Skocz do zawartości

maksymalny czas prowadzenia autobusu


Antoine

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy czas prowadzenia autobusu we francji jest jakis inny niz wynikajacy z we561? Bo wlasnie mi

> powiedzial inny kierowca ze pauza 45min ma byc po max 4h jazdy.

od 11 kwietnia 2007 r. raczej nic się nie zmienilo

po 4h 45' przerwy /wcześniej można to było podzielić na 3x po 15' przerwy/

na przykład jak po dwóch godzinach zrobisz 20' przerwy to po kolejnych dwóch godzinach musisz zrobić 25' przerwy tak aby zamknąć cykl 4h z 45' przerwy

przed 11 kwietnia 2007 r. był podział na kierowców autobusów "turystycznych" i tych w przewozach regularnych /do 50km między "krańcami"

ALE w przewozach regularnych miejskich przepisy o czasie pracy i przerwach mogą regulować przepisy wewnętrzne w danym kraju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od 11 kwietnia 2007 r. raczej nic się nie zmienilo az

> po 4h 45' przerwy /wcześniej można to było podzielić na 3x po 15' przerwy

> na przykład jak po dwóch godzinach zrobisz 20' przerwy to po kolejnych dwóch godzinach musisz

> zrobić 25' przerwy tak aby zamknąć cykl 4h z 45' przerwy

> przed 11 kwietnia 2007 r. był podział na kierowców autobusów "turystycznych" i tych w przewozach

> regularnych /do 50km między "krańcami"

> ALE w przewozach regularnych miejskich przepisy o czasie pracy i przerwach mogą regulować przepisy

> wewnętrzne w danym kraju

chodzi o przewozy okazjonalne miedzynarodowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ALE w przewozach regularnych miejskich przepisy o czasie pracy i przerwach mogą regulować przepisy

> wewnętrzne w danym kraju

Ale nie mogą stać w sprzeczności z unijnymi dyrektywami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nie mogą stać w sprzeczności z unijnymi dyrektywami.

a dyrektywę czytał czy nie bardzo hmm.gif

Quote:

ROZPORZĄDZENIE (WE) nr 561/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY

z dnia 15 marca 2006 r.

w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85

(...)

ROZDZIAŁ

I

PRZEPISY WPROWADZAJĄCE

Artykuł 1

Niniejsze rozporządzenie ustanawia przepisy dotyczące czasu prowadzenia pojazdu, przerw i okresów odpoczynku kierowców wykonujących przewóz drogowy rzeczy i osób w celu ujednolicenia warunków konkurencji (...)

Artykuł 3

Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego:

a) pojazdami używanymi do przewozu osób w ramach przewozów regularnych, których trasa nie przekracza 50 km;

(...)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a cos sie zmienilo odnosnie jakiejsc jazdy nocnej ze pauza co 3h?

W drodze odstępstwa od ust. 6 kierowca wykonujący pojedynczą usługę okazjonalną w międzynarodowym przewozie osób, zdefiniowaną w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1073/2009 z dnia 21 października 2009 r. w sprawie wspólnych zasad dostępu do rynku dla usług autokarowych i autobusowych może odłożyć tygodniowy okres wypoczynku o maksimum 12 kolejnych okresów dwudziestoczterogodzinnych po poprzednim regularnym tygodniowym okresie odpoczynku, pod warunkiem że:

a) usługa trwa co najmniej 24 kolejne godziny w państwie członkowskim lub państwie trzecim, do którego zastosowania ma niniejsze rozporządzenie, innym niż państwo, w którym rozpoczęło się świadczenie usługi;

b) po skorzystaniu z odstępstwa kierowca korzysta z:

(i) dwóch regularnych tygodniowych okresów odpoczynku; albo

(ii) jednego regularnego tygodniowego okresu odpoczynku i jednego skróconego tygodniowego okresu odpoczynku trwającego co najmniej 24 godziny. Skrócenie jest jednak rekompensowane równoważnym okresem odpoczynku wykorzystywanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia po zakończeniu okresu odstępstwa;

c) po dniu 1 stycznia 2014 r., jeżeli pojazd jest wyposażony w urządzenie rejestrujące, zgodnie z wymogami załącznika IB do rozporządzenia (EWG) nr 3821/85; oraz

d) po dniu 1 stycznia 2014 r., w przypadku prowadzenia pojazdu w godzinach od 22.00 do 06.00, pojazd obsługuje kilku kierowców lub okres prowadzenia pojazdu określony w art. 7 zostaje skrócony do trzech godzin.

Jedynie jeśli chcesz skorzystać z odstępstwa opisanego powyżej (przedłużenie okresu jazdy tygodniowej do 12 okresów 24h), musi być w autobusie TC oraz w porze nocnej pojazd prowadzić kilku kierowców lub w pojedynczej obsadzie pauza co 3 godz., jeśli nie korzystasz z powyższego odstępstwa nie musisz tak robić zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W drodze odstępstwa od ust. 6 kierowca wykonujący pojedynczą usługę okazjonalną w międzynarodowym

> przewozie osób, zdefiniowaną w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr

> 1073/2009 z dnia 21 października 2009 r. w sprawie wspólnych zasad dostępu do rynku dla usług

> autokarowych i autobusowych może odłożyć tygodniowy okres wypoczynku o maksimum 12 kolejnych

> okresów dwudziestoczterogodzinnych po poprzednim regularnym tygodniowym okresie odpoczynku,

> pod warunkiem że:

> a) usługa trwa co najmniej 24 kolejne godziny w państwie członkowskim lub państwie trzecim, do

> którego zastosowania ma niniejsze rozporządzenie, innym niż państwo, w którym rozpoczęło się

> świadczenie usługi;

> b) po skorzystaniu z odstępstwa kierowca korzysta z:

> (i) dwóch regularnych tygodniowych okresów odpoczynku; albo

> (ii) jednego regularnego tygodniowego okresu odpoczynku i jednego skróconego tygodniowego okresu

> odpoczynku trwającego co najmniej 24 godziny. Skrócenie jest jednak rekompensowane równoważnym

> okresem odpoczynku wykorzystywanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia po zakończeniu

> okresu odstępstwa;

> c) po dniu 1 stycznia 2014 r., jeżeli pojazd jest wyposażony w urządzenie rejestrujące, zgodnie z

> wymogami załącznika IB do rozporządzenia (EWG) nr 3821/85; oraz

> d) po dniu 1 stycznia 2014 r., w przypadku prowadzenia pojazdu w godzinach od 22.00 do 06.00,

> pojazd obsługuje kilku kierowców lub okres prowadzenia pojazdu określony w art. 7 zostaje

> skrócony do trzech godzin.

> Jedynie jeśli chcesz skorzystać z odstępstwa opisanego powyżej (przedłużenie okresu jazdy

> tygodniowej do 12 okresów 24h), musi być w autobusie TC oraz w porze nocnej pojazd prowadzić

> kilku kierowców lub w pojedynczej obsadzie pauza co 3 godz., jeśli nie korzystasz z powyższego

> odstępstwa nie musisz tak robić

cale szczescie :-p ale rozumiem tez ze jesli wyjezdzam za granice w takiej usludze to juz wyjezdzajac musze wiedziec ze chce jezdzic przez 12 dni i od samego poczatku stosowac takie pauzy...?

rozumiem rowniez ze jesli autobus wyprowadza zaloga, na miejscu moze przez np 8 dni zostac jeden kierowca (jezdzi za dnia) i wraca zaloga to tez sie wtedy te 3 h tego nie tycza?

a jeszcze cos slyszalem ze jesli jazda w porze nocnej to od wlozenia karty do wyjecia max 10h? spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli autokar wyproeadza 2 kierowcow, tam na miejscu jezdzi tylko 1 i za dnia to nie ma wymogu robic przerw co 3 godz bo nie pracuje w nocy. Tylko temu 2 trzeba jakąś urlopówke wystawić jeśli będą wracać w załodze.

Zresztą ja nie wiem , na urlopie jestem. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam

ponownie drążę temat , poproszę o podpowiedź

jeden kierowca , tacho cyfrowe, chce skorzystać z możliwości jazdy 12 okresów 24 h -

1 dzień wyjazd z PL - praca od 3.25 do 16.20 ,jazda 4h00, pauza, jazda 2h35 pauza i jazda 3h40

2 dzień - poza PL - jazda od 15.30 d0 19.00

3 dzień poza PL - jazda od 10.00 do 18.00 z przerwą

4 dzień poza PL - jazda od 12.00 do 15.00

5 dzień poza PL - jazda od 10.30 d0 18.00 z przerwą

6 dzień poza PL - jazda od 10.00 d0 17.00 z przerwą

7 dzień poza PL - jazda od 10.00 do 17.00 z przerwą

8 dzień poza PL - jazda od 10.00 do 20.00 z przerwą

9 dzień poza PL - jazda od 10.00 do 17.00 z przerwą

10 dzień poza PL - jazda od 10.00 d0 19.00 z przerwą

11 dzień powrót do PL - jazda od 18.00 do 4.00 i tu trzeba jeździć max 3 godz i pauza

dobrze rozumuję ?

czy z uwagi na brak pauz co 3h pierwszego dnia jest to niemozliwe? Czy moze byc wiecej jak10h pracy w nocy miedz22a6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.