Skocz do zawartości

SC MPI: Budowa zabawki - którą drogę wybrać?


wesul

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od dłuższej chwili jestem w posiadaniu SC 1.1 MPI.

Ponieważ ostatnio został 3cim samochodem jest plan, zrobienia zabawki do KJS, Supersprintów itp.

I tutaj pojawi się pytanie;

wsadzać 1.2 8V/16V czy do obecnego silnika sama głowicę z 1.2?

Generalnie nie ukrywam, że motor niestety mam zdrowy, stąd też szkoda mi się go pozbywać na rzecz niewiadomo_co_sie_trafi.

Przeglądnąłem na szybko wykresy i jak widzę da się zrobić z tego ok. 90PS - co w zupełność pokrywa moje oczekiwania.

Generalnie planuje i tak lekkie dłubniecie motoru + przelotowy wydech fi50

Turbo zabawki odpadają, ma być w miarę prosto i i bez kombinacji.

Poradźcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie miałem robionego 8v, więc mnie ciągnie i proponuję, aby jednak zostać przy tym silniku smile.gif

- góra z 1.2 8v odpowiednio "liźnięta"

- wałeczek

- 2p

- kolektorek wyd. + wydeszek

- lekkie kółko zam.

- krótka skrzynia

- program, który to wszystko ładnie wysteruje...

widziałem i często zazdrościłem, mając nawet 16v, jak taki zestaw fajnie się zbiera, szczególnie na zakrętach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Od dłuższej chwili jestem w posiadaniu SC 1.1 MPI.

> Ponieważ ostatnio został 3cim samochodem jest plan, zrobienia zabawki do KJS, Supersprintów itp.

> I tutaj pojawi się pytanie;

> wsadzać 1.2 8V/16V czy do obecnego silnika sama głowicę z 1.2?

> Generalnie nie ukrywam, że motor niestety mam zdrowy, stąd też szkoda mi się go pozbywać na rzecz

> niewiadomo_co_sie_trafi.

> Przeglądnąłem na szybko wykresy i jak widzę da się zrobić z tego ok. 90PS - co w zupełność pokrywa

> moje oczekiwania.

> Generalnie planuje i tak lekkie dłubniecie motoru + przelotowy wydech fi50

> Turbo zabawki odpadają, ma być w miarę prosto i i bez kombinacji.

> Poradźcie!

Z czego wyliczyłeś że wydech Ci wychodzi aż 50mm? Myśle że taki wydech więcej zepsuje w takim wolnossaku niż coś da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> osobiście brałbym pod uwagę dwie opcje, do tego bloku zapiąć głowicę 1.2 lub od razu całość 16V.

> 1.2 8V totalnie bym odpuścił.

Głowica kompletna z kolektorem ssącym od Punto 1.2 MPI 75

cena 199

f754e3fdf29483c5m.jpg

cff2467964c1e206m.jpg

sam taki komplet coś daje?

co jeszcze trzeba pozmieniać żeby to podmienić i żeby śmigało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> osobiście brałbym pod uwagę dwie opcje, do tego bloku zapiąć głowicę 1.2 lub od razu całość 16V.

> 1.2 8V totalnie bym odpuścił.

a ja 1.2 8v totalnie bym polecił.

może i 16-stka jest bardziej rozwojowa (śmiałbym jednak polemizować) ale 8-ka zdecydowanie lepiej idzie od dołu. zwłaszcza pokopana. i jak kolega chce założyć 2p/4p to na 16 to nic nie da bo i tak będzie mu to szło mniej więcej od 5-6 tyś..

a w sprintach, KJS nie o to chodzi.

sam posiadam w rajdówce 1.2 8v i mogę śmiało polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdy nie miałem robionego 8v, więc mnie ciągnie i proponuję, aby jednak zostać przy tym silniku

> - góra z 1.2 8v odpowiednio "liźnięta"

> - wałeczek

> - 2p

> - kolektorek wyd. + wydeszek

> - lekkie kółko zam.

> - krótka skrzynia

> - program, który to wszystko ładnie wysteruje...

> widziałem i często zazdrościłem, mając nawet 16v, jak taki zestaw fajnie się zbiera, szczególnie na

> zakrętach

Dobre 8v robi robotę, to fakt ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.