Skocz do zawartości

ciężko chodzące biegi i wysoko łapiące sprzęgło


Hadziej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

Dzisiaj stałem się posiadaczem uniacza 1.0 kupionego dla Żony na dojazdy do pracy. Po krótce o samchodzie.3d, 1999, 2ga właścicielka od 2003 roku go miała, 81kkm przejechane i ma gaz grinser006.gif

W drodze do domu okazało sie ze biegi wchodza ciężko i chyba sprzegło jest zle wyregulowane bo łapie wysoko?

Da się coś z tym zrobić? Przebieg jest na 100% prawdziwy bo samochód kupiony od koleżanki grinser006.gif

I tak...troche rdzewieje grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Wszystkich,

> Dzisiaj stałem się posiadaczem uniacza 1.0 kupionego dla Żony na dojazdy do pracy. Po krótce o

> samchodzie.3d, 1999, 2ga właścicielka od 2003 roku go miała, 81kkm przejechane i ma gaz

> W drodze do domu okazało sie ze biegi wchodza ciężko i chyba sprzegło jest zle wyregulowane bo

> łapie wysoko?

> Da się coś z tym zrobić? Przebieg jest na 100% prawdziwy bo samochód kupiony od koleżanki

> I tak...troche rdzewieje

Spróbuj popuścić na lince przy skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spróbuj popuścić na lince przy skrzyni.

Skoro ma za bardzo naciągnięte to czemu biegi miałyby źle wchodzić a sprzęgło ciągnąć? (bo rozumiem, że "haczyć" to tutaj ciągnąć???).

Jak mu bierze wysoko a nadal ciężko biegi wchodzą to sprzęgło do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro ma za bardzo naciągnięte to czemu biegi miałyby źle wchodzić a sprzęgło ciągnąć? (bo

> rozumiem, że "haczyć" to tutaj ciągnąć???).

> Jak mu bierze wysoko a nadal ciężko biegi wchodzą to sprzęgło do wymiany.

po pierwsze to WD-40 na początek na cięgna i sierżanta

po drugie to jakiś teflon w sprayu na cięgna i sierżanta

a potem można zająć się sprzęgłem choć z tego co pamiętam to w 1.0 zawsze brało wysoko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn napisze dokładniej. Biegi mam wrażenie jakby linki albo wybierak stawiały opór, w sensie że lewarek nie chodzi lekko tylko z wyczuwalnym oporem. A co do sprzęgła to chodzi lekko ale dopiero od połowy zaczyna łapać i czasami przy zmianie zachrupie jakby nie wysprzęglał do końca?

Ekspertem mechaniki nie jestem ale jakieś tam pojęcie mam dlatego nie krzyczcie jak czegoś nie rozumiem ok.gif

Zapomniałem dodać że mniejwięcej od grudnia auto nie jeździło więc może być troche zastane, to będe sprawdzał w weekend ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tzn napisze dokładniej. Biegi mam wrażenie jakby linki albo wybierak stawiały opór, w sensie że

> lewarek nie chodzi lekko tylko z wyczuwalnym oporem. A co do sprzęgła to chodzi lekko ale

> dopiero od połowy zaczyna łapać i czasami przy zmianie zachrupie jakby nie wysprzęglał do

> końca?

> Ekspertem mechaniki nie jestem ale jakieś tam pojęcie mam dlatego nie krzyczcie jak czegoś nie

> rozumiem

> Zapomniałem dodać że mniejwięcej od grudnia auto nie jeździło więc może być troche zastane, to będe

> sprawdzał w weekend

linki w 1.0 hmm.gif

wd-40 przez dwa dni

a potem zapsikać jakimś natłuszczaczem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sprzęgła to spróbuj popuścić nakrętkę na lince sprzęgła, tak jak koledzy Ci już napisali. Linka znajduje się na skrzyni z góry, tuż poniżej akumulatora. Znajdziesz na pewno.

Co do ciężko wchodzących biegów, to może być temat na dłuższe popołudnie. W silniku 1.0 nie ma linek sterujących wybieraniem biegów. Odbywa się to za pomocą metalowych cięgien (tzw. patyków elementy nr 6 na rys.) na końcach których znajdują się małe przegubiki kulowe. Najczęściej to właśnie one są zatarte/zasyfione/zardzewiałe i stawiają opór podczas pracy. Ewentualnie tzw. sierżant, czyli kawałek płaskownika w którym wprasowane są właśnie 3 takie przegubiki (na rys. oznaczony jako łącznik), uległ zatarciu/zasyfieniu/zardzewiał. Są jeszcze 2 ramiona obrotowe, do których przykręca się owe cięgna wraz z przegubami na rys. zaznaczone jako sierżant. Też potrafią się zatrzeć/zasyfić/zardzewieć i mogą występować problemy z biegami, takie jak opisujesz.

Można te kilka elementów wymienić na nowe, ale zazwyczaj sumienne wyczyszczenie i przesmarowanie załatwia sprawę. wink.gif

Tutaj masz obrazek mniej więcej co i jak.

286009014-Kopiaskanowanie0016.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do sprzęgła to spróbuj popuścić nakrętkę na lince sprzęgła, tak jak koledzy Ci już napisali.

> Linka znajduje się na skrzyni z góry, tuż poniżej akumulatora. Znajdziesz na pewno.

> Co do ciężko wchodzących biegów, to może być temat na dłuższe popołudnie. W silniku 1.0 nie ma

> linek sterujących wybieraniem biegów. Odbywa się to za pomocą metalowych cięgien (tzw. patyków

> elementy nr 6 na rys.) na końcach których znajdują się małe przegubiki kulowe. Najczęściej to

> właśnie one są zatarte/zasyfione/zardzewiałe i stawiają opór podczas pracy. Ewentualnie tzw.

> sierżant, czyli kawałek płaskownika w którym wprasowane są właśnie 3 takie przegubiki (na rys.

> oznaczony jako łącznik), uległ zatarciu/zasyfieniu/zardzewiał. Są jeszcze 2 ramiona obrotowe,

> do których przykręca się owe cięgna wraz z przegubami na rys. zaznaczone jako sierżant. Też

> potrafią się zatrzeć/zasyfić/zardzewieć i mogą występować problemy z biegami, takie jak

> opisujesz.

> Można te kilka elementów wymienić na nowe, ale zazwyczaj sumienne wyczyszczenie i przesmarowanie

> załatwia sprawę.

> Tutaj masz obrazek mniej więcej co i jak.

piwo.gif dzięki bardzo. teraz już wiem co i jak! ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam wrażenie czy nabijasz się z tego że niewiem że tam nie ma linek, mam samochód od wczoraj, chyba

> moge tego jeszcze niewiedzieć?

Nie możesz. Jak "stary" CI mówi, że masz wiedzieć to masz wiedzieć. W końcu co Ty sobie myślisz, że to jest forum dla tych co nie wiedzą i się chcą dowiedzieć? hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.