Skocz do zawartości

Silnik 1.5


korsarz_7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Orientuje się ktoś czy wałek rozrządu z fiata x1/9 1.5 pasuje do silnika 1.5 z uno i czy da on chociaż troche wyczuwalną zmianę(na lepsze oczywiście).

Silniki wydają się być takie same ale ten pierwszy ma troche więcej kucyków podobno za sprawą tego wałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Orientuje się ktoś czy wałek rozrządu z fiata x1/9 1.5 pasuje do silnika 1.5 z uno i czy da on

> chociaż troche wyczuwalną zmianę(na lepsze oczywiście).

> Silniki wydają się być takie same ale ten pierwszy ma troche więcej kucyków podobno za sprawą tego

> wałka.

A nie jest to czasem wersja mpi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Orientuje się ktoś czy wałek rozrządu z fiata x1/9 1.5 pasuje do silnika 1.5 z uno i czy da on

> chociaż troche wyczuwalną zmianę(na lepsze oczywiście).

> Silniki wydają się być takie same ale ten pierwszy ma troche więcej kucyków podobno za sprawą tego

> wałka.

Rozkminiałem dosyć długo temat i generalnie w silnikach 1.5 na gaźniku z wczesnych lat produkcji X1/9 czy też Ritmo/Regata rzeczywiście siedziały nieco ostrzejsze wałki rozrządu. Seryjny wałek z 1.5 SPi ma 232/234* (ssanie 6/46 - 47/7 wydech), natomiast 1.5 na gaźniku miały 244* (12/52 - 52/12 lub 10/54 - 54/10). Najlepszym seryjnym wałkiem jest wałek z wczesnych silników 1.3 który ma 272* (24/68 - 64/28) i duży wznios. Oznaczenie silników z którego pochodzi to 128AR.000 i 128AC.000 i pochodzi z Fiata 128 rally i 128 3P.

Ogólnie poluję na taki wałek już chyba od 2 lat, ale na polskim allegro nie ma nic sensownego, co by się jeszcze nadawało do eksploatacji albo sprzedający sam nie wie co sprzedaje.

Na zagranicznych portalach aukcyjnych ceny osiągają takie wartości, że już taniej wyjdzie wykonać kopię takiego wałka np. w rewarze albo u Świątka.

Tutaj masz obszerne forum poświęcone głównie silnikom SOHC i ich rasowaniu. Dla mnie to było kompendium wiedzy. Ogólnie z silnika 1.5, po zmianie wałka na ten 272*, wymianie zaworów dolotowych na większe i portingu głowicy oraz korekcie komory spalania można zrobić około 100KM. Jak się jeszcze podłubie przy kolektorach, to można się zbliżyć nawet do 110-120KM.

LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozkminiałem dosyć długo temat i generalnie w silnikach 1.5 na gaźniku z wczesnych lat produkcji

> X1/9 czy też Ritmo/Regata rzeczywiście siedziały nieco ostrzejsze wałki rozrządu. Seryjny

> wałek z 1.5 SPi ma 232/234* (ssanie 6/46 - 47/7 wydech), natomiast 1.5 na gaźniku miały 244*

> (12/52 - 52/12 lub 10/54 - 54/10). Najlepszym seryjnym wałkiem jest wałek z wczesnych silników

> 1.3 który ma 272* (24/68 - 64/28) i duży wznios. Oznaczenie silników z którego pochodzi to

> 128AR.000 i 128AC.000 i pochodzi z Fiata 128 rally i 128 3P.

> Ogólnie poluję na taki wałek już chyba od 2 lat, ale na polskim allegro nie ma nic sensownego, co

> by się jeszcze nadawało do eksploatacji albo sprzedający sam nie wie co sprzedaje.

> Na zagranicznych portalach aukcyjnych ceny osiągają takie wartości, że już taniej wyjdzie wykonać

> kopię takiego wałka np. w rewarze albo u Świątka.

> Tutaj masz obszerne forum poświęcone głównie silnikom SOHC i ich rasowaniu. Dla mnie to było

> kompendium wiedzy. Ogólnie z silnika 1.5, po zmianie wałka na ten 272*, wymianie zaworów

> dolotowych na większe i portingu głowicy oraz korekcie komory spalania można zrobić około

> 100KM. Jak się jeszcze podłubie przy kolektorach, to można się zbliżyć nawet do 110-120KM.

> LINK

Dzięki za tak obszerną odpowieź ok.gif Pytałeś o ten wałek na forum fiata 128? Bo chyba regeneracja troche wyeksploatowanego będzie tańsza niż wykonanie nowej kopii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za tak obszerną odpowieź Pytałeś o ten wałek na forum fiata 128? Bo chyba regeneracja

> troche wyeksploatowanego będzie tańsza niż wykonanie nowej kopii.

Kiedyś na jakimś forum wystawiłem ogłoszenie, że chętnie kupię taki wałek, ale zero oddzewu.

Regeneracja wyeksploatowanego będzie tańsza, pod warunkiem, że znajdziesz docelowy wałek z zajechaną powiedzmy 1 krzywką. Jeśli chcesz przerobić jakiś ori wałek o słabszych czasach właśnie na taki ostry, to każdy Ci powie, że zrobi go od nowa. Pisałem na forum Świątka w sprawie takiego wałka i właśnie oni za zrobiony od podstaw chcą około 1200PLN i wtedy parametry wałka będą jakie tylko zechcesz.

Podobno Rewar robi dobre wałki za cenę około 600zł, ale kontakt z nimi jest dosyć ciężki, a do Krakowa mam niestety daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś na jakimś forum wystawiłem ogłoszenie, że chętnie kupię taki wałek, ale zero oddzewu.

> Regeneracja wyeksploatowanego będzie tańsza, pod warunkiem, że znajdziesz docelowy wałek z

> zajechaną powiedzmy 1 krzywką. Jeśli chcesz przerobić jakiś ori wałek o słabszych czasach

> właśnie na taki ostry, to każdy Ci powie, że zrobi go od nowa. Pisałem na forum Świątka w

> sprawie takiego wałka i właśnie oni za zrobiony od podstaw chcą około 1200PLN i wtedy

> parametry wałka będą jakie tylko zechcesz.

> Podobno Rewar robi dobre wałki za cenę około 600zł, ale kontakt z nimi jest dosyć ciężki, a do

> Krakowa mam niestety daleko.

Jak masz namiary i chcesz ruszyć z tematem to dawaj na priva to podskoczę gdzie trzeba smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz namiary i chcesz ruszyć z tematem to dawaj na priva to podskoczę gdzie trzeba .

Jeśli o mnie chodzi to narazie czekam na info od mojego znajomego, który pojechał do rodziny do Holandii i tam podobno jest jakiś ogromny szrot, na którym jego zdaniem wszystko jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.