Skocz do zawartości

bez awaryjne uno dziś stanęło


adam0729

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki mały problem bo jadąc dzisiaj przy zmianie biegów zgasł mi silnik-tocząc się jeszcze siłą rozpędu próbowałem go odpalić z kluczyka (tylko bzyczał),myślę sobie że rozrusznik nie łapie koła zamachowego,więc na pych II bieg i takie cienkie bzyczenie ale bez większych oporów yikes.gif.

Kiedy na postoju powtórzyłem próbę odpalenia znowu nic,wrzuciłem bieg i wtedy okazało się że rozrusznik ciągnie ale i bzyczy.

Pewien mechanik polecił mi sprawdzić czy we wlewie oleju widać czy w czasie kręcenia rozrusznikiem kręci się wałek-nie nie kręci się,dodam że pasek rozrządu też stoi ale nie jest zerwany(jest napięty).

od czego zacząć rozbieranie? czy na dolnym wałku jest koło zębate z klinem który mógł się zerwać?

Czy to oznacza koniec przygody z UNO beksa.gifpo zaledwie 324tyś km i piętnastu latach-RATUNKU pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale czy w tedy nie powinien kręcić się rozrząd(patrząc w okienko na pasek rozrządu koło zębate z

> górnego wałka też stoi)

No dopiero doczytałem, że pasek też nie kręci - musisz zdjąć tą plastikową osłone paska(całą) i zobaczyć co się porobiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale pasek jest tak napięty że myślę że obróciłby górnym wałkiem

jutro jak się wyrobię to zdejmę osłonę i napiszę co jest-mam nadzieje że tłoki nie spotkały na swej drodze zaworów crazy.gif

w planie jest jeszcze eksploatacja do końca roku 2015 (chyba że trza będzie ingerować w silnik więc nie dojadę bez awarii do 333333km sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> scieło zęby na pasku w okolicach dolnego koła rozrządu

Właśnie tak jak napisałeś.

Teraz pytanie ustawiłem dolne koło tak aby w okienku przy kole zamachowym znak pokrywał się z znakiem "0"

wałek pośredni w tym przypadku bez znaczenia

górny wałek (na kole zębatym od strony silnika jest taka kropka-jakby punktakiem nabita ) znak pokrywa się ze znakiem na plastikowej obudowie rozrządu

Czy jeszcze coś przed założeniem paska należy zrobić?

Założyć pasek i spróbować odpalić? (nie chcę rozbierać pół silnika oglądać każdy zawór oddzielnie-jak już dostał to i tak po nim,a jak nie to będzie chodził) czy dobrze rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie tak jak napisałeś.

> Teraz pytanie ustawiłem dolne koło tak aby w okienku przy kole zamachowym znak pokrywał się z

> znakiem "0"

> wałek pośredni w tym przypadku bez znaczenia

> górny wałek (na kole zębatym od strony silnika jest taka kropka-jakby punktakiem nabita ) znak

> pokrywa się ze znakiem na plastikowej obudowie rozrządu

> Czy jeszcze coś przed założeniem paska należy zrobić?

> Założyć pasek i spróbować odpalić? (nie chcę rozbierać pół silnika oglądać każdy zawór

> oddzielnie-jak już dostał to i tak po nim,a jak nie to będzie chodził) czy dobrze rozumiem ?

Dokładnie tak. Próbuj, jeśli nie dostał po zaworach to powinien odpalić. Jeśli dostał, to raczej bardziej już go nie dobijesz. Można jeszcze najpierw spróbować zakręcić ręcznie samym silnikiem tj. kluczem np. za wał i zobaczyć czy nie zatrzyma się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że ta częśc obudowy rozrzadu gdzie jest znak do kola pasowego od walka rozrzadu wysuwa sie do góry i dopiero w tej wysunietej pozycji jest poprawna pozycja do ustawienia kola walka rozrzadu, reszta jak juz zostalo opisane smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki powinienem dziś spróbować .

No i spróbowałem -po poskładaniu i próbie odpalenia nic takie same puste kręcenie jak na starym pasku.

Jak przed założeniem paska kluczem kręciłem górnym kołem zębatym były takie opory wskazujące na to że wałek rozrządu się kręci.

Chyba jest to takie kręcenie bez kompresji to pewnie zawory dostały.

Po niedzieli chyba ściągnę jeszcze pokrywę zaworów popatrzeć buu.gif

Dzięki za pomoc -potem dopiszę wynik "sekcji" beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś kupiłem silnik -myślę że w piątek i sobotę uda mi się je tak podmienić żeby nikt nie zauważył

A co w tym starym się narobiło wiesz?

EDIT:

Porób jakies fotki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie chcę wyjechać z garażu a potem na stół białe prześcieradło i silnik na części pierwsze tak jak po testach na 100kkm

zawsze sobie obiecywałem że ten silnik tak muszę rozebrać bo nigdy na żywo nie widziałem co tam tyra yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik zmieniony odpalił palacz.gif od razu .

mam tylko problem z osłoną koła zamachowego bo gdzieś mi obciera koło zamachowe o tą blachę (może w poniedziałek się z tym uporam-mam nadzieję że nie będę musiał znów rozpoławiać tego w całości) angryfire.gif

W tym tygodniu sekcji na pewno jeszcze nie zrobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.