Jump to content
Sign in to follow this  
bolekatepl

Jakie świece wybrać

Recommended Posts

Witam

Zastanawiam sie na wymianaświec zaplonowych bo te które mam przejechały juz 45tys .

Jakie świece polecacie do dłubniętego 1,2 8V 75KM

Na NGK strasznie sie zawiodłem bo kiedys 1 mi pekłai narobilo bałaganu.

Obecnie mam BERU jedno elektrodowe i jest OK (tak myśle)

Myśle nad świecami cztero elektrodowymi Boscha lub Brisk bo podobno maja lepsze parametry i dłuższą żywotność

Co sądzicie na ten temat?

Wszelkie sugestie porady ewentualnie symbole świec mile widziane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denso Iridium Tough® mogę polecić. Poprzednio NGK V-line i po zmianie poprawa na plus. Brisków mi nie polecano a o Iskrach się nie wypowiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dłubniętych silnikach takich co są dość gorące np. przez planowanie głowicy i wzrost stopnia sprężania można spróbować zastosować chłodniejsze świece.

Oczywiście najlepsze będą irydowe lub platynowe ale jednocześnie są drogie. Chłodniejsze świece względem serii mam na myśli np. BCPR7ES (stosowane np. w Punto 1.6)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Denso Iridium Tough® mogę polecić. Poprzednio NGK V-line i po zmianie poprawa na plus.

> Brisków mi nie polecano a o Iskrach się nie wypowiem.

Iskry też jakos nie przemawiają do mnie . Briski miałem kiedys dawno temu te bez elektrodowe ale jakos nie pamietam jak reagowal silnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież BCPR7ES to zamiennik oryginału do tego silnika więc jak mogą być zimniejsze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co ile wymienia sie takie świece bo zwykłe co około 30-45tys przynajmniej takie opinie wyczytałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przecież BCPR7ES to zamiennik oryginału do tego silnika więc jak mogą być zimniejsze?

Seria to PR6 kolego, PR7 są jeden stopień chłodniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Seria to PR6 kolego, PR7 są jeden stopień chłodniejsze.

Masz rację, mój błąd. Sprawdziłem w aucie i faktycznie BCPR6ES. ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Denso irydowe - drogie ale nie do zajechania

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.