Skocz do zawartości

Pytanie o filtr oleju 1.1


karolKK

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem dla żony Pandę, chcę zrobić jej pakiet startowy - rozrząd, płyny, filtry.

Wszystko już mam kupione (robię na zamiennikach) ale problem jest z filtrem oleju

W InterCars wyskoczyło im w katalogu, że do tego silnika są 2 typy filtra oleju:

OP537/1

OP545/2

Ten pierwszy jest większy, drugi mniejszy - gwint pasuje w obu.

Panda z roku 2004.

ASO również jak dzwoniłem to podaje, że trzeba do nich podjechać i na miejscu sprawdzą, bo potwierdzają, że są 2 typy w tym silniku.

Nie sądziłem, że do tak prostego silniczka jak 1.1 w Pandzie będą takie cyrki z doborem najprostszej części zamiennej, tym bardziej, że z tego co wiem to ten silnik był chyba do ostatniego dnia produkcji w niemalże niezmienionej specyfikacji.

Różnica była chyba jedyna taka, że o ile dobrze wiem, w 2005 roku zmienili korek oleju z wciskanego na wkręcany. Mój ma wciskany korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiłem dla żony Pandę, chcę zrobić jej pakiet startowy - rozrząd, płyny, filtry.

> Wszystko już mam kupione (robię na zamiennikach) ale problem jest z filtrem oleju

> W InterCars wyskoczyło im w katalogu, że do tego silnika są 2 typy filtra oleju:

> OP537/1

> OP545/2

> Ten pierwszy jest większy, drugi mniejszy - gwint pasuje w obu.

> Panda z roku 2004.

> ASO również jak dzwoniłem to podaje, że trzeba do nich podjechać i na miejscu sprawdzą, bo

> potwierdzają, że są 2 typy w tym silniku.

> Nie sądziłem, że do tak prostego silniczka jak 1.1 w Pandzie będą takie cyrki z doborem

> najprostszej części zamiennej, tym bardziej, że z tego co wiem to ten silnik był chyba do

> ostatniego dnia produkcji w niemalże niezmienionej specyfikacji.

No i dobra, inni producenci też wprowadzają zmiany w trakcie produkcji jednego rocznika i co, też miałczysz o to? facepalm%5B1%5D.gif

> Różnica była chyba jedyna taka, że o ile dobrze wiem, w 2005 roku zmienili korek oleju z wciskanego

> na wkręcany. Mój ma wciskany korek.

Pamiętasz chociaż jakie masz świece: cienkie/grube?

Pasek rozrządu masz 12mm, czy grubszy - droższy?

Z której części roku jest pojazd, albo jaki ma nr silnika?

Jeśli nie, to zanurkuj pod pojazd, filtr jest dobrze widoczny od góry i od dołu ok.gif

Nikt Ci tu z fusów nie wywróży, bo też mam pandę z 2004r, z listopada i mam stary typ, czyli:

gruba świeca

cienki pasek rozrządu

stary typ filtra

Daj więcej szczegółów, to się zerknie co i jak, w razie czego na stronie Filtrona masz nr silników od i do którego jaki filtr idzie ok.gif

Powiem Ci, że w Pandzie, czy Punto jest mało kłopotu z doborem części, w mojej byłej Ibizie z 1999r., końcówka produkcji, kładli co na półce było, hamulce z 1,8 16v przed fl, zawias z Cupry 2,0 16v, a pod maską słabowite 1,4 8v 60KM APQ, więc... oink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i dobra, inni producenci też wprowadzają zmiany w trakcie produkcji jednego rocznika i co, też

> miałczysz o to?

> Pamiętasz chociaż jakie masz świece: cienkie/grube?

> Pasek rozrządu masz 12mm, czy grubszy - droższy?

> Z której części roku jest pojazd, albo jaki ma nr silnika?

> Jeśli nie, to zanurkuj pod pojazd, filtr jest dobrze widoczny od góry i od dołu

> Nikt Ci tu z fusów nie wywróży, bo też mam pandę z 2004r, z listopada i mam stary typ, czyli:

> gruba świeca

> cienki pasek rozrządu

> stary typ filtra

> Daj więcej szczegółów, to się zerknie co i jak, w razie czego na stronie Filtrona masz nr silników

> od i do którego jaki filtr idzie

> Powiem Ci, że w Pandzie, czy Punto jest mało kłopotu z doborem części, w mojej byłej Ibizie z

> 1999r., końcówka produkcji, kładli co na półce było, hamulce z 1,8 16v przed fl, zawias z

> Cupry 2,0 16v, a pod maską słabowite 1,4 8v 60KM APQ, więc...

Pasek rozrządu mam cienki, bo właśnie auto stoi w garażu, bo wymieniam rozrząd i pasek jest mniej więcej na 3/4 szerokości koła zębatego od wałka rozrządu - cieńszy już by nie mógł być, więc wnioskuję, że to jest ten cieńszy.

Świeca - gruba, bo już wymieniłem.

Filtr zamontowany Fiatowski, oryginał - cienki, bardziej podchodzi mi pod ten Filtron OP545/2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie sądziłem, że do tak prostego silniczka jak 1.1 w Pandzie będą takie cyrki z doborem

> najprostszej części zamiennej,

to nie cyrki poprostu w trakcie zmieniono i tyle - tak jak u kazdgo innego producenta w zaleznosci od roku iniby tego samego silnika moga byc rozne warianty

ps.

z tego co ja wiem i doswiadczylem na wlasnej pandzie z 2003 z pierwszych tygodni produkcji to byl tez trzeci typ

nauczony doswiadczeniem przy kolejnych zakupach filtra oleju wlazilem pod samochod i patrzylem jaki typ na filtrze jest napisany wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pasek rozrządu mam cienki, bo właśnie auto stoi w garażu, bo wymieniam rozrząd i pasek jest mniej

> więcej na 3/4 szerokości koła zębatego od wałka rozrządu - cieńszy już by nie mógł być, więc

> wnioskuję, że to jest ten cieńszy.

> Świeca - gruba, bo już wymieniłem.

> Filtr zamontowany Fiatowski, oryginał - cienki, bardziej podchodzi mi pod ten Filtron OP545/2.

czyli cienki pasek/gruba świeca = stary filtr OP 537/1 filtron

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli cienki pasek/gruba świeca = stary filtr OP 537/1 filtron

Niestety nie masz racji - wymontowałem stary (oryginał Fiat) i porównałem z oboma filtrami, zwymiarowałem nawet suwmiarką - to jest OP 545/2.

Także jest niezły meksyk z tymi filtrami, bo niektóre katalogi wymieniają wyłącznie 537/1 do tego samochodu.

Zamontowanie tego filtra po pewnym czasie powoduje rozszczelnienie uszelki na skutek zbyt małej przepustowości filtra w stosunku do właściwego (545/2) w ten sposób, że wręcz leje się jak z wiadra spod uszczelki.

Właśnie wróciłem od kumpla z grilla, który pracował w ASO Fiat i mówił, że mieli w Pandzie przypadek zapalenia się silnika po długiej trasie.

Pożar był spowodowany rozszczelnieniem filtra właśnie OP 537/1 (zamiast 545/2) .

Olej tryskał na rozgrzany kolektor wydechowy, który obok niego przechodzi.

Sfajczeniu uległa dolna część pokrywy rozrządu, pasek rozrządu, czujnik pod kołem pasowym i nadkole prawe + wiązka, która idzie w pokrywie rozrządu.

To wszystko z powodu niewłaściwego filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety nie masz racji - wymontowałem stary (oryginał Fiat) i porównałem z oboma filtrami,

> zwymiarowałem nawet suwmiarką - to jest OP 545/2.

> Także jest niezły meksyk z tymi filtrami, bo niektóre katalogi wymieniają wyłącznie 537/1 do tego

> samochodu.

Nie wiem, ja pamiętam który mam, a mam pojazdy, gdzie jest potrzebny 537/1 - Panda i 545/2 P2fl 8v z 05 roku na grubym pasku, miałem jeszcze P2 1,2 16v z 2000r gdzie był też 545/2

> Zamontowanie tego filtra po pewnym czasie powoduje rozszczelnienie uszelki na skutek zbyt małej

> przepustowości filtra w stosunku do właściwego (545/2) w ten sposób, że wręcz leje się jak z

> wiadra spod uszczelki.

Biorę zawsze 2 filtry jak pewności nie mam, po wymianie oddaję niewłaściwy do sklepu, problemu nie ma ok.gif

> Właśnie wróciłem od kumpla z grilla, który pracował w ASO Fiat i mówił, że mieli w Pandzie

> przypadek zapalenia się silnika po długiej trasie.

> Pożar był spowodowany rozszczelnieniem filtra właśnie OP 537/1 (zamiast 545/2) .

> Olej tryskał na rozgrzany kolektor wydechowy, który obok niego przechodzi.

> Sfajczeniu uległa dolna część pokrywy rozrządu, pasek rozrządu, czujnik pod kołem pasowym i nadkole

> prawe + wiązka, która idzie w pokrywie rozrządu.

> koszt naprawy 1600zł.

> To wszystko z powodu niewłaściwego filtra.

Przepraszam, ale trzeba być niezłym idiotą, żeby nie zobaczyć różnicy po wkręceniu na miejsce i zacząć lać olej pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>

> Przepraszam, ale trzeba być niezłym idiotą, żeby nie zobaczyć różnicy po wkręceniu na miejsce i

> zacząć lać olej

Nie trzeba być wcale idiotą.

Przytoczony przypadek wyglądał w ten sposób, że samochód cały czas jeździł na 537/1 (kilka lat wstecz, klika wymian oleju).

Właściciel wiedział, ze ma 537/1 i ten zawsze brał.

Niestety tak się nieszczęśliwie złożyło, że owa Panda jeździła przez te wszystkie lata wyłącznie po mieście, odcinki rzędu 5-15km na raz.

Miesiąc po wymianie oleju z filtrem facet pojechał w trasę 300km, pierwszą od kilku lat.

Zajechał na miejsce, na światłach zobaczył dym, zapaliła się kontrolka oleju, resztę historii opisałem wyżej.

Po prostu jeżdżąc po mieście nie wytworzyło się na tyle duże ciśnienie olejowe, by wypchnąć uszczelkę filtra, który miał zbyt niską drożność w stosunku do 545/2.

Facet przez te wszystkie lata po prostu miał szczęście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie trzeba być wcale idiotą.

> Przytoczony przypadek wyglądał w ten sposób, że samochód cały czas jeździł na 537/1 (kilka lat

> wstecz, klika wymian oleju).

> Właściciel wiedział, ze ma 537/1 i ten zawsze brał.

> Niestety tak się nieszczęśliwie złożyło, że owa Panda jeździła przez te wszystkie lata wyłącznie po

> mieście, odcinki rzędu 5-15km na raz.

> Miesiąc po wymianie oleju z filtrem facet pojechał w trasę 300km, pierwszą od kilku lat.

> Zajechał na miejsce, na światłach zobaczył dym, zapaliła się kontrolka oleju, resztę historii

> opisałem wyżej.

> Po prostu jeżdżąc po mieście nie wytworzyło się na tyle duże ciśnienie olejowe, by wypchnąć

> uszczelkę filtra, który miał zbyt niską drożność w stosunku do 545/2.

> Facet przez te wszystkie lata po prostu miał szczęście.

Nie napiszesz mi, że z fabryki też wyjechał ze złym filtrem? wink.gif

Przecież różnicę widać gołym okiem po wkręceniu filtra w jego miejsce crazy.gif

Moja Panda jeździ czasem trasy, czasem po ogródku tylko, a czasem stoi przez miesiąc, ma być zawsze sprawna, bez niespodzianek zlosnik.gif

Zapisz sobie nr filtrów/świec i innych podchwytliwych i włóż do książki gwarancyjnej, ułatwi życie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Także jest niezły meksyk z tymi filtrami, bo niektóre katalogi wymieniają wyłącznie 537/1 do tego

> samochodu.

> Zamontowanie tego filtra po pewnym czasie powoduje rozszczelnienie uszelki na skutek zbyt małej

> przepustowości filtra w stosunku do właściwego (545/2) w ten sposób, że wręcz leje się jak z

a swoja droga... dziwie sie jak kopmus sie udawalo go zamontowac bo z tego co wiem to on raczej tak ladnie nie pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a swoja droga... dziwie sie jak kopmus sie udawalo go zamontowac bo z tego co wiem to on raczej tak

> ladnie nie pasuje

W ogóle nie pasuje, przymierzałem oba do Pandy i oba do Punto 2fl swojego i pięknie widać różnicę 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a swoja droga... dziwie sie jak kopmus sie udawalo go zamontowac bo z tego co wiem to on raczej tak

> ladnie nie pasuje

Chcesz się założyć o swoją Pandę, że wkręcę do 2004r. zarówno Op537/1 jak i OP 545/2 ?

Od rana siedziałem w kanale i dla własnej wiedzy i z ciekawości wkręciłem oba.

Wchodzą jak w masło, bez najmniejszego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcesz się założyć o swoją Pandę, że wkręcę do 2004r. zarówno Op537/1 jak i OP 545/2 ?

> Od rana siedziałem w kanale i dla własnej wiedzy i z ciekawości wkręciłem oba.

> Wchodzą jak w masło, bez najmniejszego problemu.

w 1,1 z 2003 nie szlo wkrecic nic innego jak tylko jeden - nie pamietam typu

za to pamietam ze katalog w serwisie boscha podpowiadal 2 typy a i tak trzeba bylo jeszcze inny typ zakladac....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w 1,1 z 2003 nie szlo wkrecic nic innego jak tylko jeden - nie pamietam typu

> za to pamietam ze katalog w serwisie boscha podpowiadal 2 typy a i tak trzeba bylo jeszcze inny typ

> zakladac....

Moja jest ze stycznia 2004, na wciskanym korku oleju czyli jeszcze ten starszy typ.

I powtarzam raz jeszcze - nie zasłyszane pod budką z piwem lub wyczytane na forum, tylko sam sprawdziłem dziś rano - pasują oba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja jest ze stycznia 2004, na wciskanym korku oleju czyli jeszcze ten starszy typ.

> I powtarzam raz jeszcze - nie zasłyszane pod budką z piwem lub wyczytane na forum, tylko sam

> sprawdziłem dziś rano - pasują oba.

ja tez powtorze raz jeszcze ze moje doswiadczenie pokazalo ze do 1,1 odebranej z salonu w padzierniku 2003 nie szlo wkrecic innego filtra jak trzeci - inny niz oba wskazywane w katalogach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tez powtorze raz jeszcze ze moje doswiadczenie pokazalo ze do 1,1 odebranej z salonu w

> padzierniku 2003 nie szlo wkrecic innego filtra jak trzeci - inny niz oba wskazywane w

> katalogach

a jaki symbol był filtra?

I dlaczego nie dało się wkręcić - inny gwint czy puszka się nie mieściła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety nie pamietam jaki filtr zakladany byl do samochodu 7 czy 8 lat temu

> gwint nie pasowal - z cala pewnoscia

Chwilunia, Paanowie old.gifzlosnik.gif

Wkręcały się oba, gwint pasował, ale miejsce po obwodzie, gdzie jest uszczelka było rażąco niepasujące 20.GIF

Tu szukamy różnic, bo gwintem olej nie pocieknie, tylko po obwodzie filtra waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chwilunia, Paanowie

> Wkręcały się oba, gwint pasował, ale miejsce po obwodzie, gdzie jest uszczelka było rażąco

> niepasujące

> Tu szukamy różnic, bo gwintem olej nie pocieknie, tylko po obwodzie filtra

Ojojoj, kolega chyba nie wkręcał tego filtra osobiście, tylko zasłyszał.

Wspomnę raz jeszcze - dziś rano wkręciłem na próbę oba filtry.

- oba wkręcają się gładko i bez problemu ok.gif

- w obu uszczelka przylega do powierzchni bez problemu ok.gif

I trzeba być naprawdę w temacie zorientowanym (czyt. wcześniej zapytać np. w ASO, poczytać na forach), żeby założyć ten odpowiedni.

Bo na przebiegi w koło komina to ten 537/1 też będzie spełniał rolę.

Niestety na trasie jak wrzucisz 100/120km/h przez dłuższy czas to ciśnienie wypchnie uszczelkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ojojoj, kolega chyba nie wkręcał tego filtra osobiście, tylko zasłyszał.

Sam zmieniam w obu pojazdach zlosnik.gif

> Wspomnę raz jeszcze - dziś rano wkręciłem na próbę oba filtry.

> - oba wkręcają się gładko i bez problemu

wiem, testowałem w 2008r hehe.gif

> - w obu uszczelka przylega do powierzchni bez problemu

nie do końca, jest różnica w przyleganiu grinser006.gif

> I trzeba być naprawdę w temacie zorientowanym (czyt. wcześniej zapytać np. w ASO, poczytać na

> forach), żeby założyć ten odpowiedni.

To masz dobre ASO, bo temu w Piotrkowie nie powierzyłbym swojego pojazdu skromny.gif

> Bo na przebiegi w koło komina to ten 537/1 też będzie spełniał rolę.

> Niestety na trasie jak wrzucisz 100/120km/h przez dłuższy czas to ciśnienie wypchnie uszczelkę.

U mnie nie ma różnicy, czy jeździ po ogródku, czy śmiga po Pomorzu, czy Śląsku, czy jedzie 70km/h czy 140km/h przez dłuższą chwilę, ma być sprawny zawsze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety nie pamietam jaki filtr zakladany byl do samochodu 7 czy 8 lat temu

> gwint nie pasowal - z cala pewnoscia

była szansa, że gwint w filtrze był skopany, kiedyś musiałem wymienić 537/1 na inny 537/1, bo nie chciał się wkręcić crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> była szansa, że gwint w filtrze był skopany, kiedyś musiałem wymienić 537/1 na inny 537/1, bo nie

> chciał się wkręcić

zdecydowanie nie - byla jezeli dobrze pamietam inna srednica gwintu nawet mi wujaszek mowil od czego to filtr ale kto by sobie glowe taki duperelami zasmiecal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.