,

> po odprężeniu problemu nie zauważyłem.

Ostrożne nie zawsze jest lepsze. Kwestia doboru turbosprezarki do duzego stopnia sprezania. Jaką miałeś wtedy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostrożne nie zawsze jest lepsze. Kwestia doboru turbosprezarki do duzego stopnia sprezania. Jaką

> miałeś wtedy ?

To wiem, sporego doładowania z dołu nie było. Zwykłe k03, czyli doładowanie zaczynało się pojawiać ponad 3krpm (kolektory z dupy, ale egt w normie i stukania nie było).

Po odprężeniu wsio w normie, a już kilka razy silnik miał rewizję, więc wszystko by wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj mógłbym polemizować, czy wytrzyma na dłuższą metę. Mimo ostrożnego strojenia mi poszły półki,

> po odprężeniu problemu nie zauważy

vw-nowskie tsi mają 10,5 sprężanie, ja mam 1.1mpi od nowości nigdy nie rozbierany silnik i zrobiłem nim 60500 a 53000 po uturbieniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> vw-nowskie tsi mają 10,5 sprężanie, ja mam 1.1mpi od nowości nigdy nie rozbierany silnik i zrobiłem

> nim 60500 a 53000 po uturbieniu

Akurat tutaj delikatnie pisząc porównywanie fire do tsi jest żartem. Tak wiele różnic jest pomiędzy tymi silnikami (główną jest wtrysk bezpośredni, który właśnie umożliwia taki ss) że prościej jest wyliczyć, co te silniki mają wspólnego.

Na 0,8 bara moje 1.1 miało niecałe 150KM, na jednym barze 170. Więc pisanie o 124 (czyli tam będzie 0,5?) jest kolejną pomyłką, bo między 0,5 a 0,8 przy serii ss jest przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.