Skocz do zawartości

Jak to z tymi Mazdami 6 jest?


bravasx

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, czy szanowni użytkownicy I generacji mazd 6 mogliby streścić w pigułce zasadność/bezzasadność zlosnik.gif kupienia rocznika 2004-2005?

1. Jak to jest z rudą, czy faktycznie żre te roczniki na potęgę?

2. Które silniki uważane są za dobre i sprawdzone. Patrzę na 1.8 albo 2.0*

3. Czy to prawda że (generalnie) mazda z tymi silnikami trudno się gazuje? Wiem że to zależy od fachmana, ale chodzi mi o "problematyczność" użytkowania (względem innych marek).

* jeszcze co do silników: widzę że sporo jest tych wersji, ja się na tym nie wyznaję, dlatego mam do Was prośbę o napisanie, który 1.8 albo 2.0 jest dobry (chyba, że są jedne wersje 1.8 i 2.0).

Dzięki za wszelkie uwagi

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm... czyżby nie było na sali kierowników mazdy 6 z tych roczników?

Niestety tak jak mówią rdza lubi mazdy ja moją zaraz po kupieniu porządnie zakonserwowałem i z podłogą mam spokój w tym roku poprawki spodów drzwi musiałem zrobić. Silnik 1,8 na łańcuszku rozrządu i jest jak na razie bez awaryjny niestety spalanie pb wacha się w granicach 10 litrów w cyklu miejskim rocznik 2004 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siema, czy szanowni użytkownicy I generacji mazd 6 mogliby streścić w pigułce

Mogliby grinser006.gif

> zasadność/bezzasadność kupienia rocznika 2004-2005?

Ja bym szukał po fl imo ładniejsze są grinser006.gif

> 1. Jak to jest z rudą, czy faktycznie żre te roczniki na potęgę?

Sierpy, ranty drzwi, ranty tylnych błotników, naloty na podłodze. Po fl lepiej ale nie do końca.

> 2. Które silniki uważane są za dobre i sprawdzone. Patrzę na 1.8 albo 2.0*

Lepiej 2.0 spalanie w praktyce takie samo mi w cyklu w koło komina pali 9.5 maks, w trasie przy prędkości 120 wyszło 7.2. 1.8 za słaby do masy M6.

> 3. Czy to prawda że (generalnie) mazda z tymi silnikami trudno się gazuje? Wiem że to zależy od

> fachmana, ale chodzi mi o "problematyczność" użytkowania (względem innych marek).

Nie pomogę nie mam lpg i się nim nie interesowałem.

> * jeszcze co do silników: widzę że sporo jest tych wersji, ja się na tym nie wyznaję, dlatego mam

> do Was prośbę o napisanie, który 1.8 albo 2.0 jest dobry (chyba, że są jedne wersje 1.8 i

> 2.0).

Jeśli chodzi o benzyniaki to 1.8 ma 120 KM. 2.0 ma 141 KM po fl 147 KM. Ogólnie silniki benzynowe Mazdy to udane i nie zawodne konstrukcje.

Jest jeszcze 2.3 w pięciu odmianach mocy i 3.0 V6.

Silniki diesla to 2.0 121, 136 oraz 143 KM.

> Dzięki za wszelkie uwagi

> pzdr

Nie ma za co pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> zasadność/bezzasadność kupienia rocznika 2004-2005?

Zasadność taka sama jak w przypadku B5 zlosnik.gif Popularność niemal jednakowa.

> 1. Jak to jest z rudą, czy faktycznie żre te roczniki na potęgę?

W Anglii jeździłem M6 z 2005 - brak rdzy. W Polsce mam 2004, zjedzony przedni błotnik. Widziałem auto z Włoch, 2004 - zjedzona dookoła.

> 2. Które silniki uważane są za dobre i sprawdzone. Patrzę na 1.8 albo 2.0*

W obydwu miałem/mam 2.0 diesla, 121KM. Mnie nie zawiódł.

> 3. Czy to prawda że (generalnie) mazda z tymi silnikami trudno się gazuje? Wiem że to zależy od

> fachmana, ale chodzi mi o "problematyczność" użytkowania (względem innych marek).

Kolega ma zagazowaną 2.0 i coś się tam pierdzieli - zapłony wypadają czy coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dołączam do pytania, ale w kontekście MPS.

> Na co zwrócić uwagę decydując się na najmocniejszą odmianę 6?

w większości rdzewieje podłoga, ale to akurat łatwo sprawdzić

tu masz kilka linków:

http://www.mazdamps.pl/viewtopic.php?f=2&t=217&start=590#p13689

http://www.mazdamps.pl/viewtopic.php?f=2&t=217&start=590#p13690

http://www.mazdamps.pl/viewtopic.php?f=2&t=217&start=670#p15232

i tu podsumowanie mieszane 3 i 6 z jednego z linków

Quote:

Tak, mamy łańcuch.

To zdaje sie ta sama podloga jest, co w Focusie. Nie wiem, co masz na mysli piszac proste. Ale generalnie wielkich fajerwerkow tam nie ma. Ot kilka rurek i 4 sprezyny.

Te ograniczenia to o kant d potluc. Tak, czy siek do 7tys obrotow na jedynce dochodzisz cis powyzej 2 sekund, na dwojce i tak trakcji nie ma.. Wiec bym sie tym tak nie przejmowal.

Typowe bolączki mpsa (to co ja wiem, a wiem, ze malo wiem):

1. Mocowanie silnika - lapa OEM trzyma tak, ze blok lata po calej komorze
smile.gif

2. Turbina lubi pasc (choc ostatnio coraz mniej slychac o tego typu przypadkach)

3. Rozrzad bywa kaprysny (wiekszosc wlascicieli MK1 go wymieniala)

4. Brak zamiennikow w przystepnych cenach. Ceny wyjebane w kosmos - watpliwa slawa polskiego/czeskiego/niemieckiego ASO.

5. Trzeszczace plastiki

Tyle ode mnie.

Pozdro.

Co prawda nie 3 , a 6 ale silnik ten sam:

- kupujesz używane, licz się z wymianą/regeneracją turbiny, u mnie wytrzymała ca 120kkm (koszt ca 2500 brutto);

- wymiana łańcucha, wariatora, napinacza jeśli nie były wymieniane warto zrobić (koszt ca 1200 brutto);

- droga w utrzymaniu ? czy ja wiem ? porównując podobne "mocowo" auta, nie wypada źle ... wiadomo, VAG będzie tańszy bo gratów więcej;

- zawieszenie to masakra (6 jest cięższa), na wyrobach "drogopodobnych" co roku jakiś duperel do wymiany;

- te silniki, które wymieniłeś (oprócz Nissana chyba), też są na wtrysku bezpośrednim, co jest równoznaczne z "zaklejeniem" zaworów przez olej

Z ilu aut spawana bo potem są kłopoty z rozkodowaniem VINu
grinser006.gif

Na to, na co zwracasz uwagę przy kupnie każdego używanego auta. Jeśli poprzedni właściciel dbał (nie do zweryfikowania), to nie będzie kłopotów innych niż w "normalnych" autach.

Jak nie dbał to może się wysrać np.:

- VVT

- łańcuch rozrządu

- korbowód

- dyfer

- mocowanie dyfra

- półosie

- skrzynia biegów

- zawieszenie

- karoseria

- elektronika

.... no samochód może się zepsuć generalnie
grinser006.gif

witam jestem tu nowy na forum i chcialbym kupic mazde mps i sie zastanawiam tez na d golfem 5 gti co myslicie co jest lepsze i jakie lepsze osiagi na przyklad na 1/4 mili z gory dziekuje za odpowiedz

zadaj to pytanie na forum Golfa też <zlosnik>
wink.gif
wiadomo, że w 99% przypadków jak zapytasz na forum danej marki / modelu to odpowiedź może być tylko jedna

Jeżeli chodzi o różnice między tymi autami, to ja wybierałem między nowymi (MPS 3 BK vs Golf V GTI) i wybrałem MPSa. Ale w przypadku używanych aut jest trochę inaczej.

Moim zdaniem pytań i warunków jest bardzo wiele. Przykłady:

- Chcesz automat - Golf

- Chcesz dwustrefową klimę - Golf

- Chcesz docelowo mocy powyżej 330KM - Golf

- Chcesz spotykać codziennie conajmniej kilka takich samych aut w drodze do pracy - Golf

Jeżeli nie chcesz wyżej wymienionych rzeczy to MPS
wink.gif

MPS jest:

- rzadziej spotykany = oryginalniejszy (dla niektórych to olbrzymia zaleta, dla innych ogromna wada)

- droższy w szeroko pojętej eksploatacji, Golfów jest "jak psów" więcej zamienników, większa dostępność części używanych

- sporo szybszy w serii

- ma szperę w serii

- nie jeździłem Golfem V GTI ale Leonem Cupra 1P 240KM i mimo niewielkiej różnicy w osiągach, MPS dawał MI dużo więcej frajdy z jazdy, komuś kto będzie zwracał uwagę na inne rzeczy może się bardziej podobać Leon / Golf


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.