yabadabas Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Cześć, Może problem wydaje się prozaiczny, ale jest dość uciążliwy. Posiadam Opla Astrę F z roku 94 z orginalną zapalniczką. Zapalniczka działa, ale niestety kiedy chce użyć 4 różnych rodzai ładowarek to wogóle nie wchodzą. Wejście jest za płytkie. Orientujecie się może czy do tego typu gniazda potrzebny jest specjalny model ładowarki ? Niedługo podróż na Mazury a bez nawigacji, jak bez oka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Z zasilaczem do pięcioletniej nawigacji LARKA (wtyczka standartowa) nie mam problemów. Może jakieś wybrakowane wtyczki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yabadabas Napisano 3 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > Z zasilaczem do pięcioletniej nawigacji LARKA (wtyczka standartowa) nie mam problemów. Może jakieś > wybrakowane wtyczki? To standardowe gniazdo zapalniczki wydaje się bardzo krótkie, stąd moje pytanie, ale może się coś wygięło w nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 W Oplach już takie płytkie gniazda są W AG jest to samo: problem wypadających wtyczek. Dobrym sposobem na to jest zakup przewodu z rozgałęzieniem na kilka gniazdek, ale z wtyczką z mocnymi bocznymi sprężynami i słabą sprężynką tego centralnego bolca, wtedy nie będzie wypadać. W mojej nawigacji mam akurat mocne, w zasilaczu do laptopa również, ale inne tanie testowane urządzenia czasami wypadają, np. ładowarki do Nokii... Jest jeszcze MÓJ patent z przeróbką wtyku (ale nie każdy się da przerobić wg tego pomysłu), ale to już muszę zdjęcie zapodać, bo się nie da wytłumaczyć, jak to zrobić... Zdjęcia są robione komórką, ale nie o jakość tu chodzi, ale o ideę: Opis przeróbki: 1. wtyk musi mieć przykręcany bolec na sprężynce, gwint pod nakrętkę (tę do wymiany bezpiecznika) musi mieć taką długość, żeby można było obok nakrętki dołożyć pierścień o grubości ok. 1 mm. 2. pierścień ma wymiary: grubość ok. 1 mm, średnica wewnętrzna = średnicy gwintu, średnica zewnętrzna nieco mniejsza od średnicy wysuwanego pierścienia w oryginalnej zapalniczce. Materiał najlepiej nieprzewodzący prąd, ale mocny i nie kruchy, w ostateczności metal 3. Pierścień NIE MUSI, a najlepiej NIE POWINIEN mieć połączenia z plusem, czyli bolcem, ale jeśli jest z metalu, to tak się nie da i trzeba go zaizolować 4. Na metalowy pierścień KONIECZNIE nałożyć 2-3 warstwy koszulki termokurczliwej, aby podczas wkładania wtyku nie zrobić zwarcia plusa do masy. U mnie średnica zewnętrzna pierścienia z koszulką izolacyjną wynosi równo 19,0 mm. 5. Rozgałęźnik ma już długie tuleje masowe, dlatego wszystko się tam trzyma solidnie. 6. Przewód kupiłem kiedyś w Biedronce za kilka złotych. Zasada działania: tak przerobiony wtyk trzyma się w gnieździe tak samo, jak zapalniczka - gniazdo "łapie pazurkami" wtyk za pierścień, sprężyny boczne służą już tylko jako zestyk masowy. Średnicę zewnętrzną pierścienia należy dobrać doświadczalnie w zależności od warstwy koszulek izolacyjnych na pierścieniu. Uwaga: za mała średnica => wtyk będzie wypadał, za duża => wtyk nie załapie się w gnieździe, będzie trudno go wyjąć i szybko zniszczy się koszulka izolacyjne i zrobi zwarcie. Dlatego zróbcie to optymalnie. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lecha Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Witam Miałem ten sam problem w "moim złomku" :-) Kupiłem samą wtyczkę O TAKĄ są też z przełącznikiem i w miarę dobrze pasują do gniazda zapalniczki AF. Przelutowałem ją do rozdzielacza i jest w miarę dobrze :-) Sprężynka ( w zasadzie blaszka)w tej wtyczce jest trochę twarda, ale spiłowałem troszkę sam koniec co załatwiło sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Doraźnym prowizorycznym, ale skutecznym rozwiązaniem jest też rozgięcie tych blaszek rozporowych w danej ładowarce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Wątpię, próbowałem kiedyś i tego, ale bolec i tak odepchnie wtyk, jeśli jego sprężyna jest silna, a powinna być, bo zapewnia styk bezpiecznikowi. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > Wątpię, próbowałem kiedyś i tego, ale bolec i tak odepchnie wtyk, jeśli jego sprężyna jest silna, a > powinna być, bo zapewnia styk bezpiecznikowi. Pozdr. U mnie w AG działa zarówno z rozgałęziaczem jak i ładowarką. Co prawda muszę poprawiać co jakiś czas ale bez tej modyfikacji w ogóle nie chciały siedzieć w gnieździe i wyskakiwały od razu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 mi wypadała wtyczka ale podgiąłem blaszki w gnieździe zapalniczki i już nie wypada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yabadabas Napisano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 > W Oplach już takie płytkie gniazda są > W AG jest to samo: problem wypadających wtyczek. > Dobrym sposobem na to jest zakup przewodu z rozgałęzieniem na kilka gniazdek, ale z wtyczką z > mocnymi bocznymi sprężynami i słabą sprężynką tego centralnego bolca, wtedy nie będzie > wypadać. > W mojej nawigacji mam akurat mocne, w zasilaczu do laptopa również, ale inne tanie testowane > urządzenia czasami wypadają, np. ładowarki do Nokii... > Jest jeszcze MÓJ patent z przeróbką wtyku (ale nie każdy się da przerobić wg tego pomysłu), ale to > już muszę zdjęcie zapodać, bo się nie da wytłumaczyć, jak to zrobić... > Zdjęcia są robione komórką, ale nie o jakość tu chodzi, ale o ideę: > Opis przeróbki: > 1. wtyk musi mieć przykręcany bolec na sprężynce, gwint pod nakrętkę (tę do wymiany bezpiecznika) > musi mieć taką długość, żeby można było obok nakrętki dołożyć pierścień o grubości ok. 1 mm. > 2. pierścień ma wymiary: grubość ok. 1 mm, średnica wewnętrzna = średnicy gwintu, średnica > zewnętrzna nieco mniejsza od średnicy wysuwanego pierścienia w oryginalnej zapalniczce. > Materiał najlepiej nieprzewodzący prąd, ale mocny i nie kruchy, w ostateczności metal > 3. Pierścień NIE MUSI, a najlepiej NIE POWINIEN mieć połączenia z plusem, czyli bolcem, ale jeśli > jest z metalu, to tak się nie da i trzeba go zaizolować > 4. Na metalowy pierścień KONIECZNIE nałożyć 2-3 warstwy koszulki termokurczliwej, aby podczas > wkładania wtyku nie zrobić zwarcia plusa do masy. U mnie średnica zewnętrzna pierścienia z > koszulką izolacyjną wynosi równo 19,0 mm. > 5. Rozgałęźnik ma już długie tuleje masowe, dlatego wszystko się tam trzyma solidnie. > 6. Przewód kupiłem kiedyś w Biedronce za kilka złotych. > Zasada działania: tak przerobiony wtyk trzyma się w gnieździe tak samo, jak zapalniczka - gniazdo > "łapie pazurkami" wtyk za pierścień, sprężyny boczne służą już tylko jako zestyk masowy. > Średnicę zewnętrzną pierścienia należy dobrać doświadczalnie w zależności od warstwy koszulek > izolacyjnych na pierścieniu. > Uwaga: za mała średnica =Dlatego zróbcie to optymalnie. > Pozdr. Bardzo dziękuję za instrukcję, na pewno z niej skorzystam. Co do usterki okazało się że ładowarki nie działały z przyczyn dość prozaicznych. Okazało się, że po 20 latach zaśniedziało gniazdo rdzą (co stwierdził organoleptycznie Karax ) Po zeskrobaniu rdzy i instalacji nowej ładowarki do nawigacji trzyma bardzo mocno. Niestety wszystkie inne wypadają, więc patent z przejściówką na pewno się przyda. Najważniejsze, że nie zgubię się na Mazurach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.