korsarz_7 Napisano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2014 Witam Orientuje się ktoś czy wałek rozrządu z fiata x1/9 1.5 pasuje do silnika 1.5 z uno i czy da on chociaż troche wyczuwalną zmianę(na lepsze oczywiście). Silniki wydają się być takie same ale ten pierwszy ma troche więcej kucyków podobno za sprawą tego wałka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2014 > Witam > Orientuje się ktoś czy wałek rozrządu z fiata x1/9 1.5 pasuje do silnika 1.5 z uno i czy da on > chociaż troche wyczuwalną zmianę(na lepsze oczywiście). > Silniki wydają się być takie same ale ten pierwszy ma troche więcej kucyków podobno za sprawą tego > wałka. A nie jest to czasem wersja mpi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 > A nie jest to czasem wersja mpi? Gaznikowce mialy 85 KM, a L-Jetroniki - 75. Stawiam na gaznik jako glowna przyczyne zwiekszonej mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 > Witam > Orientuje się ktoś czy wałek rozrządu z fiata x1/9 1.5 pasuje do silnika 1.5 z uno i czy da on > chociaż troche wyczuwalną zmianę(na lepsze oczywiście). > Silniki wydają się być takie same ale ten pierwszy ma troche więcej kucyków podobno za sprawą tego > wałka. Rozkminiałem dosyć długo temat i generalnie w silnikach 1.5 na gaźniku z wczesnych lat produkcji X1/9 czy też Ritmo/Regata rzeczywiście siedziały nieco ostrzejsze wałki rozrządu. Seryjny wałek z 1.5 SPi ma 232/234* (ssanie 6/46 - 47/7 wydech), natomiast 1.5 na gaźniku miały 244* (12/52 - 52/12 lub 10/54 - 54/10). Najlepszym seryjnym wałkiem jest wałek z wczesnych silników 1.3 który ma 272* (24/68 - 64/28) i duży wznios. Oznaczenie silników z którego pochodzi to 128AR.000 i 128AC.000 i pochodzi z Fiata 128 rally i 128 3P. Ogólnie poluję na taki wałek już chyba od 2 lat, ale na polskim allegro nie ma nic sensownego, co by się jeszcze nadawało do eksploatacji albo sprzedający sam nie wie co sprzedaje. Na zagranicznych portalach aukcyjnych ceny osiągają takie wartości, że już taniej wyjdzie wykonać kopię takiego wałka np. w rewarze albo u Świątka. Tutaj masz obszerne forum poświęcone głównie silnikom SOHC i ich rasowaniu. Dla mnie to było kompendium wiedzy. Ogólnie z silnika 1.5, po zmianie wałka na ten 272*, wymianie zaworów dolotowych na większe i portingu głowicy oraz korekcie komory spalania można zrobić około 100KM. Jak się jeszcze podłubie przy kolektorach, to można się zbliżyć nawet do 110-120KM. LINK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korsarz_7 Napisano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 > Rozkminiałem dosyć długo temat i generalnie w silnikach 1.5 na gaźniku z wczesnych lat produkcji > X1/9 czy też Ritmo/Regata rzeczywiście siedziały nieco ostrzejsze wałki rozrządu. Seryjny > wałek z 1.5 SPi ma 232/234* (ssanie 6/46 - 47/7 wydech), natomiast 1.5 na gaźniku miały 244* > (12/52 - 52/12 lub 10/54 - 54/10). Najlepszym seryjnym wałkiem jest wałek z wczesnych silników > 1.3 który ma 272* (24/68 - 64/28) i duży wznios. Oznaczenie silników z którego pochodzi to > 128AR.000 i 128AC.000 i pochodzi z Fiata 128 rally i 128 3P. > Ogólnie poluję na taki wałek już chyba od 2 lat, ale na polskim allegro nie ma nic sensownego, co > by się jeszcze nadawało do eksploatacji albo sprzedający sam nie wie co sprzedaje. > Na zagranicznych portalach aukcyjnych ceny osiągają takie wartości, że już taniej wyjdzie wykonać > kopię takiego wałka np. w rewarze albo u Świątka. > Tutaj masz obszerne forum poświęcone głównie silnikom SOHC i ich rasowaniu. Dla mnie to było > kompendium wiedzy. Ogólnie z silnika 1.5, po zmianie wałka na ten 272*, wymianie zaworów > dolotowych na większe i portingu głowicy oraz korekcie komory spalania można zrobić około > 100KM. Jak się jeszcze podłubie przy kolektorach, to można się zbliżyć nawet do 110-120KM. > LINK Dzięki za tak obszerną odpowieź Pytałeś o ten wałek na forum fiata 128? Bo chyba regeneracja troche wyeksploatowanego będzie tańsza niż wykonanie nowej kopii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > Dzięki za tak obszerną odpowieź Pytałeś o ten wałek na forum fiata 128? Bo chyba regeneracja > troche wyeksploatowanego będzie tańsza niż wykonanie nowej kopii. Kiedyś na jakimś forum wystawiłem ogłoszenie, że chętnie kupię taki wałek, ale zero oddzewu. Regeneracja wyeksploatowanego będzie tańsza, pod warunkiem, że znajdziesz docelowy wałek z zajechaną powiedzmy 1 krzywką. Jeśli chcesz przerobić jakiś ori wałek o słabszych czasach właśnie na taki ostry, to każdy Ci powie, że zrobi go od nowa. Pisałem na forum Świątka w sprawie takiego wałka i właśnie oni za zrobiony od podstaw chcą około 1200PLN i wtedy parametry wałka będą jakie tylko zechcesz. Podobno Rewar robi dobre wałki za cenę około 600zł, ale kontakt z nimi jest dosyć ciężki, a do Krakowa mam niestety daleko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > Kiedyś na jakimś forum wystawiłem ogłoszenie, że chętnie kupię taki wałek, ale zero oddzewu. > Regeneracja wyeksploatowanego będzie tańsza, pod warunkiem, że znajdziesz docelowy wałek z > zajechaną powiedzmy 1 krzywką. Jeśli chcesz przerobić jakiś ori wałek o słabszych czasach > właśnie na taki ostry, to każdy Ci powie, że zrobi go od nowa. Pisałem na forum Świątka w > sprawie takiego wałka i właśnie oni za zrobiony od podstaw chcą około 1200PLN i wtedy > parametry wałka będą jakie tylko zechcesz. > Podobno Rewar robi dobre wałki za cenę około 600zł, ale kontakt z nimi jest dosyć ciężki, a do > Krakowa mam niestety daleko. Jak masz namiary i chcesz ruszyć z tematem to dawaj na priva to podskoczę gdzie trzeba . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korsarz_7 Napisano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > Jak masz namiary i chcesz ruszyć z tematem to dawaj na priva to podskoczę gdzie trzeba . Jeśli o mnie chodzi to narazie czekam na info od mojego znajomego, który pojechał do rodziny do Holandii i tam podobno jest jakiś ogromny szrot, na którym jego zdaniem wszystko jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.