wesul Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 Witam, Od dłuższej chwili jestem w posiadaniu SC 1.1 MPI. Ponieważ ostatnio został 3cim samochodem jest plan, zrobienia zabawki do KJS, Supersprintów itp. I tutaj pojawi się pytanie; wsadzać 1.2 8V/16V czy do obecnego silnika sama głowicę z 1.2? Generalnie nie ukrywam, że motor niestety mam zdrowy, stąd też szkoda mi się go pozbywać na rzecz niewiadomo_co_sie_trafi. Przeglądnąłem na szybko wykresy i jak widzę da się zrobić z tego ok. 90PS - co w zupełność pokrywa moje oczekiwania. Generalnie planuje i tak lekkie dłubniecie motoru + przelotowy wydech fi50 Turbo zabawki odpadają, ma być w miarę prosto i i bez kombinacji. Poradźcie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nowszy1356 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 Jak masz możliwości to najlepiej zrobić 16v ... Bardziej rozwojowa jednostka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bydluck Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 osobiście brałbym pod uwagę dwie opcje, do tego bloku zapiąć głowicę 1.2 lub od razu całość 16V. 1.2 8V totalnie bym odpuścił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 Nigdy nie miałem robionego 8v, więc mnie ciągnie i proponuję, aby jednak zostać przy tym silniku - góra z 1.2 8v odpowiednio "liźnięta" - wałeczek - 2p - kolektorek wyd. + wydeszek - lekkie kółko zam. - krótka skrzynia - program, który to wszystko ładnie wysteruje... widziałem i często zazdrościłem, mając nawet 16v, jak taki zestaw fajnie się zbiera, szczególnie na zakrętach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > Witam, > Od dłuższej chwili jestem w posiadaniu SC 1.1 MPI. > Ponieważ ostatnio został 3cim samochodem jest plan, zrobienia zabawki do KJS, Supersprintów itp. > I tutaj pojawi się pytanie; > wsadzać 1.2 8V/16V czy do obecnego silnika sama głowicę z 1.2? > Generalnie nie ukrywam, że motor niestety mam zdrowy, stąd też szkoda mi się go pozbywać na rzecz > niewiadomo_co_sie_trafi. > Przeglądnąłem na szybko wykresy i jak widzę da się zrobić z tego ok. 90PS - co w zupełność pokrywa > moje oczekiwania. > Generalnie planuje i tak lekkie dłubniecie motoru + przelotowy wydech fi50 > Turbo zabawki odpadają, ma być w miarę prosto i i bez kombinacji. > Poradźcie! Z czego wyliczyłeś że wydech Ci wychodzi aż 50mm? Myśle że taki wydech więcej zepsuje w takim wolnossaku niż coś da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > osobiście brałbym pod uwagę dwie opcje, do tego bloku zapiąć głowicę 1.2 lub od razu całość 16V. > 1.2 8V totalnie bym odpuścił. Głowica kompletna z kolektorem ssącym od Punto 1.2 MPI 75 cena 199 sam taki komplet coś daje? co jeszcze trzeba pozmieniać żeby to podmienić i żeby śmigało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
e51 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 komp , wiazka elektryczna , kolektor wydechowy? , chlodnica z went od 1.1 spi? - tego ? nie jestem pewien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > komp , wiazka elektryczna , kolektor wydechowy? , chlodnica z went od 1.1 spi? - tego ? nie jestem > pewien a przerabiając 1,1 SPI? to samo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PioruNUNO Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > osobiście brałbym pod uwagę dwie opcje, do tego bloku zapiąć głowicę 1.2 lub od razu całość 16V. > 1.2 8V totalnie bym odpuścił. a ja 1.2 8v totalnie bym polecił. może i 16-stka jest bardziej rozwojowa (śmiałbym jednak polemizować) ale 8-ka zdecydowanie lepiej idzie od dołu. zwłaszcza pokopana. i jak kolega chce założyć 2p/4p to na 16 to nic nie da bo i tak będzie mu to szło mniej więcej od 5-6 tyś.. a w sprintach, KJS nie o to chodzi. sam posiadam w rajdówce 1.2 8v i mogę śmiało polecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
e51 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > a przerabiając 1,1 SPI? to samo? Tutaj to tylko komp i dodanie 4 wtyczek na wtryski no i ew kolektor wydechowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > Tutaj to tylko komp i dodanie 4 wtyczek na wtryski no i ew kolektor wydechowy podchwytliwe pytanie: sc van 2001 1.1 to spi czy mpi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchaty Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > jak kolega chce założyć 2p/4p to na 16 to nic nie da bo tak będzie mu to szło mniej więcej od 5-6 tyś.. moze - choc nie koniecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lepo78 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > Nigdy nie miałem robionego 8v, więc mnie ciągnie i proponuję, aby jednak zostać przy tym silniku > - góra z 1.2 8v odpowiednio "liźnięta" > - wałeczek > - 2p > - kolektorek wyd. + wydeszek > - lekkie kółko zam. > - krótka skrzynia > - program, który to wszystko ładnie wysteruje... > widziałem i często zazdrościłem, mając nawet 16v, jak taki zestaw fajnie się zbiera, szczególnie na > zakrętach Dobre 8v robi robotę, to fakt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > podchwytliwe pytanie: > sc van 2001 1.1 to spi czy mpi? w 2001 to chyba jeden punkt jeszcze był... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > w 2001 to chyba jeden punkt jeszcze był... podpowiem że wydech pasował tańszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
e51 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > podpowiem że wydech pasował tańszy obudowa filtra powietrza jest bardziej okragla czy kwadrat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > obudowa filtra powietrza jest bardziej okragla czy kwadrat? okrągła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
e51 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > okrągła mpi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > mpi dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARIO704 Napisano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 > moze - choc nie koniecznie trzeba to było jeszcze mikrofalówką nakręcić ładnie idzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchaty Napisano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 > trzeba to było jeszcze mikrofalówką nakręcić 3 lata temu nie bylo srajfonow a zawieszenie tez robilo swoje > ładnie idzie szlo - bo nie mam pojecia co sie z silnikiem dzieje - z buda zreszta tez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toperdix Napisano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.