Skocz do zawartości

Ładowarki do zapalniczki Astra F r.94


yabadabas

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Może problem wydaje się prozaiczny, ale jest dość uciążliwy. Posiadam Opla Astrę F z roku 94 z orginalną zapalniczką. Zapalniczka działa, ale niestety kiedy chce użyć 4 różnych rodzai ładowarek to wogóle nie wchodzą. Wejście jest za płytkie. Orientujecie się może czy do tego typu gniazda potrzebny jest specjalny model ładowarki ? Niedługo podróż na Mazury a bez nawigacji, jak bez oka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z zasilaczem do pięcioletniej nawigacji LARKA (wtyczka standartowa) nie mam problemów. Może jakieś

> wybrakowane wtyczki?

To standardowe gniazdo zapalniczki wydaje się bardzo krótkie, stąd moje pytanie, ale może się coś wygięło w nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Oplach już takie płytkie gniazda są frown.gif

W AG jest to samo: problem wypadających wtyczek.

Dobrym sposobem na to jest zakup przewodu z rozgałęzieniem na kilka gniazdek, ale z wtyczką z mocnymi bocznymi sprężynami i słabą sprężynką tego centralnego bolca, wtedy nie będzie wypadać.

W mojej nawigacji mam akurat mocne, w zasilaczu do laptopa również, ale inne tanie testowane urządzenia czasami wypadają, np. ładowarki do Nokii...

Jest jeszcze MÓJ patent z przeróbką wtyku (ale nie każdy się da przerobić wg tego pomysłu), ale to już muszę zdjęcie zapodać, bo się nie da wytłumaczyć, jak to zrobić...

Zdjęcia są robione komórką, ale nie o jakość tu chodzi, ale o ideę:

287805190-Wtykzapalniczkizpierscieniem1.jpg

287805190-Wtykzapalniczkizpierscieniem2.jpg

287805190-Wtykzapalniczkizpierscieniem3.jpg

Opis przeróbki:

1. wtyk musi mieć przykręcany bolec na sprężynce, gwint pod nakrętkę (tę do wymiany bezpiecznika) musi mieć taką długość, żeby można było obok nakrętki dołożyć pierścień o grubości ok. 1 mm.

2. pierścień ma wymiary: grubość ok. 1 mm, średnica wewnętrzna = średnicy gwintu, średnica zewnętrzna nieco mniejsza od średnicy wysuwanego pierścienia w oryginalnej zapalniczce. Materiał najlepiej nieprzewodzący prąd, ale mocny i nie kruchy, w ostateczności metal

3. Pierścień NIE MUSI, a najlepiej NIE POWINIEN mieć połączenia z plusem, czyli bolcem, ale jeśli jest z metalu, to tak się nie da i trzeba go zaizolować

4. Na metalowy pierścień KONIECZNIE nałożyć 2-3 warstwy koszulki termokurczliwej, aby podczas wkładania wtyku nie zrobić zwarcia plusa do masy. U mnie średnica zewnętrzna pierścienia z koszulką izolacyjną wynosi równo 19,0 mm.

5. Rozgałęźnik ma już długie tuleje masowe, dlatego wszystko się tam trzyma solidnie.

6. Przewód kupiłem kiedyś w Biedronce za kilka złotych.

Zasada działania: tak przerobiony wtyk trzyma się w gnieździe tak samo, jak zapalniczka - gniazdo "łapie pazurkami" wtyk za pierścień, sprężyny boczne służą już tylko jako zestyk masowy.

Średnicę zewnętrzną pierścienia należy dobrać doświadczalnie w zależności od warstwy koszulek izolacyjnych na pierścieniu.

Uwaga: za mała średnica => wtyk będzie wypadał, za duża => wtyk nie załapie się w gnieździe, będzie trudno go wyjąć i szybko zniszczy się koszulka izolacyjne i zrobi zwarcie.

Dlatego zróbcie to optymalnie.

Pozdr.

post-65098-14352524735013_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem ten sam problem w "moim złomku" :-) Kupiłem samą wtyczkę O TAKĄ są też z przełącznikiem i w miarę dobrze pasują do gniazda zapalniczki AF. Przelutowałem ją do rozdzielacza i jest w miarę dobrze :-) Sprężynka ( w zasadzie blaszka)w tej wtyczce jest trochę twarda, ale spiłowałem troszkę sam koniec co załatwiło sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wątpię, próbowałem kiedyś i tego, ale bolec i tak odepchnie wtyk, jeśli jego sprężyna jest silna, a

> powinna być, bo zapewnia styk bezpiecznikowi. Pozdr.

U mnie w AG działa zarówno z rozgałęziaczem jak i ładowarką. Co prawda muszę poprawiać co jakiś czas ale bez tej modyfikacji w ogóle nie chciały siedzieć w gnieździe i wyskakiwały od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Oplach już takie płytkie gniazda są

> W AG jest to samo: problem wypadających wtyczek.

> Dobrym sposobem na to jest zakup przewodu z rozgałęzieniem na kilka gniazdek, ale z wtyczką z

> mocnymi bocznymi sprężynami i słabą sprężynką tego centralnego bolca, wtedy nie będzie

> wypadać.

> W mojej nawigacji mam akurat mocne, w zasilaczu do laptopa również, ale inne tanie testowane

> urządzenia czasami wypadają, np. ładowarki do Nokii...

> Jest jeszcze MÓJ patent z przeróbką wtyku (ale nie każdy się da przerobić wg tego pomysłu), ale to

> już muszę zdjęcie zapodać, bo się nie da wytłumaczyć, jak to zrobić...

> Zdjęcia są robione komórką, ale nie o jakość tu chodzi, ale o ideę:

> Opis przeróbki:

> 1. wtyk musi mieć przykręcany bolec na sprężynce, gwint pod nakrętkę (tę do wymiany bezpiecznika)

> musi mieć taką długość, żeby można było obok nakrętki dołożyć pierścień o grubości ok. 1 mm.

> 2. pierścień ma wymiary: grubość ok. 1 mm, średnica wewnętrzna = średnicy gwintu, średnica

> zewnętrzna nieco mniejsza od średnicy wysuwanego pierścienia w oryginalnej zapalniczce.

> Materiał najlepiej nieprzewodzący prąd, ale mocny i nie kruchy, w ostateczności metal

> 3. Pierścień NIE MUSI, a najlepiej NIE POWINIEN mieć połączenia z plusem, czyli bolcem, ale jeśli

> jest z metalu, to tak się nie da i trzeba go zaizolować

> 4. Na metalowy pierścień KONIECZNIE nałożyć 2-3 warstwy koszulki termokurczliwej, aby podczas

> wkładania wtyku nie zrobić zwarcia plusa do masy. U mnie średnica zewnętrzna pierścienia z

> koszulką izolacyjną wynosi równo 19,0 mm.

> 5. Rozgałęźnik ma już długie tuleje masowe, dlatego wszystko się tam trzyma solidnie.

> 6. Przewód kupiłem kiedyś w Biedronce za kilka złotych.

> Zasada działania: tak przerobiony wtyk trzyma się w gnieździe tak samo, jak zapalniczka - gniazdo

> "łapie pazurkami" wtyk za pierścień, sprężyny boczne służą już tylko jako zestyk masowy.

> Średnicę zewnętrzną pierścienia należy dobrać doświadczalnie w zależności od warstwy koszulek

> izolacyjnych na pierścieniu.

> Uwaga: za mała średnica =Dlatego zróbcie to optymalnie.

> Pozdr.

Bardzo dziękuję za instrukcję, na pewno z niej skorzystam. Co do usterki okazało się że ładowarki nie działały z przyczyn dość prozaicznych. Okazało się, że po 20 latach zaśniedziało gniazdo rdzą (co stwierdził organoleptycznie Karax smile.gif )

Po zeskrobaniu rdzy i instalacji nowej ładowarki do nawigacji trzyma bardzo mocno.

Niestety wszystkie inne wypadają, więc patent z przejściówką na pewno się przyda. Najważniejsze, że nie zgubię się na Mazurach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.