Skocz do zawartości

F10 520d 184KM - opinie


woju

Rekomendowane odpowiedzi

masz na samym dole akapit "timing chain problems".

nie bez powodu piątki z tym silnikiem są sporo tańsze od pozostałych. sam się jakiś czas temu zaśliniłem na f11 520d, ale poczytałem i mi przeszło hehe.gif poczekam aż sześciocylidnrówki zestarzeją się o rok-dwa (już wtedy to chyba i nawet wpadnie jakiś następca) i polecą z ceną zlosnik2.gif

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz na samym dole akapit "timing chain problems".

> nie bez powodu piątki z tym silnikiem są sporo tańsze od pozostałych. sam się jakiś czas temu

> zaśliniłem na f11 520d, ale poczytałem i mi przeszło poczekam aż sześciocylidnrówki

> zestarzeją się o rok-dwa (już wtedy to chyba i nawet wpadnie jakiś następca) i polecą z ceną

> http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N47

Są tańsze od pozostałych bo by tańsze w zakupie. To był swego czasu najtańszy dostępny model. Jedyny dwulitrowy.

Jakie inne miałyby być wiec od nieco tańsze ? Problem z łańcuchem rozwiązuje sie przez jego wymianę na poprawione części. Koszt w Polsce ok 3000 zł wraz z poprawionymi częściami z ASO. Usługa poza ASO. Problem z łańcuchem jest dokładnie taki sam w modelu N57. Wręcz sporo części s tym górny łańcuch sie pokrywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są tańsze od pozostałych bo by tańsze w zakupie. To był swego czasu najtańszy dostępny model.

> Jedyny dwulitrowy.

> Jakie inne miałyby być wiec od nieco tańsze ? Problem z łańcuchem rozwiązuje sie przez jego wymianę

> na poprawione części. Koszt w Polsce ok 3000 zł wraz z poprawionymi częściami z ASO. Usługa

> poza ASO. Problem z łańcuchem jest dokładnie taki sam w modelu N57. Wręcz sporo części s tym

> górny łańcuch sie pokrywa.

No tak, a powszechnie krążąca opinia o sypiących się rozrządach wcale nie wpływa na jeszcze większą różnicę cen, niż wynikającą z tej przy zakupie i "normalnej" utracie wartości poszczególnych wersji rotfl.gif Mniejsza o to.

Kolega pytał, dostał odpowiedź.

Tak w ogóle...jakie to części i za jaką cenę wchodzą w skład tego "poprawionego" zestawu? wał? hehe.gif i ile w tych 3 tys. mechanik ma wziąć za robociznę? Bo nie sądzę, żeby któremukolwiek kumatemu chciało się ruszyć zad do takiej roboty za mniej jak 1-1,5k.

Ogólnie, ja bym używanego 520d nie kupił. Wolę dopłacić albo wstrzymać się z zakupem i już wybrać benzynę albo 3 litrowego diesla.

[edit]

już ok, kumam, zauważyłem Twoje profilowe auto ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, a powszechnie krążąca opinia o sypiących się rozrządach wcale nie wpływa na jeszcze większą

> różnicę cen, niż wynikającą z tej przy zakupie i "normalnej" utracie wartości poszczególnych

> wersji Mniejsza o to.

> Kolega pytał, dostał odpowiedź.

> Tak w ogóle...jakie to części i za jaką cenę wchodzą w skład tego "poprawionego" zestawu? wał? i

> ile w tych 3 tys. mechanik ma wziąć za robociznę? Bo nie sądzę, żeby któremukolwiek kumatemu

> chciało się ruszyć zad do takiej roboty za mniej jak 1-1,5k.

> Ogólnie, ja bym używanego 520d nie kupił. Wolę dopłacić albo wstrzymać się z zakupem i już wybrać

> benzynę albo 3 litrowego diesla.

> [edit]

> już ok, kumam, zauważyłem Twoje profilowe auto

Jak juz pisałem układ rozrzadu i niektóre części w tym górny łańcuch oraz tym samym ewentualne problemy jest taki sam w trzylitrowym dieslu. Realnie wiec nie ma żadnej różnicy. Zrobiłem tymi silnikami łącznie ponad 400 tysięcy km i żadnych problemow nie miałem. Do 184 KM w f10 można sie co najwyżej czepiać o stosunkowo słaba dynamike bo to wielka krowa. Jechać sie da jesli komuś to wystarcza to nie ma sie czego bać. W kazdym razie nie wiecej niż w dieslu 3.0. Części w ASO kosztują ok 1500 zł. Pełen komplet łańcuchów napinaczy i innych popierdolek. Tak wiec ludzie to robią wlasnie za te 1500 zł, bo dla sprawnego mechanika jest to jeden dzien roboty.

Niektórzy nie dementują silnika. Wymiana wału jest zbędna i nie zalecana przez BMW dla silników montowanych w f10. Dla starszych owszem.

Kolega pytał i dostał całkowicie błędna i mylącą odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak w ogóle...jakie to części i za jaką cenę wchodzą w skład tego "poprawionego" zestawu? wał? i

> ile w tych 3 tys. mechanik ma wziąć za robociznę? Bo nie sądzę, żeby któremukolwiek kumatemu

> chciało się ruszyć zad do takiej roboty za mniej jak 1-1,5k.

kolega wymieniał jakieś 3 miesiące temu rozrząd w N47 X3, koszt w nieautoryzowanym serwisie specjalizującym się w BMW to 5 kola, robocizna z częściami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega wymieniał jakieś 3 miesiące temu rozrząd w N47 X3, koszt w nieautoryzowanym serwisie

> specjalizującym się w BMW to 5 kola, robocizna z częściami

no i to mi już wygląda bardziej prawdopodobnie. no ale kolega wyżej i tak twierdzi, że nic z tymi silnikami się nie dzieje. dziwnym tylko trafem, na wyrywki jest w stanie podać ceny części, robocizny, elementy wspólne z n57 etc. po co ta wiedza, skoro te silniki takie niepsujne? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> no i to mi już wygląda bardziej prawdopodobnie. no ale kolega wyżej i tak twierdzi, że nic z tymi

> silnikami się nie dzieje. dziwnym tylko trafem, na wyrywki jest w stanie podać ceny części,

> robocizny, elementy wspólne z n57 etc. po co ta wiedza, skoro te silniki takie niepsujne?

Dziwnym trafem jesteśmy na forum motoryzacyjnym i dziwnym trafem trafiłeś na kogoś kto się interesuje motoryzacja. Zadziwiające doprawdy. crazy.gif

Zarobiłem autami z tymi silnikami dość km by wiedzieć co się z nimi dzieje i interesuje się na tyle by je znać na wylot. Doprawdy zadziwiające, że osoba która przyjechała ponad 400 kkm śmie dyskutować z kimś kto tego silnika na oczy nie widział i powtarza internetowe bajki.

Adresy renomowanych i polecanych zakładów które robią rozrządu na oryginalnych częściach za ok 3 tysiące też znam dość bo wiem ze co 200 tysięcy rozrządu na pojedynczym łańcuchu trzeba wymienić czy cos się z nim dzieje czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwnym trafem jesteśmy na forum motoryzacyjnym i dziwnym trafem trafiłeś na kogoś kto się

> interesuje motoryzacja. Zadziwiające doprawdy.

> Zarobiłem autami z tymi silnikami dość km by wiedzieć co się z nimi dzieje i interesuje się na

> tyle by je znać na wylot. Doprawdy zadziwiające, że osoba która przyjechała ponad 400 kkm śmie

> dyskutować z kimś kto tego silnika na oczy nie widział i powtarza internetowe bajki.

> Adresy renomowanych i polecanych zakładów które robią rozrządu na oryginalnych częściach za ok 3

> tysiące też znam dość bo wiem ze co 200 tysięcy rozrządu na pojedynczym łańcuchu trzeba

> wymienić czy cos się z nim dzieje czy nie.

Podaj proszę namiary. Jeśli rzeczywiście można za 3 tysiące załatwić temat na oryginalnych gratach z robocizną, to przeproszę się z f11 520d ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podaj proszę namiary. Jeśli rzeczywiście można za 3 tysiące załatwić temat na oryginalnych gratach

> z robocizną, to przeproszę się z f11 520d

Proszę bardzo Mautoczęści legionowo. Jeśli będziesz miał problem ze znalezieniem w necie to podam dokładny namiary. Części w aso są do kupienia po rabacie za ok 1600 zł brutto. Reszta to robocizna. Być może w f10 wyjdzie ze 200 zł drożej. Ja dostałem ofertę dla e90 za 3000 brutto z faktura na oryginalnych częściach. Było to dwa lata temu teraz może być minimalna różnica na plus lub minus.

Zresztą jeśli interesuje cie w miarę nowe auto z przebiegiem do stu tysięcy to można za niewielkie pieniądze kupić rozszerzona gwarancje do 200kkm/6lat temat serwisu masz z głowy, bo uważam ze silnik jest najmniej awaryjny w tym samochodzie, przy autach zoczatkow produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proszę bardzo Mautoczęści legionowo. Jeśli będziesz miał problem ze znalezieniem w necie to podam

> dokładny namiary. Części w aso są do kupienia po rabacie za ok 1600 zł brutto. Reszta to

> robocizna. Być może w f10 wyjdzie ze 200 zł drożej. Ja dostałem ofertę dla e90 za 3000 brutto

> z faktura na oryginalnych częściach. Było to dwa lata temu teraz może być minimalna różnica na

> plus lub minus.

> Zresztą jeśli interesuje cie w miarę nowe auto z przebiegiem do stu tysięcy to można za niewielkie

> pieniądze kupić rozszerzona gwarancje do 200kkm/6lat temat serwisu masz z głowy, bo uważam ze

> silnik jest najmniej awaryjny w tym samochodzie, przy autach zoczatkow produkcji.

No OK, wymiana u nich w przypadku F10 to 3300,-

Dzięki, chyba mnie przekonałeś. Jeśli uda się kupić coś, co jeszcze nie grzechocze i za tę kasę wymienić rozrząd, to jest to całkiem niegłupia opcja.

Ale muszą albo mieć jakiś patent na bezbolesną wymianę, albo mają już taką wprawę, że robią to za sensowną kasę. Większości mechaników nie chciałoby się zada ruszyć do tej roboty za mniej niż 4k...a i sporo by jęczało mimo wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem rozrządu rozwiązany - co mnie bardzo ucieszyło

> Jest jeszcze coś czego należy sie bać w tych autach?

Wiem ze pierwsze egzemplarze miały sporo usterek różnych, nie dotyczących silnika. (problemy okresu dziecięcego)

Sam silnik można zniszczyć jeżdżąc długo i często z prędkościami bliskimi Maks. Zdarzają się wtedy mikro pęknięcia bloku pomiędzy cylindrami, jest to jednak problem bardzo rzadki. Ogólnie jest to auto drogie w utrzymaniu i to wcale nie z powodu awaryjności. No ale to chyba oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołączę się do wątku żeby nie mnożyć niepotrzebnie bytów na forum....

Kolega z pracy mnie wczoraj zagadnął, że chce kupić "piątkę". Najlepiej w kombi i w dieslu.

I że ma być taka ładna "nowa" i że z mocnym silnikiem. I czy te 184KM wystarczą?

Po lekturze tego wątku oraz kilku innych już wiem, że dwulitrówka to nie najszczęśliwszy wybór dla tego samochodu. Że lepiej będzie szukać jakiegoś 3.0l.

I teraz pytanie: jakiego rocznika BMW F11 można się spodziewać mając do dyspozycji budżet w okolicach 70tys? Załóżmy, że ma być wersja 525d lub 530d. I automat, choć niekoniecznie.

Na allegro można znaleźć za taki pieniądz egzemplarze z 2010 roku, ale aż się boję, czy to nie "perełki" bądź inne dzieła sztuki naszych rodzimych handlarzy.

Poproszę o rzeczowe argumenty, jakie mam przedstawić napalonemu człowiekowi, który swoje pracowicie odkładane oszczędności chce wydać na "bawarę". Zależy mi na tym, żeby nie wtopił. Mocno mu życzę udanego zakupu.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ceny F11 zaczynają się od około 110kpln, szczególnie 3.0

Na autoscout jest trochę ofert na F11 525d w cenie zaczynającej się od 18.000€.

Tak a'propos: na czym polegają różnice pomiędzy 525d a 530d w F11? Z tego, co znalazłem, to oba silniki pochodzą z typoszeregu N57.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na autoscout jest trochę ofert na F11 525d w cenie zaczynającej się od 18.000€.

> Tak a'propos: na czym polegają różnice pomiędzy 525d a 530d w F11? Z tego, co znalazłem, to oba

> silniki pochodzą z typoszeregu N57.

> Pozdrawiam

> Bartek

a czy 525d nie bazuje na silniku o pojemnosci 2.0 z dwoma turbinami? Niższa akcyza, niższa cena. Chyba, że tą wersję o której pisze wprowadzili dopiero jakoś niedawno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na autoscout jest trochę ofert na F11 525d w cenie zaczynającej się od 18.000€.

> Tak a'propos: na czym polegają różnice pomiędzy 525d a 530d w F11? Z tego, co znalazłem, to oba

> silniki pochodzą z typoszeregu N57.

> Pozdrawiam

> Bartek

może się mylę ale nie rozchodzi się czasem o biturbo ?

nie pamiętam w którym dokładnie silniku ale na pewno benzynowym 525 ma biturbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy 525d nie bazuje na silniku o pojemnosci 2.0 z dwoma turbinami? Niższa akcyza, niższa cena.

> Chyba, że tą wersję o której pisze wprowadzili dopiero jakoś niedawno

Ja nie wiem.

To ja licze na to, że mnie "naprostujecie".

Ogólnie rzecz biorąc mowa jest o modelu F11 z 2010+, z silnikiem diesla i o mocy 200+KM.

Czy czterocylindrowa dwulitrówka z biturbo nadal ma takie problemy z rozrządem jak jej 184KM siostra? A może to nie siostry?

Pomóżcie, pls.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nie wiem.

> To ja licze na to, że mnie "naprostujecie".

> Ogólnie rzecz biorąc mowa jest o modelu F11 z 2010+, z silnikiem diesla i o mocy 200+KM.

> Czy czterocylindrowa dwulitrówka z biturbo nadal ma takie problemy z rozrządem jak jej 184KM

> siostra? A może to nie siostry?

> Pomóżcie, pls.

> Pozdro

> Bartek

to ci napisałem , że w e60 było nalatne 200 a teraz w f10 prawie 100 i nic...zresztą jak ktoś chce kupić f10 z 2010 za 100 pln to dla niego wydać 5 tyś to nic...zresztą można sobie założyć wydaję 100 tyś ale 20 mam odłożone na naprawy i wtedy jest gitara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na autoscout jest trochę ofert na F11 525d w cenie zaczynającej się od 18.000€.

> Tak a'propos: na czym polegają różnice pomiędzy 525d a 530d w F11? Z tego, co znalazłem, to oba

> silniki pochodzą z typoszeregu N57.

> Pozdrawiam

> Bartek

525d w F11 to 2.0. w E60 po lifcie to były 3.0.

poza tym za 3.0 masz znacznie wyższe oplaty przy ściąganiu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 525d w F11 to 2.0. w E60 po lifcie to były 3.0.

> poza tym za 3.0 masz znacznie wyższe oplaty przy ściąganiu auta.

Ale ja w ogóle o E60 nie pytam, przynajmniej na razie.

O opłatach wiem, głównie chodzi o 15% różnicę w opłacie akcyzowej powyżej 2.0l pojemności. Chore to.

Pozdro

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

288040510-zdjecie.JPG > Dziwnym trafem jesteśmy na forum motoryzacyjnym i dziwnym trafem trafiłeś na kogoś kto się

> interesuje motoryzacja. Zadziwiające doprawdy.

> Zarobiłem autami z tymi silnikami dość km by wiedzieć co się z nimi dzieje i interesuje się na

> tyle by je znać na wylot. Doprawdy zadziwiające, że osoba która przyjechała ponad 400 kkm śmie

> dyskutować z kimś kto tego silnika na oczy nie widział i powtarza internetowe bajki.

> Adresy renomowanych i polecanych zakładów które robią rozrządu na oryginalnych częściach za ok 3

> tysiące też znam dość bo wiem ze co 200 tysięcy rozrządu na pojedynczym łańcuchu trzeba

> wymienić czy cos się z nim dzieje czy nie.

fajnie by było gdy by te rozrządy wytrzymywały 200tys zlosnik.gif co 100 to bym sie zgodził wink.gif

fota z zeszłego miesiąca zlosnik.gif 107 tys nie kręcone kupione w polskim salonie , nie kręcone zlosnik.gif

288040510-zdjecie.JPG

post-36527-14352526888091_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.