Skocz do zawartości

TPS


Marietta

Rekomendowane odpowiedzi

Z góry wybaczcie jeżeli temat był już poruszony ale nie mogłam znaleźć confused.gif A na szybko potrzebuje info.

Myślę, że pomożecie cfaniaczek.gif275123014-zielony.gif275123014-zielony.gif275123014-zielony.gif

Niestety wiem tylko tyle:

w aucie szaleją mi obroty na benzynie przez właśnie ten czujnik TPS (czujnik położenia przepustnicy )-tak stwierdził znawca-gazownik, który tymczasowo wstawił register i jeździ na gazie normalnie drive.gif270635636-JUMP2.gif

Pytanie jest takie: gdzie to jest i jak to wymienić w uno 1.0 confused.gifconfused.gifconfused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś Ci kit wciska, jeżeli TPS padnie, to nie pojedziesz.

No i nie pojadę ale tylko na benzynie bo wtedy wariują mi obroty. Narazie zrobił podobno tak,żeby na gazie jeździł.

Chodzi gł. o to: gdzie to jest dokładnie w 1.0 i jak to wymienić bo nawet google nie pomagają frown.gif

ps: jestem tylko kobietą - niech mi to zostanie wybaczone wink.gif - pomóżcie zlosnik.gif proszę o podpowiedzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jest tak, ze czasem jedzie normalnie, a czasem ni z tego, ni z owego umiera i gasnie. Po ponownym odpaleniu do 3-4rpm idzie normalnie i znowu umiera. Gaziarz próbował go ustawic na gazie, ale stwierdzil, ze nie moze, bo silnik krokowy gazu bierze sygnal z TPS, a ten glupieje (raz działa, raz nie działa), wiec wywalil tymczasowo krokowca, wstawil register i powiedzmy, ze na gazie jeździ, ale z benzyna dalej tragedia. Teraz pytanie-mam przepustnice z 1.4 z RACZEJ sprawnymi czujnikami-da się to zastępczo podpiąć, czy dalej bedzie problem? (Bo samego TPS, raczej chyba nie ma co ruszac??? Da sie sam TPS wymienić???) niewiem.gif

Edit:

Dobra,da sie sam TPS wymienic-pytanie czy przy takiej wymianie mogę coś popsuc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana TPS jest delikatna, bo on ma regulację ustawienia względem korpusu. I bardzo trudno jest nowy tak samo ustawic - a muszą pasować rezystancje obudwu potencjometrów do kąta otwarcia przepustnicy. Jeżeli Ci nie wyjdzie, silnik będzie głupiał. Do tego uwaga - w różnych wersjach Uno były różne TPS - ważny jest kolor obudowy, ma być taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymiana TPS jest delikatna, bo on ma regulację ustawienia względem korpusu. I bardzo trudno jest

> nowy tak samo ustawic - a muszą pasować rezystancje obudwu potencjometrów do kąta otwarcia

> przepustnicy. Jeżeli Ci nie wyjdzie, silnik będzie głupiał. Do tego uwaga - w różnych wersjach

> Uno były różne TPS - ważny jest kolor obudowy, ma być taki sam.

A co będzie jak wsadzę całą przepustnicę z 1.4, ze wszystkimi czujnikami? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co będzie jak wsadzę całą przepustnicę z 1.4, ze wszystkimi czujnikami?

1.4 z fire'ką nie ma nic wspólnego, więc nie wydaje mi się, żeby tam cokolwiek pasowało hmm.gif Ale ja miałem gaźnik, więc nie bardzo wiem jak to wszystko wygląda we wtryskowych ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie wg instrukcji do końcowej produkcji Uno w 1.0/1.4 występował układ wtryskowy bosch mono-jetronic... więc powinno zatrybić (różnił je zapłon czyli digiplex (1.4) vs kopułka (1.0)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teoretycznie wg instrukcji do końcowej produkcji Uno w 1.0/1.4 występował układ wtryskowy bosch

> mono-jetronic... więc powinno zatrybić (różnił je zapłon czyli digiplex (1.4) vs kopułka (1.0)

Jeszcze są różne wtryskiwacze. Rozróżnisz je po kolorze plastikowej osłonki wokół wylotu, ale widac ją tylko od spodu po wyjęciu wtryskiwacza lub zdjęciu calego zespołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 ma inny mechanizm linki gazu, wiec odpuściłem. Założona przepustnica z TPS i krokowcem i jest nieci lepiej, bo albo działa idealnie, albo tak jakby go coś na chwile przytykało i wtedy obroty spadają(mimo pedału w podłodze, ale kiedy go odpuścić i znowu wcisnąć to wkręca sie dalej, az do konca-wcześniej po prostu gasł pomimo pompowania gazem). Podczas resetu kompa przy pierwszej próbie zatrybił i zgasł, przy drugiej na początku miał w miarę równo 900rpm,a im cieplejszy tym bardziej obroty spadały, az do jakiś 500rpm, gdzie zaczynało nim powoli szarpać. Na gazie i registrze(znaczy na śrubie do gazu, a nie krokowym) chodzi normalnie, chociaż jałowych też się nie da wyregulować i sa na jakies max 750rpm, może 800 icon_rolleyes.gif

Teraz co?

Moduł na kopułce? Ustawić zapłon u elektryka?Sprawdzać masy? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykuj 30 zł i zmień czujnik temperatury chłodziwa silnika siedzący w kolektorze dolotowym. W 1,4 przez blisko 2 lata walczyłem z przypadkowymi okresowyki spadkami mocy zmieniając zarówno dogiplex, ECU, jak i zespół wtrysku, a okazało się ostatecznie, że winowajcą spadków mocy poprzez zubożenie mieszanki był właśnie ten czujnik. W okolicach 60 stopni miał wąską "dziur3" w charakterystyce, za wąską, żeby ją wykryć omomierzem cyfrowym (ze względu na zbyt rzadkie próbkowanie).

Na to mi się z czasem nałożyły spadki mocy poprzez zalewanie silnika zbyt bogatą mieszanką. W ramach poszukiwań wymieniłem także sondę lambda. Ponieważ w poprzedniej "sztukowanej" do kabla idącego na górę padły połączenia, kupiłem zamiennik z długim kablem zakończonym wtykami. Ale nie ma rzeczy, której zdolny warsztat nie spaprze. Okazało się, że żeński konektor w gumowej osłonce pojedynczego złącza przewodu sygnałowego (bo dwustykowe jest do grzałki) był "rozrajbowany" i na "szpadelku" trzymała go tylko ta gumowa osłona. A to powodowało losowe utraty połączenia w funkcji temperatur i wstrząsów.

Po usunięciu tych dwóch "pryszczy" uniak lata jakby z fabryki wyszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Po wymianie czujnika jest tak:

Na postoju:

-odpalam na benzynie chodzi ok, bez szarpania czy zamulania od samego dołu do odcinki,

-przełączam na gaz(register)-chodzi dobrze,

-wracam na benzynę chodzi ok w całym zakresie temperatur(chociaż jałowe dalej koło 500-600rpm-jak to sie podnosi???zapłonem czy jak?)

Ta sama akcja na w czasie jazdy:

-odpalony na postoju chodzi ok,

-ruszam-czuć,że idzie mu to opornie, do odcinki go nie wkręce,

-przełączam na gaz(register)jedzie normalnie,

-wracam na benzynę- dusi go i powoli zdycha, aż zgaśnie lub będzie taki duszący się toczył(częściej gaśnie).

Gaz z krokowcem raczej działa czyli co-benzyny nie dostaje w czasie jazdy, po przełączeniu z gazu??? irked.gif

Mogę spróbować podmienić pompę paliwa.Wtrysku drugiego nie mam na podmianę.Jest szansa, że to coś z tego zawodzi?

Ogólnie mam ochotę to ye...ć i kazać jej jeździć tylko na gazie, a tą benzynę olać horse.gif

Niby co się coś wymieni to lepiej niż było, ale dalej źle... sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz kabel, to wepnij się i odpinaj po kolei każdy czujnik - może w ten sposób coś znajdziesz?

Zasadniczo zostaje jeszcze chyba sonda i wtrysk... Chociaż z 1,0 nie miałem nigdy do czynienia, więc tak po omacku trochę idę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc znalazłem przyczynę (chyba...) tego, że nie jedzie na benzynie...

Tona rdzawego mułu w baku+zapchane sitko pompy paliwa+pewnie już nieco zmęczona pompowaniem tego syfu pompa+przypchany filtr paliwa+zabrudzony już na pewno wtrysk.

Na razie założyłem pompę z Bestii, żeby odpalał bez większego problemu, ale trzeba to wyczyścić... crazy.gif

No więc siostra-wyjmujesz bak, czyścisz cały układ paliwowy, składasz na nowo, zalewasz kupę benzyny i jeździsz z jakimś dodatkiem do czyszczenia wtrysków na benzynie, aż zacznie normalnie na niej pracować...

Mi się już nie chce tego robić ziew.gif

Może to też załatwi te idiotycznie niskie obroty jałowe, ale w to wątpię więc od razu pytanie:

-co odpowiada za obroty jałowe oprócz krokowego(w obu przepustnicach działał tak samo, próbował regulować więc raczej mało prawdopodobne, żeby w obu był tak samo popsuty)??? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a który to był rok auta?? nie ma przypadkiem UFO ??

> btw, pozycję skrajną krokowego też można regulować (mechanicznie)

Ufo ma zmienione na nowe ok.gif

Oprócz tego przepustnica z TPS i krokowym,świece, cewka, odpinałem sondę i dopiero wymiana pompy spowodowała,że zaczął jeździć na benzynie sciana.gif

Ty mi mów jak wyregulować krokowy,żeby te obroty podnieść blagam.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ufo ma zmienione na nowe

> Oprócz tego przepustnica z TPS i krokowym,świece, cewka, odpinałem sondę i dopiero wymiana pompy

> spowodowała,że zaczął jeździć na benzynie

> Ty mi mów jak wyregulować krokowy,żeby te obroty podnieść

krokowego się nie reguluje - on sam się reguluje jeśli jest sprawny.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle nie do końca...

w 1.0 jak dobrze pamiętam przy krokowym na przepustnicy jest jeszcze śrubka na kluczyk imbusowy do regulacji skrajnego położenia, gdy pozycja krokowego wybiega poza skalę kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pawle nie do końca...

> w 1.0 jak dobrze pamiętam przy krokowym na przepustnicy jest jeszcze śrubka na kluczyk imbusowy do

> regulacji skrajnego położenia, gdy pozycja krokowego wybiega poza skalę kompa

Tam się tylko ustawia wstępne (minimalne) uchylenie przepustnicy.

W żadnym wypadku nie służy to do regulacji obrotów.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.