karolKK Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 Kupiłem dla żony Pandę, chcę zrobić jej pakiet startowy - rozrząd, płyny, filtry. Wszystko już mam kupione (robię na zamiennikach) ale problem jest z filtrem oleju W InterCars wyskoczyło im w katalogu, że do tego silnika są 2 typy filtra oleju: OP537/1 OP545/2 Ten pierwszy jest większy, drugi mniejszy - gwint pasuje w obu. Panda z roku 2004. ASO również jak dzwoniłem to podaje, że trzeba do nich podjechać i na miejscu sprawdzą, bo potwierdzają, że są 2 typy w tym silniku. Nie sądziłem, że do tak prostego silniczka jak 1.1 w Pandzie będą takie cyrki z doborem najprostszej części zamiennej, tym bardziej, że z tego co wiem to ten silnik był chyba do ostatniego dnia produkcji w niemalże niezmienionej specyfikacji. Różnica była chyba jedyna taka, że o ile dobrze wiem, w 2005 roku zmienili korek oleju z wciskanego na wkręcany. Mój ma wciskany korek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 > Kupiłem dla żony Pandę, chcę zrobić jej pakiet startowy - rozrząd, płyny, filtry. > Wszystko już mam kupione (robię na zamiennikach) ale problem jest z filtrem oleju > W InterCars wyskoczyło im w katalogu, że do tego silnika są 2 typy filtra oleju: > OP537/1 > OP545/2 > Ten pierwszy jest większy, drugi mniejszy - gwint pasuje w obu. > Panda z roku 2004. > ASO również jak dzwoniłem to podaje, że trzeba do nich podjechać i na miejscu sprawdzą, bo > potwierdzają, że są 2 typy w tym silniku. > Nie sądziłem, że do tak prostego silniczka jak 1.1 w Pandzie będą takie cyrki z doborem > najprostszej części zamiennej, tym bardziej, że z tego co wiem to ten silnik był chyba do > ostatniego dnia produkcji w niemalże niezmienionej specyfikacji. No i dobra, inni producenci też wprowadzają zmiany w trakcie produkcji jednego rocznika i co, też miałczysz o to? > Różnica była chyba jedyna taka, że o ile dobrze wiem, w 2005 roku zmienili korek oleju z wciskanego > na wkręcany. Mój ma wciskany korek. Pamiętasz chociaż jakie masz świece: cienkie/grube? Pasek rozrządu masz 12mm, czy grubszy - droższy? Z której części roku jest pojazd, albo jaki ma nr silnika? Jeśli nie, to zanurkuj pod pojazd, filtr jest dobrze widoczny od góry i od dołu Nikt Ci tu z fusów nie wywróży, bo też mam pandę z 2004r, z listopada i mam stary typ, czyli: gruba świeca cienki pasek rozrządu stary typ filtra Daj więcej szczegółów, to się zerknie co i jak, w razie czego na stronie Filtrona masz nr silników od i do którego jaki filtr idzie Powiem Ci, że w Pandzie, czy Punto jest mało kłopotu z doborem części, w mojej byłej Ibizie z 1999r., końcówka produkcji, kładli co na półce było, hamulce z 1,8 16v przed fl, zawias z Cupry 2,0 16v, a pod maską słabowite 1,4 8v 60KM APQ, więc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 10 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 > No i dobra, inni producenci też wprowadzają zmiany w trakcie produkcji jednego rocznika i co, też > miałczysz o to? > Pamiętasz chociaż jakie masz świece: cienkie/grube? > Pasek rozrządu masz 12mm, czy grubszy - droższy? > Z której części roku jest pojazd, albo jaki ma nr silnika? > Jeśli nie, to zanurkuj pod pojazd, filtr jest dobrze widoczny od góry i od dołu > Nikt Ci tu z fusów nie wywróży, bo też mam pandę z 2004r, z listopada i mam stary typ, czyli: > gruba świeca > cienki pasek rozrządu > stary typ filtra > Daj więcej szczegółów, to się zerknie co i jak, w razie czego na stronie Filtrona masz nr silników > od i do którego jaki filtr idzie > Powiem Ci, że w Pandzie, czy Punto jest mało kłopotu z doborem części, w mojej byłej Ibizie z > 1999r., końcówka produkcji, kładli co na półce było, hamulce z 1,8 16v przed fl, zawias z > Cupry 2,0 16v, a pod maską słabowite 1,4 8v 60KM APQ, więc... Pasek rozrządu mam cienki, bo właśnie auto stoi w garażu, bo wymieniam rozrząd i pasek jest mniej więcej na 3/4 szerokości koła zębatego od wałka rozrządu - cieńszy już by nie mógł być, więc wnioskuję, że to jest ten cieńszy. Świeca - gruba, bo już wymieniłem. Filtr zamontowany Fiatowski, oryginał - cienki, bardziej podchodzi mi pod ten Filtron OP545/2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 > Nie sądziłem, że do tak prostego silniczka jak 1.1 w Pandzie będą takie cyrki z doborem > najprostszej części zamiennej, to nie cyrki poprostu w trakcie zmieniono i tyle - tak jak u kazdgo innego producenta w zaleznosci od roku iniby tego samego silnika moga byc rozne warianty ps. z tego co ja wiem i doswiadczylem na wlasnej pandzie z 2003 z pierwszych tygodni produkcji to byl tez trzeci typ nauczony doswiadczeniem przy kolejnych zakupach filtra oleju wlazilem pod samochod i patrzylem jaki typ na filtrze jest napisany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 > Pasek rozrządu mam cienki, bo właśnie auto stoi w garażu, bo wymieniam rozrząd i pasek jest mniej > więcej na 3/4 szerokości koła zębatego od wałka rozrządu - cieńszy już by nie mógł być, więc > wnioskuję, że to jest ten cieńszy. > Świeca - gruba, bo już wymieniłem. > Filtr zamontowany Fiatowski, oryginał - cienki, bardziej podchodzi mi pod ten Filtron OP545/2. czyli cienki pasek/gruba świeca = stary filtr OP 537/1 filtron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 10 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 > czyli cienki pasek/gruba świeca = stary filtr OP 537/1 filtron Niestety nie masz racji - wymontowałem stary (oryginał Fiat) i porównałem z oboma filtrami, zwymiarowałem nawet suwmiarką - to jest OP 545/2. Także jest niezły meksyk z tymi filtrami, bo niektóre katalogi wymieniają wyłącznie 537/1 do tego samochodu. Zamontowanie tego filtra po pewnym czasie powoduje rozszczelnienie uszelki na skutek zbyt małej przepustowości filtra w stosunku do właściwego (545/2) w ten sposób, że wręcz leje się jak z wiadra spod uszczelki. Właśnie wróciłem od kumpla z grilla, który pracował w ASO Fiat i mówił, że mieli w Pandzie przypadek zapalenia się silnika po długiej trasie. Pożar był spowodowany rozszczelnieniem filtra właśnie OP 537/1 (zamiast 545/2) . Olej tryskał na rozgrzany kolektor wydechowy, który obok niego przechodzi. Sfajczeniu uległa dolna część pokrywy rozrządu, pasek rozrządu, czujnik pod kołem pasowym i nadkole prawe + wiązka, która idzie w pokrywie rozrządu. To wszystko z powodu niewłaściwego filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 > Niestety nie masz racji - wymontowałem stary (oryginał Fiat) i porównałem z oboma filtrami, > zwymiarowałem nawet suwmiarką - to jest OP 545/2. > Także jest niezły meksyk z tymi filtrami, bo niektóre katalogi wymieniają wyłącznie 537/1 do tego > samochodu. Nie wiem, ja pamiętam który mam, a mam pojazdy, gdzie jest potrzebny 537/1 - Panda i 545/2 P2fl 8v z 05 roku na grubym pasku, miałem jeszcze P2 1,2 16v z 2000r gdzie był też 545/2 > Zamontowanie tego filtra po pewnym czasie powoduje rozszczelnienie uszelki na skutek zbyt małej > przepustowości filtra w stosunku do właściwego (545/2) w ten sposób, że wręcz leje się jak z > wiadra spod uszczelki. Biorę zawsze 2 filtry jak pewności nie mam, po wymianie oddaję niewłaściwy do sklepu, problemu nie ma > Właśnie wróciłem od kumpla z grilla, który pracował w ASO Fiat i mówił, że mieli w Pandzie > przypadek zapalenia się silnika po długiej trasie. > Pożar był spowodowany rozszczelnieniem filtra właśnie OP 537/1 (zamiast 545/2) . > Olej tryskał na rozgrzany kolektor wydechowy, który obok niego przechodzi. > Sfajczeniu uległa dolna część pokrywy rozrządu, pasek rozrządu, czujnik pod kołem pasowym i nadkole > prawe + wiązka, która idzie w pokrywie rozrządu. > koszt naprawy 1600zł. > To wszystko z powodu niewłaściwego filtra. Przepraszam, ale trzeba być niezłym idiotą, żeby nie zobaczyć różnicy po wkręceniu na miejsce i zacząć lać olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 10 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 > > Przepraszam, ale trzeba być niezłym idiotą, żeby nie zobaczyć różnicy po wkręceniu na miejsce i > zacząć lać olej Nie trzeba być wcale idiotą. Przytoczony przypadek wyglądał w ten sposób, że samochód cały czas jeździł na 537/1 (kilka lat wstecz, klika wymian oleju). Właściciel wiedział, ze ma 537/1 i ten zawsze brał. Niestety tak się nieszczęśliwie złożyło, że owa Panda jeździła przez te wszystkie lata wyłącznie po mieście, odcinki rzędu 5-15km na raz. Miesiąc po wymianie oleju z filtrem facet pojechał w trasę 300km, pierwszą od kilku lat. Zajechał na miejsce, na światłach zobaczył dym, zapaliła się kontrolka oleju, resztę historii opisałem wyżej. Po prostu jeżdżąc po mieście nie wytworzyło się na tyle duże ciśnienie olejowe, by wypchnąć uszczelkę filtra, który miał zbyt niską drożność w stosunku do 545/2. Facet przez te wszystkie lata po prostu miał szczęście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 > Nie trzeba być wcale idiotą. > Przytoczony przypadek wyglądał w ten sposób, że samochód cały czas jeździł na 537/1 (kilka lat > wstecz, klika wymian oleju). > Właściciel wiedział, ze ma 537/1 i ten zawsze brał. > Niestety tak się nieszczęśliwie złożyło, że owa Panda jeździła przez te wszystkie lata wyłącznie po > mieście, odcinki rzędu 5-15km na raz. > Miesiąc po wymianie oleju z filtrem facet pojechał w trasę 300km, pierwszą od kilku lat. > Zajechał na miejsce, na światłach zobaczył dym, zapaliła się kontrolka oleju, resztę historii > opisałem wyżej. > Po prostu jeżdżąc po mieście nie wytworzyło się na tyle duże ciśnienie olejowe, by wypchnąć > uszczelkę filtra, który miał zbyt niską drożność w stosunku do 545/2. > Facet przez te wszystkie lata po prostu miał szczęście. Nie napiszesz mi, że z fabryki też wyjechał ze złym filtrem? Przecież różnicę widać gołym okiem po wkręceniu filtra w jego miejsce Moja Panda jeździ czasem trasy, czasem po ogródku tylko, a czasem stoi przez miesiąc, ma być zawsze sprawna, bez niespodzianek Zapisz sobie nr filtrów/świec i innych podchwytliwych i włóż do książki gwarancyjnej, ułatwi życie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > Także jest niezły meksyk z tymi filtrami, bo niektóre katalogi wymieniają wyłącznie 537/1 do tego > samochodu. > Zamontowanie tego filtra po pewnym czasie powoduje rozszczelnienie uszelki na skutek zbyt małej > przepustowości filtra w stosunku do właściwego (545/2) w ten sposób, że wręcz leje się jak z a swoja droga... dziwie sie jak kopmus sie udawalo go zamontowac bo z tego co wiem to on raczej tak ladnie nie pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > a swoja droga... dziwie sie jak kopmus sie udawalo go zamontowac bo z tego co wiem to on raczej tak > ladnie nie pasuje W ogóle nie pasuje, przymierzałem oba do Pandy i oba do Punto 2fl swojego i pięknie widać różnicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > W ogóle nie pasuje, przymierzałem oba do Pandy i oba do Punto 2fl swojego i pięknie widać różnicę no wlasnie jakim trzeba byc specjalista zeby zrobic taki ulepek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > no wlasnie > jakim trzeba byc specjalista zeby zrobic taki ulepek? nie mam pojęcia , ja mam wadę wzroku, ale koryguję ją okularami i zdrowym rozsądkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > nie mam pojęcia , ja mam wadę wzroku, ale koryguję ją okularami i zdrowym rozsądkiem dobrze ze lada dzien bede mial nowe okulary bo zmierzalem ku temu by przypasowac od T448p tez przypasowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 11 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > a swoja droga... dziwie sie jak kopmus sie udawalo go zamontowac bo z tego co wiem to on raczej tak > ladnie nie pasuje Chcesz się założyć o swoją Pandę, że wkręcę do 2004r. zarówno Op537/1 jak i OP 545/2 ? Od rana siedziałem w kanale i dla własnej wiedzy i z ciekawości wkręciłem oba. Wchodzą jak w masło, bez najmniejszego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > Chcesz się założyć o swoją Pandę, że wkręcę do 2004r. zarówno Op537/1 jak i OP 545/2 ? > Od rana siedziałem w kanale i dla własnej wiedzy i z ciekawości wkręciłem oba. > Wchodzą jak w masło, bez najmniejszego problemu. w 1,1 z 2003 nie szlo wkrecic nic innego jak tylko jeden - nie pamietam typu za to pamietam ze katalog w serwisie boscha podpowiadal 2 typy a i tak trzeba bylo jeszcze inny typ zakladac.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 11 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > w 1,1 z 2003 nie szlo wkrecic nic innego jak tylko jeden - nie pamietam typu > za to pamietam ze katalog w serwisie boscha podpowiadal 2 typy a i tak trzeba bylo jeszcze inny typ > zakladac.... Moja jest ze stycznia 2004, na wciskanym korku oleju czyli jeszcze ten starszy typ. I powtarzam raz jeszcze - nie zasłyszane pod budką z piwem lub wyczytane na forum, tylko sam sprawdziłem dziś rano - pasują oba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > Moja jest ze stycznia 2004, na wciskanym korku oleju czyli jeszcze ten starszy typ. > I powtarzam raz jeszcze - nie zasłyszane pod budką z piwem lub wyczytane na forum, tylko sam > sprawdziłem dziś rano - pasują oba. ja tez powtorze raz jeszcze ze moje doswiadczenie pokazalo ze do 1,1 odebranej z salonu w padzierniku 2003 nie szlo wkrecic innego filtra jak trzeci - inny niz oba wskazywane w katalogach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 11 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > ja tez powtorze raz jeszcze ze moje doswiadczenie pokazalo ze do 1,1 odebranej z salonu w > padzierniku 2003 nie szlo wkrecic innego filtra jak trzeci - inny niz oba wskazywane w > katalogach a jaki symbol był filtra? I dlaczego nie dało się wkręcić - inny gwint czy puszka się nie mieściła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > a jaki symbol był filtra? > I dlaczego nie dało się wkręcić - inny gwint czy puszka się nie mieściła? niestety nie pamietam jaki filtr zakladany byl do samochodu 7 czy 8 lat temu gwint nie pasowal - z cala pewnoscia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > niestety nie pamietam jaki filtr zakladany byl do samochodu 7 czy 8 lat temu > gwint nie pasowal - z cala pewnoscia Chwilunia, Paanowie Wkręcały się oba, gwint pasował, ale miejsce po obwodzie, gdzie jest uszczelka było rażąco niepasujące Tu szukamy różnic, bo gwintem olej nie pocieknie, tylko po obwodzie filtra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 11 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > Chwilunia, Paanowie > Wkręcały się oba, gwint pasował, ale miejsce po obwodzie, gdzie jest uszczelka było rażąco > niepasujące > Tu szukamy różnic, bo gwintem olej nie pocieknie, tylko po obwodzie filtra Ojojoj, kolega chyba nie wkręcał tego filtra osobiście, tylko zasłyszał. Wspomnę raz jeszcze - dziś rano wkręciłem na próbę oba filtry. - oba wkręcają się gładko i bez problemu - w obu uszczelka przylega do powierzchni bez problemu I trzeba być naprawdę w temacie zorientowanym (czyt. wcześniej zapytać np. w ASO, poczytać na forach), żeby założyć ten odpowiedni. Bo na przebiegi w koło komina to ten 537/1 też będzie spełniał rolę. Niestety na trasie jak wrzucisz 100/120km/h przez dłuższy czas to ciśnienie wypchnie uszczelkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > Ojojoj, kolega chyba nie wkręcał tego filtra osobiście, tylko zasłyszał. Sam zmieniam w obu pojazdach > Wspomnę raz jeszcze - dziś rano wkręciłem na próbę oba filtry. > - oba wkręcają się gładko i bez problemu wiem, testowałem w 2008r > - w obu uszczelka przylega do powierzchni bez problemu nie do końca, jest różnica w przyleganiu > I trzeba być naprawdę w temacie zorientowanym (czyt. wcześniej zapytać np. w ASO, poczytać na > forach), żeby założyć ten odpowiedni. To masz dobre ASO, bo temu w Piotrkowie nie powierzyłbym swojego pojazdu > Bo na przebiegi w koło komina to ten 537/1 też będzie spełniał rolę. > Niestety na trasie jak wrzucisz 100/120km/h przez dłuższy czas to ciśnienie wypchnie uszczelkę. U mnie nie ma różnicy, czy jeździ po ogródku, czy śmiga po Pomorzu, czy Śląsku, czy jedzie 70km/h czy 140km/h przez dłuższą chwilę, ma być sprawny zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > niestety nie pamietam jaki filtr zakladany byl do samochodu 7 czy 8 lat temu > gwint nie pasowal - z cala pewnoscia była szansa, że gwint w filtrze był skopany, kiedyś musiałem wymienić 537/1 na inny 537/1, bo nie chciał się wkręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > była szansa, że gwint w filtrze był skopany, kiedyś musiałem wymienić 537/1 na inny 537/1, bo nie > chciał się wkręcić zdecydowanie nie - byla jezeli dobrze pamietam inna srednica gwintu nawet mi wujaszek mowil od czego to filtr ale kto by sobie glowe taki duperelami zasmiecal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominus23 Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 Przypadek z przed chwili. Panda 2004 - filtr ufi 23.415.00 czyli zamiennik op 537/1 - wydmuchało uszczelkę od filtra i wyrzygało cały olej. Całe szczęście silnik nie zatarty. Było dobrze dopóki auto nie wkręciło się na obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.