Skocz do zawartości

Chwale sie - odpalilem SSS'a


zet

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Zabawą z podłączaniem beemek pod pc param sie od 2006r. Nie chwaląc się, bylem jednym z pierwszych ktorzy na forum bmw kp rozgryzali kulisy działania DIS GT1 na podstawie ediabasa.

Świadczyłem nawet jakiś czas pomoc przy kodowaniu, diagnostyce i naprawach sterowników naszych autek "forumowiczą". Potem miałem dluższą przerwe (brak czasu), az do momentu gdy znow musialem "przykodować" jedno ze swoich autek.

Jako, że zakonczyłem zabawe na interfejsie z rs232, a sprzęt który go posiadal mocno sie zużył, postanowilem kupic inpe na usb. (podącztkowo chcialem kupic samą przelotke RS->USB, ale cena ftdi... no właśnie). Pierwszy szok - tanioszka, za 48zl mozna miec fejs już na chipie ftdi... Oczywiście do tego wspolczesny komp z Win 7 64bit.

Okazuje się, ze w teraźniejszych czasach instalacja GT1, SSS lub inpy jest prostsza niz kiedys... W sieci jest multum opisów z obrazkami - sa nawet filmiki na youtube. Najwiecej frajdy mialem z zabawy SSSem. Przyznam się ze do tej pory nie chciało mi sie tego instalowac (a bo duzo zajmuje, a bo trzeba konfigurowac - wcale nie!), a jednak to całkiem fajna maszynka do programowania i kodowania. Do tej pory programowałem podstawowe sterowniki (zazwyczaj DDE i ASB) za pomocą WinKFP.

Nadal uważam, ze jest to najszybsze narzędzie, ale sss graficznie prostsze i kazdy lajk sobie poradzi. Jedyne co, to trzeba mieć fest prostownik (utrzymanie 13V)....

Mozecie jakiś polecic ?

Oprocz tego mozna wpisywac interfejsy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chcemy, moge popełnić małe how to, ale widze ze i tak odzewu raczej nie bedzie.

To może "popełń" i Colliber podwiesi a jak nie będzie zainteresowania to się odwiesi wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc smile.gif

Ja mam inpe oras DISa i jest ok ale teraz kazdy chce miec ISTE podobno to servisowy program i mozna wszystko... Jeszcze nie mialem przyjemnosci sie tym bawic ale mam nadzieje ze za jakis czas bede mial wink.gif

Napisz cos blizej o SSS jak mozesz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

przy okazji panowie może podpowiecie jaki interfejs najlepiej kupić do BMek? Coś czytałem o koledze nickiem Nerwus, że robi godne polecenia urządzenia. Prawda li to? Zależałoby mi na możliwości diagnozowania i programowania/kodowania e38 z 2001 roku, ale jakby robiło inne - starsze/nowsze to też na przyszłość byłoby fajnie.

dzięki z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy okazji panowie może podpowiecie jaki interfejs najlepiej kupić do BMek? Coś czytałem o koledze

> nickiem Nerwus, że robi godne polecenia urządzenia. Prawda li to? Zależałoby mi na możliwości

> diagnozowania i programowania/kodowania e38 z 2001 roku, ale jakby robiło inne -

> starsze/nowsze to też na przyszłość byłoby fajnie.

> dzięki z góry.

ja mam interfejs do swojego auta z VIAKENa, kosztował chyba 50 PLN, na płytce były tez sterowniki, soft i instrukcje instalacji jak pamiętam. Wiem też, że mają kabelki , ktore obejmuja większą ilość modeli, ale do jednego mojego auta wystarcza mi ten za 50 PLN.

Narwus ponoć ma bardzo dobre kable ale też droższe, pytanie do czego jest to Ci potrzebne, dla siebie czy do pracy. Nie kupować najtańszej chińszczyzny ale VIAKENa polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam interfejs do swojego auta z VIAKENa, kosztował chyba 50 PLN, na płytce były tez sterowniki,

> soft i instrukcje instalacji jak pamiętam. Wiem też, że mają kabelki , ktore obejmuja większą

> ilość modeli, ale do jednego mojego auta wystarcza mi ten za 50 PLN.

> Narwus ponoć ma bardzo dobre kable ale też droższe, pytanie do czego jest to Ci potrzebne, dla

> siebie czy do pracy. Nie kupować najtańszej chińszczyzny ale VIAKENa polecam.

Dla siebie, ale chcę mieć od razu cały wachlarz możliwości. Wiesz, żeby potem się nie okazało, jak przyjdzie mi coś pogrzebać w innym modelu, że ni dy rydy, albo np. diagnozować i kasować błędy czy inspekcję można, ale już zaprogramować jakiegoś modułu nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam interfejs do swojego auta z VIAKENa, kosztował chyba 50 PLN, na płytce były tez sterowniki,

> soft i instrukcje instalacji jak pamiętam. Wiem też, że mają kabelki , ktore obejmuja większą

> ilość modeli, ale do jednego mojego auta wystarcza mi ten za 50 PLN.

> Narwus ponoć ma bardzo dobre kable ale też droższe, pytanie do czego jest to Ci potrzebne, dla

> siebie czy do pracy. Nie kupować najtańszej chińszczyzny ale VIAKENa polecam.

Viakena używam czasem do VAGa. Jest ok.

Pytanie, który z interfejsów z viaken.pl obsłuży E39, E46, E60/61 i E90/91 i nie będzie kosztował kroci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Viakena używam czasem do VAGa. Jest ok.

> Pytanie, który z interfejsów z viaken.pl obsłuży E39, E46, E60/61 i E90/91 i nie będzie kosztował

> kroci?

nie wiem, ale z jednym uniwersalnym może być problem, wiem, że po 2007 zminieli jakiś system komunikacji czy tam transmisji i np. nowsze E90 po 2007 roku nie pójdą na kablu, ktory mam ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi kabelkami to jest kilka rodzajów:

1. Najtanszy (ok 50zl) jest to poprosty stary Vagowski KKL ze zmostkowanymi liniami KL. Obsluguje autka które mają obsluge protokolu obd2 - czyli e46 (bo szla od 98r), e39 (wersje po 98r i niektóre sterowniki w e39 z przed 98r). W e36 jest podobnie - nie wszystkie setrowniki da sie diagnozować. Trzeba wowczas porobić troche czarów jak zwieranie pinów we wtyczkach, nie wspominając o przejsciówce na "okrągłe'' złącze. Analogicznie jest z e38 (w zasadzie loteria). Udogodnieniem jest to, ze sprzedają teraz wersje na USB - które to wersje zawierają w sobie poprostu przejsciówke usb->com(rs232). Jeśli ktoś kupuje cos takiego, to należy zwrocic uwage, zeby szukac z chipsetem FTDI (najlepiej chodzi). Sam używam takiego i sobie chwale. Warto nadmienić, że zobi sie tym np e91 do roku 2006/07 - późniejsze wersje były na CANie czyli cyfrowej szynie i wymagają innego fejsu.

2. ADS - robiony m.in przez Nerwusa z BKP. Nie jest to przerobiony KKL, tylko fejs robiony wg. schamatów zaczernietych z bmw - pierwowzór hardwaru działający "czysto" na potokole ediabas. Konstrukcja dość skomplikowana (rownież w poniejszym ustawieniu do pracy). Robi to cene okolo 200zl (same elementy w srodku sa dosc drogie). Obsluguje za to całe e36 i e32, e34 i wszystkie starocie oraz wszystkei nowsze modele. Dlatego m.in jest to najlepszy wybór, ale uwaga - amator moze miec problem z konfiguracją tego (gotowce są zazwyczaj pod fejsy z pkt.1)

3. ICOM, ISTA itp. - głowice i interfejsy używane w nowszych beemkach współpracujące z cyfrową szyną. Koszt pirata około 700zł. Robi wszystkie beemki włącznie do najnowszych. Poza kosztami raczej wad brak. Chodzi to zazwyczaj na zasadzie sieci ethernet (LAN). Nie jestem znawcą tego typu fejsów.

4. Inne - było rownież kilka innych odmian jak np. Carsoft (mialem w 2004r i przerobilem potem na kkl. Do dziś czasem coś nim programuje bo ma chipset motoroli i dobry wsad). Były rownież interfejsy podpinane pod gniazdo zmieniarki - umożliwiały programowanie navi i kilka innych mniej ważnych rzeczy których nie dalo sie zrobic kkl.

Do tego jest szerego programow:

Pakiet INPA ma w sobie wiele przydanych narzędzi jak np NCS Expert (do kodowania ukrytych funkcji), albo WinKFP (do programowania sterowniku, potężny program).

Pakiet DIS/GT1 - seryjnie uzywany do niedawna w serwisach BMW. Pierwotnie chodzi na UNIXIE dlatego wymagany jest do tego VMWare. Wyposażony w dodatek Progmann może programować od nowa sterowoniki. Bardzo fajny i mocarny program.

SSS- do programowania i kodowania (pozbawiony diagnostyki). Mocno automatyczny i intuicyjny. Chodzi na WinXP.

ISTA - diagnostyka i kodowanie nowszych modeli. Wymagane odpowiednie głowice.

To na początek tyle, mam nadzieje, ze troche rozjaśniłem cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo rozjaśniłeś. dzięki.

kwestia tylko, co rozumiesz pod pojęciem amatora z tym przygotowaniem ADSa do pracy...jak umiem zainstalować windowsa to podołam? bo mniej więcej chyba na takim poziomie jestem jeśli chodzi o komputery hehe.gif co tam jest takiego trudnego, bo nie bardzo jestem w stanie sobie to wyobrazić...

ps. jeśli mam port OBD w 2001 e38, to mogę założyć, że to będzie chulać?

http://viaken.pl/pl/polski-interfejs-diagnostyczny-bmw-usb-1996-2006-inpa-pl-najlepszy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bardzo rozjaśniłeś. dzięki.

> kwestia tylko, co rozumiesz pod pojęciem amatora z tym przygotowaniem ADSa do pracy...jak umiem

> zainstalować windowsa to podołam? bo mniej więcej chyba na takim poziomie jestem jeśli chodzi

> o komputery

podstawa jest tutaj poprawna instalacja pakietu inpy, odpowiednia edycja plików .ini (trzeba pozmieniac na ads), odpowiednia edycja i instalowanie gt1, sss itd (ustawienie pod ads). To kwestia poprostu trudniejszej konfiguracji, bo wiekszosc gotowcow w necie jest pod "std:obd"

> ps. jeśli mam port OBD w 2001 e38, to mogę założyć, że to będzie chulać?

Z tym powinien chodzic kazdy fejs (nie ma sensu kupowac ads), bo sukcesywnie upgradowali sterowniki w e38.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, trochę za wcześnie się ucieszyłem.

otóż jednak nie mogę w pełni korzystać z funkcjonalności INPY, bo zerknąłem w gniazdo OBD w aucie i nie ma tam pinu 7. także przez OBD mogę sobie jedynie trochę popatrzeć w sterownik silnika i skrzyni, do reszty nie mam dostępu.

I tu rodzi się pytanie...czy w takiej hybrydzie potrzebuję kupić ADSa, czy można dokupić przejściówkę OBD na złącze 20 pin...i jeśli tak, czy musi to być jakaś "specjalna" przejsciówka, czy jakaś najprostsza?

bo nie wspomniałem, ja mam zarówno złącze 20 pin w komorze jak i OBD...a auto jest z 13/12/2000 jak się okazuje hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...

Mam następnego skilla - dzis stawiałem polskie menu w E60 - tzn. programowanie CCC (chodzi o to urządzonko na któym wyświetlane jest navi, i można sobie w nim pokręcic gałeczkąidrive). Jest to dość trudny temat, dla kogoś kto zajmuje sie tym tak jak ja amatorsko.

Opanowalem dogłebnie WinKFP, NCS'a mam juz w jednym palcu, liznąłem nawet troche NFS.

SSSa nie mogłem zmusić do programowania, a o GT1 w przypadku e60 mozna zapomniec.

Ogolnie ciekawa sprawa z tym GW MOST - część urzadzeń jest podlączona światłowodem - żeby programować potrzebne jest spełnienie kilku warunków.

Po koleii

Sciągamy pakiet SP-DATEN. Aktualny jest v53.3

Sciągamy pakiet INPA

Sciagamy z chomika uaktualnienie.

Sciagamy z chomika plyty naprawczcze (na wszelki wypadek)

Ściągamy BMW Coding Tool

Instalujemy INPE, uruchamiamy BMW Coding Tool i ładujemy ściągniętą SP Date swojego modelu - ten mały przydatny program zrobi wszystko za nas.

Jeżeli chcemy zrobić polskie menu odpalamy najpierw:

NCS, a w nim pobieramy z CAS vin i trc, zmieniamy opcje jezykowe wywalajac np niemiecki, a dodając ruski (w tym przypadku $6SU). Kodujemy tylko ecu CAPPL.

Pakujemy wypaloną płytę z uaktualnieniem i idziemy na piwko (40min). Po tym czasie mamy polski język.

Moim przypadku trzebabyło wcześniej uporządkować auto - zapakować nowe softy do kilku sterowników, przeleciec wszystko ncsem, wystartowac od nowa nowe poduszki etc.

Koniec końców mógłbym to robić zawodowo, ale wole hobbystycznie grinser006.gif

piwo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

A ja zapytam o inpę, jak jesteśmy tu w temacie diagnostyki. Człowiek zainstalował mi na xp inpę (zna się i wierzę, że zrobił to dobrze). Mam teraz na pulpicie ikonkę INPA, WinKFP, NCS, i jakiś Scantool, czy coś takiego. Mam jakiś interfejs, który podobno obsługuje odpowiednie protokoły i jest on zainstalowany, bo działają z nim inne programy. Próbowałem dziś połączyć swoje e46, ale nic z tego. Po co są te wszystkie ikony? W którą mam wejść, żeby np inpę odpalić? To są różne, niezależne programy, czy muszą być, żeby jeden działał? Po wejściu w inpę, wybraniu modelu auta wyskakują jakieś komunikaty o błędach z połączeniem, chyba, bo język dla mnie kompletnie niezrozumiały, potem ciężko to wyłączyć, trzeba kilka razy klikać OK, lub Cancel i dopiero można wyjść z programu.

Można prosić o małe wyjaśnienie, jak obsługuje się ten program?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zapytam o inpę, jak jesteśmy tu w temacie diagnostyki. Człowiek zainstalował mi na xp inpę (zna się i wierzę, że zrobił to dobrze). Mam teraz na pulpicie ikonkę INPA, WinKFP, NCS, i jakiś Scantool, czy coś takiego. Mam jakiś interfejs, który podobno obsługuje odpowiednie protokoły i jest on zainstalowany, bo działają z nim inne programy. Próbowałem dziś połączyć swoje e46, ale nic z tego. Po co są te wszystkie ikony? W którą mam wejść, żeby np inpę odpalić? To są różne, niezależne programy, czy muszą być, żeby jeden działał? Po wejściu w inpę, wybraniu modelu auta wyskakują jakieś komunikaty o błędach z połączeniem, chyba, bo język dla mnie kompletnie niezrozumiały, potem ciężko to wyłączyć, trzeba kilka razy klikać OK, lub Cancel i dopiero można wyjść z programu.

Można prosić o małe wyjaśnienie, jak obsługuje się ten program?

INPA - do diagnostyki

WinKFP - do programowania sterowników

NCS Exper - do kodowania sterowników

Tool32 - ręczne uruchamianie funkcji.

 

Co do obsługi, to nie jest program typu przeglądarka internetowa - wymaga trochę znajomości podstaw działania. 

Jeżeli mogę coś doradzić - nie grzeb dopóki nie wiesz co robisz, bo pakiet INPA to dość potężna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INPA - do diagnostyki

WinKFP - do programowania sterowników

NCS Exper - do kodowania sterowników

Tool32 - ręczne uruchamianie funkcji.

 

Co do obsługi, to nie jest program typu przeglądarka internetowa - wymaga trochę znajomości podstaw działania. 

Jeżeli mogę coś doradzić - nie grzeb dopóki nie wiesz co robisz, bo pakiet INPA to dość potężna sprawa

OK. Chciałbym użyć tego programu głównie do diagnostyki starszych BMW bez obd2, ale i przy okazji sprawdzić i ewentualnie zakodować kilka ukrytych funkcji w e46. Terminologię znam i tu nie powinno być problemu z robieniem czegoś na pałę, bo używam na co dzień innych programów diagnostycznych, ale z inpą mam problem już z samym uruchomieniem, nie mówiąc o instalacji za którą się nie brałem nawet. Można gdzieś w programie sprawdzić, czy jest w ogóle komunikacja z interfejsem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Chciałbym użyć tego programu głównie do diagnostyki starszych BMW bez obd2, ale i przy okazji sprawdzić i ewentualnie zakodować kilka ukrytych funkcji w e46. Terminologię znam i tu nie powinno być problemu z robieniem czegoś na pałę, bo używam na co dzień innych programów diagnostycznych, ale z inpą mam problem już z samym uruchomieniem, nie mówiąc o instalacji za którą się nie brałem nawet. Można gdzieś w programie sprawdzić, czy jest w ogóle komunikacja z interfejsem?

 

Jeżeli chodzi o OBD2 to w bmw będzie działać powyżej 1998r, wiec o e34, e36 itp zapomnij. Do diagnostyki starych aut musisz miec interfejs na tzw. ADS nie na liniach KKL - taki ADS jest droższy, nie wspominając o przejściówce na okrągłe złącze. 

 

Jeśli masz problemy z połaczeniem sie do starych aut (typu e36) to zmostkuj linie K i L - coś Ci się dźwignie, ale nie bedą to wszystkie sterowniki (nie wszystkie są na pin 7)

 

Inna sprawa, to to, że musisz mieć w inpie przeinstalowaną aktualną sp-daten do danego auta, w innym razie inpa będzie wywalać błedy.

 

Generalnie to zachęcam do lektury internetu, bo tajemnice protokołu ediabas są dostępne a i sama metoda komunikacji jest prosta i daje możliwości do działań nawet w autach z mostem na światłowodach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.