Jump to content

DPF - ile w tym prawdy?


vronski
 Share

Recommended Posts

Zależy od filtra. Jak kupisz z mokrym, to na wszelkie pytania odpowiedz brzmi - nie dotyczy.

Tylko do serwisu co około 60 tyś km trzeba doliczyć kilka stówek za płyn katalityczny.

Drugą zaletą mokrego filtra jest możliwość regeneracji karcherem, jak się skończy jego żywotność.

W Niemcach za to filtr jest teoretycznie wieczny, ale płacisz za to kłopotami obsługowymi.

Link to comment
Share on other sites

> W Niemcach za to filtr jest teoretycznie wieczny, ale płacisz za to kłopotami obsługowymi.

nic bardziej mylnego , w '' suchym'' wyniku wypalania sadzy powstaje popiół który zatyka z czasem dpf , mycie go nic nie daje , bo mycie usuwa tylko sadzę a nie popiół

Link to comment
Share on other sites

> nie ma i to jest FATALNY błąd producentów , prosta informacja , a jak by ułatwiła użytkownikom

> eksploatację diesli z tym bublem ;

> BTW może się nawet tak zdarzyć że przejedziesz trasę bez wypalania ( mimo że sterownik powinien

> sobie to wykorzystać ) a pod domem rozpocznie się proces wypalania , ja tak miałem 3 razy

> przed wjazdem do garażu , i raz w trasie zajeżdżając na orlen , komp aktywował proces

> wypalania (widać to po spalaniu chwilowym ) , i stałem jak kretyn z boku na stacji , bo nie

> chciałem przerywać procesu , to był jego gwóźdź do trumny , w ruch poszła szlifierka i wycinka

> z puszki a następnie tuner wyciął dziada z softu , nie będę się z bublem pierdzielił , jak

> dopracują technikę to pogadamy

Zachciało się Unii Europejskiej i takie tego efekty. sick.gif A w Stanach czy innej Australii tylko się z tego śmieją z_lol1.gif i nadal sobie kupują samochody ze średnią pojemnością 3,0 V6. palacz.gif

Link to comment
Share on other sites

> Robię 10 - 14 tysięcy. Szukam wśród używanych. Wersji benzynowych o niezłych osiągach i wyposażeniu jest po prostu mało.

Przy Twojej jeździe raczej rozważyłbym benzynówkę turbo - oszczędna jak chcesz i mocna, jeżeli zechcesz pocisnąć.

Akurat sprzedaję Golfa 6 z silnikiem benzynowym, o mocy 160KM z pełnym wyposażeniem (nawet szyberdach fabryczny!). idea.gif

mar00ha

Link to comment
Share on other sites

> Zachciało się Unii Europejskiej i takie tego efekty. A w Stanach czy innej Australii tylko się z

> tego śmieją i nadal sobie kupują samochody ze średnią pojemnością 3,0 V6.

Ktos ci broni kupic 3.0 V6 w EU? niewiem.gif

Link to comment
Share on other sites

> nic bardziej mylnego , w '' suchym'' wyniku wypalania sadzy powstaje popiół który zatyka z czasem

> dpf , mycie go nic nie daje , bo mycie usuwa tylko sadzę a nie popiół

Dlatego leje się olej bezpopiołowy.

Link to comment
Share on other sites

> Nawet 2.0 mi broni. Zwykłe 2,0i 16V bez wtrysku bezpośredniego, bez turbawko-pierdziawki, bez

> rwącego się łańcucha rozrządu.

I wtedy pojdziesz i kupisz nowke?

Bo te nowe silniki raczej nie sprawiaja klopotow przez 150-200kkm, czyli max tego co przejedzie 1 czy 2 wlasciciel.

Sam obecnie jezdze 2.0noPB, ale kolejne auto raczej na pewno bedzie juz z turbo ok.gif

Link to comment
Share on other sites

> 1. Czy to prawda, że wypalanie DPF ma miejsce tak często (2 razy na bak paliwa)?

> 2. Czy to prawda, że muszę mieć do tego 3000 rpm? A jeśli ten próg się różni między autami to czy

> takie materiały są gdzieś publikowane?

> 3. Czy to prawda, że wypalanie każdorazowo trwa 10 minut?

> 4. Czy są auta informujące z wyprzedzeniem o potrzebie wypalenia sadzy?

jako własciciel Insigni od jej nowości z DPF na pokładzie po ponad 3 latach używania i ponad 60kkm najechane odpowiadam:

1. nie wiem, nie mam pojęcia

2. u mnie ma byc przekroczone 2000rpm i 80st.C czy tez 80km/h juz nie pamiętam-jest w instrukcji

3. nie wiem - PONOĆ ZALEŻY właśnie od obciążenia i pręędkości obrotowej (jadac 80km i mając 2000rpm wypalasz dłużej - jadąć 120km/h i mając 3000rpm wypalasz krócej

4. w normalnej eksploatacji "info z wyprzedzeniem": nie; jezeli dochodzimy do wartości zapełnienia filtra powyżej iluś tam procent są auta dające komunikat, że musisz pojechać na przejażdżkę, bo sie przytykasz...... częśc aut informuje, że właśnie trwa wypalanie..... w wielu wystarczy obserwacja (np chwilowego spalania) lub prosty montaż dodatkowej diody żeby wiedzieć, że filtr się właśnie w tym momencie wypala..... - i znowu z mojego doświadczenia dwa razy udało mi sie ten moment wyłapać w ciagu tych ponad 3-ch lat -jak dojeżdżałem i parkowałem pod domem-w codziennej eksploatacji nie zauważam

aha u mnie jazda mieszana 2-3 dni w tygodniu pełne korkowanie na max zatkanych fragmentach miasta; 2-3 dni w tygodniu obwodnica tójmiejska

przybywanie oleju (czytaj pewnie rozcieńczanie w związku przerwanym wyapalaniem) zauważonee przez ten okres ze dwa razy. Olej zmieniam co 15kkm lub co rok

nie bój sie NOWEGO auta z dpf jeśli masz jazde mieszaną

Link to comment
Share on other sites

> 1. Czy to prawda, że wypalanie DPF ma miejsce tak często (2 razy na bak paliwa)? nieraz nawet 3 razy

> 2. Czy to prawda, że muszę mieć do tego 3000 rpm? A jeśli ten próg się różni między autami to czy

> takie materiały są gdzieś publikowane?

bzdura on sie nawet na wolnych obrotach wypala

> 3. Czy to prawda, że wypalanie każdorazowo trwa 10 minut?

miedzy 10-15min

> 4. Czy są auta informujące z wyprzedzeniem o potrzebie wypalenia sadzy?

wiekszosc nic takeigo nie ma

DLatego moj obecny diesel jest moim ostatnim w "karierze" Wypalanie sie dpfu w oplu ta jakas paranoja.RObi to doslownie co 250-400km oczywiscie wtedy kiedy mu pasuje,nieraz pod domem.Mozna gasic ale jak zgasisz np po 6min wypalania to przy najstepnym odpaleniu znowu caly proces startuje od zera i spalanie rosnie astronomicznie.Auto podczas wyapalania jest wyraznie slabsze.Ktos przedemna pisal o jakis specjalnych zaleceniach w uzywaniu diesla z DPF. Jakas istna masakra,ja wiem ze nie mozna podchodzic jak ignorant do obslugi samochodu ale tamto to zakrawa na chorobe jakas

Link to comment
Share on other sites

> Rozglądam się za kandydatem na nowe auto i dotąd brałem pod uwagę diesla chociaż go nie potrzebuję

> (przejeżdżam niewiele kilometrów rocznie, ale też większość w trasie, często na drogach

> ekspresowych), bo zakładałem, że w związku z taką charakterystyką podróży obecność DPF będzie

> dla mnie niedostrzegalna.

> Tymczasem jednak przeczytałem ten artykuł i

> 1. Czy to prawda, że wypalanie DPF ma miejsce tak często (2 razy na bak paliwa)?

> 2. Czy to prawda, że muszę mieć do tego 3000 rpm? A jeśli ten próg się różni między autami to czy

> takie materiały są gdzieś publikowane?

> 3. Czy to prawda, że wypalanie każdorazowo trwa 10 minut?

> 4. Czy są auta informujące z wyprzedzeniem o potrzebie wypalenia sadzy?

> Prawdę mówiąc jestem trochę przerażony, bo o ile byłem skłonny uwierzyć, że kupowanie diesla z DPF

> do miasta może przysporzyć kłopotów, to jednak równocześnie zakładałem, że wyjazd w trasę

> nawet raz w miesiącu (co w końcu nie jest niczym niezwykłym) problem rozwiązuje.

> A tu niespodzianka. Pomijając częstotliwość tej operacji, to poziom obrotów podany w artykule jest

> absurdalny. Obecnie w pięciobiegowym aucie poziom 3000 osiągam na ostatnim biegu przy 120

> km/h. Kolejne auto chciałbym ze skrzynią sześciobiegową, żeby obniżyć hałas. I na drodze

> ekspresowej miałbym redukować bieg, żeby wypalić sadzę? Na dodatek redukować bieg "na wszelki

> wypadek", bo auto nie daje żadnych wskazówek? I jeszcze obserwować spalanie chwilowe?

1. BMN 2.0 w Seacie. Bezproblemowo. Autem przejechalem 80 tys. jedyny objaw to troche glosniejsza praca silnika (bardziej twarda). Auto uzytkowala zona na odcinkach 10 km w miescie. Raz na pol roku jakas trasa. Nigdy nie bylo problemu z DPFem. Moj kolega ktory kupil Seata ode mnie tez twierdzi, ze DPF jest "przezroczysty" dla uzytkownika.

Raz byl problem z mojej winy. Kiedy zalalem w Czarnogorze paliwo zawierajace siarke. DPF dymil na siwo tak, ze robil zalsone dymna. ASO zalecilo wyplanienie paliwa, zalanie wlasciwego i przepalnie DPF na Autostradzie. 80km, 3000obr przez 10 min . Pomoglo.

2. Mazda 2.2 z DPF i Add Blue. Nie zauwazalny DPF.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

> Przy Twojej jeździe raczej rozważyłbym benzynówkę turbo - oszczędna jak chcesz i mocna, jeżeli

> zechcesz pocisnąć.

> Akurat sprzedaję Golfa 6 z silnikiem benzynowym, o mocy 160KM z pełnym wyposażeniem (nawet

> szyberdach fabryczny!).

Widziałem, ale szukam kombi. HTB już mam. busted.gif

Link to comment
Share on other sites

> Sa auta uznawane za malo marudne jesli chodzi o DPF np Chevrolety czy wlasnie renowki. Sa tez mega

> wtopy jaka jest wg mnie filtr w Oplach (moze cos poprawili w obecnych ale chwile temu to byla

> masakra).

A czy przypadkiem Chevrolet to nie ma tych samych silników co Opel

Mam Vectrę z 2005 roku 120KM i z DPF-em do tej pory problemu nie miałem (większość przebiegu to trasa po około 50km w jedna stronę)

Link to comment
Share on other sites

> A czy przypadkiem Chevrolet to nie ma tych samych silników co Opel

> Mam Vectrę z 2005 roku 120KM i z DPF-em do tej pory problemu nie miałem (większość przebiegu to

> trasa po około 50km w jedna stronę)

to jest silnik Fiata.trasa 50km wszystko wyjasnia ok.gif

Link to comment
Share on other sites

> A czy przypadkiem Chevrolet to nie ma tych samych silników co Opel

> Mam Vectrę z 2005 roku 120KM i z DPF-em do tej pory problemu nie miałem (większość przebiegu to

> trasa po około 50km w jedna stronę)

Drzewniej Chevrolet miał diesle produkowane w Korei na licencji VM Motori, tak jak kiedyś Hyundai.

Potem coś pozmieniali.

Link to comment
Share on other sites

> Rozglądam się za kandydatem na nowe auto i dotąd brałem pod uwagę diesla chociaż go nie potrzebuję

> (przejeżdżam niewiele kilometrów rocznie, ale też większość w trasie, często na drogach

> ekspresowych), bo zakładałem, że w związku z taką charakterystyką podróży obecność DPF będzie

> dla mnie niedostrzegalna.

> Tymczasem jednak przeczytałem ten artykuł i

> 1. Czy to prawda, że wypalanie DPF ma miejsce tak często (2 razy na bak paliwa)?

Zależy od producenta i stylu jazdy można przyjąć 500-1000km

> 2. Czy to prawda, że muszę mieć do tego 3000 rpm? A jeśli ten próg się różni między autami to czy

> takie materiały są gdzieś publikowane?

W instrukcji danego auta?Generalnie obroty są po to by utrzymać właściwą temperaturę, która przy dopalaniu jest wysoka, a paliwo w tym czasie dotryskiwane.

> 3. Czy to prawda, że wypalanie każdorazowo trwa 10 minut?

Jeśli kilkukrotnie przerywany był cykl to tak może być, aczkolwiek jak śmigasz co raz w trasy to nawet nie zauważysz wypalania, bo się będzie dopalało "w tle"

> 4. Czy są auta informujące z wyprzedzeniem o potrzebie wypalenia sadzy?

Jeśli poziom przekroczy ileś tam % zapełnienia (ok 80%), takie zapełnienie następuje jeśli kilka cykli było przerwanych.

> Prawdę mówiąc jestem trochę przerażony, bo o ile byłem skłonny uwierzyć, że kupowanie diesla z DPF

> do miasta może przysporzyć kłopotów, to jednak równocześnie zakładałem, że wyjazd w trasę

> nawet raz w miesiącu (co w końcu nie jest niczym niezwykłym) problem rozwiązuje.

Bo rozwiązuje. Co jakiś czas daj autku w trasie troszkę dynamiczniej i baardzo rzadko będziesz widział wypalanie dpfa, bo się będzie sam wypalał. Jeśli wiesz co masz w aucie i potrafisz z tego korzystać, to nie przysporzy Ci to wielu problemów, najgorsza jest ignorancja i zaściankowe myślenie rodem z mercedesa 124, a potem płącz jaki to DPF zły

> A tu niespodzianka. Pomijając częstotliwość tej operacji, to poziom obrotów podany w artykule jest

> absurdalny. Obecnie w pięciobiegowym aucie poziom 3000 osiągam na ostatnim biegu przy 120

> km/h. Kolejne auto chciałbym ze skrzynią sześciobiegową, żeby obniżyć hałas. I na drodze

> ekspresowej miałbym redukować bieg, żeby wypalić sadzę? Na dodatek redukować bieg "na wszelki

> wypadek", bo auto nie daje żadnych wskazówek? I jeszcze obserwować spalanie chwilowe?

Nic nie musisz obserwować, Normalnie jeździsz. Nie zamulaj samochodu, bo dla obecnego diesla obroty ponad 3 tys nie robią wrażenia i nie psują samochodu, jak od czasu do czasu go trochę pokręcisz wyżej to tak jak wyżej napisałem, nie będziesz wiedział że to masz w aucie.

Link to comment
Share on other sites

W moim poprzednim samochodzie (Epica) wypalanie DPF odbywalo sie co ok 700-1000 km. Nie bylo to upierdliwe. Nawet gdy przerwalem wypalanie w miescie, to sie dopalilo pozniej.

Link to comment
Share on other sites

Ja ma Chevroleta Lacetti 2,0D mam przejechane 150kkm z tego 90% w mieście. Jak na razie nie miałem żadnych problemów z DPF poza pęknięciem rurki od czujnika ciśnienia przed i za DPF-em (naprawa 100PLN). Wiem kiedy DPF jest wypalany, bo podnoszą się obroty biegu jałowego. Niejednokrotnie przerywałem ten proces i żadne niepożądane efekty nie wystąpiły. Myślę, że problem jest trochę sztucznie rozdmuchany.

Link to comment
Share on other sites

> 1. Czy to prawda, że wypalanie DPF ma miejsce tak często (2 razy na bak paliwa)?

> 2. Czy to prawda, że muszę mieć do tego 3000 rpm? A jeśli ten próg się różni między autami to czy

> takie materiały są gdzieś publikowane?

> 3. Czy to prawda, że wypalanie każdorazowo trwa 10 minut?

> 4. Czy są auta informujące z wyprzedzeniem o potrzebie wypalenia sadzy?

Opel 1.7 cdti

1. To możliwe przy jeździe miejskiej

2. Nie, wypalanie zajdzie też na jałowych, oczywiście potrwa dłużej

3. Nie, do 5min na jałowych

4. Może

P.S. Ten silnik ma stosunkowo mały DPF, ale już 1.9 cdti by Fiat może wypalać rzadziej ale dłużej

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.