ppmarian Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 buda kompakt 5d ponad przcietne wlasciowosci jezde ponizej 7s do 100km/h dobre dogadywanie sie z LPG automat do 50kPLN ponad 2008r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > buda kompakt 5d > ponad przcietne wlasciowosci jezde > ponizej 7s do 100km/h > dobre dogadywanie sie z LPG > automat > do 50kPLN > ponad 2008r A 3.0 w tym roczniku nie jest juz na bezpośrednim wtrysku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > buda kompakt 5d > ponad przcietne wlasciowosci jezde > ponizej 7s do 100km/h > dobre dogadywanie sie z LPG > automat > do 50kPLN > ponad 2008r jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > A 3.0 w tym roczniku nie jest juz na bezpośrednim wtrysku? U to bida... Pozostaja więc roczniki do 2007 Co jeszcze poza bmw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > U to bida... > Pozostaja więc roczniki do 2007 > Co jeszcze poza bmw? Na otomoto 130 zaczynają się od 2008 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Na otomoto 130 zaczynają się od 2008 roku. W 130i byl chyba tylko motor bezposredni 265PS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > W 130i byl tylko motor bezposredni. aaaa miało być tak pięęęęknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
folgi Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > buda kompakt 5d > ponad przcietne wlasciowosci jezde > ponizej 7s do 100km/h > dobre dogadywanie sie z LPG > automat > do 50kPLN > ponad 2008r Pomijam wtrysk bezpośredni, gdzie butle upchasz? Nie lepiej 123d? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > buda kompakt 5d > ponad przcietne wlasciowosci jezde > ponizej 7s do 100km/h > dobre dogadywanie sie z LPG > automat > do 50kPLN > ponad 2008r Lanos WRX z hameryki? Tak, wiem, przy premium to naprawde jest Lanos ale ciezkie wymagania postawiles. Kompakt 5d z ASB i LPG ciezko sparowac z dobrymi osiagami i prowadzeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Pomijam wtrysk bezpośredni, gdzie butle upchasz? > Nie lepiej 123d? N47... Łańcuch w bagażniku chcesz wozić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
folgi Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > N47... Łańcuch w bagażniku chcesz wozić? niby tak, ale problem dotyczy tylko aut po 2007 roku, ja mam przedlifta z 2005 to się rozmarzyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Lanos WRX z hameryki? Tak, wiem, przy premium to naprawde jest Lanos ale ciezkie wymagania > postawiles. Kompakt 5d z ASB i LPG ciezko sparowac z dobrymi osiagami i prowadzeniem. miałem mu to zaproponować ale automatu mu się zachciało niby w przyrodzie istnieje ale jakos.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > miałem mu to zaproponować ale automatu mu się zachciało niby w przyrodzie istnieje ale jakos.... Dlatego hameryka napisalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Na otomoto 130 zaczynają się od 2008 roku. Sprawdzone Jest od 2004 do 2007 130i 5d miał posredni wtrysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Sprawdzone > Jest od 2004 do 2007 130i 5d miał posredni wtrysk O prosze...nie wiedzialem. Tylko znalezc teraz takiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Pomijam wtrysk bezpośredni, gdzie butle upchasz? > Nie lepiej 123d? Diesla nie bo nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolf_Lub Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > O prosze...nie wiedzialem. Tylko znalezc teraz takiego Proszzzz http://www.leboncoin.fr/voitures/678174222.htm?ca=12_s http://www.leboncoin.fr/voitures/677791484.htm?ca=12_s http://www.leboncoin.fr/voitures/677718252.htm?ca=12_s http://www.leboncoin.fr/voitures/656242918.htm?ca=12_s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > O prosze...nie wiedzialem. Tylko znalezc teraz takiego http://baza.edpol.pl:8080/partscatalogue/cars.aspx?a=00016&b=10974 tu jest napisane, że wszystkie miały pośredni. Trzeba kliknąć na niebieskie I na końcu i jest tam system tworzenia mieszanki paliwowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Proszzzz W EU nie problem W PL troche gorzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolf_Lub Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > W EU nie problem W PL troche gorzej Wolę jechać do FR (w moim przypadku wszystkie auta które miałem/mam przyjechały z FR) niż kupować "pewną" używkę z PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Wolę jechać do FR (w moim przypadku wszystkie auta które miałem/mam przyjechały z FR) niż kupować > "pewną" używkę z PL Ktos mi kiedys powiedzial, ze na haslo "sprowadzone z Francji" nalezy natychmiast uciekac, bo dobre auta sa tam drozsze niz w DE wiec wiadomo co sie sprowadza. No chyba, ze ktos od poczatku sam ogarnia dla siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Ktos mi kiedys powiedzial, ze na haslo "sprowadzone z Francji" nalezy natychmiast uciekac, bo dobre > auta sa tam drozsze niz w DE wiec wiadomo co sie sprowadza. No chyba, ze ktos od poczatku sam > ogarnia dla siebie. Ja sie wladowalem kiedys w ogledziny auta z FR, troche uspilo moja czujnosc to, ze sprowadzone dla siebie i jezdzone blisko 2 lata w PL Efekt - lakierowane wszystkie elementy oprocz tylnej klapy. Przesuniete sanki silnika, brak tabliczki znamionowej (fabrycznie na podluznicy) a na rzeczonej podluznicy szpachla poza zakresem czujnika grubosci lakieru, podobnie jak na progach. Dobrze, ze zlecenie serwisowe bylo otwarte na wlasciciela, wiec po wszystkim wyszedlem z serwisu a gosc musial za swoja "prawdomownosc" musial zaplacic w kasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Dobrze, ze zlecenie serwisowe bylo otwarte na wlasciciela, wiec po wszystkim wyszedlem z serwisu > a gosc musial za swoja "prawdomownosc" musial zaplacic w kasie Czyli w sumie az tak zle nie wyszlo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Czyli w sumie az tak zle nie wyszlo Caly dzien z i paliwo na dojazd. Ale lepsze to niz wladowac sie w takiego strupa Bo mimo tego, ze byl takim ulepem to jezdzil przyzwoicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > ciezkie wymagania > postawiles. Kompakt 5d z ASB i LPG ciezko sparowac z dobrymi osiagami i prowadzeniem. a jakby tak zrezygonosc z 5 furtek na rzecz 3d to co: C30 2.5T co jeszcze? mocne foki czy megan mialy automaty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > a jakby tak zrezygonosc z 5 furtek na rzecz 3d > to co: > C30 2.5T To mialem proponowac jako 3D. > co jeszcze? > mocne foki czy megan mialy automaty? Niestety, wszystko manual. Astry OPC, Civy Type-R tak samo. Ewentualnie jak 3D i znioslbys wyglad to moze Merc CLC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Ewentualnie jak 3D i znioslbys wyglad > to moze Merc CLC? Można też wziąć w203 sportcoupe - poza wyglądem to mechanicznie dokładnie to samo. Będzie tańszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > sportcoupe O, brakowalo mi tej nazwy I chyba tez wystepuje w 350. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > buda kompakt 5d > ponad przcietne wlasciowosci jezde > ponizej 7s do 100km/h > dobre dogadywanie sie z LPG > automat > do 50kPLN > ponad 2008r Teoretycznie wychodzi Mitsubishi Lancer Ralliart. Teoretycznie, bo on ma zawieszenie bliższe zwykłemu Lancerowi. Tam chyba jakis dodatkowy stabilizator jest. A Lancer się jakos wybitnie nie prowadzi No i osiągi ma chyba 7,1 do 100 czy cos w ten deseń. Chociaż w testach wychodzi 6 z kawałkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Można też wziąć w203 sportcoupe - poza wyglądem to mechanicznie dokładnie to samo. Będzie tańszy... Nie W203 tylko CL203 czyli mutanta W203 i W204 produkowanego od 2008 do 2010. Jednak założenia spełnia tylko najmocniejszy motor V6 CLC350 272KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Nie W203 tylko CL203 czyli mutanta W203 i W204 produkowanego od 2008 do 2010. Jednak założenia > spełnia tylko najmocniejszy motor V6 CLC350 272KM. To właśnie jest CLC. A mutacja polega na wizualnym nawiązaniu do W204, bo mechanicznie to W203 Coupe przecież jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > To właśnie jest CLC. A mutacja polega na wizualnym nawiązaniu do W204, bo mechanicznie to W203 > Coupe przecież jest. Dokładnie tak. W sumie może być to niezły wybór z tego powodu ale bardzo mała podaż takich aut na rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > buda kompakt 5d > ponad przcietne wlasciowosci jezde > ponizej 7s do 100km/h > dobre dogadywanie sie z LPG > automat > do 50kPLN > ponad 2008r hahahahaha. Koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Nie W203 tylko CL203 czyli mutanta W203 i W204 produkowanego od 2008 do 2010. Jednak założenia > spełnia tylko najmocniejszy motor V6 CLC350 272KM. Czy nazwa CL nie została wprowadzona dopiero do modeli które wyglądają jak w204? Mi chodziło o C350 sportcoupe, produkowane bodajże od 2006 r : Pierwszy z brzegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Czy nazwa CL nie została wprowadzona dopiero do modeli które wyglądają jak w204? Zgadza się. > Mi chodziło o C350 sportcoupe, produkowane bodajże od 2006 r: > Pierwszy z brzegu Chyba "do" a nie "od", ale kolega w pierwszym poście jako warunek podał 2008 więc się nie załapie dlatego musi być ew. CLC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Zgadza się. > Chyba "do" a nie "od", ale kolega w pierwszym poście jako warunek podał 2008 więc się nie załapie > dlatego musi być ew. CLC. Racja, tyle że IMO kupno CLC jest bez sensu bo poza innym przodem i tyłem to mechanicznie jest dokładnie to samo co np. rok starsza wersja, a cenowo jednak nowszy model stoi wyżej. Także jak nie ma parcia na rocznik/wygląd to warto wziąć poliftowy starszy model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > hahahahaha. Koniec. Ale tak właściwie... to co Cię tak rozbawiło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Pewnie juz wiesz, ze twoje wymagania raczej są nie do zrealizowania. Z czegos trzeba zrezygnować. 4 lata temu miałem podobny dylemat i zrezygnowałem z benzyny. W moim przypadku decydująca była cena 130i była droższa o jakieś 30 tysięcy od 123d. 123d ma jednak po chipie osiągi lepsze niz 130i (zweryfikowane w boju). Jednak wymagany jest rocznik 2010 który robi sie na 260-270KM. Jedynka jest najlepiej jeżdżącym BMW (z tych zwykłych ) a mercedes słynie raczej z komfortu niz właściwości jezdnych. Wybierając go tracisz wiec nie tylko drzwi ale radość z jazdy. Diesel to ogólnie lipa ale ten nawet daje radę i nie ma wielu wad. Silniki 3.0 do 2010 roku cierpią niestety na bardzo poważne wady konstrukcyjne. Związane z głowica tlokami i bodajże blokiem silnika. Zakup takiego silnika ze starszych roczników to poważne ryzyko chyba ze kupisz juz po remoncie z wykorzystaniem poprawionych elementów. Jesli sie mimo wszystko zdecydujesz na 130i poczytaj o tym i weź pod uwagę, bo można popłynąć na kilkadziesiąt tysi w skrajnym wypadku. Przed zajechaniem tego silnika raczej nie ma jak sie bronić, moZna najwyżej opóźniać proces. W przypadku N47 123d wymiana łańcucha po kupnie zapewnia spokój raczej na minimum 200 tysięcy km a nie słyszałem o przypadku zerwania po wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Pewnie juz wiesz, ze twoje wymagania raczej są nie do zrealizowania. Z czegos trzeba zrezygnować. > 4 lata temu miałem podobny dylemat i zrezygnowałem z benzyny. > W moim przypadku decydująca była cena 130i była droższa o jakieś 30 tysięcy od 123d. > 123d ma jednak po chipie osiągi lepsze niz 130i (zweryfikowane w boju). Jednak wymagany jest > rocznik 2010 który robi sie na 260-270KM. > Jedynka jest najlepiej jeżdżącym BMW (z tych zwykłych ) a mercedes słynie raczej z komfortu niz > właściwości jezdnych. Wybierając go tracisz wiec nie tylko drzwi ale radość z jazdy. > Diesel to ogólnie lipa ale ten nawet daje radę i nie ma wielu wad. Silniki 3.0 do 2010 roku cierpią > niestety na bardzo poważne wady konstrukcyjne. Związane z głowica tlokami i bodajże blokiem > silnika. Zakup takiego silnika ze starszych roczników to poważne ryzyko chyba ze kupisz juz po > remoncie z wykorzystaniem poprawionych elementów. > Jesli sie mimo wszystko zdecydujesz na 130i poczytaj o tym i weź pod uwagę, bo można popłynąć na > kilkadziesiąt tysi w skrajnym wypadku. Przed zajechaniem tego silnika raczej nie ma jak sie > bronić, moZna najwyżej opóźniać proces. > W przypadku N47 123d wymiana łańcucha po kupnie zapewnia spokój raczej na minimum 200 tysięcy km a > nie słyszałem o przypadku zerwania po wymianie. zweryfikowalem dostepnosc modeli na rynku i 50kPLN to malo na zadbane 130i 2007 wiec raczej trzeba sie skupic nad c30 2.5T AT szkoda ze nie ma wiecej mocnych kompaktow z ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > zweryfikowalem dostepnosc modeli na rynku i 50kPLN to malo na zadbane 130i 2007 > wiec raczej trzeba sie skupic nad c30 2.5T AT > szkoda ze nie ma wiecej mocnych kompaktow z ABS A jakies Audi lub Golf GTI z DSG nie podejdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > A jakies Audi lub Golf GTI z DSG nie podejdzie? Warunek o LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Warunek o LPG Jak dla mnie, to LPG pasuje do reszty wymagan jak piesc do oka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > A jakies Audi lub Golf GTI z DSG nie podejdzie? szwagra rs tsi dsg mnie skutecznie wyleczylo z VAG po za tym jak sie jezdzi normalnie to pali tez normalnie (czyt. duzo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Jak dla mnie, to LPG pasuje do reszty wymagan jak piesc do oka czemu? auto bedzie robic rocznie ~25kkm wystarczy ze zaoszczedze glupie 20zl na 100km to jest 5kPLN przez 4 lata (tyle zamierzam trzymac auto) mamy 20kPLN... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > czemu? > auto bedzie robic rocznie ~25kkm > wystarczy ze zaoszczedze glupie 20zl na 100km to jest 5kPLN przez 4 lata (tyle zamierzam trzymac > auto) mamy 20kPLN... A to musi byc faktyczny kompakt? Nie moze byc Forester XT? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > A to musi byc faktyczny kompakt? Nie moze byc Forester XT? Potrzebuję czego bliżej ziemi i gabarytów miejskich (pakowanie w centrum) Poza tym fotka już mam i zamiar obnizyc to go jeszcze podnislem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Potrzebuję czego bliżej ziemi i gabarytów miejskich (pakowanie w centrum) > Poza tym fotka już mam i zamiar obnizyc to go jeszcze podnislem Mialbys dwa Tylko tego drugiego obnizyc, zapodac pare elementow z Imprezy i bedzie tez dobry handling Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Mialbys dwa Tylko tego drugiego obnizyc, zapodac pare elementow z Imprezy i bedzie tez dobry > handling To już chyba lepiej wrx us przytargac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > To już chyba lepiej wrx us przytargac... To chyba jedyne co sie lapie w wymaganiach. Chyba, ze to 130i troche starsze bys zaakceptowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Nie napisał, ze ma byc małe, wiec e60 545i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.