Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem (kontrolka raz świeci, raz nie)???


Rekomendowane odpowiedzi

Prośba o sugestię w którym kierunku sprawdzenie pójść....

Dodam tylko, że:

- miesiąc temu złapałem zwierza na przód auta. Strat było trochę (reflektory, halogeny, belka, 3 chłodnice, grill, zderzak, itd) ale nie o to chodzi.... wspominam, bo może mieć znaczenie...

- auto stało około 5 tygodni na parkingu serwisu

Problemy mogą być oczywiście związane z tym polowaniem...

Auto naprawione w ASO, wszystko wydaje się być OK, ale odebrałem auto wczoraj - zero problemowych objawów. Dziś rano auto odpaliło bez problemu ale zapaliła się kontrolka ładowania, zgasiłem, odpaliłem - OK - zgasła jak zawsze. Odpalam auto kilkanaście razy - to samo - raz się zapali (świeci cały czas, niezależnie od obrotów, jechałem 15min i nie zgasła), później kilkanaście razy odpala OK.

To co mi się nasuwa po przekopaniu różnych forów:

- wyładowany akumulator po długim postoju (dziwne bo auto pali na dotyk)

- problemy z instalacją (przetarty przewód gdzieś w instalacji w efekcie "polowania")

- problemy z alternatorem (nic nie było robione od nowości)

Sprawdziłem dziś FES-em (bez miernika):

- zero błędów smile.gif ale to oczywiste smile.gif

- napięcie po przekręceniu kluczyka - około 12,2-12,4V

- napięcie po odpaleniu - około 13,6-13,9V

Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w nawiązaniu - czy ktoś może polecić jakiegoś dobrego elektryka od alternatorów we Wrocławiu? Znalazłem jedynie super opinię dot. ul.Rakowa@WRC - zajmują się tylko alternatorami i rozrusznikami - dociekliwość i jakość usług bez zarzutu..

Coś jeszcze możecie polecić w WRC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w nawiązaniu - czy ktoś może polecić jakiegoś dobrego elektryka od alternatorów we Wrocławiu?

> Znalazłem jedynie super opinię dot. ul.Rakowa@WRC - zajmują się tylko

> alternatorami i rozrusznikami - dociekliwość i jakość usług bez zarzutu..

> Coś jeszcze możecie polecić w WRC?

Miałem podobne objawy w swojej poprzedniej Cromie, po wizycie u lakiernika. Padły diody w alternatorze. Co on zrobił że do tego doszło to nie wiem, ale rozładował całkiem akumulator i trzeba było go ładować żeby auto zapaliło. Alternator robiłem w warsztacie Sokola na Braterskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem podobne objawy w swojej poprzedniej Cromie, po wizycie u lakiernika. Padły diody w

> alternatorze. Co on zrobił że do tego doszło to nie wiem, ale rozładował całkiem akumulator i

> trzeba było go ładować żeby auto zapaliło. Alternator robiłem w warsztacie Sokola na

> Braterskiej.

Dzięki za hinta.

Ostatecznie wyszło na to, że uszkodzony jest regulator napięcia. Mostek diodowy jest w idealnym stanie, sam alternator wydaje się też bez zarzutu.

Informacyjnie - robiłem we Wrocławiu w firmie MOTO-STARTER ul. Żegiestowka. Polecam - warsztat czysty, porządny. Gość bardzo kontaktowy, wszystko pokazał, wyklarował. No i robota zrobiona smile.gif

Te 13,95V na wolnych obrotach (radio, światła, klima) to trochę mało. Po włączeniu ogrzewania szyby, długich świateł oraz halogenów przód i tył na akumulatorze było 12,5V. Teraz na akumulatorze na wolnych obrotach jest stabilnie 14,20+-0,02.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.